[S.T.A.L.K.E.R. Weather Overhauled] Pogoda bez prognozy

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Postprzez Microtus w 17 Gru 2007, 22:21

Leiga poprawił i dobrze bo miałem parę słów do niektórych userów napisać (bynajmniej nie nowych userów).

A kończąc offtop. To ciekawie wygląda ta Twoja modyfikacja, bo właśnie takich jasnych słonecznych krajobrazów mi brakowało. Screeny bardzo ładne. Mam parę pytań :wink:
Czy mod modyfikuje pogodę czy tylko oświetlenie? (jak nie to bym inaczej moda nazwał :))
Czy są przypisane opcje pogody dla poszczególnych map (lub częstość występowania)?
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Reklamy Google

Postprzez trojanuch w 17 Gru 2007, 23:46

uff dobrze ze juz po sprawie - masakra to byla jakas ;)

ale do rzeczy :)

Czy mod modyfikuje pogodę czy tylko oświetlenie? (jak nie to bym inaczej moda nazwał Usmiech)


Mod sklada sie w obecnej wersji z 3 częsci:

#1 shadery float32 (Float32_1.7112b - najnowsza wersja)
#2 pakiet tekstur nieba - dobrze znany jak sadzę z moda zwanego StalkerSkies
#3 część właściwa - nowy cykl pogodowy (weather_default.ltx)

Generalnie pogoda w Stalkerze zapisana jest w postaci cyklu - nie jest losowa tylko programuje się ją dobowo - i cykl ten powtarza się każdego dnia.

Standardowo cykl w Stalkerze miał 24 fazy - każda trwala godzine. Fazy te przechodzą w siebie "płynnie" jedna w druga. I każda z nich opisana jest przy pomocy szeregu parametrów - dotyczących oświetlenia (kilka rodzajów - słoneczne, ambientowe, ziemi itp. - wszystkie opisane przy pomocy trzech liczb - nasycenie rgb), efektów pogodowych (deszcz, pioruny, mgła itp.) i wreszcie - do każdej fazy przypisujemy też teksturę nieba która ma być wyślwietlana podczas niej.

Moj mod po pierwsze zwiększa liczbę faz do pond 50 - pogoda jest bardziej dynamiczna i różnorodna. A po drugie przesuwa akcent oświetlenia sceny w Stlakerze na rzecz oświetlenia słonecznego (wcześniej była ona oświetlona znacznie bardziej przy pomocy innych "rodzajów" swiatła) i oczwiście bardzo modyfikuje samo to światło, kolor, natężenie etc. - zmienia się ono też wraz z upływem dnia, jak również dostosowuje do innych czynników - takich jak zachmurzenie, mgła etc.

Dobra narazie tyle - musze spadac niestety. Jutro spróboje zmienić sposób w jaki mój mod jest zaprezentowany na tym forum :)

Poki co do zobaczenia i pozdraiwam!
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Michu w 17 Gru 2007, 23:49

Świetny mod, tak pooglądałem screeny i bardzo mi się to podoba, ale czy aby te kolory trochę nie za ''mocne''. Strasznie czerwono na niektórych screenach. Ale gratulacje bo wygląda to świetnie . Ma się rozumieć, że działa z wersją 1.0004 ? :).

Jak będę miał czasu trochę, pod koniec roku to instalnę Stalkera i przetestuję.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Postprzez MCaleb w 18 Gru 2007, 00:17

Polski oryginał v.1.0003 z Faiakes Modem nie funkcjonuje (wyjście do pulpitu przy ładowaniu obiektów).
There is nothing in this world worth believing in...
Image
Awatar użytkownika
MCaleb
Weteran

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

Postprzez trojanuch w 18 Gru 2007, 09:31

Czy są przypisane opcje pogody dla poszczególnych map (lub częstość występowania)?


Druga odpowiedź też na szybko ;). Mój mod dzięki prostemu rozwiązaniu, które "zaporzyczyłem" dzięki uprzejmości twórcy moda OL, ujednolica cykl pogodowy dla wszystkich map w Stalkerze - jest zatem taka sama pogoda w Cordonie i Garbage, ale tez w Dark Valley (ta lokacja nabrała w końcu barw), Yantarze, Pripyacie, Red Forrest, Stancji (NPP) etc.

Polski oryginał v.1.0003 z Faiakes Modem nie funkcjonuje (wyjście do pulpitu przy ładowaniu obiektów).


Mogę cię poprosić o crash loga - ducuments and settings\all users\dokumenty\stalker-shoc\logs - plik nazywa sie x-ray.log (czy cos takiego - bedzie tam tylko jeden w kazdym razie). Jak zjedziesz na dol tego pliku to przy kocu bedziesz miał coś w stylu FATAL ERROR albo FATAL EXCEPTION - wklej cały framgent tesktu ktory zaczyna sie od tego - jest to log crasha ktory wlasnie nastapil i na ogol bardzo pomaga zidentyfikować jego przyczynę.

Plik z logiem może też być pusty - 0b - w tedy jednak tez jest to wskazówka :)

Nie testowałem nigdy moda Faiakes (choć o nim słyszałem i ma on dość ugruntowaną pozycję) - jest tam coś w stylu losowej pogody, albo Blowoutów? Generalnie mój mod jest komptybilny z 99% dostępnych i popularnych modów - poza najbardziej zaawansowanymi - jak ABC Inferno - który właśnie wprowadza losową pogodę. Jednak i to jest to zrobienia... :)

EDIT: i oczywiście polska wersja nie stanowi problemu (pogoda w stalkerze jest "międzynarodowa" ;) - pozatym mam raporty że mod działa z Polską wersją bez żadnego problemu.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Postprzez Microtus w 18 Gru 2007, 10:17

Dzięki za odp. chyba zainstaluję znowu stalkera coby zobaczyć jak wygląda słońce nad Jantarem :) Wrażenia opiszę wieczorem :)
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Postprzez Dziarsky w 18 Gru 2007, 11:35

1. Na wstępie ciut ustosunkuję się do wcześniejszych wypowiedzi. W zasadzie trojanuch nie zrobił niczego złego, a to co mnie się też rzuciło w oczy to to, że pierwsze odpowiedzi nie dotyczyły tego jak mod działa, jak wygląda, jak go poprawnie znaleźć (bo odruchowo miałem zamiar o to zapytać) tylko krytykowały formę treści, która nie była wcale taka zła, tym bardziej, że trojanuch się trochę rozpisał i po wiedział co i jak.
Nie będę się dalej rozpisywał bo nie warto. Można by polemizować godzinami a i tak, ci co chcą mieć racje, będą ja mieli. Na przyszłość więcej "rozsądnego" luzu.

2. Teraz moje właściwe pytanie do autora :).
Napisałeś, że mod poprawia/ustawia formę w jakiej generowane jest oświetlenie na mapie oraz cień wynikający z tego świetlenia. Ciekawi mnie to, gdyż nie raz przyglądałem się cieniom względem opadającego słońca i widziałem wyraźną zależność (kierunek, długość) w czasie rzeczywistym.
Z twojej wypowiedzi wynika m.in., że w grze zależności te nie są do końca realnie oddane i zdecydowałeś się to poprawić? W oryginale oświetlenie mapy realizowane jest m.in. przez źródło światła nie pokrywające się z pozycją słońca na niebie? Jeśli tak to co takiego obserwowałem? - projekcję zsynchronizowaną z czasem czy może chodzi o to, że autorzy gry "lekko" wypaczyli te zależności by uzyskać bardziej wygodny dla gracza efekt?

ps. Co do nocy to dobrze, że jest rozjaśniona. W tej kwestii realizm mi dokucza ;).

Edit:
ps.2. Tak jeszcze pomyślałem, czy nie warto było w paru miejscach zachować charakter lokacji zostawiając mniej więcej oryginalny charakter nieba? np. Czerwony Las jest ponury bo w zasadzie taki ma być :). To nadawało misji klimat.
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

UFFFF readme zrobione

Postprzez trojanuch w 18 Gru 2007, 12:44

W bólach bo w bólach ale pierwszy post zrobiony - wygląda troszkę lepiej :)

Zapraszam do zapozania się - mam nadzieje że część kwestii wyjaśni się z marszu. Nie jest to literalne tłumacznie z ang. - readme jest dość mocno przerobione.

A - i linkii są "pocięte" :P

Dobra - i tak się zasiedziałem - muszę lecieć.

@ Dziarsky

Postaram się odpowiedzieć ci przy następnej wizycie tutaj :)

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: UFFFF readme zrobione

Postprzez Dziarsky w 18 Gru 2007, 12:51

trojanuch napisał(a):
@ Dziarsky

Postaram się odpowiedzieć ci przy następnej wizycie tutaj :)

Pozdrawiam!


Dzięki. Ale napisz mi na priv bo mam już więcej pytań technicznych i nie będziemy zaśmiecać tematu ok?
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Postprzez MCaleb w 18 Gru 2007, 13:52

Akurat możecie zaśmiecać ten temat technikaliami, może ktoś się coś z tego nauczy? ;)

A co do błędu, to mea culpa. Źle wczoraj wypakowałem pliki, jednak zmęczenie zrobiło swoje. Mod działa jak trza z Faiaksem i na wersji 1.0003. Niestety w tym roku nie będę miał zbytnio czasu na jakiekolwiek testy.
There is nothing in this world worth believing in...
Image
Awatar użytkownika
MCaleb
Weteran

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

Postprzez Dziarsky w 18 Gru 2007, 16:08

MCaleb napisał(a):Akurat możecie zaśmiecać ten temat technikaliami, może ktoś się coś z tego nauczy? ;)

Mam pytania czysto techniczne co do oświetlania leveli w grach jak Stalker, autor jest jak widać bardzo w temacie, więc to jest okazja się czegoś dowiedzieć :D.
A wiec piszmy tutaj a postaram się trzymać Stalkera w pytaniach :).
Image
Awatar użytkownika
Dziarsky
Weteran

Posty: 589
Dołączenie: 18 Lut 2007, 14:58
Ostatnio był: 07 Sie 2017, 08:16
Miejscowość: Gliwice
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 7

Postprzez MCaleb w 19 Gru 2007, 00:30

A jednak coś mi się przytrafiło w Jantarze. Gra w niektórych momentach po prostu wychodzi do pulpitu, gdy: zmieniam magazynek, trafiam w zombiego, handluję z doktorkiem.
Log znajduje się tutaj. Wcześniej tego błędu nie było.

EDIT: Błąd ma chyba związek z powinnościowcami siedzącymi naokoło bunkra. Wciąż próbuję to rozgryźć.
There is nothing in this world worth believing in...
Image
Awatar użytkownika
MCaleb
Weteran

Posty: 551
Dołączenie: 09 Cze 2007, 23:23
Ostatnio był: 03 Wrz 2015, 19:57
Miejscowość: Mars
Kozaki: 8

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości