Mass Effect

Dyskusje na temat gier i szeroko rozumianej rozrywki mieszczącej się w ramach powyższej kategorii.

Re: Mass Effect

Postprzez paintball_0 w 11 Lis 2012, 18:41

Sam nie wiem jak to wyjaśnić. Przejście całej kampanii dwójki dało mi tyle satysfakcji, co przejście jednej misji fabularnej w jedynce. Świetnie się przy dwójce bawiłem, fajnie się strzelało itd, ale miałem wrażenie, że cała ta historia była pusta w środku. Patrząc z perspektywy czasu stwierdzam, że chętniej bym pograł w jedynkę pomimo niedociągnięć technicznych.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Reklamy Google

Re: Mass Effect

Postprzez kis104 w 11 Lis 2012, 20:09

No to graj nikt ci nie przeszkadza w tym ;p Właściciele PS3 będą mieli już niedługo okazje zagrać w jedynke na konsoli, wychodzi Trylogia ME, plus dodatkowo na PSN'ie oddzielne będzie można pierwszą część trylogii zakupić.
Prawdziwy Stalker powinien zrobić w życiu trzy rzeczy:
1.Zabić chimerę.
2.Przetrwać emisję.
3.Wypić 5 kozaków czasie krótszym niż 3 minuty.
Awatar użytkownika
kis104
Łowca

Posty: 425
Dołączenie: 31 Maj 2010, 18:56
Ostatnio był: 17 Lip 2024, 18:33
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 43

Re: Mass Effect

Postprzez Iridiumvenom w 12 Lis 2012, 23:09

Witam
Powiem tak część druga jest według mnie najbardziej rozbudowana i zawiera najwięcej DLC oraz misji pobocznych.
Ogólnie rzecz biorąc całą saga jest po prostu genialna.
pozdrawiam
Iridiumvenom
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Lis 2012, 01:33
Ostatnio był: 17 Sty 2013, 13:59
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 0

Re: Mass Effect

Postprzez Realkriss w 14 Lis 2012, 10:15

A na onecie napisali, że szef Bioware zdradził, że Mass Effect 4 będzie robiony na silniku Frostbite 2. Sądząc po wyglądzie Battlefielda 3 to musi wyjść super!
Mam wielką nadzieję, że mając taki silnik w końcu bardziej przyłożą się do wyglądu galaktycznych lokacji, że będą bardziej malownicze i dokładne. I Garrus będzie jeszcze piękniejszy :E

http://gry.onet.pl/wiadomosci/mass-effect-4-na-frostbite-2,1,5303055,artykul.html
Awatar użytkownika
Realkriss
Moderator

Posty: 1664
Dołączenie: 08 Lut 2011, 14:58
Ostatnio była: 16 Lip 2024, 10:30
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 881

Re: Mass Effect

Postprzez impulse_101 w 14 Lis 2012, 23:45

F2 jest nowszy od UE3 ale czy to jakaś duża rożnica? Jak dla mnie to tam tylko dali lepsze oświetlenie i starają sie postprocesingiem nadrobić. Szkoda ze nie zastosowali UE4, byłyby o wiele lepsze możliwosci.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Mass Effect

Postprzez paintball_0 w 15 Lis 2012, 11:18

A pomyślałeś może o opłatach licencyjnych? Skoro EA ma własny silnik zdolny do wyświetlania szczegółowych i rozległych map, to z jakiej paki miałoby wykupować silnik innej firmy? Kasa na stworzenie Frostbite2 już poszła, silnik się sprawdza, trzeba go teraz eksploatować. Silnik nie tylko ma się zwrócić, ale i na siebie zarobić.

Co do lepszego oświetlenia- jaja sobie robisz? Oświetlenie ma największe znaczenie. Nie dzięki pięknym efektom cząsteczkowym i szejderom, ale dlatego, że mapa wygląda dobrze tylko wtedy, kiedy zastosujesz do niej odpowiednią kolorystykę i oświetlenie. Kolor zastosowanego źródła światła, jego intensywność, temperatura, rodzaj oświetlenia- bez tego mapa wygląda sztucznie i męczy wzrok. Teoria koloru i teoria oświetlenia ma niebagatelne znaczenie w map designie. Zdolny maper potrafi zdziałać cuda nawet na starym sofcie. Przykładem jest Dear Esther i to, co VALVe od lat robi z tym swoim "przestarzałym" Source.
Ale do czego zmierzam: BioWare udowodniło, że potrafi robić świetne mapy do Mass Effekta. EA robi swój silnik tak, żeby ułatwiał pracę ekipie. Dlatego Frostbite będzie na pewno lepszy dla gier EA, niż każdy inny silnik. Chwalenie się szejderami i dajrektami to tylko marketing i pieprzenie głupot bez większego znaczenia dla dewelopera.

I żeby nie było wątpliwości- ciągle uważam EA za bandę chciwych sukinsynów, ale doceniam ich dział R&D.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Mass Effect

Postprzez impulse_101 w 15 Lis 2012, 21:39

Dear Esther w ogóle nie ma światła tylko light mapping, czy tylko mnie ta różnica w oczy kuje? Nic ci światło nie da, możesz sobie oświetlać kupę anielskimi reflektorami ale i tak będzie to jedynie dobrze oświetlona kupa. Walnęli lence flary, bloomy i filtry koloru, to wszystko. Zobacz co UE4 oferuje pod względem oświetlenia. A to ze EA wydało tyle kasy to już ich problem, lepiej było się zgłosić do epica po licencje. Co do cząsteczek itp to zmienisz zdanie gdy zobaczysz grę z animowana fizycznie wodą, ogniem, dymem pełnym DMM zamiast obecnie stosowanych zwykłych tekstur, splajsów, skryptow i innego badziewia.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Mass Effect

Postprzez paintball_0 w 15 Lis 2012, 23:04

Zależy. Jak dasz amatorowi lustrzankę za 100 tysięcy, to myślisz że dzięki temu zrobi dobre zdjęcie? ;)

To, jak jest generowane oświetlenie w grze ma najmniejsze znaczenie, jeśli deweloper nie potrafi wykorzystać otrzymanych narzędzi. CD Projekt zrobił sobie własny silnik, który miał spełniać bardzo konkretne wymagania. Chcieli mieć takie narzędzia, którymi będą w stanie stworzyć to, co sobie wyobrazili. To samo VALVe z Source i Rock Star z tym co oni tam używają.

Zarząd EA to banda pazernych liczygroszów na smyczy inwestorów, chcieli się uniezależnić od wszystkiego i wszystkich, więc stworzyli własny engine. I idę o zakład że wymyślili takie narzędzia, żeby im się za ich pomocą łatwo pracowało. To, czy są cząsteczki czy ich nie ma, ma mniejsze znaczenie niż to, czy gra będzie powstawać na nowym silniku o kilka miesięcy krócej.

Z tego co zrozumiałem z zapowiedzi Epica, ich nowa zabawka jest łatwa w obsłudze a oferuje cuda niewidy. Tyle, że każde demo technologiczne zapiera dech w piersiach a jego twórcy obiecują rewolucje przemysłowe i loty na Marsa. ;) Dopiero się przekonamy jak te ich algorytmy i cząsteczki sprawdzają się w praniu.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Mass Effect

Postprzez Stalker Rambo w 12 Gru 2012, 21:46

Znalazłem gdzieś płyty z CD-action, z pierwszą częścią ME, więc zainstalowałem. Ogólnie ciężko ogarniam rpg, ale ogólnikowo gra zrobiła na mnie dobre pierwsze wrażenie. Dopóki nie zebrałem większości zespołu i gdy zaczęły się większe potyczki. Ci goście co ze mną chodzą, mają dożywotni zakaz wstępu do Mediamarkt. No większych idiotów nie da się stworzyć. Nawet samobójcy mają większe problemy, aby się zabić. Żaden z nich nie pomyśli, aby się skryć przed ostrzałem. BA! Często dochodziło do sytuacji, że jeden drugiemu strzelał w plecy! Nawet mnie prawie kilka razy zabili moi ludzie (kosmici), bo próbowali zabić wroga, gówno robiąc sobie z tego, że stoję na lini ognia. Chętnie bym ich osobiście powybijał, aby ułatwić sobie grę, ale nie pozwala mi na to kodeks honorowy. :/
Awatar użytkownika
Stalker Rambo
Weteran

Posty: 595
Dołączenie: 21 Paź 2011, 00:15
Ostatnio był: 27 Lis 2023, 17:36
Miejscowość: Starogard Gdański
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 142

Re: Mass Effect

Postprzez Gizbarus w 12 Gru 2012, 22:41

Kompani w każdej części Mass Effecta byli delikatnie mówiąc średnio przydatni...:| Chociaż w 'trójce' przyznam, że kilkakrotnie uratowali mi tyłek jakimś szczęśliwym strzałem :P
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Mass Effect

Postprzez paintball_0 w 13 Gru 2012, 00:10

Zależy. Puszczeni samopas do niczego się nie przydadzą. Gracz ma do dyspozycji kilka prostych rozkazów, z których warto korzystać. Choćby przez fakt, że dzięki nim przeciwnicy nie strzelają tylko w Sheparda. ;)
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: Mass Effect

Postprzez Gizbarus w 13 Gru 2012, 00:15

Też możliwe, acz nigdy nie próbowałem wydawać im rozkazów innych jak "walnij w tego typa overloadem", bo zwyczajnie nie miałem do tego głowy :P I w sumie przyznam, że przydawał mi się tak serio tylko Grunt w części drugiej - po wykupieniu odpowiedniej ilości ulepszeń był czołgiem, o który nie trzeba było się martwić :E
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

PoprzedniaNastępna

Powróć do Inne gry

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości