[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez tefinho88 w 30 Gru 2012, 12:35

Też mi się tak wydaje. Nie mogą chyba od tak sobie zarabiać na produkcie opartym o cudzą własność. Ewentualnie w grę wchodzi dobrowolne ich finansowanie. Jednak takowa inicjatywa musiała by wyjść od strony ofiarodawców, oni nie mają prawa żądać jakiegokolwiek wynagrodzenia.
Może czekają aż, my oczekujący, sami na to wpadniemy :D
Swoją drogą, myślę, że wypuszczenie tak wielkiego moda (amatorskiego), obiłoby się echem, co najmniej w GSC. Jeżeli staler 2 miałby kiedykolwiek powstać, może mogliby liczyć na udział w przedsięwzięciu jego projektu. A już na pewno mieliby świetną adnotację w ewentualnym CV, składanym w jakiejkolwiek firmie, związanej z branżą gamigową.


Tak na marginesie, w mojej opinii, Cromm powinien już dawno dostać ofertę pracy z GSC :E
mielibyśmy wtedy pięknego Stalkera, prosto z opakowania. Szczerze powiedziawszy, dziwi mnie to, że programiści stalkera sami nie wpadli na tak banalny (a jakże istotny) pomysł, udoskonalenia gry pod względem graficznym. Przecież takie dopieszczenie gry (ala Atmosfear), dodaje jej o wiele więcej klimatu :facepalm: Brakuje im kreatywnych ludzi w studiu ? Może dlatego Siergiej zdołował się projektem ^^
tefinho88
Kot

Posty: 46
Dołączenie: 23 Cze 2009, 10:18
Ostatnio był: 21 Maj 2018, 21:41
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 30 Gru 2012, 13:02

tefinho88 napisał(a):Przecież takie dopieszczenie gry (ala Atmosfear), dodaje jej o wiele więcej klimatu :facepalm:

I dodaje też większe wymagania. Teraz pomyśl dlaczego takie rzeczy nie pojawiają się w oryginalnych wersjach gry...
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5665
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 07 Paź 2024, 22:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez tefinho88 w 30 Gru 2012, 13:11

istnieje coś takiego jak regulacja ustawień graficznych. A przecież np Crytek czy Ubisoft REKLAMUJĄ się dopracowaną grafiką, nie zważając na zawyżone wymagania. Z resztą w momencie wydania Zewu Prypeci, moj komputer mial ok 3 lata , a po zainstalowaniu np Atmosfear nie odczułem utraty komfortu gry.
tefinho88
Kot

Posty: 46
Dołączenie: 23 Cze 2009, 10:18
Ostatnio był: 21 Maj 2018, 21:41
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 30 Gru 2012, 13:32

A przypadkiem Atmosfear nie korzysta z rozmiaru tekstur, które nie są obsługiwane przez niektóre karty graficzne? Bo chyba tak.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5665
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 07 Paź 2024, 22:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez impulse_101 w 30 Gru 2012, 16:55

Jak stalker wychodził to wiekszość osób miała gf7600 lub jakieś x1300, ledwo vaniliowy stalker smigał na max ustawieniach.

Co do kasy to myśle że to głupi pomysł ale jesli już to wystarczy wpłata dla grupy moderskiej jako datek a nie kasa za konkretny mod i wtedy nie trzeba się martwić o konflikt z GSC.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez KoweK w 30 Gru 2012, 17:20

Przecież na dezowave.com już od dawna można robić dotację przez Paypala. Jak chcecie to płaćcie i łudźcie się, że dzięki temu cokolwiek szybciej wyjdzie. O, albo może tak: że premiera będzie w 2013. :suchar:
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5665
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 07 Paź 2024, 22:49
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Wunderwaffe w 30 Gru 2012, 17:30

Płaćcie i łudźcie się, że te atikowe kalendarze się skończą. :realcaleb:
Image
Awatar użytkownika
Wunderwaffe
Łowca

Posty: 480
Dołączenie: 06 Mar 2012, 20:43
Ostatnio był: 04 Lis 2018, 20:43
Miejscowość: Siedlce
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 187

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 30 Gru 2012, 17:31

Chyba cię głowa boli... W 2031 chyba :caleb:
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez tefinho88 w 30 Gru 2012, 17:32

chodziło mi głównie o COP, którego potencjał został niewykorzystany, w swojej pierwotnej wersji. W 2007 roku wyszedł Crysis, który był swojego czasu, niedoścignionym wzorem, jeżeli chodzi o wykorzystanie możliwości ówczesnych kart graficznych. 2 lata później dostajemy grę, która wygląda niemal jak SOC, z wciśniętym dx11, który poza stresem karty graficzniej, nie oferował wiele więcej temu silnikowi. Dopiero fanowskie mody, doprowadzają gre, do adekwatnych możliwości kart. W mojej opinii, GSC strzeliło sobie w stopę. Gdyby zainwestowali nieco więcej zainteresowania w aspekt audio/wizualny gry, w gotowym produkcie, mielibyśmy 3 x więcej klimatu. Co na pewno wpłynęłoby na wyniki sprzedaży jak i wizerunek studia. I nie mówcie mi, że to niemożliwe, skoro utalentowani ludzie, niezwiązani z GSC, są w stanie w pojedynkę, doprowadzić grę do takiego poziomu. 'Amatorskie' jednostki udowadniają całemu studiu, co można wycisnąć z ich silnika, przy dobrej optymalizacji.
Kończę off top.

