[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 29 Lip 2013, 00:21

Bo to prostota jest najlepsza :E

Pamiętam jak zaproponowałem ten system modułowy i wtedy nie myślałem, że społeczność tego forum tak go rozwinie i okaże się AŻ tak skomplikowany i trudny do wykonania...

Pas na 5 artefaktów? Gites, bo zawsze szkoda było mi kasy na to ulepszenie, a niektóre pancerze nie dawały w ogóle miejsca bez ulepszeń...

Smoq, mówiąc, że bez modyfikacji - to masz na myśli nawet bez tych z podstawowego CS'a?
jak tak to super ;3 (przynajmniej w moim mniemaniu)
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez mdss w 29 Lip 2013, 08:51

Nie wiem czy będą unikatowe bronie. Może się pojawią, może nie. Trochę kłóci się to z żywą ekonomią, bo w tym systemie, to taka broń może bezpowrotnie "wylecieć z Zony".

Np. znajdzie ją jakiś samotnik, sprzeda Sidorowi, a ten pchnie ją gdzieś poza Zonę. *Poof* Broni nie ma! :D


Myślę, że wcale się nie musi kłócić - pukawki "unikatowe" mogą być traktowane jako zupełnie oddzielne typy broni, ale z wartością bazową znacznie wyższą od ich nie-unikatowych odpowiedników i mniejszą szansą na ich spopularyzowanie w Zonie.
Np. TRS301 podstawowy to całkiem odrębna broń od TRS301 Szybkostrzelnego, który jest o 2/3 droższy ale ma ogólnie lepsze parametry (lepsza szybkostrzelność, mniejszy odrzut, itp.).

Broń "unikatowa" nie musiałaby być dostępna dla każdego rodzaju pukawek, tylko dla kilku z nich. Myślę, że nie zaburzyłoby to jakoś specjalnie systemu rynkowego, a jedynie dodało do niego kilka nowych elementów do handlu. Czy nie tak?
I'm just stalking...
Awatar użytkownika
mdss
Stalker

Posty: 130
Dołączenie: 06 Wrz 2012, 11:13
Ostatnio był: 09 Paź 2015, 22:21
Miejscowość: Cmentarzysko Maszyn
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 31

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 29 Lip 2013, 09:09

@ mdss - Ja rozumiem bronie unikatowe jako jedyne w swoim rodzaju, czyli że istnieje jej tylko jeden egzemplarz. To daje bardzo duże ryzyko na to, że gracz jej nie znajdzie zanim trafi ona w obieg. Tym bardziej, że jak mam już coś dodawać, to taka broń pojawiałby się w zupełnie losowym miejscu.

Unikatowe elementy w sandboxowym środowisku są ciężkie do utrzymania. Patrzcie jak często ktoś krzyczał, że mu Najebnik albo Pawlowicz umarli.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez StalkerCell w 29 Lip 2013, 11:34

Smoq - pisałem kilka stron wcześnie co do 'unikatów'. Można by tak zrobić jak w SMRTER'ze (choć nie wiem czy to możliwe :D ), że po całej Zonie porozsiewane byłyby armijne skrzynki z ulepszonymi spluwami. I tu są dwa wyjścia:
1. Durad jako jedyny w Zonie ma unikat (można też dać, że Najemnicy, czy ktoś chce tą klamkę zdobyć i wysyłają ludzi, by zabili Durada),
2.Oddaje broń handlarzowi (za przyzwoitą sumkę) i po pewnym czasie znajduje się w jego asortymencie, ale w malutkich ilościach,

Lynk do posta n/t unikatów

EDIT.
Jeszcze bym przyczepił się do nazw unikatów - trochę mi nie pasuje nazwa, np. Szybkostrzelny AK, mogłyby być oznaczenia typu MK1, czy cusik w tym stylu.
Awatar użytkownika
StalkerCell
Weteran

Posty: 575
Dołączenie: 17 Lut 2013, 17:06
Ostatnio był: 06 Kwi 2021, 01:46
Miejscowość: Paniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 57

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 29 Lip 2013, 12:48

Może lepiej byłoby zostawić jakieś specjalne wersje zwykłych broni? Zawsze to byłoby jakieś urozmaicenie, albo np. forma dodatkowej nagrody dla gracza w zamian za przejęcie bazy wroga (pamiętajmy, że pozbycie się systemu ulepszeń znacząco zmniejszy możliwości wydawania pieniędzy).
Przykład I:
Durad jest we frakcji Najemników. Po przejęciu bazy Powinności jest już wystarczająco dużo zajętych punktów zasobów. U handlarza pojawia się specjalna wersja LR-300 - Snajperski LR-300, czyli mała szybkostrzelność, wbudowany tłumik i SUSAT ze zwiększonym przybliżeniem, ale większy odrzut.
Przykład II:
Durad przyłącza się do Powinności. Po przejęciu bazy Najemników odpowiednia liczba punktów zasobów pozwala na pojawienie się u Mitaja Grozy na kal. 5.45x39mm - 30-nabojowy magazynek, szybkostrzelność, mniejszy odrzut, ale niższa moc obalająca (spowodowana słabszym nabojem) i wytrzymałość.
Przykład III:
Durad wybiera ciemną stronę mocy i dołącza do Bandytów. Po pokonaniu [no właśnie nie wiem, kogo, bo nigdy jako Bandyta nie grałem, ale zdaje mi się, że pierwszym wrogiem jest Wolność] mają wystarczającą liczbę zajętych punktów zasobów, żeby Ząb zaczął sprzedawać nową broń o nazwie "Szturmowy AKS-74", który ma przymocowany na stałe granatnik GP-25 przy takiej samej wadze broni co normalny AKS-74 (znaczy się wszystko wciąż waży 3.3 kg), 45-nabojowy magazynek i zmniejszony odrzut, ale ceną za to jest niemożność zainstalowania celownika na broni.
W takim scenariuszu widzę tylko jeden problem: ui_icon_equipment.dds. No i nie wiem, na ile trudne byłoby zaimplementowanie zmodyfikowanych wersji zwykłych broni, ale chyba nie tak trudne jak w ogóle wklejenie nowych broni. O ile pamiętam, w Czystym Niebie jest odpowiednik pliku unique_items.ltx z Cienia Czarnobyla (chyba quest_items.ltx się nazywa), może dałoby się go użyć w tym celu.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 29 Lip 2013, 13:34

A ja jestem przeciwny dodawania unikalnych broni w sensie, że jest taki jeden na Zonę, bo tak jak Smoq mówi, na 80% zanim gracz by ją dorwał, ona by została kupiona przez np. kota, który pójdzie do Czerwonego Lasu i przepadnie...

Zawsze byłem przeciwny modyfikowaniu broni, po prostu jakoś mi to nie pasowało, nie wiem czemu ale no nie, nie trafiłem tego.

A co z pancerzami? Też nie będzie można ich modyfikować? Bo to już całkiem inna historia... oczywiście modyfikacja najlepszego pancerza Czystego Nieba wyciągała z kieszeni niemałą fortunę, ale w takim pancerzu na dobrą sprawę było się nieśmiertelnym (wysoka kuloodporność i regeneracja życia i inne bajery...)

Co do zdania, że likwidacja modyfikowania broni/pancerzy wpłynie na ilość wydawanych/oszczędzanych pieniędzy... Łatwo to rozwiązać - zmniejszyć nagrody za zadania, zmniejszyć lootowaną ilość pieniędzy i zwiększyć ceny broni i amunicji, pancerzy i ewentualnie napraw tych rzeczy, można też zwiększyć cenę środkom na promieniowanie oraz zmienić stosunek kupna/sprzedaży artefaktów -> kupujemy za całą cenę, a sprzedajemy za 1/4 (tylko u naukowców sprzedajemy za 2/3 ceny) a pełną cenę za artefakty dostawać tylko z zadań polegających na ich odnalezieniu (zadania samotników). Zwiększaniu cen za jedzenie i kozaki mówię stanowcze NIE!

Ponadto, uniemożliwiłbym możliwość zakupu radia będąc Samotnikiem chyba, że obecność radia w inwentarzu coś daje, ale nie sądzę... Jest ono przydatne tylko będąc w frakcji i otrzymujemy je dołączając do frakcji - może dodać jakieś takie "wpisowe"? :E Nawet jeśli nas kochają (wyjątek Najemnicy co nie wymagają dobrych stosunków ze względu na znajomości Durada) to nie są instytucją charytatywną, aby dawać nam eq. za darmo... (tylko teraz nie pamiętam, czy dostawało się jakąś kasę czy eq dołączając do frakcji... :/ )
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 29 Lip 2013, 13:38

Ceny amunicji lepiej nie ruszać, i tak jest ciężko dostępna na początku. A przecież zrobić Slendera z tego nie chcemy, bo będzie to "latarka i chimera za tobą". Broń ok, artefakty też, ale nie ammo :D
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 29 Lip 2013, 13:45

@ StalkerCell - Znowu będzie to przekombinowane. System zbierania przedmiotów na innych mapach niż jest gracz nie przewiduje wyjątków, i nie chce mi się tego dodawać.

Zróbmy tak, na razie nie będzie unikatowych broni, tak jak na początku nie było unikatowych samotników. Jak już wszystko będzie hulać, to się zastanowię jak to wdrożyć, tak samo jak wdrożyłem unikatowych samotników po czasie.

I tak na marginesie, Steve (a.k.a. PhoenixHeart) stwierdził, że zamiana modeli oryginalnych broni stalkerowych na nowe modele to badziewny pomysł.

"I'd say no, leave them as they are. Fuck milsim, and technical accuracy on the guns, I want my game to LOOK and FEEL like stalker, and I couldn't care less which side the lock mechanism is on, so to speak."

Tłumaczenie: Ja mówię NIE, zostaw je takimi, jakimi są. je*ać MilSim i techniczną dokładność broni, ja chcę żeby moja gra WYGLĄDAŁA i była ODCZUWALNA jak stalker, I nie obchodzi mnie po której stronie znajduje się mechanizm zamku.

Podkreślam, że jest to opinia członka zespołu, warta tyle co 40 opinii użytkowników, i mocno przechyla szalę na NIE. Jednak moja jest mieszana, więc jeszcze zobaczymy.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pangia w 29 Lip 2013, 13:58

Juraszka napisał(a):(tylko teraz nie pamiętam, czy dostawało się jakąś kasę czy eq dołączając do frakcji... :/ )

Najemnicy: UMP 45 + 150 naboi, Beretta 92 + 100 naboi, kilka bandaży i apteczek
Pozostałe frakcje: 6000 rubli
smoq2 napisał(a):Podkreślam, że jest to opinia członka zespołu, warta tyle co 40 opinii użytkowników, i mocno przechyla szalę na NIE. Jednak moja jest mieszana, więc jeszcze zobaczymy.

To najwyżej zostaw jak jest, najwyżej każdy będzie na własną rękę to zmieniał albo po wydaniu TFW (jeśli będzie Ci się jeszcze chciało coś robić) będzie można dorobić jakiegoś patcha zmieniającego modele. Jak ktoś będzie chciał, to zainstaluje, jak nie, to nie.
Juraszka napisał(a):zmienić stosunek kupna/sprzedaży artefaktów -> kupujemy za całą cenę, a sprzedajemy za 1/4 (tylko u naukowców sprzedajemy za 2/3 ceny) a pełną cenę za artefakty dostawać tylko z zadań polegających na ich odnalezieniu (zadania samotników)

No nie, już teraz nie ma komu sprzedawać artefaktów, bo schodzą za grosze :/ Najwyższa wartość to 95% u Sacharowa przy maksymalnej reputacji u Samotników i Duradzie jako Samotniku - po dołączeniu do frakcji spada do bodaj 65%.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez SeveN797 w 29 Lip 2013, 14:05

Witam.
Pierwszy raz "przeszedłem" tzn. podbiłem całą Zonę jako członek powinności. Teraz gram jako samotnik i mam kilka pytań:

1) Czy grając jako samotnik jest możliwie kupienie gdzieś tych hełmów taktycznych? Chodzi mi dokładnie o ten co zaznaczał nam sojuszników na zielono i wykrywał też wrogów w pobliżu i zaznaczał ich na czerwono. Grając jako członek powinności, z tego co pamiętam pojawiły się one u handlarza mojej frakcji, jakoś pod koniec, gdy została chyba ostatnia frakcja do podbicia.

2) Czy grając jako samotnik jest możliwie posiadanie więcej niż jednego kompana(Mrówka)? Spacerując po bazach frakcji, zawsze był jakiś jeden koleś, którego można było zwerbować, jeśli należało się do jego frakcji. Ja sam, gdy grałem jako członek powinności miałem tylko dwóch. Tego z mojej frakcji i Mrówkę, a coś czytałem, że chyba można mieć maksymalnie 3 kompanów?

3) Czym różni się egzo czystego nieba od zwykłego egzo?
SeveN797
Kot

Posty: 11
Dołączenie: 02 Sie 2012, 13:08
Ostatnio był: 12 Sie 2013, 15:44
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez RadekNioch w 29 Lip 2013, 14:07

Odpowiedź na 2 pytanie: Nie, można mieć tylko Mrówkę.
Co do reszty to musisz zaczekać na innych niestety.

A 3 kompan odblokowuje się jak zdobędziesz 9.000 expa i wybierzesz odpowiedni perk przy otwieraniu śpiworu, dowódca bodajże.

Za ten post RadekNioch otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative MrFler.
Awatar użytkownika
RadekNioch
Łowca

Posty: 438
Dołączenie: 28 Lip 2013, 06:31
Ostatnio był: 12 Maj 2019, 01:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 55

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 29 Lip 2013, 14:45

Smoq, ja już wcześniej mówiłem, że takie czepianie się realizmu jest lekką przesadą... Jeśli zamek koniecznie musi być po tej drugiej stronie, to weź od razu wytnij mutanty i anomalie bo w końcu coś takiego nie występuje w rzeczywistości...

Zamiast zajmować się taką błahostką lepiej, popatrzeć do innych elementów które nie są ukończone, zamiast znów zaczynać coś nowego.

I nie odbierz tego posta jako jakiejś agresji z mojej strony, ale sam mówiłeś, że zaczynanie nowych rzeczy i nie kończenie starych sprawiło, że straciłeś chęci do tworzenia. Informuj tylko co robisz i nie wprowadzaj nowych zachcianek użytkowników do moda, bo w ten sposób nigdy go nie ukończysz!
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość