[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez xHUNT3Rx w 31 Sie 2013, 14:30

Mam prośbę mógłby mi ktoś podesłać fix naprawiający wypady do pulpitu przy zapytaniu o prace handlarzy frakcyjnych ponieważ link na 1 str. nie działa a trochę denerwuje mnie ten problem :/
Awatar użytkownika
xHUNT3Rx
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 31 Sie 2013, 13:52
Ostatnio był: 04 Wrz 2013, 20:18
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez piotrkol7 w 31 Sie 2013, 14:47

Masz ty tego fixa w paczce z modem z mirrora nr 1, o ile z niego ściągałeś. On nie jest zainstalowany, musisz go wgrać.

Za ten post piotrkol7 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive xHUNT3Rx.
Awatar użytkownika
piotrkol7
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 25 Lis 2010, 21:06
Ostatnio był: 21 Lis 2020, 16:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 31 Sie 2013, 14:56

Cały folder (scripts) wrzucony przeze mnie na sendspace razem z fixem do zadań frakcyjnych:

http://www.sendspace.pl/file/f4f29d0e73f40ce00f1ff70

Wygasa miesiąc po ostatnim pobraniu, jeżeli smoq nie poprawi tego na pierwszej stronie do tego czasu to ja reupnę.

Tutaj folder scripts z wszystkimi fixami:

http://www.sendspace.pl/file/2d3731cdfe350d4b34c2819

Tak samo miesiąc.

Za ten post RadekNioch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive xHUNT3Rx.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Tajemniczy w 31 Sie 2013, 15:45

piotrkol7 napisał(a):
3. Mini błąd graficzny przy opuszczaniu lokacji
To jest raczej błędzik, a nie błąd, ale wpływa to na ogólną estetykę moda. Przy opuszczaniu lokacji przez kilka sekund widać część lokacji z lotu ptaka - niby nieszkodliwe, ale miałem przy tym kilka zwiech, grając na dwóch różnych komputerach.

Dziwne. Ja też mam ten widok z lotu ptaka - na moje oko to chyba element przechodzenia między lokacjami - ale nigdy nie miałem zwiech. Może komp słaby?
piotrkol7 napisał(a):4. Typowe błędy ortograficzno-interpunkcyjne
Nie będę się czepiał, autorzy moda odwalili wielki kawał dobrej roboty, ale cóż, język polski to nie jest ich dobra strona :/ Nie żebym dokuczał, ale większość osób, która nie jest typowymi n00bami, woli grać coś, w czym nie ma podstawowych błędów językowych. Mogę wam przejrzeć pliki językowe i poprawić te sporo błędów (np. Zauważyliśmy [coś tam] nie dalekood naszej pozycji[...]), co wy na to?

Lol.. Ludzka rzecz mylić się, smoqu mógł pisać pod presją czasu poza tym chyba aż tak bardzo nie gryzie się i da się zrozumieć o co chodzi. Poza tym poprawienie błędów to nie jest wielka filozofia znaleźć pliki językowe i zedytować je.
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez xHUNT3Rx w 31 Sie 2013, 15:51

piotrkol7 napisał(a):Masz ty tego fixa w paczce z modem z mirrora nr 1, o ile z niego ściągałeś. On nie jest zainstalowany, musisz go wgrać.


Rzeczywiście są tam pliki tylko który ? no nic po próbuje dzięki za pomoc tobie także RadekNioch
Awatar użytkownika
xHUNT3Rx
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 31 Sie 2013, 13:52
Ostatnio był: 04 Wrz 2013, 20:18
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 31 Sie 2013, 16:00

W tym co ja podałem do pobrania po prostu podmień plik scripts w gamedacie, są tam wszystkie skrypty + poprawka z zadaniami (w pierwszym linku) i wszystkie 2 poprawki (w drugim linku), tak jak pisałem. Do wyboru do koloru, śmiało możesz korzystać, raczej nie ma w środku wirusa :E I jak wygaśnie a ktoś będzie ponownie potrzebował albo będzie błąd w pobieraniu to pisać, wrzucę jeszcze raz, ew. na inny hosting.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Tajemniczy w 31 Sie 2013, 16:05

A ja myślę że najlepiej byłoby oba fixy umieścić w dziale Download.
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 31 Sie 2013, 16:11

Jest taka opcja dla zwykłych userów? Jeśli tak to potem bym się tym zajął, ale nie widziałem tej funkcji.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez xHUNT3Rx w 31 Sie 2013, 16:18

Wielkie Dzięki RadekNioch ściągnąłem twój folder script ze wszystkimi fixami pomógł

Za ten post xHUNT3Rx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive RadekNioch.
Awatar użytkownika
xHUNT3Rx
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 31 Sie 2013, 13:52
Ostatnio był: 04 Wrz 2013, 20:18
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 31 Sie 2013, 17:49

Proszę bardzo :) Liczę na kozaczka :)
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 01 Wrz 2013, 01:28

Odnośnie dodawania nowych broni... TFW nie używa tylko weapons.ltx i folderu, który "weapons". Bronie są powpisywane do wielu skryptów, pomocniczych plików ltx, itp. Najlepiej pobrać sobie program Agent Ransack (do wyszukiwania plików), wpisać w nim sekcje broni bardzo popularnej w waniliowym CN, np. wpn_mp5, i zobaczyć wszystkie pliki, gdzie ona występuje. Następnie pododawać tam wszędzie naszą broń, i powinno być ok.

Jak się czegoś nie wie, zawsze można mnie zapytać na maila (po to go podałem) lub tutaj.

Wielu z graczy stalkera zauważyło "telepatię" między członkami atakowanego oddziału.
Zabiło się z broni z tłumikiem dźwięku jednego, najbardziej wysuniętego wartownika, który zresztą był niewidoczny dla kumpli - bam, wszyscy wylatują z budynków i (co najgorsze) od razu atakują moją kryjówkę.
Ten błąd zauważyłem również w TFW, w kilku różnych sytuacjach - ataku w terenie zabudowanym (np. Stacja pojazdów/Parking), ataku dobrze ufortyfikowany posterunek (np. Posterunek pod mostem) i w krzakach. Niby drobne gówno, ale jest to niczym kamyczek w bucie lub, jak kto woli, ziarnko piasku w prezerwatywie :P


Da się to zmienić, jednak wielkim nakładem pracy. Trzeba by napisać cały moduł AI, ba! Cały system, który by pełnił rolę "managera" walki w ukryciu. Chcę to zrobić, jednak brakuje mi dwóch bardzo ważnych wartości - poziomu oświetlenia gracza (czy poziomu oświetlenia NPC ogółem), oraz głośności dźwięku wydawanego przez gracza (choć na to mam już rozwiązanie). GSC nie wyeksportowało funkcji do silnika skryptów, który by zwracał taką wartość.
Dlatego nie ma sensu w to bardziej ingerować, bo żaden system nie będzie nawet w połowie tak dobry, jak w innych nowoczesnych grach.

Nowy błąd to zwiechy AI. Zauważałem go i w tej wersji, jak i w poprzednich. Atakowałem pijawkę, postrzelałem chwilę, a ta już zaczęła biegać w kółko. To samo z ludźmi, zaatakowałem stalkera i się zwiesił, lecz też pojedynczy napotkany samotnik też tak robił.


Dużo grzebałem w AI, zobaczymy jakie będą efekty w nowej wersji. Na razie moje testy wyglądają ok, ale jak zacznie testować to więcej ludzi, to na pewno jakieś babole wyjdą.

Mały, typowo estetyczny błąd. Gdy kompan z jakiegoś powodu zatrzyma się, gdy ja będę biec, to gdy się oddalę na pewną odległość, to na pasku drużyny imię kompana znika, a jego zdrowie/kondycja schodzi na 0%, zaś obciążenie na 0kg. Gdy próbuję wezwać go przez radio, to otrzymuję całkiem pusty komunikat od kompana, ale ten się pojawia i błąd znika.


Powinien zniknąć, i dosłownie w ułamku sekundy pojawić obok Ciebie. Zrobiłem to po to, aby gracz nie musiał ciągle na niego czekać (rozwiązanie identyczne, jak we większości grach gdzie występują kompani). To że u ciebie owy teleport trwa dłużej jest dla mnie niezrozumiałe.

To jest raczej błędzik, a nie błąd, ale wpływa to na ogólną estetykę moda. Przy opuszczaniu lokacji przez kilka sekund widać część lokacji z lotu ptaka - niby nieszkodliwe, ale miałem przy tym kilka zwiech, grając na dwóch różnych komputerach.


To nie jest błąd, a raczej mała cena za to, że mogę podpinać do przechodzenia między mapami jakiekolwiek inne wydarzenia.
Gdy wchodzimy w obszar przejścia, nie jest to faktyczny "obszar przejścia". Technicznie obszarem, który coś uruchamia w tle jak gracz w niego wejdzie, nazywa się space-restrictorem, a specyficzny space-restrictor, który przerzuca nas do innej mapy level-changerem.

level-changery mają określoną funkcję (przerzucanie gracza z mapy na mapę). Nie można nic do nich podpiąć, a ja koniecznie chciałem, żeby przechodzenie z mapy na mapę zabierało czas gry (jak spanie), wywoływało jakieś randomowe eventy, dodawało głód, itp. Więc przeniosłem wszystkie level-changery 40m w górę, a w ich miejsce wstawiłem zwykłe space-restrictory, pod które już mogłem podpiąć swoje customowe funkcje. Po wejściu pokazują one taki sam pop-up przejścia jak ich pierwowzory, po kliknięciu "OK" uruchamiają wszystkie moje funkcje, po czym teleportują gracza 40m w powietrze, tak żeby tylko dotknął level-changera i zmienił mapę - w tym właśnie momencie możemy na chwilę ujrzeć wszystko z lotu ptaka.

Nie będę się czepiał, autorzy moda odwalili wielki kawał dobrej roboty, ale cóż, język polski to nie jest ich dobra strona :/ Nie żebym dokuczał, ale większość osób, która nie jest typowymi n00bami, woli grać coś, w czym nie ma podstawowych błędów językowych. Mogę wam przejrzeć pliki językowe i poprawić te sporo błędów (np. Zauważyliśmy [coś tam] nie dalekood naszej pozycji[...]), co wy na to?


Mi tam to zwisa :) Oryginalnie zrobiłem moda tylko po angielsku. Nie mam czasu bawić się w tłumacza.

Koniec tej litanii, nie chce już mi się rozpisywać, jednak mam jeszcze kilka propozycji. Na przykład możesz dodać rubrykę "Mody do TFW" w pierwszym poście, bo z pewnością gracze dorobili sobie jakieś fixy, usprawnienia bądź merging z innymi modami.


Dobry pomysł do rozważenia. Jak będę miał chwilkę, to się temu przyjrzę.

Aha, jeszcze jedno. Jak robisz update, to czy musisz wrzucać te ~500mb, zamiast zapakować same wyedytowane i dodane pliki? Wiele osób ma internet mobilny i nie ma możliwości ściągania tak dużych plików.


Niestety, prowadzenie loga z tego co i gdzie zmieniłem nie jest moją mocną stroną. Ja nawet nie jestem w stanie zapamiętać wszystkich ficzerów, które dodaje - zazwyczaj wypisuje tylko te główne. :E
Głównie dlatego, że czasem byle pierdoła wymaga zmian w 90% plików skryptów.
Wrzucanie wszystkiego zapewnia zgodność z tym co ja mam na kompie.
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive piotrkol7.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idealny w 01 Wrz 2013, 01:40

smoq2 napisał(a):
Wielu z graczy stalkera zauważyło "telepatię" między członkami atakowanego oddziału.
Zabiło się z broni z tłumikiem dźwięku jednego, najbardziej wysuniętego wartownika, który zresztą był niewidoczny dla kumpli - bam, wszyscy wylatują z budynków i (co najgorsze) od razu atakują moją kryjówkę.
Ten błąd zauważyłem również w TFW, w kilku różnych sytuacjach - ataku w terenie zabudowanym (np. Stacja pojazdów/Parking), ataku dobrze ufortyfikowany posterunek (np. Posterunek pod mostem) i w krzakach. Niby drobne gówno, ale jest to niczym kamyczek w bucie lub, jak kto woli, ziarnko piasku w prezerwatywie :P


Da się to zmienić, jednak wielkim nakładem pracy. Trzeba by napisać cały moduł AI, ba! Cały system, który by pełnił rolę "managera" walki w ukryciu. Chcę to zrobić, jednak brakuje mi dwóch bardzo ważnych wartości - poziomu oświetlenia gracza (czy poziomu oświetlenia NPC ogółem), oraz głośności dźwięku wydawanego przez gracza (choć na to mam już rozwiązanie). GSC nie wyeksportowało funkcji do silnika skryptów, który by zwracał taką wartość.
Dlatego nie ma sensu w to bardziej ingerować, bo żaden system nie będzie nawet w połowie tak dobry, jak w innych nowoczesnych grach.


Jeśli, to pojawi się w przyszłości w TFW, to chwała Ci za to.

Smoq, można jakoś dodać nowe dialogi między samotnikami ? Próbowałem edytować plik st_loner_chatter, dopisywałem ponad 100 nowych pytań + po 5 odpowiedzi, ale nowe komunikaty się nie pojawiły.
Wydaje mi się, że każda z trzech oryginalnych odpowiedzi, ma stopień prawdopodobieństwa. Odpowiedź pierwsza ma największe szanse na pojawienie się, a trzecia na najmniejsze. Taką sobie teorię utworzyłem, gdy dopisywałem nowe dialogi, i przeglądając oryginalne, zorientowałem się, że niektórych odpowiedzi, w ogóle nie widziałem podczas mojej gry, a te odpowiedzi, które były podane jako pierwsze, zazwyczaj się u mnie pojawiały. Mam rację ?
Awatar użytkownika
Idealny
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 08 Cze 2012, 15:24
Ostatnio był: 04 Sty 2018, 20:55
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 32

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość