[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Dark Dante w 08 Sie 2013, 13:41

Mnie się podoba ale dowiem się wkońcu co z naszym kumplem Mrówką? :E Bo mnie to już gryzie od dłuższego czasu :D
Zona ma swoje tajemnica, Ty musisz je poznać.

Dark Dante
Wygnany z Zony

Posty: 180
Dołączenie: 29 Kwi 2013, 18:48
Ostatnio był: 28 Cze 2015, 23:23
Miejscowość: Zona
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 12

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 08 Sie 2013, 13:50

Z whsky podskoczyłbym do 500, a pizze do 180, za to wódke bym obniżył do minimum 150.
mleko bym zamienił na mleko w proszku :), a cena jest ok.
fajki bym może jeszcze obniżył bo tak by było realistyczniej, ale w tym zestawieniu brakuje nam czegoś naprawde cennego, od 400 w góre. Bez przesady tą kase moge zdobyć wychodząc na pół godzinki z srutówką na dziki.
Przelicznik dla handlarza wydaje mi sie odrobinkę za niski- przypomina mi się, jak w gothicu kupowałem świetny miecz, za 5k, by go sprzedac potem za 700. Podjechałbym do 30 % na kupno.
Tak sobie wczoraj w wannie myślałem, że fajnie by było, gdyby wolnosc z którą teraz walcze zawarłaby jakis układ z moimi bandytami- element dyplomacji. Działałoby to mniej więcej tak jak w strategiach np. rome total war, czy Civ V:
Z boku mamy liste ofert, oraz sytuacje naszej frakcji (ew. postulat jaki dajemy), z drugiego boku sytuacje wroga, i jego postulat, a na środku dwa pola na których dajemy argumenty.
Wyobraźmy sobie sytuacje, że wolność przegrywa wojne. Wysyła do gracza info, że ma sie spotkać gdzieś na wysypisku z przedstawicielem wolności by omówić warunki zawieszenia broni. Przychodzimy i otwiera się panel dyplomacji. I teraz co oni moga nam dac w zamian za zmiane na paseczku do poziomu zero (neutralność):
- swoją broń do sprzedaży u handlarza bandytów. Np. SWU.
- danina co np. 3 dni z 10% prowizją dla gracza.
- Wolność może wypowiedzieć wojne innej frakcji np. oporowi.
-Możemy zarządać koniec ekspansji wolności poza region magazynów.
-Moga nam oddać jeden punkt zasobów, albo pozwolić na stacjonowanie naszych odziałów na jednym "polu" ich bazy.
-udostępnić nam swoich przewodników.gratis.
-- składać nam daninę z amunicji i granatów, sprzętu do broni.
- i udostępnić nam też swoich techników, albo trzy odziały do rozporządzania nimi.
To tylko taki wstęp, i to taki pomysł na lata wprzów i to by było sporo codowania, ale co myślicie?
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 08 Sie 2013, 14:06

@ Omnibus - Poruszane chyba miliard razy. :) Niestety stalker to FPS, a nie RTS. Dało by się to zrobić, ale tego typu rozwiązania zajmują rok lub dwa całemu zespołowi w profesjonalnym studiu zajmującym się grami. :)
Ja bym chyba po roku nie wyszedł z etapu planowania.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 08 Sie 2013, 14:10

Ech, no nic, nie wiedziałem :)
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez mdss w 08 Sie 2013, 15:21

...poza tym chyba lekko się to kłóci z założeniami fabularnymi TFW :P


Ale co tam ;)

Co do "dóbr" to miałbym jeszcze propozycję zmianki MLEKA na KAWĘ :E
(chyba bardziej pożądana w Zonie...)


Teraz do sedna:

Dobro zwykłe

Handlarz neutralny - Sprzedaje za 200% ceny, kupuje za 25% ceny
Handlarz frakcyjny - Sprzedaje za 150% ceny, 100% członkom frakcji, kupuje za 50% ceny

Dobro luksusowe

Handlarz neutralny - Sprzedaje za 100% ceny, kupuje za 33% ceny
Handlarz frakcyjny - Sprzedaje za 300% ceny, 200% członkom frakcji, kupuje za 150% ceny


Moje propozycje cenowe to:

Chleb - 25 Ru
Ciastka* - 40 Ru
Kiełbasa - 50 Ru
Konserwa* - 100 Ru
Mrożona pizza* - 150 Ru
Wódka "Kozak" - 180 Ru
Whisky* - 500 Ru
Woda - 30 Ru
Napój energetyczny - 100 Ru
Kawa* - 90 Ru
Piwo* - 120 Ru
Fajki* - 200 Ru
Ziele* - 400 Ru
Antyrady* - 300 Ru
Antybiotyki* - 250 Ru

* Dobra luksusowe

Co prawda rzeczy poniżej nie są dobrami na handel, ale zmieniając ceny tych pierwszych należy pamiętać też o tych drugich:

Apteczka - 300 Ru
Apteczka wojskowa - 600 Ru
Apteczka naukowców - 1000 Ru


To moja propozycja
I'm just stalking...
Awatar użytkownika
mdss
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 06 Wrz 2012, 11:13
Ostatnio był: 09 Paź 2015, 22:21
Miejscowość: Cmentarzysko Maszyn
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 31

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 08 Sie 2013, 15:46

Poprawki mdss-a wygladaja lepiej, ale ja chciałbym zwrócić na coś uwage. W realnym świecie, nie istnieje coś takiego jak jednolita, niezmienna cena. Wszystko zależy m.in. od tego ile czego jest i gdzie (wyłączając z rozmowy giełde i inne pierdoły). Dlatego też proponuje coś takiego:

<----------|-----------|------------|-----------|------------|---------->
Smoqu, wpierw musisz powiedzieć, czy i ile będzie dóbr luksusowych u handlarzy (narazie samotników) tuż po rozpoczęciu nowej gry. Ja przyjmuje, że środkowa kreska, to własnie początkowa ilość (tutaj 15), każda kreska to o pięć więcej\mniej. Im czegoś mniej tym większa cena, i na odwrót. Tak więc podstawmy do tego schematu whiskey (od góry):
< 1- 7500 RU
-5-1500 RU
-10- cena za przedmiot= 750
-15- cena za jeden przedmiot=500
-20-380 RU (zaokrąglając w góre)
-25-300 RU
> 30- 250RU
To tylko taki najnajprostszy wykres, jakby to wyglądało.Bez uwzglęcnienia innych rzeczy.
I jeszcze jedna wazna sprawa: Jak "pojmujesz" neutralnych handlarzy? Rozumiemy to jako grupę współdziałającą, konkurencyjną, czy wogóle żadną grupę? Bo każda z tych możliwości wy magałaby zmienionego kodu.
Ostatnio edytowany przez Omnibus, 08 Sie 2013, 19:33, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Winiacz w 08 Sie 2013, 16:53

Jest jakaś opcja na podniesienie reputacji u samotników przy pomocy kodu w konsoli?
Awatar użytkownika
Winiacz
Stalker

Posty: 64
Dołączenie: 19 Cze 2013, 11:54
Ostatnio był: 01 Sty 2020, 12:16
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 9

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez vandr w 08 Sie 2013, 17:12

Nie. Trza grzebać w skryptach/configach.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3875
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 18:25
Kozaki: 1747

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 08 Sie 2013, 21:56

@ Omnibus - Hmm, no udało mi się coś takiego zrobić z bronią, ale nie wiem czy dam radę kolejny raz tak wysilić mózgownice, bo trzeba by to napisać jeszcze raz. Wolałbym na tym etapie żeby ekonomia była elementem TFW a nie żeby TFW się stało symulatorem ekonomicznym jak gry z serii X.

Wrócimy do tego, jednak na razie się skupmy na tym co zaproponowałem. Dynamikę zawsze można dodać.

[EDIT]

Jeżeli ktoś edytował kiedyś pliki handlarzy, to poniższy widok powinien być mu znajomy:

:

bread = 30, 1, 10
kolbasa = 30, 1, 7
vodka = 30, 1, 5
energy_drink = 30, 1, 7
water = 30, 1, 13

conserva = 30, 0.9, 7
donut = 30, 0.7, 9
pizza = 30, 0.6, 6
vodka_commodity = 30, 0.5, 5
milk = 30, 0.7, 9
beer = 30, 0.7, 6
smokes = 30, 0.6, 5
weed = 30, 0.5, 3
antirad = 30, 0.7, 8
antibiotics = 30, 0.7, 9


Ci co grzebali tych plikach na pewno zauważą też, że przy każdym przedmiocie są 3 liczby, a zawsze były 2.

W "waniliowym" stalkerze wyglądało to tak:

Liczba 1 - Ilość zamawianych przedmiotów przy każdym zamówieniu przez handlarza.
Liczba 2 - Szansa na to, że przedmiot zostanie zamówiony przy danym zamówieniu.

Przykład: bread = 5, 0.7

To oznaczałoby, że przy każdym zamówieniu (czyli odświeżeniu asortymentu handlarza) było 70% szansy, że pojawi się na sprzedaż 5 bochenków chleba.

W TFW będzie wyglądać to tak:

Liczba 1 - Maksymalna ilość danego przedmiotu na sprzedaż.
Liczba 2 - Szansa na to, że przedmiot zostanie zamówiony przy danym zamówieniu.
Liczba 3 - Maksymalna ilość przedmiotów jaka może przyjść w dostawie. (Napisałem skrypt tak, że nie trzeba tej liczby podawać. Wtedy handlarz zamówi od razu tyle przedmiotów, ile występuje jest podanie w Liczbie 1.)

Przykład: conserva = 30, 0.9, 7

Oznacza, że handlarz ma 90% szansy na zamówienie 1-7 sztuk konserw, przy czym jak dobije do 30, to przestaje zamawiać konserwy. Oczywiście jak część sprzeda, to znowu będzie próbował dobić do 30.

[EDIT2]

@ mdss - Możesz mi powiedzieć czemu neutralni mają sprzedawać dobra luksusowe po 100% ceny? Trochę lipa, bo nic na tym nie zarabiają. Pragnę przypomnieć, że zaopatrują się też ze swoich pieniędzy.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 08 Sie 2013, 23:06

A nagrodę dla najlepszego moddera gry S.T.A.L.K.E.R. Czyste Niebo otrzymuje użytkownik.... Smoq2!
Gratuluję!

a tak na poważnie... to świetnie to wygląda, mdss dał fajną konfigurację (ale wymaga jeszcze poprawek) oraz też jestem za zmianą mleka na kawę - zakładamy, że dostęp do wody nie jest problemem - a może jest?
Dobro normalne "woda"
Dobre luksusowe "oczyszczona woda"

coś mi tu zaleciało Fallout'em ale może ktoś się wypowie na ten temat? :D
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez mdss w 09 Sie 2013, 01:38

smoq2 napisał(a):@ mdss - Możesz mi powiedzieć czemu neutralni mają sprzedawać dobra luksusowe po 100% ceny? Trochę lipa, bo nic na tym nie zarabiają. Pragnę przypomnieć, że zaopatrują się też ze swoich pieniędzy.


...bo wzorowałem się na Twoim wzorze? :P

smoq2 napisał(a):Przykład:

Chleb (dobro zwykłe) - 20 Ru
Handlarz neutralny - Sprzedaje za 200% ceny, kupuje za 15% ceny (generuje)
Handlarz frakcyjny - Sprzedaje za 150% ceny, 100% członkom frakcji, kupuje za 50% ceny (generuje)

Ciastka (dobro luksusowe) - 40 Ru
Handlarz neutralny - Sprzedaje za 100% ceny, kupuje za 25% ceny (generuje)
Handlarz frakcyjny - Sprzedaje za 200% ceny, kupuje za 150% ceny (nie generuje)
I'm just stalking...
Awatar użytkownika
mdss
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 06 Wrz 2012, 11:13
Ostatnio był: 09 Paź 2015, 22:21
Miejscowość: Cmentarzysko Maszyn
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 31

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Omnibus w 09 Sie 2013, 07:55

Juraszka, z całym szacunkiem ale po co nam woda? W modzie nie ma pragnienia, i prawdopodobni e się nie pojawi, i nikt o zdrowych zmysłach nie piłby "nieoczyszczonej wody". Spoko sześciopak mineralnej może być jako luksus, ale nie zauważam jego potrzebności jako "normalne" dobro, tym bardziej, że znowu trzeba by dorobić wszystko związanie z piciem.
Smoq2: Jako, że ja nigdy w tych plikach nie grzebałem, to powiedz: czy pierwsza z tych trzech liczb, oznacza również liczbę początkową?
Awatar użytkownika
Omnibus
Łowca

Posty: 536
Dołączenie: 20 Lut 2013, 09:07
Ostatnio był: 01 Mar 2021, 15:28
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 153

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość