GTA

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: GTA

Postprzez Kpuc w 25 Wrz 2013, 08:17



Masz X'a czy Plejke ? Bo dodałem swoje konto M$ Live do sociala R* i nie pokazuje mi statystyk na stronie ale nie mogę wrzucić zdjęć z aparatu. Może wiesz dlaczego ?
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Reklamy Google

Re: GTA

Postprzez impulse_101 w 25 Wrz 2013, 13:26

Jak wygląda kwestia symulacji życia na ulicach? Czy NPC są zrobione z jajem? W gta największy ubaw sprawiały mi zawsze ich reakcje, to jak się zachowują i co mówią gdy odwala się jakaś popelinę na mieście. Czy dalej jest tak ze można wziąć kałach, kiść granatów i mieć ubaw przez kilka godzin z samego biegania po ulicy? :E
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: GTA

Postprzez Kpuc w 25 Wrz 2013, 13:36

Tak silnik euphoria tak jak w IV jest tutaj zaaplikowany :) Ja sam się przyznam że zatrzymałem się koło skrzyżowania i zacząłem podpatrywać wirtualnych ludzi. Przechodnie rzucają śmieci, rozmawiają ze sobą, można podejść i zagadać ale mi jeszcze więcej niż 2 wymiany zdań nie udało się bo zazwyczaj lecą bluzgi albo ncp ucieka. Gdy podchodziłem do automatu z napojami szturchnąłem jednego gościa a ten się na mnie rzucił z pięciami. Gdy zacząłem bić jakiegoś murzyna to po chwili zlatywało się coraz więcej jego kolegów. Gdy zajedziesz komuś drogę i zabierzesz jego auto to potrafi wsiąść do "twojego" i cie gonić. Gdy wymachujesz kierowcy pistoletem to ten potrafi dodać gazu i nas przejechać...

To co tygrysy lubią najbardziej czyli zabawy z policją zostało poprawione, policja ma strefy szukania i potrafi nie widzieć postaci gdy wejdziemy w krzaki, czy schowamy się za budynkiem, oczywiscie chodzą, szukają przeczesują ale nareszcie nie widza przez ściany :)
Image

Za ten post Kpuc otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive impulse_101.
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: GTA

Postprzez exid w 25 Wrz 2013, 19:42

Kpuc, teraz już wszystko powinno śmigać, na początku wszyscy mieli problem, bo serwery nie ogarnęły 5 milionów fotek dziennie. Zrobiłem dla testu zdjęcie i wrzuciło bez problemu.

Gimbarus- no comment.

LOL ROKU- ciekawe skąd znasz całą fabułę skoro nie przeszedłeś całej gry. niech zgadnę...z Youtube'a Image
Ostatnio edytowany przez exid, 25 Wrz 2013, 19:54, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
exid
Stalker

Posty: 124
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 18 Mar 2023, 00:39
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: -5

Re: GTA

Postprzez RadekNioch w 25 Wrz 2013, 19:52

Ach, wiedziałem że jednak wrócisz i coś do mnie napiszesz :D

Fabułę znam urywkowo, chodzi mi bardziej o ogólny zamysł. Już bym wolał CJ'a jako 40-latka w piątce. A tu takie aż za bardzo wyraźne postacie które współpracują postanawiają na końcu... no właśnie. 3 różne zakończenia. I w tej chwili wiadomo, że kontynuacji ich historii nie będzie, gdyż wybranie przez twórców jednego z zakończeń przypominałoby to co zostało zaimplementowane m. in. w Metro i sprawi że fabuła będzie niespójna. W GTA 4 można to jeszcze przeboleć, po prostu Niko wyjechałby gdzie indziej i nie byłoby tam mowy o 2 osobach które mogły zginąć zależnie od zakończenia.

Kolejnym powodem dla którego nie oglądałem tego na YT jest to że ta gra jako chyba pierwsza część z tej serii w ogóle mnie nie zaciekawiła. Fabuła została po prostu takim jakby dodatkiem dla grafiki, która jest tu chyba najważniejsza a i tak nie uległa znacznej poprawie. Gdyby o połowę skrócono fabułę i nieco zmniejszono miasto, można by to uznać jako DLC do czwórki testujące przełączanie postaci.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: GTA

Postprzez Kpuc w 25 Wrz 2013, 20:06

@exid Tak wiem tylko mi chodzi o to czy na X'e trzeba mieć gold'a (bo nie mogę tego nigdzie znaleźć), na forum o xbox mnie zbanowali za bluzgi na piratów :P

@RadekNioch przecież żadne GTA nie było kontynuacja poprzedniego, oprócz tych dodatków w stylu stories i dlc do IV, ale to były tylko odskocznie bo firma musi zarabiać a gta nie wychodzi co roku.

Co do gry to polecam dobrą reckę poruszająca podstawowe aspekty, jest tylko kilka spoilerów ale inaczej się nie da.

http://tvgry.pl/?ID=3728
http://tvgry.pl/?ID=3729
http://tvgry.pl/?ID=3731
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: GTA

Postprzez RadekNioch w 25 Wrz 2013, 20:11

Ale gdyby w GTA VI główny bohater miałby spotkać jednego z trójki M/T/F to co on miałby o sobie opowiedzieć, że co robił wcześniej? Pracował z 2 innymi gośćmi z czego jeden z nich... ale który? Chyba że by skłamał i powiedział że zawodowo łowił rybki.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: GTA

Postprzez exid w 25 Wrz 2013, 20:16

tylko dlatego że kiedyś też byłem w Twoim wieku rozumiem dlaczego masz takie podejście.

Jeszcze 2 lata temu uważałem że Niko to małą ciota bez jaj, odmawiająca szklaneczki whisky.
Dzisiaj uważam go za bardzo depresyjną i dorosłą postać. Porównując go do każdego innego protoganisty widać że nie miał nic do stracenia, a liczyła się głównie zemsta za zdradę. Ice cold killer, jak to Kibutz miał w nawyku mówić.
Co do fabuły V - nie jest to pierwsza lepsza bajeczka. Postacie nie są przerysowane, nie są czarno białe jak Ci to się może wydawać a tło dla fabuły jest dość poważne. Dlatego wg. mnie uważanie że w tej grze liczy się bardziej grafika niż fabułą jest oznaką niedojrzałości. Rockstar robi gry z głową. Każda produkcja o czymś mówi, coś pokazuje. IV była bardzo depresyjna, bohater co rusz dostawał po dupie. Nie było latania chudym murzynkiem bambo na jetpacku a odkrywanie jak bardzo zepsuty i zgniły jest amerykański sen. Jak zemsta po latach nie przynosi oczekiwanej ulgi. Fakt że gra kończy się na Happy Island jest samo w sobie bardzo ironiczne. W Red Dead Redemption masz człowieka który za swoje złe czyny został ukarany przez rząd w bardzo prywatny sposób i o ile nie będzie współpracował, jego życie nie zazna spokoju. No i nie inaczej jest w piątce. Żaden z bohaterów nie jest przerysowany. Są prawdziwi, mają marzenia tak jak każdy normalny człowiek, czy to odzyskać zaufanie u znajomych i rodziny, czy wyrwać się z bagna, w którym tkwią, czy też pogodzić się z przeszłością i po prostu żyć dalej. Zapewne dla Ciebie ze wszystkich 3 protoganistów to Trevor jest najbardziej komiksowy. Tyle że takich ludzi jak on na świecie jest bardzo wiele. W końcu szaleństwo to cecha ludzka.


BTW: w V jest jeden stary znajomy Niko :) (oprócz gangu The Lost)ta gra nie polega na kontynuowaniu jednego wątku, a rozszerzaniu ich ilości w celu stworzenia uniwersum.


Kpuc: mam ps3, nie wiem jak to wygląda z X'em. Jeśli masz dostęp do neta na nim, tak też możesz wrzucać zdjęcia. Inaczej Ci nie odpowiem, bo nie znam sie na infrastrukturze microsoftu.
Awatar użytkownika
exid
Stalker

Posty: 124
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 18 Mar 2023, 00:39
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Striker
Kozaki: -5

Re: GTA

Postprzez RadekNioch w 25 Wrz 2013, 20:27

Widzisz, tylko że Ty nie wiesz w jakim ja jestem wieku ;) a IV bardzo mi się podobała ponieważ miała taki klimat i fabuła była tam świetna. Niko uważam za rozsądnego człowieka, który ma wiele kłopotów i musi wybierać między złem a złem i własne interesy stają się w końcu sprawą niejako publiczną i kłopoty tworzą się coraz większe chociaż chodziło tylko o jedną rzecz. Jest to jedyna gra, w której wczułem się w sytuację protagonisty i gdy tłukłem niektórych gości czułem że robię to bo nie mam innego wyjścia/bo robię to dla dobra kogoś na kim mi zależy itp. Tutaj niby miasto słoneczne, a fabuła i tak trochę przytłacza. To jest tak jakby jednocześnie średnie i bardzo nijakie. Nie wiem jak to jest gdy gra się rozwija, czy fabuła jest w miarę spójna i o tym nie zamierzam dyskutować.

I wcale nie uważam że grafika jest ważniejsza, skrytykowałem to przecież w ostatnim poście gdy napisałem że bardziej postawiono tu na grafikę niż na fabułę.

EDIT: Dopiero zauważyłem że to co napisałem jest gramatycznie nijakie :E ale mam nadzieję że zrozumiesz.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: GTA

Postprzez Kpuc w 25 Wrz 2013, 20:43

exid napisał(a):Kpuc: mam ps3, nie wiem jak to wygląda z X'em. Jeśli masz dostęp do neta na nim, tak też możesz wrzucać zdjęcia. Inaczej Ci nie odpowiem, bo nie znam sie na infrastrukturze microsoftu.


To wszystko wyjaśnia, sony to nie chciwa świnia M$'yf i nie każe sobie płacić za dostęp do internetu. No nic i tak kupie Gold za te 5 dni to się okaże.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1813
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 28 Wrz 2024, 12:41
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: GTA

Postprzez Voldi w 25 Wrz 2013, 20:53

Zamknąć ryje i do nauki!

Radek, DLC, mówisz? DLC dodające spory teren, dwie kolejne postacie, mogące działać całkowicie niezależnie od siebie i "żyć swoim życiem", zawierające to czego brakowało w poprzedniej "dużej" części GTA czyli wszystkie minigry jak jazda taryfą/radiolą/ambulansem/strażowozem i takie tam - napady, sytuacje losowe (które wcale nowością nie są, bo podobny system pojawił się już w wydanym jako lekko spóźniona konkurencja GTA III "True Crime: Streets of LA" (które to, notabene, miało całkiem fajnie i moim zdaniem lekko przerastające swoją epokę odwzorowane Miasto Aniołów), o ile nawet nie wcześniej). W dodatku "usimsowujące" całą grę i z fabułą, w której nie ma miejscu na nudę. Oglądałem do pewnego momentu twitche Vonzay'a, osobiście w grę jeszcze nie grałem, ale wiem (może Termi ma rację, że marketing i cały pie*dolnik ma na to duży wpływ), że wersję na PC kupię. Jako jedną z nielicznych gier kupię, edycję premierową. Choćby dla wartego posmakowania multi. Akurat - do nowego roku dokonam wszelkich zaplanowanych upgrade'ów, pogram sobie trochę w Misery itd. Co do Vonzay'a, to oglądałem do momentu planowania Trevorem akcji w dokach. Ostatnio "podjarałem się" tak nowym Hitmanem, dla którego zmieniłem OS na Win7, choć patrzyłem na niego początkowo z wielkim obrzydzeniem.

Trochę nie podoba mi się wszechobecne oskryptowanie (które w sumie pojawiało się w każdej części, tylko było raczej "średnio" zakamuflowane), ale co począć w czasach, gdy odbiorca domaga się interaktywnego filmu, zamiast gry? I w takiej kategorii nowe GTA zasługuje na oklaski. R* się postarało. GTA IV przeszedłem 1,5 raza, bo ciągnie się to jak flaki z olejem, cały czas szarówa, nic ciekawego - jedź z punktu A do punktu C, zahacz o punkt B i zabierz kumpla, w punkcie C zabij tego i tamtego, niech się okaże, że "ten i tamten" to jacyś znajomi zleceniodawcy, uciekaj, zabij zleceniodawcę na rzecz innego zleceniodawcy, ukradnij motur, pierdnij, a na koniec pójdź do parku pobiegać z ex-żołnierzem-obecnie-pedałem itd. Poraz trzeci właśnie katuję GTA:SA z zamiarem wymaksowania go na 100%. Żadnych modów. Bo SA było taką "Piątką" wydaną u podstaw schyłku X'a i PS2. W IV za bardzo skupili się na Euphorii i reszta poszła w cholerę. Szczerze, nie przypominam sobie zbyt wielu zapadających w pamięć momentów. Może spotkanie po latach na lotnisku i konieczność tragicznego wyboru Niko. Nawet scena z Kate (tak? dobrze pamiętam imię?) nie była tak pamiętna. W sumie, nic nie było. A tu, pooglądałem raptem ile... 7, może 8h "strumyków" czystego gameplay'u, nie samych misji, ale i typowych rozwałek. Jest parę rzeczy, których zabrakło, czy nie wyszły, ale może R* nie wypnie dupy na wieprze kupujące grę i doda te rzeczy w wersji na PC i w patchach do wersji konsolowych. A jak nie, to w 2019/20 (za 7 lat, od czasu premiery GTA:SA minęło już 9, od GTA IV 5,5 - taka przypominajka) zobaczymy je w GTA6. Marzy mi się możliwość nie tylko zrobienia rozpierduchy w centrum miasta, albo na plaży, czy grania w rzutki odrzutowcami ("rzucając" do tarcz z wieżowców), ale ot choćby, żeby w tych sklepach dało się kupić wszystko co wisi na wieszakach itd., żeby część "sklepów" to nie były tylko misternie wymodelowane witryny z wiecznym napisem "closed" (bez jaj, w "SA" było nawet kilka całodobowych, w których co prawda można było najwyżej zaj*bać z kasy drobne na fajki, ale było. Można? Można!), a faktyczne pomieszczenia, gdzie można coś kupić, kogoś pobić, coś pobić, coś ukraść, kogoś zabić i spi... uciec. Czy choćby brakuje mi wiecznie w GTA takiej rzeczy jak... możliwość BEZPROBLEMOWEGO podpięcia jeb*nej KIEROWNICY!!! I po prostu relaksowania się fajnym soundtrackiem i podziwianiem okolicy. Może kiedyś... Teraz przynajmniej sterowany bohater przy zderzeniu z czymś traci część HP. To też zawsze bolało, że dało się wylecieć przez okno, ale można było też dostać w bok od autobusu albo opancerzonego transportera SWATu i jechać dalej. Już coś.

Taka jeszcze jedna myśl mnie naszła, że GTA w sumie żadnych super-ekstra nowości w kwestii rozwiązań nie proponuje. Wykorzystuje stare, sprawdzone sposoby i "maksuje" je do obecnie postawionych granic, a nawet czasem je przekraczając. W sumie, jak wszystkie obecnie produkowane w Vinewood... tzn. Hollywood filmy.

Może na weekendzie uda się trochę pokoksić u znajomego, więc wypowiem się z perspektywy nie tylko widza, ale i gracza. "Letniego", ale zawsze coś.


PS. Dopiero przeczytałem nowe posty o GTA IV. Jakby się nad tym zastanowić, to macie rację, obaj, ale ta cała głęboka i ciemna jak jądro ciemności (wut?) strona "american dream" została, oględnie mówiąc, zje*ana przez całą resztę, przez którą nie dostrzega się tego, bo trzeba brnąć pół miasta od jednej dyskusji do drugiej i w międzyczasie wymordować X osób. Umówmy się, że seria GTA i tak dalece idąca "mroczna" fabuła to coś do siebie nie pasujące. To tak samo, gdyby w nowym Saint's Row poruszano całkiem poważnie problem choćby Korei Północnej (chciałem napisać Syrii, ale to niezbyt odpowiedni przykład, nawet jak na poryte standardy SR). No, może gdyby w IV dało się porobić coś więcej niż tylko rozbijać się po mieście jeżdżąc od inicjału do inicjału na minimapce, gra byłaby ciekawsza. Ale Niko jest taki "ice cold killa' ", że płacze na myśl o kolegach z oddziału, ale gotów jest w zemście wybić całe, kilkudziesięciomilionowe miasto. No i "american dreamu" zażywa w iście filmowy sposób, z taksiarza-zastępcy w kilka dni awansując na jedną z ważniejszych person miasta i poznaje kilkudziesięciu nowych znajomków, ledwie znając język. No i jest taki "ice cold", że choćby się chciało, nie da się, ku*wa, zmusić go do jakiegokolwiek "legalnego" zarobku! Sory, może i bohater w zamyśle z niego fajny, ale wszystko wokół zrobiono na taki haniebny "pier*ol, lud i tak to kupi, bo Euphoria, wow", że nie da się tego nijak odczytać. To tak samo, gdyby na jakiejś pipidówie wykopali pod ziemią halę o wymiarach 60x40x30m i zamontowali tam kino IMAX. Z takim jednym problemem, że całość byłaby przesiąknięta wilgocią, stęchlizną, wejście byłoby na zapleczu jakiejś budy z kebabami, a całość nie przyciągałaby ludzi, bo po co, jak w telewizorni leci "Moda na sukces". Tak.
Image

Za ten post Voldi otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Soviet, RadekNioch, Pangia.
Awatar użytkownika
Voldi
Ekspert

Posty: 843
Dołączenie: 29 Gru 2011, 11:11
Ostatnio był: 30 Maj 2024, 11:26
Miejscowość: Kraków/Hajnówka
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 426

Re: GTA

Postprzez RadekNioch w 27 Wrz 2013, 22:03

Tak mi się coś wydaje, że Rockstar teraz jakby bardziej eksperymentuje i błądzi po omacku próbując dodać coś nowego / usunąć niepotrzebnego co spodobałoby się graczom. Tylko że teraz problemem jest że gracze są coraz bardziej wymagający i choćby drobne braki albo przepełnienie niektórymi rzeczami jest odbierane jako niewybaczalny błąd. San Andreas zawierało niewiele miejsc, do których dało się wejść, do tego były one generowane niejako w innym miejscu. Cóż, ograniczenia silnika gry. W GTA 4 zaś można zwiedzić o wiele więcej miejsc, ale jest w nich mało opcji, nawet jeśli miałyby bardziej przypominać realne chociażby przez brak "czerwonego kółeczka" znanego z SA. Voldi, masz rację. W czwórce zbyt duży nacisk postawiono na silnik Euphoria, a zbyt mało na większą "interaktywność" świata. CJ mógł stać się gruby jak beczka albo napakowany, mógł całkowicie zmienić strój itp. i było to całkiem fajne, pomijając fakt iż nie o to chodzi w GTA. W 4 mamy niewiele możliwości nawet ubioru. Ciekawostką jest to, że w czwórce mogliśmy nawet stracić czapkę przy uderzeniu o coś, co jest kolejnym dowodem na to że dużo pracowali nad silnikiem. Niestety nie wiem jak to jest w piątce. Tę nudną jazdę z punktu A do punktu B chciano przedłużyć pewnie dlatego, żeby pokazać jakie LC jest "wielkie" i "otwarte". SA cechowała też duża różnorodność misji, a w 4 zadania były do siebie podobne gdyż wszystko postawiono na silnik a nie na możliwości robienia czegokolwiek. Mimo wszystko uważam że świat SA jest nieco większy od tego w piątce, bo naprawdę musiało zostać wliczone w tę "wielkość" świat podwodny itp.

Wiem że to co napisałem nie jest ani trochę odkrywcze, lecz cóż. Napisałem :E .

Co do tego maksowania "tradycji" zgodzę się połowicznie, gdyż gry z poszczególnych er pokrywają się sposobem rozgrywki (np. 3 i VC, trochę też San An), ale z SA do 4 był duży przeskok. Nie jest on tak duży jednak między 4 i 5, w końcu to era już HD.

A zaś co do tego wybijania połowy miasta w zemście, trzeba brać pod uwagę że jest to gra i nie wszystko musi być brane na serio ;)

Za ten post RadekNioch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SkullDagger.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości