[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez vandr w 18 Cze 2012, 10:21

Rozumiem. No, tym bardziej, że artefakty nie leżą jak kamienie, które można zbierać/kopać/rzucać, a cena za nie jest niezła. To kiedy zakończenie prac nad wersją 2.0? :) Nie mogę się doczekać.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 06:08
Kozaki: 1749

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez rusek94 w 25 Cze 2012, 22:55

Witam,
Modzik bardzo fajny i wcale nie jest taki trudny chłopaki, kwestia dwóch godzin gry i można się przyzwyczaić, nauczyć jak dobrze wykorzystywać swoją klasę. Ja zdecydowałem się na snajpera( zawsze mnie to kręciło ;) ), którym dawałem sobie radę i powiem nieskromnie, że całkiem nieźle. Wystarczy znaleźć sobie dobrą pozycję strzelecką w odległości około trzystu metrów od celu. Chociażby na przykładzie obozu najemników w Zatonie gdzie musimy zdobyć informacje. Wdrapałem się ciężarówkę znajdującą się po wschodniej stronie obozu i z przyczepy po kolei likwidowałem najemników którzy tylko się ukazali w moim celowniku, zero problemu, zero ubytku zdrowia. Miałem Mosina z lunetą i chyba 20 pocisków.
Próbowaliście wychodzić w nocy używając tylko latarki :mad: ? Jeśli nie to polecam zwłaszcza ciemnym wieczorem :E.
Poza tym bardzo podoba mi się przerobiony AF3 naprawdę buduje klimat, którego mi brakowało w podstawce, koniec z kolorami Edenu. Podstawa przypominała ogródek mojej babki, zero ponurości i powiedziałbym, brak skrajności w pewnych aspektach gry co na szczęście wnosi to oto dzieło.
Na pochwałę zasługuje również i AI (np. samobójstwo z bezradności idealnie odzwierciedla okrucieństwo zony i przypomina, że cioty nie mają tam czego szukać).

Jednak jak "nothing and nobody's perfect", tak i ten mod ma swoje wady, a mówię tu o szeregu zupełnie losowych problemów technicznych, których nie ma sensu wymieniać, ponieważ i tak pewnie większość z was ich uświadczyła podczas gry.
I teraz prośba do osób uzdolnionych w moddingu Stalkera.
Serdecznie proszę o wyodrębnienie plików odpowiedzialnych za pogodę, barwy... Ogólnie plików odpowiadających za wizualność tego moda, jeśli nie mógłby ktoś z was wrzucić ich jakiś serwer to proszę tylko o ich wskazanie.
I pytanko na koniec.. Czy ktoś zajmuje bądź zajął się jakimś spolszczeniem ogólnym??
Wania!! Tylko śpiesz się tam w tych krzakach bo snorki wyczują i wtedy wszyscy będziemy mieli przesrane.
Awatar użytkownika
rusek94
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 23 Wrz 2007, 09:17
Ostatnio był: 15 Lip 2012, 20:45
Miejscowość: Nierada
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Junx w 26 Cze 2012, 22:30

Serdecznie proszę o wyodrębnienie plików odpowiedzialnych za pogodę, barwy... Ogólnie plików odpowiadających za wizualność tego moda



1. Pogoda:

:

Za pogodę odpowiada Unikalna wersja AF3, pliki znajdą się w

X:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\gamedata\textures\sky

Foldery:
af1_cloudy
[...]
af3_rainy


2. Barwy:

:

X:\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\bin

xrRender_R2.dll
xrRender_R3.dll
xrRender_R4.dll


3. Plik user.ltx

Jeżeli dobrze pamiętam to też jest on zmieniany, ale głowy nie daje, ale dla efektu lepszych cieni takich jak tu:

:

Image


Wersja AF z MISERY [oraz pliki z pkt. 2] + TO


*Do połączenia plików user.ltx posłuży ten program

**Tutek o łączeniu jest TU

Chyba to tyle z tego co pamiętam bo tekstury gruntu itd. to już inna historia...
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super

Za ten post Junx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive rusek94.
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 15 Gru 2024, 03:49
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [MISERY]

Postprzez rusek94 w 27 Cze 2012, 13:52

Wielkie dzięki Junx, oczywiście :wódka: dla Ciebie za pomoc.
I mam jeszcze jedno małe pytanko, a mianowicie czy te pliki nie będą się "gryzły" z modem "Shoker Weapons Mod" ?
Mi się tam wydaje że nie.. Ale lepiej dmuchać na zimne.

PS. Wydaje mi się że za cienie odpowiada plik xrRender_R2.dll myślę tak ponieważ po włączeniu konsoli w grze coś pisze na temat "r2 shadow rendering" no coś w tym stylu, poza tym na mój chłopski rozum doszedłem do wniosku że w każdej grze cienie się "renderują" :E
Wania!! Tylko śpiesz się tam w tych krzakach bo snorki wyczują i wtedy wszyscy będziemy mieli przesrane.
Awatar użytkownika
rusek94
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 23 Wrz 2007, 09:17
Ostatnio był: 15 Lip 2012, 20:45
Miejscowość: Nierada
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Junx w 27 Cze 2012, 14:45

Będą, ale ja zrobiłem FIX, który pozwala na połączenie AF3 z Shoker Weapons Mod.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 15 Gru 2024, 03:49
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [MISERY]

Postprzez Cromm Cruac w 27 Cze 2012, 14:45

Zmienione xrRendery odpowiadają za prawidłową pozycje słońca w AF3. Owszem cienie są renderowane przez te biblioteki podobnie jak cała reszta grafiki ale nie mają nic wspólnego ze zmianą cieni czy kolorystyki.
Za kolorystykę odpowiadają tylko i wyłącznie tekstury użyte w modzie.

A edycja user.ltx nie ma sensu bo i tak ustawienia oświetlenia zostaną nadpisane przez skrypty AF3 przy uruchamianiu nowej gry.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2546
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 16:35
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [MISERY]

Postprzez rusek94 w 27 Cze 2012, 15:31

Cóż, dziękuję Wam za pomoc, próbowałem z Misery na wszelkie sposoby, najbardziej skutecznym okazało się usunięcie plików xrRender dzięki czemu nie miałem problemów, które wymagały restartu kompa, lecz crashe na pulpit zdarzają się dalej, chociaż rzadziej to i tak za często by w to grać.
Zmienione xrRendery odpowiadają za prawidłową pozycje słońca w AF3.Owszem cienie są renderowane przez te biblioteki podobnie jak cała reszta grafiki ale nie mają nic wspólnego ze zmianą cieni czy kolorystyki.

Popsuło to również trochę tektsurę nieba (jak wyżej :arrowu: ) i usunęło piękną grę cieni, a co za tym idzie.. jeden z ważniejszych udziałów klimatu w tym modzie.
Junx czy Jesteś w zespole odpowiedzialnym za prace nad Misery 2.0?

PS. Jeśli tak to chciałbym wiedzieć jak idą prace i czy wersja 2.0 będzie troch bardziej stabilna.
Wania!! Tylko śpiesz się tam w tych krzakach bo snorki wyczują i wtedy wszyscy będziemy mieli przesrane.
Awatar użytkownika
rusek94
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 23 Wrz 2007, 09:17
Ostatnio był: 15 Lip 2012, 20:45
Miejscowość: Nierada
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 27 Cze 2012, 16:05

To zależy jaki rodzaj stabilności masz na myśli - mod mocno obciąża pamięć i crashe dość często zdarzają sie właśnie z braku pamięci - zasadniczo potrzebny jest / będzie system 64-ro bitowy + min. 4GB ramu. U mnie - na stosunkowo dobrze zoptymalizowanym systemie gra potrafi wywalić się co 3-4 godziny rozgrywki (dlatego wskazany jest restart raz na jakiś czas).

Natomiast będziemy starali się zrobić ukłon dla słabszych kompów i np. tekstury nieba i niektóre otoczenia będą opcjonalnie dostępne w 2x mniejszej rozdzielczości (tak jak jest to do wyboru w AF3).

Nic więcej zrobić nie możemy - szczególnie, że zaimplementowany został już AN3 w wersji FULL (jak już się raz go odpali to nie ma za bardzo opcji żeby wrócić do vanillowej wersji).

---------

Co do prac - idą pełną parą - ja na swoim odcinku (gameplay, balans, AI i implementacja wszystkiego co zrobią inni) właśnie zakończyłem przeróbkę skrytek - wszystko teraz ładnie pasuje do nowej ekonomii. Teraz zabieram się za dodawanie 80-ciu nowych modeli NPC-ów które mamy :)

---------

Dobra skoro już jestem tutaj to mały 'tizerek' (ekskluziw na potrzeby stalker.pl hehe):

Robimy taki myk dla każdej broni (większość zrobiona):





Każdy wariant oczywiście dopieszczam tak, żeby miał unikalne charakterystyki, możliwości upgradów, moment w grze którym staje się dostępny etc.

Pozdrawiam!
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [MISERY]

Postprzez rusek94 w 27 Cze 2012, 16:19

Czyli te wszystkie problemy najprawdopodobniej są spowodowane tym, że posiadam system 32-u bitowy?
RAM mam 4 GB, poza tym u mnie nie ma jakiejś systematyki przy wywalaniu, jak zacząłem nową grę to pograłem jakieś 4 godz. wywaliło na pulpit,włączyłem grę pograłem 15 minut musiałem zrestartować kompa. Po restarcie (nawet następnego dnia) już za każdą próbą byłem w stanie pograć maksymalnie 10 - 15 minut.
Wania!! Tylko śpiesz się tam w tych krzakach bo snorki wyczują i wtedy wszyscy będziemy mieli przesrane.
Awatar użytkownika
rusek94
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 23 Wrz 2007, 09:17
Ostatnio był: 15 Lip 2012, 20:45
Miejscowość: Nierada
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 27 Cze 2012, 16:32

Tak - imo to kwestia systemu - nawet AF3 nie chce chodzić na 32 bitach z cubami nieba na 1024px - także tym bardziej nie będzie chodzić stabilnie Misery (które dodaje jeszcze dużo innych powiększonych tekstur).

Także sugeruję przesiadkę na Win7 - o dziwo nie ma dramatu z tym systemem, jest nawet całkiem spoko.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [MISERY]

Postprzez Cromm Cruac w 27 Cze 2012, 17:04

Co z tego, że masz 4GB RAM-u skoro 32-bitowe systemy pozwalają na użycie jedynie 2GB na jedną aplikację. Nawet po zastosowaniu wszystkich myków na powiększenie tego limitu można wykorzystać max 3GB.
4GB + 32-bitowy system = marnotrawstwo RAMu ;)
Przesiądź się na 64bity a zobaczysz jak Ci się poprawi stabilność.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2546
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 16:35
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [MISERY]

Postprzez Junx w 27 Cze 2012, 18:11

rusek94 napisał(a):Junx czy Jesteś w zespole odpowiedzialnym za prace nad Misery 2.0?


Nie ja robię takie coś

PS. Jeżeli chcesz mogę Ci opisać co trzeba zrobić żeby działało to wszystko, tylko napisz co chcesz mieć. AF z MISERY + Shoker mod, czy coś innego?
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 15 Gru 2024, 03:49
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość