[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 24 Sie 2013, 11:58

Uwzględniłem wypis balansu klientów handlarza do raportu: http://pastebin.com/QsFX2saB

Trochę słabo to wygląda, ale lepszego designu nie byłem w stanie wymyślić.

[EDIT]

A oto autentyczny wydruk transakcji Aszota (Handlarz Wolności) z 5 minut gry: http://pastebin.com/erPst4SB

Uznałem, że nie ma sensu robić wydruku balansu do transakcji z graczem, bo gracz i tak widzi czym i za ile handluje z poziomu UI.

No to zostało stworzyć pragnienie. Będzie to bardzo prosty proces. Najzwyczajniej skopiujemy mechanizmy głodu, zmienimy przedmioty niwelujące i ikonkę na HUD. Godzinka roboty.

Wygląda na to, że jutro wypuszczamy.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Beziele w 25 Sie 2013, 20:31

A mi się musiał akurat skończyć transfer...(cholerny internet mobilny)

Teraz czekać do 5 sierpnia, czas przejść Baldur's Gate..
Hmm... ciekawi mnie jak będzie wyglądał ten handel w grze a nie na papierze ;)
Image
Awatar użytkownika
Beziele
Stalker

Posty: 59
Dołączenie: 25 Gru 2011, 09:22
Ostatnio był: 15 Lis 2014, 09:55
Miejscowość: Okolice Lublina
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 6

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 25 Sie 2013, 22:11

też znam ten ból z internetem mobilnym... masakra... do tego prędkość do niczego, przez co nie wiem za co płacę...

A Żywa Ekonomia to jest coś, co przyniesie modowi Smoq'a wielką sławę :D
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 25 Sie 2013, 23:31

No to z dzisiejszego release'u wyszła klapa, i strasznie za to przepraszam.

Mod nie jest jeszcze gotowy do wypuszczenia z bardzo prostych przyczyn - optymalizacja.

Wiem, że mogę uprościć obliczenia jeszcze bardziej i wycisnąć dodatkowych parę FPS. Postaram się zrobić to jak najszybciej.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 26 Sie 2013, 15:38

Smoq ale Ciebie nie gonią żadne terminy więc czym się przejmujesz? Spokojnie... jak uznasz, że jest ok to dajesz.
(Może nie odczuwam tego napięcia tk bardzo, bo nie mam CN i nie będę testować :P ale nie ma co poganiać Smoqa)
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Gray Fox w 29 Sie 2013, 01:25

Słuchajcie, mam pewne pytanie.

Ponieważ troche chce urozmaicić rozgrywke o pare pancerzy i broni, czy jest jakiś mod który by się nie gryzł z The Faction War?
b
Awatar użytkownika
Gray Fox
Stalker

Posty: 69
Dołączenie: 07 Maj 2012, 19:56
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 19:38
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idealny w 29 Sie 2013, 13:11

Wszystkie mody, które wymagają nadpisania plików, nie będą działały z TFW, lub będą bardzo niestabilne.
Awatar użytkownika
Idealny
Tropiciel

Posty: 207
Dołączenie: 08 Cze 2012, 15:24
Ostatnio był: 04 Sty 2018, 20:55
Miejscowość: Kordon
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 32

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rumcajs93 w 29 Sie 2013, 13:27

Każdy mod dodający cokolwiek do ekwipunku w grze będzie się kłócił z TFW (mod dodaje coś praktycznie w każdej dziedzinie ekwipunku) - ale w nadchodzącej wersji autorzy dodają jakieś karabiny maszynowe(na pewno do gry trafi M249), a w przyszłości mają się pojawić nowe wersje niektórych kombinezonów na potrzeby poszczególnych frakcji.
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Gray Fox w 29 Sie 2013, 17:17

Dobra, dzięki za odpowiedzi bo miałem instalować Aresnal moda. Ale bym sobie gre skopał, ho...a mnie się nie chce przechodzić jako Czyste Niebo od początku.
b
Awatar użytkownika
Gray Fox
Stalker

Posty: 69
Dołączenie: 07 Maj 2012, 19:56
Ostatnio był: 02 Lis 2024, 19:38
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez piotrkol7 w 30 Sie 2013, 21:20

@Gray Fox
Hmm, merging moda dodającego broń bądź itemki nie byłby zbyt trudny, o ile mod by bazował na oryginalnych plikach z vanilli, to jest folder weapons i misc/items.ltx. Jeżeli bardzo ci na tym zależy, to zawsze można przekopiować import plików z moda do plików tfw (items.ltx, itd.), tak jak to zrobił smoq:
:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
#include "delayed_action_fuse.ltx"
#include "upgrades_properties.ltx"

#include "upgrades\w_abakan_up.ltx"
#include "upgrades\w_ak74_up.ltx"
#include "upgrades\w_ak74u_up.ltx"
#include "upgrades\w_beretta_up.ltx"
#include "upgrades\w_bm16_up.ltx"
#include "upgrades\w_colt1911_up.ltx"
#include "upgrades\w_desert_eagle_up.ltx"
#include "upgrades\w_fn2000_up.ltx"
#include "upgrades\w_fort_up.ltx"
#include "upgrades\w_g36_up.ltx"
#include "upgrades\w_groza_up.ltx"
#include "upgrades\w_hpsa_up.ltx"
#include "upgrades\w_l85_up.ltx"
#include "upgrades\w_lr300_up.ltx"
#include "upgrades\w_mp5_up.ltx"
#include "upgrades\w_pb_up.ltx"
#include "upgrades\w_pkm_up.ltx"
#include "upgrades\w_pm_up.ltx"
#include "upgrades\w_sig220_up.ltx"
#include "upgrades\w_sig550_up.ltx"
#include "upgrades\w_spas12_up.ltx"
#include "upgrades\w_svd_up.ltx"
#include "upgrades\w_svu_up.ltx"
#include "upgrades\w_toz34_up.ltx"
#include "upgrades\w_usp45_up.ltx"
#include "upgrades\w_val_up.ltx"
#include "upgrades\w_vintorez_up.ltx"
#include "upgrades\w_walther_up.ltx"
#include "upgrades\w_wincheaster1300_up.ltx"



#include "w_ak74.ltx"
#include "w_ak74u.ltx"
#include "w_fn2000.ltx"
#include "w_rpg7.ltx"
#include "w_knife.ltx"
#include "w_bolt.ltx"
#include "w_f1.ltx"
#include "w_rgd5.ltx"
#include "w_gd5.ltx"
#include "w_rg6.ltx"

#include "w_vintorez.ltx"
#include "w_lr300.ltx"
#include "w_mp5.ltx"
#include "w_val.ltx"

#include "w_gauss.ltx"
#include "w_groza.ltx"
#include "w_hpsa.ltx"
#include "w_pm.ltx"
#include "w_pb.ltx"
#include "w_walther.ltx"
#include "w_usp45.ltx"
#include "w_fort.ltx"
#include "w_toz34.ltx"
#include "w_svd.ltx"
#include "w_svu.ltx"
#include "w_binoc.ltx"
#include "w_l85.ltx"
#include "w_bm16.ltx"
#include "w_spas12.ltx"
#include "w_wincheaster1300.ltx"
#include "w_mounted.ltx"
#include "w_colt1911.ltx"
#include "w_beretta.ltx"
#include "w_desert_eagle.ltx"
#include "w_sig220.ltx"
#include "w_sig550.ltx"
#include "w_abakan.ltx"
#include "w_g36.ltx"
#include "w_pkm.ltx"

;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
;; TFW Weapons:
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

#include "ammo_tfw.ltx"
#include "w_bizon.ltx"
#include "w_hk53a3.ltx"
#include "w_m3.ltx"
#include "w_m1891.ltx"
#include "w_protecta.ltx"
#include "w_psg1.ltx"
#include "w_rpk.ltx"
#include "w_sig550_sniper.ltx"
#include "w_toz34scoped.ltx"
#include "w_trg22.ltx"
#include "w_ump45.ltx"
#include "w_vikhr.ltx"

#include "upgrades\w_m1891_up.ltx"
#include "upgrades\w_bizon_up.ltx"
#include "upgrades\w_trg22_up.ltx"
#include "upgrades\w_ump45_up.ltx"
#include "upgrades\w_hk53a3_up.ltx"
#include "upgrades\w_vikhr_up.ltx"
#include "upgrades\w_psg1_up.ltx"
#include "upgrades\w_protecta_up.ltx"
#include "upgrades\w_sig550_sniper_up.ltx"
#include "upgrades\w_rpk_up.ltx"
 

Najważniejszy jest import wszystkich plików wpn_(...).ltx z folderu weapons oraz wszystkich z folderu weapons/upgrades. Warto jeszcze przejrzeć plik weapons.ltx ze względu na to, że w modzie może być dodana nowa amunicja. No i nie zapominając pliku ui_icons_equipment z folderu textures/ui, tu się sprawdza program UI_Merge (tak swoją drogą, to czy ktoś nie ma jakiegoś alternatywnego uploadu do niego? Bo strona smart mod managera padła), oczywiście użyj go po wyedytowaniu plików *.ltx.

@smoq2
Wracam do dyskusji w temacie tego... hmm, brak mi słów żeby określić to cudo :P
Dobra, koniec mydlenia oczu i owijania w bawełnę. Mod jest super, pełno dodatków, ale mam sporo zastrzeżeń co do niego.
1. Stare i nowe błędy AI:
Wielu z graczy stalkera zauważyło "telepatię" między członkami atakowanego oddziału.
Zabiło się z broni z tłumikiem dźwięku jednego, najbardziej wysuniętego wartownika, który zresztą był niewidoczny dla kumpli - bam, wszyscy wylatują z budynków i (co najgorsze) od razu atakują moją kryjówkę.
Ten błąd zauważyłem również w TFW, w kilku różnych sytuacjach - ataku w terenie zabudowanym (np. Stacja pojazdów/Parking), ataku dobrze ufortyfikowany posterunek (np. Posterunek pod mostem) i w krzakach. Niby drobne gówno, ale jest to niczym kamyczek w bucie lub, jak kto woli, ziarnko piasku w prezerwatywie :P

Nowy błąd to zwiechy AI. Zauważałem go i w tej wersji, jak i w poprzednich. Atakowałem pijawkę, postrzelałem chwilę, a ta już zaczęła biegać w kółko. To samo z ludźmi, zaatakowałem stalkera i się zwiesił, lecz też pojedynczy napotkany samotnik też tak robił.

2. "Znikanie" kompana
Mały, typowo estetyczny błąd. Gdy kompan z jakiegoś powodu zatrzyma się, gdy ja będę biec, to gdy się oddalę na pewną odległość, to na pasku drużyny imię kompana znika, a jego zdrowie/kondycja schodzi na 0%, zaś obciążenie na 0kg. Gdy próbuję wezwać go przez radio, to otrzymuję całkiem pusty komunikat od kompana, ale ten się pojawia i błąd znika.

3. Mini błąd graficzny przy opuszczaniu lokacji
To jest raczej błędzik, a nie błąd, ale wpływa to na ogólną estetykę moda. Przy opuszczaniu lokacji przez kilka sekund widać część lokacji z lotu ptaka - niby nieszkodliwe, ale miałem przy tym kilka zwiech, grając na dwóch różnych komputerach.

4. Typowe błędy ortograficzno-interpunkcyjne
Nie będę się czepiał, autorzy moda odwalili wielki kawał dobrej roboty, ale cóż, język polski to nie jest ich dobra strona :/ Nie żebym dokuczał, ale większość osób, która nie jest typowymi n00bami, woli grać coś, w czym nie ma podstawowych błędów językowych. Mogę wam przejrzeć pliki językowe i poprawić te sporo błędów (np. Zauważyliśmy [coś tam] nie dalekood naszej pozycji[...]), co wy na to?

Koniec tej litanii, nie chce już mi się rozpisywać, jednak mam jeszcze kilka propozycji. Na przykład możesz dodać rubrykę "Mody do TFW" w pierwszym poście, bo z pewnością gracze dorobili sobie jakieś fixy, usprawnienia bądź merging z innymi modami. Ja mogę rzucić modzik pozwalający od razy dołączyć do frakcji. Powstał wtedy, gdy wnerwiłem się na Opór, który wybił mi całe Czyste Niebo, podczas gdy ja mozolnie robiłem dla niego zadania, marnując przy tym dobrych parę godzin. Zapodam zaraz, już wrzucę tego posta, bo nie będę teraz grzebał w gamedacie.
Aha, jeszcze jedno. Jak robisz update, to czy musisz wrzucać te ~500mb, zamiast zapakować same wyedytowane i dodane pliki? Wiele osób ma internet mobilny i nie ma możliwości ściągania tak dużych plików.

Za ten post piotrkol7 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gray Fox.
Awatar użytkownika
piotrkol7
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 25 Lis 2010, 21:06
Ostatnio był: 21 Lis 2020, 16:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 30 Sie 2013, 21:52

Twój problem z "zbiorową jaźnią" odziału wynika z jednej bardzo prostej rzeczy: Silnik, oraz AI Stalkerów, nie jest przystosowany, do skradania się, i mechanizmów typowych dla skradanek a tłumiki defacto nie mają realnego zastosowania. Nie ma tu pojęć takich jak zasięg słyszenia, prawdopodobieństwo detekcji malejące wraz z mrokiem w miejscu, i stopniem ukrycia gracza itd. Zaimplentowanie tego wymagałoby dużego teamu modderów, tygodni (a może i miesięcy) prac, i zużycia ogromnej ilości "mocy" gry.
Kompan pojawiający się, gdy oddalisz się za bardzo, nie jest błędem, a w zasadzie najprostszym, i najłatwiejszym tego błędu rozwiązaniem.
Mi też się zdarzyło, że Juchociągi biegały w kółko (a także snorki, i kilka innych bytów). Taki po prostu urok grania na moddach: czestsze, albo i rzadsze błędy, bugi w skryptach. Czasem działa strzelanie z bliskiej odległości ;) .
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez piotrkol7 w 30 Sie 2013, 22:14

Cóż, te strzelanie z bliskiej odległości do pijawki na początkowym etapie gry nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem :P Najbardziej wkurza mnie to, że najczęstszymi potworami z zadań są właśnie pijawki...
A tego o silniku nie wiedziałem. Mi się wydaje, że to wszystko w AI jest, ale mogę się mylić. Trzeba czekać na WIELKIEGO MISZCZA (czyt. smoqa)!
Awatar użytkownika
piotrkol7
Stalker

Posty: 81
Dołączenie: 25 Lis 2010, 21:06
Ostatnio był: 21 Lis 2020, 16:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości