1. Na wstępie ciut ustosunkuję się do wcześniejszych wypowiedzi. W zasadzie trojanuch nie zrobił niczego złego, a to co mnie się też rzuciło w oczy to to, że pierwsze odpowiedzi nie dotyczyły tego jak mod działa, jak wygląda, jak go poprawnie znaleźć (bo odruchowo miałem zamiar o to zapytać) tylko krytykowały formę treści, która nie była wcale taka zła, tym bardziej, że trojanuch się trochę rozpisał i po wiedział co i jak.
Nie będę się dalej rozpisywał bo nie warto. Można by polemizować godzinami a i tak, ci co chcą mieć racje, będą ja mieli. Na przyszłość więcej "rozsądnego" luzu.
2. Teraz moje właściwe pytanie do autora
.
Napisałeś, że mod poprawia/ustawia formę w jakiej generowane jest oświetlenie na mapie oraz cień wynikający z tego świetlenia. Ciekawi mnie to, gdyż nie raz przyglądałem się cieniom względem opadającego słońca i widziałem wyraźną zależność (kierunek, długość) w czasie rzeczywistym.
Z twojej wypowiedzi wynika m.in., że w grze zależności te nie są do końca realnie oddane i zdecydowałeś się to poprawić? W oryginale oświetlenie mapy realizowane jest m.in. przez źródło światła nie pokrywające się z pozycją słońca na niebie? Jeśli tak to co takiego obserwowałem? - projekcję zsynchronizowaną z czasem czy może chodzi o to, że autorzy gry "lekko" wypaczyli te zależności by uzyskać bardziej wygodny dla gracza efekt?
ps. Co do nocy to dobrze, że jest rozjaśniona. W tej kwestii realizm mi dokucza
.
Edit:
ps.2. Tak jeszcze pomyślałem, czy nie warto było w paru miejscach zachować charakter lokacji zostawiając mniej więcej oryginalny charakter nieba? np. Czerwony Las jest ponury bo w zasadzie taki ma być
. To nadawało misji klimat.