[Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Cromm Cruac w 04 Sty 2014, 18:48

- coś się czasem chrzani z granatami - niektóre granaty tego samego rodzaju i w takim samym stanie dublują się w ekwipunku, albo i potrajają; jednocześnie k4 albo scroll (next weapon) nie powoduje, że actor bierze granat w ręke. Działa upuszczenie i podniesienie znów, ale nie zawsze, czasem trzeba kilka razy, na pewno zaostrzyło się w stosunku do vanilli

Nie wiemy czemu tak się dzieje, ale wystarczy jeśli wciśniesz Y(zmiana rodzaju amunicji). Wtedy granaty są grupowane już poprawnie. :)

Właściwie to wiemy ale ciężko będzie coś z tym zrobić. Związane jest to z działaniem skryptu zmieniającego tekstury kombinezonów, w których chodzimy. Skrypt zmienia identyfikator broni którą weźmiemy do ręki i pokazuje ją w ekwipunku jako unikalną. To samo dzieje się zresztą z każdym typem broni, nie tylko z granatami.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 26 Paź 2024, 20:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 04 Sty 2014, 19:45

Tormentor napisał(a):
1. W Magazynach Wojskowych Powinność zaatakowała Wolność. Przez pewien czas, wszyscy z Duty strzelali przez mur, który przecież z tego co pamiętam zostaje wysadzony. Ścianka po jakimś czasie znalazła się w powietrzu i tam ciągle wisi hehe.
2. Nie mogę gadać z Łukaszem na temat misji typu Zabij Szpiega. Nie mam ich po prostu, to samo z Maksem, nie chce mi dać zadania z PenDrivem.


To nie bugi, bo nic nie było edytowane w żadnym pliku, który mógłby mieć na to wpływ. Wariactwa vanilli.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Tormentor w 05 Sty 2014, 13:34

Ten bug raczej się nie naprawi, więc zabiorę się za likwidacje Anarchistów. Tak więc pytanie czy stracę coś na tym? W sensie, czy za misje fabularne dostaję jakiś unikalny przedmiot?
Image
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1029
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 01 Wrz 2024, 11:43
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 289

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 05 Sty 2014, 14:20

Zależy jakie. Za jedną z misji pobocznych w Kordonie otrzymasz Fn Fal.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Plaargath w 05 Sty 2014, 17:24

Bardzo Wam dziękuję za błyskawiczną i obszerną ospowiedź.
(...) w prawym dolnym rogu zielona ikona łóżka (...)

Się rozejrzę więc.
Tutaj nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem. Chodzi o detektory artefaktów, które otrzymujemy od nich za zadania?

Nie, nie, już tłumaczę. Chodzi o to, że przykładowo dostaję od Barmana questa na dostarczenie kotleta czy tam innego artura. Daję mu kotleta, dostaję nagrodę, kotlet ląduje u niego w rzeczach do kupienia. Kupuję kotleta z powrotem, potem wracam na mapkę po jakimś tam czasie, że quest się odnawia i kupionego kotleta znowu za nagrodę oddaję. I na tym wychodzę z zyskiem - czyli, że powtarzalna nagroda jest wyższa niż cena odkupienia kotleta. Wartałoby więc zamiast kombinować z pomniejszaniem nagród wykluczyć możliwość, że rzecz oddana jako przedmiot questa Barmanowi / Sidowi / Sucharowi pojawia się u nich w handlu.
Nie jestem teraz pewien czy na pewno tak było z samym kotletem, chyba raczej z nieco lepszymi artami. Piszę kotlet na potrzeby przykładu. Jak chcesz, mogę sprawdzić w najbliższych dniach, z którymi artami tak jest.

[level changer]
A można w takiej sytuacji wcisnąć ESC i pozostać na Wysypisku? Pytam, bo zawsze z Doliny Mroku szedłem na Kordon przez bramę, nie wracając na Wysypisko i nie wiem jak ta sytuacja wygląda.

Można ESC, można kliknąć "nie", hula. Za pierwszym razem mnie to mocno zmyliło, bo tak szybko level się załadował, że myślałem, że nie kliknąłem jeszcze "tak", no i po drugim kliknięciu "tak" wylądowałem z powrotem w darkdolinie :)

[section 'wpn_val_arena(svoboda_light_outfit)]
Do tego kukniemy, bo widocznie brakuje wpisów w new_arms. Reszta wylotów to po prostu kaprysy i szaleństwa x-ray'a. :)

Zapuściłem szybkiego searcha po plikach vanilli (na kompie, z którego piszę nie mam AA2):
Widzę, że weapony z areny są traktowane jako rozszerzenia wpn'ów ze zwykłych ltx'ów. W unique_items.ltx są powyszczególniane wszystkie giwery używane na arenie i mają tylko po jednym wpisie zmieniającym "$spawn". Z kolei w ltx'ach handlu mają niezmiennie "NO TRADE", więc widać, że pomyślane są jako występujące endemicznie na arenie. Mało tego, przeciwnicy z areny to też jest całkiem osobna frakcja (w game_relations.ltx mają osobną названия группировок (nazwę gupy, communities)), która w death_items_by_communities.ltx nie ma nic w swojej sekcji [arena_enemy], pewnie, żeby się coś właśnie nie zdublowało i wyłączona logicznie spod actor_stats.add_to_ranking i actor_stats.remove_from_ranking w se_stalker.script. Więc coraz to widać, że to ma być osobne... Kurczę, nie umiem nic przydatnego znaleźć na szybko. Jeszcze spojrzałbym w configi "Arena Extension Mod" w poszukiwaniu jakiejś inspiracji, ale też go nie mam na tym kompie.
Co mnie jednak zaskoczyło (oprócz tego, że podniesienie wywala, bo pamiętam, że w vanilli podnosiłem bez problemu) to, że log pisze też coś o kombinezonie... Nie przypominam sobie, żebym dostawał na arenę kiedykolwiek svoboda outfit, aczkolwiek to w tym właśnie wdzianku przyszedłem wtedy do Arniego. Some tricky stalker shiznit, for real. Chyba, że to też odnośnie skryptu, o którym, Cromm, piszesz?
Jeszcze się zastanawiam nad inną rzeczą: w mp_ranks.ltx weapony z końcówką arena (np. "wpn_val_arena") pojawiają się dopiero w sekcji [rank_4]. Nie wiem, jak to interpretować, przecież na arenę można wejść zanim się ma tego ranka nabitego...
EDIT: w sensie, że nie miałem tego ranka, kiedy wystąpił CTD
BTW, z pospiesznego searcha na string "arena" z ltx'ów vanilli wynika, że miały być też walki z potworami, burerem na przykład... Eh, te cięcia.

Cholera, teraz sobie przypomniałem, już po całej tej gonitwie, że ten new_arms, o którym piszesz to był jakiś ltx, w którym chodziło o ogf'y, a nie o logikę, nie, dobrze pamiętam? I to o to się rozchodzi? :facepalm: Żech se poszperał...

No, to na koniec dodam tylko jeszcze jeden pean pochwalny - na temat ciemności. Wlazłem nocą w mapkę czerwony las i zachwycające było to, że ciemno jak w d... i pomimo kombi z jednym z lepszych noktowizorów i tak trudno było dostrzec łonoliciarzy, jeśli nie mieli czołówki włączonej. Super sprawa, kilkukrotnie podnosi poprzeczkę taktycznego wyzwania.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 05 Sty 2014, 18:11

Plaargath napisał(a):Nie, nie, już tłumaczę. Chodzi o to, że przykładowo dostaję od Barmana questa na dostarczenie kotleta czy tam innego artura.


A. Dobra, ja się z tym nie spotkałem, ale pewnie nie zwróciłem na to uwagi. :) Kukniemy na to i zobaczymy czy da się coś z tym zrobić.

Cholera, teraz sobie przypomniałem, już po całej tej gonitwie, że ten new_arms, o którym piszesz to był jakiś ltx, w którym chodziło o ogf'y, a nie o logikę, nie, dobrze pamiętam? I to o to się rozchodzi? :facepalm: Żech se poszperał...


Generalnie sprawa wygląda tak, że w pliku new_arms są zawarte wszystkie wariacje wszystkich hudów broni/detektorów itp do wszystkich kombinezonów w grze. Najwidoczniej jest jakiś typ Val'a, który występuje TYLKO na arenie i nie ma do niego dopisanych wariacji kombinezonów.

No, to na koniec dodam tylko jeszcze jeden pean pochwalny - na temat ciemności.


No, miałeś "szczęście", bo czasami może zdarzyć Ci się noc przy pełni księżyca, gdy wszystko jest pięknie oświetlone srebrno-niebieskim blaskiem. :) Zależy od cyklu pogodowego na jaki natrafisz.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Plaargath w 06 Sty 2014, 00:19

Generalnie sprawa wygląda tak, że w pliku new_arms są zawarte wszystkie wariacje wszystkich hudów broni/detektorów itp do wszystkich kombinezonów w grze. Najwidoczniej jest jakiś typ Val'a, który występuje TYLKO na arenie i nie ma do niego dopisanych wariacji kombinezonów.

To wyjaśnia sprawę. W new_arms.ltx pominęliście wszystkie arenowe bronie (definiowane na końcu unique_items.ltx) czyli wpn_pm_arena, wpn_mp5_arena i tak dalej, aż do końca pliku. Tylko vala podnosiłem, więc tylko przy nim mnie CTD-ęło.
No, miałeś "szczęście", bo czasami może zdarzyć Ci się noc przy pełni księżyca, gdy wszystko jest pięknie oświetlone srebrno-niebieskim blaskiem. :) Zależy od cyklu pogodowego na jaki natrafisz.

Pewnie, są też nocne lazury. Tyle, że jeszcze z pitch blackiem jeszcze się nie spotkałem i to było naprawdę miłe i nowe.

Nie mogłem się jednak powstrzymać, żeby dziś nie pyknąć jeszcze chwilę. Mam taką refleksję - fajnie, że dość rzadko można oko z mięsacza zebrać, stopę ze snorka, ogon z nibypsa czy kopytko z dzika. Natomiast z kotów i burerów za każdym jednym killem dostaję looty. Może warto by trochę prawdopodobieństwo obniżyć? Bo nie ma wcale challenga, jak się chce zdobyć części ciała.

Poza tym ciekawy bugsik (którego z vanilli nie pamiętam) zdarzył mi się w podziemiach anten, w tym pomieszczeniu przy końcu, gdzie jest na górze metalowy pomost, na który się wchodzi po schodkach. Otóż przestawiłem sobie czerwoną beczkę, a jak po chwili loadnąłem grę, beczki nie było. Hehe, przypadkiem wyszedł piękny anti-cheat. No, ale generalnie rzekłbym - f*ck that x-ray whims.

Zastanawiałem się też nad tym skryptem do muzyki w menu, o którym była mowa wcześniej. Ile kawałków ma tam być permutowanych? Mi się zawsze ten sam włącza na starcie i ten sam przy ESC w czasie gry. (BTW ładne delikatnie przesterowane brzmienie, mniam.)

A z innej mańki, przyjrzałem się trochę tej sytuacji Wolność vs Powinność w magazynach. Generalnie, jak się nie utrupi Kutwy, Maksa, Łukasza albo Czachy za wcześnie, to wszystko ładnie hula i można nawet pokombinować na dwa fronty naraz. Ale jest jeden shiznit - chyba związany ze zmienioną detekcją wrogów. Otóż, kiedy biorę pierwszy quest od Czachy, czyli zabić snajpera, ów snajper wchodzi w tryb walki i błyskawicznie z tej swojej wieży zabija Czachę. Jedyny sposób, żeby tak się nie stało, jaki mi się udał, to chwilę pozasłaniać Czachę swoim ciałem (mój ci on! :D ) i jakoś zawsze chwilę później cała Powinność rzuca się gonić psy i mięsacze z tyłu chatki (pewnie trochę w tym losowości) i wychodzi tym samym spod zasięgu snajpera. Wtedy można go zgładzić. A za chatką na wzgórzu przy krzaczku dostają zbiorowego stuporu, celująć w ziemię - okazuje się, że z Czachą nie pogadasz, bo panowie "szukają" resztek psów. Te zaś są za płotem, przy level changerze, w trybie spacerowym/siedzącym. Jak się te psy załatwi, unikając przerzucenia do baru, wtedy można spokojnie kontynuować - z Czachą da się znowu gadać, jest nagroda, jest drugi quest. Inna rzecz, że wzięcie drugiego questa od niego zawsze owocowało u mnie tym, że wszyscy Wolnościowcy, jak jeden mąż, do tej pory niczego nie świadomi, nagle wiedzieli, że nadchodzimy i szli w trybie walki pod mur albo naokoło muru napierdzielać Powinność. Zarówno "na czysto", jak i w sytuacji, kiedy Maks nie żyje, a quest od Łukasza na napierdzielanie Powinności został wzięty i chłopaki stoją w półkolu jak kołki. Efekt taki, że w trzech czwartych prób do wysadzania muru nie dochodzi, bo atak Wolności przerywa zachowanie naszego unabombera, który (jeśli nie ginie) stoi i na okrągło wali z pukawki przez mur (na przykład w kucharza, który bezpiecznie siedzi jako ostatni żywy w domku). Jak się już wszystkich Wolnościowców sczyści, koleś stoi dalej twarzą do muru i głuchy na świat dookoła przeżywa dylematy swojej cyfrowej egzystencji. W sumie nie sądzę, żeby było warto jakoś specjalnie się tym wszystkim przejmować, bo w najgorszym przypadku nici z questa, a to da się przecież przeżyć, poza tym sensem AA2, jak widzę, nie jest poprawianie vanilli w każdy możliwy sposób, gdzie tam coś spierdzielili. Może tylko sprawdziłbym czy da się coś zrobić z czujnością/zasięgiem pierwszego snajpera, żeby questa jednak się dało uczciwie zrobić. Choć nie wiem czy da się indywidualnie przypisać NPC'owi takie jakości. Swoją drogą, ciekawe, jak u innych grających to wygląda?
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 10 Sie 2024, 12:24
Kozaki: 234

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Gorianov w 06 Sty 2014, 14:42

Czy ma ktoś link do torrenta ?
Chciałbym pobrać tego moda, ale ściągając z MODDB pisze że będzie się pobierało 7godzin.
Awatar użytkownika
Gorianov
Człowiek-Artefakt

Posty: 192
Dołączenie: 27 Cze 2012, 00:20
Ostatnio był: 08 Wrz 2021, 23:36
Miejscowość: legowisko utakera
Kozaki: 36

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 06 Sty 2014, 14:44

Niby są jakieś ruskie torrenty, ale nie pobierałbym z nich. Kto wie co ruskie tam upchnęli. Odpal ściąganie, odlep dupsko sprzed komputera i idź na pieszą wycieczkę. Zobaczysz, jak dobrze się poczujesz a i ściąganie szybciej zleci. :)
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez Owitz w 06 Sty 2014, 14:51

Gorianov napisał(a):Czy ma ktoś link do torrenta ?
Chciałbym pobrać tego moda, ale ściągając z MODDB pisze że będzie się pobierało 7godzin.



Jeśli masz słaby net to torrent nie pomoże :p a tak poważnie zarejestrowałeś się na moddb?

Odnośnie moda to chyba vaniliowa maniana gdy przechodziłem z wysypiska do baru nagle wszyscy chcieli mnie ukatrupić o0. Wczytywałem z 15 razy autosave i poprzedniego i zaskoczyło nikt nie miał już wątów :)
Moze komuś się przyda w Dziczy znalazłem kałacha specnazu na wypasie wypadło z jednego koelesia, na wysypisku szukajcie a znajdziecie pod drzewem fajny kombinezon do tego w dolinie mroku koło spalonego samochodu leży sobie w skrytce beryl o0 co w tej części gry jest po prostu rajem w zonie hehehehe.
Awatar użytkownika
Owitz
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 15 Sie 2008, 11:29
Ostatnio był: 13 Cze 2021, 23:00
Miejscowość: Wadowice
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 18

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez vandr w 06 Sty 2014, 15:37

Owitz napisał(a):
Gorianov napisał(a):Moze komuś się przyda w Dziczy znalazłem kałacha specnazu na wypasie wypadło z jednego koelesia, na wysypisku szukajcie a znajdziecie pod drzewem fajny kombinezon do tego w dolinie mroku koło spalonego samochodu leży sobie w skrytce beryl o0 co w tej części gry jest po prostu rajem w zonie hehehehe.


Niekoniecznie. Schowki są losowe, więc fakt, że znalazłeś te kombinezony świadczy tylko o tym, że miałeś nadzwyczajne szczęście. :)
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Postprzez MajorDiegtiarov w 06 Sty 2014, 15:52

można by było w modzie podnieść trochę głośność muzyki w Prypeci o ile się nie mylę to ta muzyka to Theme of Pripyat(Day) z CoP ale idzie ona tak cicho ze w ogolę jej prawie nie słychać
Awatar użytkownika
MajorDiegtiarov
Tropiciel

Posty: 248
Dołączenie: 09 Wrz 2013, 21:50
Ostatnio był: 16 Kwi 2024, 20:06
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 4 gości