Najwidoczniej LA jest uśpionym/martwym projektem, podobnie jak S2, tylko na innym etapie produkcji. I tym sposobem, z zamrożonego S2, dostajemy artworki, pojedyncze tekstury, a z LA mamy screeny - statyczne i dynamiczne ;)

Za ten post tefinho88 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SkullDagger.
tefinho88
Kot

Posty: 46
Dołączenie: 23 Cze 2009, 10:18
Ostatnio był: 21 Maj 2018, 21:41
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez utak3r w 03 Sty 2013, 23:52

Nie rozumiesz kilku rzeczy.

Po pierwsze: w zdecydowanej większości gier pokroju Crysis, jedyne, co komputer musi robić, to liczyć grafikę i fizykę. Nic tam więcej do roboty nie ma. W Stalkerze, wyliczenie grafiki zajmuje powiedzmy 20% czasu CPU (i potem GPU). Reszta to bardzo skomplikowane i rozbudowane skrypty AI, o jakich grom typu Crysis się nie śniło nawet. Stąd, grafika jest przycięta do takiego poziomu, żeby średni (w momencie wypuszczania gry na rynek) komputer sobie z tym wszystkim poradził.

Po drugie: wbrew temu, co sądzisz, nad grafiką Stalkera pracowali inżynierowie NVidii. Część shaderów jest napisana przez nich bezpośrednio, reszta jest przez nich inspirowana pośrednio. Jakbyś poszukał, to byś znalazł o tym zapisy na stronach NVidii.

Po trzecie wreszcie, już nawiązując do dezowave... oni mają źródła części enginu SoC. To cholernie zmienia postać rzeczy i na dodatek całkowicie tłumaczy, dlaczego wciąż LA nie widać. Dodam, że owe źródła są w... Borland C++ Builderze. Naprawdę, chciałem im pomóc, ale jak usłyszałem o tym BCB, to sobie odpuściłem - pracowałem z nim wiele lat temu i nie mam ochoty do tego strasznego okresu wracać. Zwłaszcza, że i tak nie mam na nie licencji. Poza tym, dezowave wymaga od kandydata na pomoc 3 godzin dziennie pracy - tylko uczniowie i studenci mogą sobie na to pozwolić - a ci z kolei już nie znają owego kompilatora z zamierzchłych czasów, o których i ja wolę zapomnieć. Reasumując: proces "naboru" zniechęca ewentualnych pomagierów już w momencie czytania warunków i skusi tylko takich, dla których marzeniem życia jest bycie memberem dezowave i dla tego celu poświęcą wszystko. Zresztą, chyba tak naprawdę oni i tak nikogo nie chcą - zanim ogłosili ów "nabór", kilkukrotnie oferowałem dezowi swoją pomoc. Odpowiedź zawsze była taka sama: "Great! :D I'll call you.".
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx, The Witcher.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez ViS w 05 Sty 2013, 11:38

Widzę, że Dezowory zaczęły wrzucać "opowiadania na moddb" :E

:

Just returned from Agroprom area to the Garbage i decided to go on a bypass route shorter and i ventured through a wooded area to reach the next destination, walking slowly through the woods i heard footsteps, i looked back and saw mutantas six blinddogs and one psydog, seeing some tall stone blocks i have fled to them in the hope i will climb up on one of the blocks and kill them there i start to shot 2 fire in the air in hope they will be scared and will run ,one of them managed to attack me ,hurt me pretty bad..,the ammo was limited and not allowed me to scatter in the wind ... i managed up the one block stone, mutants became more aggressive but i was up and they could not reach me there ,started to shoot fire with fire, my ammo getting low ,one blind dog remains shot him in the back and fell down ...,the bleeding getting worse ,..this is bad ,i walked fast back to the road hoping that i meet another stalker who can give me in exchange for food a bandage and a medikit, but the evil just started just a few feet in front to the left on the road i see zombies ,they are to many and seem unfriendly at all ,I took the knife out and try to sneak without being seen ,i have managed to bypass a few zombies ...,and hide after one broken bus ..damn zombies they are everywhere...the situation become worse and worse ,no one came to that road to help me ,i falling down and make a little noise ,one of the zombies notice that and alerted the others ...no ammo left just the knife ,soon the zombies surrounded me...the end was near ....
I hope you will enjoy this :)


I oczywiście pod spodem komentarz wiernych poddanych wnoszący bardzo wiele do dyskusji :E :

Fercyful 14hours 44mins ago replied:

good writing! thanks
Wolno mi być dumnym z tego co w narodzie jest wielkie
i choć na wschodzie pozostały tylko kamienne orły, chłodne płyty nagrobne polskich bohaterów, rodacy którym udało się przeżyć prześladowania i nie skapitulować,
wolno mi żywić nadzieję, że czasy Wielkiej Polski jeszcze powrócą...

LEOPOLIS
SEMPER FIDELIS TIBI POLONIAE
Awatar użytkownika
ViS
Tropiciel

Posty: 302
Dołączenie: 15 Lut 2010, 20:19
Ostatnio był: 31 Maj 2017, 22:43
Miejscowość: Dzikie Pola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 22

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez paintball_0 w 05 Sty 2013, 12:03

Pewnie sam autor wpisał sobie ten komentarz z drugiego konta. ;)

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Gizbarus, Wunderwaffe.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości