przez r_populik w 07 Lut 2013, 09:03
Dokładnie tak jak napisał @utak3r, modele broni w BF3 z tego co patrzyłem mają właśnie oddzielne geometrie i tekstury dla kropeczek przyrządów celowniczych. Jeżeli chodzi o Stalkera to jest to praktycznie niewykonalne. Nawet przy użyciu opcji HD Geometry przy tworzeniu modelu nie uda się zrobić czego tak małego, jak kropeczka w np. pistolecie (chyba że bardzo kanciasta). Niestety silnik Stalkera do najlepszych pod względem akceptowania szczegółowych modeli nie należy.
EDIT - wstawiłem na próbę do gry AKS74U z Battlefield 3 i oczywiście SDK ucięło część wierzchołków w kółkach przyrządów celowniczych. Zamiast okrągłych są kwadratowe - ale jakoś to wygląda. Natomiast mam problem z shaderem. W COPie ładnie się sprawdza selflight, natomiast w SOC praktycznie w ogóle nie widać efektu świecenia. Czy ten shader działa jakoś inaczej w SOC ? A może inny shader będzie lepiej świecił ?