[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 06 Sie 2013, 23:47

Smoq ja bym prosił abyś zdradził jak to zrobiłeś - z wiadomych Ci przyczyn :)

A i zapomniał bym... MUTANTY NIE ZJADAJĄ BRONI :E a tak na serio, to dałoby radę zrobić tak, że itemk z zabitych w offline idą do inventory mutka i jeśli ten zostanie zabity w offline to itemy idą do tego co zabił a jeśli po zabiciu w online, inventeory otworzy npc to zabierze itemki a jeśli inventory otworzy gracz to te itemki nie będą widoczne?

Ktoś mnie zrozumiał? :E

Tutaj też dodam, że trzeba byłoby mutkom dać 666 maksymalnego udźwigu, bo taka chimera to może się nieźle obłowić :D
Ostatnio edytowany przez Juraszka, 07 Sie 2013, 11:19, edytowano w sumie 1 raz
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Agis w 07 Sie 2013, 01:21

Juraszka napisał(a):bo taka chimera to może się nieźle obłowić :D


Tak... i jak połknie RPG, AK i Exo to będzie kwadratowa :facepalm: :E
Wcześniej na forum jako: xyz_pl

Opowiadania:
- "Najemnik"

Agis
Wygnany z Zony

Posty: 3
Dołączenie: 07 Sie 2013, 01:10
Ostatnio był: 27 Gru 2013, 21:57
Miejscowość: Wrocław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez mdss w 07 Sie 2013, 08:20

Juraszka napisał(a):A i zapomniał bym... MUTANTY NIE ZJADAJĄ BRONI :E a tak na serio, to dałoby radę zrobić tak, że itemk z zabitych w offline idą do inventory mutka i jeśli ten zostanie zabity w offline to itemy idą do tego co zabił a jeśli po zabiciu w online, inventeory otworzy npc to zabierze itemki a jeśli inventory otworzy gracz to te itemki znikną bezpowrotnie?

Ktoś mnie zrozumiał? :E

Tutaj też dodam, że trzeba byłoby mutkom dać 666 maksymalnego udźwigu, bo taka chimera to może się nieźle obłowić :D


Myślę że to trochę absurdalne - czemu miałoby to służyć tak na prawdę? Niech znika i tyle. Myślę że obładowywanie mutantów ekwipunkiem to tylko strata dodatkowych zasobów...
I'm just stalking...

Za ten post mdss otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive RadekNioch.
Awatar użytkownika
mdss
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 06 Wrz 2012, 11:13
Ostatnio był: 09 Paź 2015, 22:21
Miejscowość: Cmentarzysko Maszyn
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 31

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 07 Sie 2013, 09:06

Zgadzam się z kolegą wyżej. To i tak nie dawałoby wielkiej różnicy, zresztą jak ślepy pies mógłby wszamać kałacha?
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 07 Sie 2013, 09:07

No ale z całym szacunkiem panowie.. po cholerę chimera miała by cokolwiek jeść. Ona nie poluje na stalkerów dla karabinu tylko po to aby ich zjeść. Ją sprzęt nie interesuje. A teraz wyobraźcie sobie takie coś. W Czerwonym Lesie pojawia się chimera. Morduje z trzy oddziały leszczy(samotników) i co nagle przy niej można znaleźć z 15 karabinów? Przecież to bez sensu jest. W takim razie nie opłaca się atakować ludzi tylko czekać aż ich mutant dopadnie. Jak dla mnie totalny bezsens.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 07 Sie 2013, 11:17

Jezu... zażartować, że "chimera się obłowi" i to jest jedyne co już dwie osoby zapamiętały z tamtego posta - pamiętajcie, że to gra a nie rzeczywistość - trzeba szukać złotego środka bo zrobienie tak jak jest w rzeczywistości jest albo niemożliwe (silnik gry) albo byłoby to bardzo pamięciożerne

Panowie, proszę, abyście jeszcze raz przeczytali mojego posta i pomyśleli nad tym bo widzę, że nie doczytaliście - gracz nie mógłby tego towaru zdobyć bo trochę dziwne byłoby, jeśli "otworzyłby" ślepego psa a tam 4x AK, 10x Kozak, 30x Chleb ale umożliwiłoby to rozwój żywej ekonomii, bo NPC mógłby te przedmioty podnieść, iść z nimi do handlarza i sprzedać je (a gracz mógłby te przedmioty kupić - i jest na co wydać pieniądze teraz...).

Jakbyście nie zauważyli Samotnicy walczą głownie z mutantami, a według algorytmu Smoqa (jak i na zwykłą logikę) po drodze do celu powinni zbierać leżący sprzęt, przeszukiwać schowki i ciała a obecnie robią to tylko w online, w offline przedmioty zbywają tylko jak kogoś zabiją, a jeśli jakiś oddział zostanie zabity przez mutanta to itemy przepadają - PRZEPADAJĄ...jeśli dobrze pamiętam to ktoś niedawno wołał o jakieś unikalne bronie więc linczując moją propozycję rozwiązania tej sytuacji i mówiąc, że przedmioty mają przepadać, zaprzeczacie wprowadzaniu tych unikalnych broni - no bo szkoda zasobów, bo jeśli np. takiego szybkostrzelnego Abakana w całej Zonie będą całe 2 egzemplarze, to wystarczy, że mutki zabiją posiadaczy w/w broni w trybie offline i już tych broni nie ma... Ponadto, Smoq mówił, że codziennie w ograniczonej ilości mają przybywać do Handlarzy różne dobra, a broń i pancerze mają przybywać w bardzo małej ilości co jakiś czas - więc, jeśli broń będzie wybywać z zony szybciej niż przybywać (pamiętajmy, że Handlarz też sprzedaje towar poza zonę, więc bronie które mu Samotnicy sprzedadzą też zniknie) to dojdzie do ostrego deficytu broni... a może tego właśnie potrzeba...

A na pewno takie rozwiązanie jest mniej zasobożerne, niż sprawianie, że w offline po zabiciu mutanta, przedmioty zostają przy ciele i idą one do innego samotnika który znajdzie się w promieniu np. 100m.

I teraz pytanie - czy frakcyjni też biorą udział w żywej ekonomii?
Bo Smoq mówił cały czas o samotnikach...
Ostatnio edytowany przez Juraszka 07 Sie 2013, 11:37, edytowano w sumie 5 razy
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 07 Sie 2013, 11:25

Prawdopodobnie tak, bo jak podniesiesz jakiś przedmiot z trupa stalkera, to jak np. jakiś Bandyta, Powinnościowiec, Wolnościowiec, Oporowiec czy co tam chcesz kłócą się o broń i przeszukują. Moim zdaniem tak.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 07 Sie 2013, 11:47

No ja uważam podobnie. Mało tego, myślałem nawet, że w przypadku śmierci offline przez mutanty powinno też znikać ciało, tylko wtedy gracz może nie zrozumieć co się stało. Np.

Samotnik mówi, że ma do sprzedania jakąś broń i że idzie do wioski rybackiej. Po drodze pada od stada dzików.

Miałem taką sytuację wielokrotnie, i wiedziałem, że umarł bo znalazłem ciało, i wiedziałem, że broni już nie kupie.
W sytuacji, gdy ciała nie będzie, niektórzy gracze mogą się nie domyśleć, że stalker zmarł, a pomyślą, że gra robi ich w konia, i info o broni na sprzedaż było tylko jakąś kosmetyczną pierdołą, tak samo jak inne losowe wiadomości od Samotników.

Co myślicie?

---------------------------------------

Inną rzeczą jest, że będę musiał usunąć opcje wyłączenia przeszukiwania ciał przez NPC z ustawień TFW. Skoro Samotnicy mają napędzać ekonomię, to wyłączenie przeszukiwania ciał by w ogóle ją zatrzymało.

Co myślicie?

---------------------------------------

@ Juraszka - Idą jest minimalizacja zużycia zasobów. Stalker ginący na innej mapie się "dezintegruje" a zachowywane są tylko:

ID mapy na której zginął, współrzędne miejsca gdzie zginął, imię, ścieżka do modelu, który używał.

W rezultacie zamiast zachowywać w pamięci tony danych związanych z właściwościami NPC (nawet martwy ma tonę danych), zachowujemy 1 linijkę tekstu, np.

agroprom, 4.53532, -2.412433, 10.1245515, Dima Bojan, \actors\stalker_neutral\stalker_neutral_1.ogf

Kiedy gracz pojawi się na mapie agroprom, system spawnuje tzw. "kukłę" na współrzędnych 4.53532, -2.412433, 10.1245515, nadaje jej imię Dima Bojan i podstawia model stalker_neutral_1.ogf.

Frakcyjni biorą udział w ŻE, ale tylko częściowy:
- Przedmioty zdobyte w walce offline zostają przeniesione bezpośrednio do frakcyjnego handlarza. Innego sposobu nie ma, ponieważ oddział stalkerów frakcyjnych w praktyce nigdy nie wraca do bazy. Samotnicy lub gracz mogą je później kupić po tańszych cenach.
- Przedmioty podniesione od trupa w trybie online frakcyjny stalker zachowuje dla siebie. Pamiętać należy o tym, że stalkerzy frakcyjni, którzy są "w trasie" lub atakują jakiś punkt nie podnoszą przedmiotów, więc zostanie od na ziemi do podniesienia przez Samotnika.
- Nie zbierają pieniędzy

@ reszta - Juraszce chodziło o to, aby w przypadku zwycięstwa mutantów, przedmioty tak samo przechodziły na mutanta jak na innych stalkerów, z tą różnicą, że tylko inny stalker NPC może je potem mutantowi "odebrać". W przypadku ubicia mutanta wypchanego sprzętem przez gracza, owy sprzęt znika i gracz nawet o tym nie wie. W ten sposób można by zachować jakoś rotację przedmiotów.
Ma to dużo sensu, ale muszę to przemyśleć.
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive RadekNioch.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 07 Sie 2013, 11:57

Ale spokojnie Juraszka, ja tylko zwróciłem uwagę na fakt tego, że gra w której z chimery wypadnie ci 100 karabinów jest bez sensu..

Skoro tylko NPC będą mogły łowić fanty z mutków to jest to dobry pomysł. Dzięki temu karabiny, tak jak napisałeś nie będą znikały.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez frosth w 07 Sie 2013, 12:02

Z tego co zrozumiałem przykładowe karabiny dalej będą ginąć o ile tą przykładową chimerę zabije gracz czyli my.
Nie zdarzy się to za często ale jednak jest taka możliwość. Ogólnie fajny pomysł Juraszka.
frosth
Łowca

Posty: 437
Dołączenie: 20 Lut 2012, 15:35
Ostatnio był: 12 Kwi 2021, 09:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 60

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 07 Sie 2013, 12:12

smoq2 napisał(a):W sytuacji, gdy ciała nie będzie, niektórzy gracze mogą się nie domyśleć, że stalker zmarł, a pomyślą, że gra robi ich w konia, i info o broni na sprzedaż było tylko jakąś kosmetyczną pierdołą, tak samo jak inne losowe wiadomości od Samotników.

Może dałoby się tak, że po śmierci takiego samotnika wyświetla się komunikat od najbliższego neutralnego handlarza informujący, potencjalnych klientów, że "ten tamten" chyba zginął - wyświetlający się tylko, jeżeli samotnik wcześniej nadał komunikat, że ma coś na sprzedaż.
Tutaj by się przydał jeden bajer który miał być w SoC - samotnik nadaje ofertę, Ty na nią odpowiadasz, że jesteś zainteresowany i jeśli zdarzyłoby się, że gość kopnąłby w kalendarz to otrzymalibyśmy komunikat, że gość nie żyje - a jeśli byśmy nie odpowiedzieli na ofertę to by się nic nie pojawiło w razie śmierci.

smoq2 napisał(a):Inną rzeczą jest, że będę musiał usunąć opcje wyłączenia przeszukiwania ciał przez NPC z ustawień TFW. Skoro Samotnicy mają napędzać ekonomię, to wyłączenie przeszukiwania ciał by w ogóle ją zatrzymało.

Jestem ZA, też bym usunął opcje odpowiedzialne za przeszukiwanie schowków oraz żeby przedmioty w schowkach zawsze były losowe - większość schowków jest trudno dostępna, więc nawet z włączoną opcją przeszukiwania NPC się do niej nie dostanie... a losowość przedmiotów musi być.

smoq2 napisał(a):Kiedy gracz pojawi się na mapie agroprom, system spawnuje tzw. "kukłę" na współrzędnych 4.53532, -2.412433, 10.1245515, nadaje jej imię Dima Bojan i podstawia model stalker_neutral_1.ogf.

Nie pomyślałbym, że tak to działa... ale efekt jest fajny, ale skoro twierdzisz, że jest pamięciożerny to dobrze jest zastanowić się, czy taki bajer ma sens...

smoq2 napisał(a):Frakcyjni biorą udział w ŻE, ale tylko częściowy:
- Przedmioty zdobyte w walce offline zostają przeniesione bezpośrednio do frakcyjnego handlarza. Innego sposobu nie ma, ponieważ oddział stalkerów frakcyjnych w praktyce nigdy nie wraca do bazy. Samotnicy lub gracz mogą je później kupić po tańszych cenach.
- Przedmioty podniesione od trupa w trybie online frakcyjny stalker zachowuje dla siebie. Pamiętać należy o tym, że stalkerzy frakcyjni, którzy są "w trasie" lub atakują jakiś punkt nie podnoszą przedmiotów, więc zostanie od na ziemi do podniesienia przez Samotnika.

1. itemy trafiają do handlarza frakcyjnego bezpośrednio - moim zdaniem to jest dobre.
2. itemy zostawiają sobie - to tez jest dobre, bo jeśli inna frakcja ich zabije, to wtedy te itemki trafiają do handlarza frakcyjnego tej inne frakcji :E
System perfekcyjny dla frakcyjnych!

smoq2 napisał(a):@reszta - Juraszce chodziło o to, aby w przypadku zwycięstwa mutantów, przedmioty tak samo przechodziły na mutanta jak na innych stalkerów, z tą różnicą, że tylko inny stalker NPC może je potem mutantowi "odebrać". W przypadku ubicia mutanta wypchanego sprzętem przez gracza, owy sprzęt znika i gracz nawet o tym nie wie. W ten sposób można by zachować jakoś rotację przedmiotów.
Ma to dużo sensu, ale muszę to przemyśleć.

Pierwotna potrzeba uznania została w tej chwili zaspokojona :E
Tylko, że ten sprzęt nie znika całkowicie a tylko jest dla gracza niewidoczny.
czy NPC mają ograniczony udźwig (poza kompanami)? Bo jeśli takiego mutka-niespodziankę zabiłby w online frakcyjny, to zabrałby ze sobą te itemy i dopiero po zabiciu go przez innego frakcyjnego by trafiły do obiegu.

Ogólne pytanie - czy NPC (poza kompanami) i mutanty mają udźwig? Jeśli nie, to nie ma problemu...


igla2008 napisał(a):Ale spokojnie Juraszka, ja tylko zwróciłem uwagę na fakt tego, że gra w której z chimery wypadnie ci 100 karabinów jest bez sensu..

Skoro tylko NPC będą mogły łowić fanty z mutków to jest to dobry pomysł. Dzięki temu karabiny, tak jak napisałeś nie będą znikały.

Też uznałem to za bezsensowną sytuację, dlatego od razu w poście napisałem, że gdyby gracz "otworzył" mutka-niespodziankę to by te itemy znikneły bezpowrotnie - później uznałem, że głupio gdyby się itemy dematerializowały więc uznałem, że po otwarciu mutka itemki byłby dla nas niewidoczne.

frosth napisał(a):Z tego co zrozumiałem przykładowe karabiny dalej będą ginąć o ile tą przykładową chimerę zabije gracz czyli my.
Nie zdarzy się to za często ale jednak jest taka możliwość. Ogólnie fajny pomysł Juraszka.

Kto zabił nie ma znaczenia, znaczenie ma kto pierwszy dorwał się do ciała - a jak już pisałem wcześniej to nie znikałby te przedmioty bezpowrotnie a jedynie gracz nie mógłby ich wydobyć z ich z ciała mutanta a jedynie NPC - czyli gracz zabija, zabiera części mutanta, a później NPC podchodzi do takiego ciała a tam cały arsenał którego gracz nie wiedział - samotnik na tym się nieźle obłowi, popchnie do przodu "ŻE" a gracz będzie mógł ten towar kupić u handlarza - a taki nie czytający forum Kowalski, grając nawet nie domyśli się, że arsenał który nagle pojawił się u handlarza wcześniej był przy ciele mutanta którego sam wcześniej ubił i przeszukał.
Ostatnio edytowany przez Juraszka, 07 Sie 2013, 12:22, edytowano w sumie 1 raz
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez mdss w 07 Sie 2013, 12:22

ja dobrze zrozumiałem pomysł Juraszki, ale wg mnie sensowniej jest zrobić to inaczej. Kiedy w trybie offline stalker ginie zabity przez mutanta, jego sprzęt trafia do inwentarza stalkera znajdującego się najbliżej niego w obrębie mapy.

To chyba bardziej logiczne i nie dające przy okazji możliwości utraty tego sprzętu, tak jak w przypadku ubicia owej ciężarowej chimery przez gracza...
I'm just stalking...
Awatar użytkownika
mdss
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 06 Wrz 2012, 11:13
Ostatnio był: 09 Paź 2015, 22:21
Miejscowość: Cmentarzysko Maszyn
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 31

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości