@cycu, nie rosangielski, tylko RosGielski. O ile dobrze pamiętam termin został wynaleziony przy okazji napisania książki Odyseja Kosmiczna 2010. Albo i nawet wcześniej. W każdym razie to jest "rosgielski".
A co do moda. Grafika nijak ma się do dzisiejszych standardów, ale jest na swój sposób przepiękna. Bo zbalansowana, utrzymana w realiach, przemawiająca do wyobraźni. Mapy są, na ile to pokazano w filmiku, rozległe i dobrze zarośnięte. Z umiarem ale bogato. Bardzo mi się podoba stopień zalesienia Zony, naprawdę wielkie brawa.
Efekty pogodowe doskonałe, niebo również. Lepszy deszcz widziałem tylko w Gears of War. Dziwne porównanie, wiem, ale prawdziwe.
Co do magazynków- jestem wieloletnim graczem ASG i nie wstydzę się tego przyznać.
Noszę przy sobie tyle magazynków ile akurat mam, albo ile uznam za stosowne. A resztę kulków noszę w plecaku albo torbie. Jak wystrzelę połowę maga i przeładuję, to ta połowa zostaje w magu i nie jest magicznie doładowywana z paczki kulków z plecaka. Tak więc
realizm. Nie zliczę ile razy w pośpiechu ładowałem maga do kałasza, po czym okazywało się, że było w nim 10 pestek.
Masz tyle magów na sobie, ile ci się uda na sobie zmieścić. Chcesz ładownicę na radio albo bidon? To musisz zrobić sobie miejsce! Więc zdejmij ładownicę z magami albo noś magi kurna w plecaku. To, że w ekwipunku nie ma ikonek magazynków tylko ikonki paczek z amunicją, to kwestia podmiany ikonki, albo napisania jakiegoś skryptu. Czyli kwestia do dopracowania, albo
użycia wyobraźni, co zaznaczam dla tych wszystkich, dla których to przecież nie grafika się liczy. W innych modach "magazynki" powodują bugi i błędy? A czy inne mody są tak dopracowane i tworzone przez taką ekipę jak dezowave? Jeśli oni to wprowadzają, to chyba wiedzą co robią. A jak to nie zadziała, to wywalą i już.
Ten filmik nareszcie pokazuje jak ta gra faktycznie będzie wyglądać i że już teraz, jako dzieło "in progress" jest w lepszym tanie niż mające premierę kilka dni temu "lost alpha które będzie".
Co do tych wszystkich elementów, nad którymi dezowave pracowało miesiącami, a których po prostu nie widać na pierwszy rzut oka. Skoro ich nie widać, to znaczy że zrobili kawał dobrej, w większości niedocenionej roboty. Mam tu na myśli wyławianie błędów, optymalizację, poprawianie nie działających efektów graficznych, ogólnie pojęty balans audiowizualny, przywiązanie wagi do drobnych dupereli, wreszcie ładny HUD, do którego nawet ja nie mam zbyt wielu obiekcji. Wielki szacunek z mojej strony.