Horyzont

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Horyzont

Postprzez r_populik w 23 Cze 2012, 08:57

Mam problem z horyzontem w mojej kompilacji modów. W jej skład wchodzi m.in. Atmosfear 3, AN3, tekstury wzięte z różnych modów. Co do problemu to:
Image
Ten brzydki szary obszar widać tylko ze wzniesienia. Gdy zaczynam schodzić niżej, obszar się zmniejsza i znika.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Reklamy Google

Re: Horyzont

Postprzez Cromm Cruac w 23 Cze 2012, 11:26

To jest dolna ściana sky-boxa. Może mieć tylko jednolity kolor. Jeśli stoisz wysoko, to widać go więcej.
Nic na to nie poradzisz. Chyba, że wyedytujesz teksturę nieba usuwając horyzont i zastępując go gradientem w kolorze bardziej podobnym do nieba.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 19 Wrz 2024, 22:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Horyzont

Postprzez r_populik w 23 Cze 2012, 13:24

Hmm...czyli to jest normalna rzecz, nic mi się nie skopało. Ale dziwne, że nigdy wcześniej mi się to nie rzuciło w oczy. A które ewentualnie pliki trzeba by edytować ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Horyzont

Postprzez utak3r w 23 Cze 2012, 19:26

Wcześniej mogłeś nie widzieć, bo miałeś mgłę, po to właśnie wprowadzoną.
PS.: zajrzyj do katalogu textures\sky.
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive r_populik.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Horyzont

Postprzez r_populik w 23 Cze 2012, 19:38

@utak3r
No proszę, dopatrzyłeś się, że wywaliłem mgłę. Wychodzi na to, że za bardzo ją wywaliłem. Ale naprowadziłeś mnie i teraz chyba sobie to naprawię.
EDIT
Coś jest jednak nie tak. Początkowo miałem ustawiony dystans mgły na 5000 (far_plane i fog_distance). Zmieniłem we wszystkich pogodach na 1000. Nic się nie zmieniło, więc na próbę zmieniłem we wszystkich pogodach na 100. I oto co ujrzałem:
ImageImageImage
Coś mam jednak potężnie zje*ane, ale nie wiem co.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Horyzont

Postprzez utak3r w 24 Cze 2012, 00:13

Far_plane to nie wszystko. Ten parametr stawia niejako ścianę, za którą już nic nie ma. Jest jeszcze w shaderach możliwość ustalenia bliskiego i dalekiego planu. A na koniec... co to za miejsce? Ogólnie waniliowe mapy są robione tak, że nie masz prawa dojść tak blisko krawędzi.

No i jeszcze: 1000 to nadal spora wartość. Nie pamiętam, jak w CoP, ale na mapach SoC nie powinieneś przekraczać 400, bo już natykałeś się na takie kwiatki...
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Horyzont

Postprzez Cromm Cruac w 24 Cze 2012, 02:13

To wina tego jak działa silnik. far_plane odpowiana za 'obcinanie' obiektów poza tym dystansem (jak nożem - po prostu obiekty znikają). Jest jeszcze drugi parametr: fog_distance. Ten odpowiada za przenikanie sky-boxa z obiektami na tym dystansie. Np. jeżeli ustawisz fog_distance (i far_plane) na 100m (jak na twoich screenach) to na tym dystansie obiekty w oddali zostaną zasłonięte przez sky-boxa w 100%. Trochę bliżej będą się stopniowo przenikać ze sky-boxem.
Stąd ten efekt przenikania horyzontu przez obiekty w oddali. Nic z tym nie zrobisz. Tak po prostu ma xRay i koniec. W vanilli tekstury nieba nie mają wyraźnej linii horyzontu dlatego tak wyrażnie tego nie tego nie widać ale jak się przyjrzysz to zauważysz, że chmury prześwitują czasem przez obiekty w oddali.
Jeśli używasz AF3 to najlepiej zostawić wartości far_plane i fog_distance tak jak są. Zostały tak dobrane (po wielu próbach), żeby powodować jak najmniej takich sytuacji.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 19 Wrz 2024, 22:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Horyzont

Postprzez r_populik w 17 Lip 2012, 18:36

Mam jeszcze jeden pomysł i w związku z nim pytanie. Czy dałoby się lekko przedłużyć rysunek horyzontu znajdującego się na dole tekstur nieba (tych z Atmosfear, bo w vanilli tego nie ma) na dolną teksturę ? I ewentualnie jak to zrobić ? Domyślam się, że trzeba by tę dolną teksturę obrysować horyzontem dookoła, ale mogę się mylić. Ale jeżeli tak, to która tekstura styka się z którym bokiem dolnej tekstury (prawa zapewne z prawym, lewa z lewym, ale przód i tył z górnym i dolnym, czy może na odwrót) ?
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Horyzont

Postprzez Cromm Cruac w 17 Lip 2012, 21:05

Nie da się. Dolna ściana tekstury jest tak naprawdę ignorowana (a przynajmniej tak mi się wydaje). Po prostu dolna krawędź ścian bocznych jest rozciągana w nieskończoność w dół.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 19 Wrz 2024, 22:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Horyzont

Postprzez r_populik w 17 Lip 2012, 21:31

No właśnie, chyba jest tak, jak piszesz, albowiem próbowałem sobie przerobić dolną teksturę na taką bardziej niejednolitą i nie widzę, żeby cokolwiek się zmieniało. Ciekawe tylko, na jakiej zasadzie rozciągają się w dół dolne krawędzie bocznych. Bo z tego co patrzyłem, rysunek horyzontu w twoich teksturach jest zrobiony praktycznie do ostatniego piksela. Wychodziłoby więc na to, że rozciąga się właśnie ostatni piksel, skoro poniżej linii horyzontu wychodzi jednolita tekstura.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: Horyzont

Postprzez Cromm Cruac w 18 Lip 2012, 18:55

I tak właśnie jest. Na dole bocznych ścian moich skyboxów jest taki wąski gradient a ostatni jego dolny pixel jest już jednolitym kolorem (nb. tym samym co dolna ściana).
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 19 Wrz 2024, 22:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość