[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Azot w 30 Sie 2013, 13:32

@Trikster

Tak jak wcześniej wspomniałem mogę pomóc w korekcie :)
Awatar użytkownika
Azot
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 25 Lip 2011, 18:34
Ostatnio był: 27 Mar 2017, 06:17
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 67

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Shael w 30 Sie 2013, 14:47

Powiedz dokładniej na czym ma polegać ta pomoc, to jeśli będę umiał, to nawet dziś wezmę się za pomoc :).
Image
Awatar użytkownika
Shael
Stalker

Posty: 74
Dołączenie: 05 Paź 2009, 15:24
Ostatnio był: 01 Mar 2020, 09:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 30 Sie 2013, 15:14

Pomoc polega na dokładnym sczytaniu dokumenty i skrupulatnym poprawieniu wszystkich błędów, które zauważysz. Innymi słowy, jeśli jesteś dobry z języka polskiego, będzie to praca dla Ciebie. :) Za jakiś czas - mam nadzieję, bo to nie ja tłumaczę - będę miał plik z dialogami (st_dialogs.xml). Zainteresowany?
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 22:18
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez Shael w 30 Sie 2013, 18:50

Bez wchodzenia do gry ? to mogę pomóc :).
Image
Awatar użytkownika
Shael
Stalker

Posty: 74
Dołączenie: 05 Paź 2009, 15:24
Ostatnio był: 01 Mar 2020, 09:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [MISERY]

Postprzez WowanBardzoZły w 31 Sie 2013, 15:05

Czy można dodać nowe kawałki do radia w Misery 2? Jeśli tak, to jak to zrobić?
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 31 Sie 2013, 17:46

gamedata\scripts\sound_theme.script
gamedata\configs\plugins\xr_sound.ltx
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: [MISERY]

Postprzez n1ck w 31 Sie 2013, 20:05

Może się wydawać długie i żmudne ale w sumie to jest kilka kroków.

1. Po pierwsze oczywiście potrzebujesz swojego kawałka w mp3. Wejdź na stronę
http://audio.online-convert.com/convert-to-ogg
i wrzuć tam swój kawałek używając ustawień 48 Kbps bitrate, 44100 Hz sampling rate, mono audio. Strona przekonwertuje ci plik i 'odda' w rozszerzeniu .ogg :) plik .ogg wrzucamy do gamedata/sounds/music/radio.

2. Ściągnij SAVandT http://www.metacognix.com/files/stlkrsoc/ i otwórz w nim powyższy folder. Powinieneś zobaczyć całą listę kawałków, włącznie z twoim. Zaznacz jakiś kawałek, np. 10_Radiomix.ogg i skopiuj jego ustawienia (kliknij 'Copy' na dole), po czym zaznacz swój plik i wciśnij 'Paste'.

3. Otwórz gamedata/scripts/sound_theme.script Notepadem++ (choć zwykły Notatnik też da radę, mimo to N++ będzie łatwiej) i znajdź tam linijkę ##_Radiomix. Tutaj jest cała 'playlista' :) dodaj tam linię
"music\\radio\\twojkawalek",
(z przecinkiem! chyba że to będzie ostatni kawałek w liście - wtedy bez przecinka).
Zauważ, że 'playlisty' masz dwie - jedna odpowiada za muzykę na Skadowsku, druga za radio w Janowie. Możesz przekleić listę lub zostawić piosenkę tylko w jednym radiu, jeśli chcesz.

4. Otwórz grę i enjoy the music :)

Za ten post n1ck otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive WowanBardzoZły.
Awatar użytkownika
n1ck
Tropiciel

Posty: 217
Dołączenie: 05 Lis 2011, 09:06
Ostatnio był: 16 Gru 2019, 15:04
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 41

Re: [MISERY]

Postprzez WowanBardzoZły w 01 Wrz 2013, 09:22

n1ck, dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Kozak poleciał!

EDIT: n1ck, w punkcie 3cim napisałeś bym znalazł linijkę ##_Radiomix. Nie ma tam takiej. Na samym początku tego pliku jest podział na janów i skadovs i rozpisane w kolumnach radiomixy.
Zobacz sam:
Kod: Zaznacz wszystko
tl = 64
theme = {}

-- Restore ph_sound-scheme (by Shadows)
ph_snd_themes = {}
ph_snd_themes["music_boroda"] = {
   "music\\radio\\01_Radiomix",
   "music\\radio\\02_Radiomix",
   "music\\radio\\03_Radiomix",
   "music\\radio\\04_Radiomix",
   "music\\radio\\05_Radiomix",
   "music\\radio\\06_Radiomix",
   "music\\radio\\07_Radiomix",
   "music\\radio\\08_Radiomix",
   "music\\radio\\09_Radiomix",
   "music\\radio\\10_Radiomix",
   "music\\radio\\11_Radiomix"
}
ph_snd_themes["music_jupiter"] = {
   "music\\radio\\01_Radiomix",
   "music\\radio\\02_Radiomix",
   "music\\radio\\03_Radiomix",
   "music\\radio\\04_Radiomix",
   "music\\radio\\05_Radiomix",
   "music\\radio\\06_Radiomix",
   "music\\radio\\07_Radiomix",
   "music\\radio\\08_Radiomix",
   "music\\radio\\09_Radiomix",
   "music\\radio\\10_Radiomix",
   "music\\radio\\11_Radiomix"


Czy o to chodziło? Kiedy wprowadziłem zmiany wymieniając kilka obecnych(wywaliłem kilka miksów. nie podobały mi się) kawałków na moje własne, muzyka zaczęła grać kiedy zostałem zaatakowany przez bandytów. Tak jakbym ustawił moje kawałki w tryb dynamicznej muzyki. Wiesz co mam na myśli? Dlatego mam pytanie: co robie źle i co mam poprawić by mieć własne kawałki w radiu. Pozdro!
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 01 Wrz 2013, 14:24

Pliki ??_Radiomix.ogg są i w %\gamedata\sounds\characters_voice\scenario\music_objects i w %\gamedata\sounds\music\radio. W tym pierwszym katalogu znajdują się wszysktie pliki wymienione w xr_sound.ltx, a w tym drugim nie. Pewnie będzie miało znaczenie - sprawdziłeś czy i czym się one różnią? I różnicę przy podmianie tu i tu? A dwa, że plik xr_sound jest powoływany w 23 różnych plikach *.script, stąd masz muzykę przywoływaną przez skrypt w określonych momentach "akcji". Jeśli na metodę prób i błędów do tego nie dojdziesz, proponuję założyć odpowiedni wątek w dziale z tworzeniem modów i tam to jakoś prześledzimy.
PS. ## n1ck'a i moje ?? to są znaki określające dowolny inny pojedynczy znak - w tym przypadku numery np. 01, 02 itd.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: [MISERY]

Postprzez WowanBardzoZły w 01 Wrz 2013, 16:32

Plaargath napisał(a):\gamedata\sounds\characters_voice\scenario\music_objects


Cały folder scenario wywaliłem, by mieć lektora w grze więc w nim nie ma co grzebać.


Plaargath napisał(a):\gamedata\sounds\music\radio


W tym pliku szukałem czegokolwiek, co mogło mieć coś wspólnego z radiem. Nic nie znalazłem, ale trzeba mieć an uwadze fakt, że moja wiedza na temat programowania/modyfikowania plików, czy do czego to można zaliczyć, jest bardzo licha. Dlatego zakładam, że coś pominąłem lub zwyczajnie o czymś nie wiem.

Plaargath napisał(a):proponuję założyć odpowiedni wątek w dziale z tworzeniem modów i tam to jakoś prześledzimy.


Jestem zbyt mało kompetentny, by rozpocząć choćby półprofesjonalną dyskusję na ten temat. Innymi słowy, nic produktywnego do rozmowy nie jestem wstanie wnieść. Niemniej jednak taki wątek śledziłbym z zaciekawieniem.

Plaargath napisał(a):PS. ## n1ck'a i moje ?? to są znaki określające dowolny inny pojedynczy znak - w tym przypadku numery np. 01, 02 itd.


Dziękuję za wyjaśnienie i zwrócenie mi uwagi. Pozdrawiam i liczę na więcej przydatnych informacji.
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 01 Wrz 2013, 17:34

Chłopie! Nie bój się prosić o pomoc, wszyscy tutaj kiedyś zaczynaliśmy. Po to też jest forum, żebyś mógł o wsparcie poprosić i je dostać. Sugeruję takie rozwiązanie, żeby się miszmasz w threadzie o mizerii nie robił, bo to wątek o gotowym modzie, a nie modowaniu moda. Dalsze pytania tu.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: [MISERY]

Postprzez WowanBardzoZły w 02 Wrz 2013, 13:08

Ktoś wie jak ustawić celownik tak, by rozpoznawał NPC'tów? Chodzi mi o ustawienie z vanilli.
Dobra, a teraz wyskakuj z kasy, tylko tak bym ręce twoje widział. No już! Żywo!
Awatar użytkownika
WowanBardzoZły
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 17 Sie 2013, 09:50
Ostatnio był: 28 Lis 2014, 19:31
Miejscowość: Kielce
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości