Tekstura nieba to nie jest po prostu zwykła tekstura. Jest ona spreparowana tak, aby utworzyć sześcian, otaczający gracza. Na szczęście, stworzenie takiej tekstury nie jest skomplikowane

Zaczynamy!
Tworzymy zestaw tekstur tak, aby stworzyć sześcian:

W CoPie widziałem, że na linii horyzontu może występować obraz ziemi, ale w przypadku SoCa to jest bardzo niewskazane, gdyż będzie prowadziło do bardzo nieprzyjemnych efektów, gdyż dół naszej tekstury jest blendowany z kolorem mgły. Dlatego najlepiej jest sam dół tekstur (oczywiście z wyjątkiem górnej i dolnej!) wypełnić takim właśnie (lub zbliżonym) kolorem.
Gdy mamy już nasze tekstury przygotowane i zapisane w postaci np. plików PNG, pobieramy ze strony nVidii narzędzie:
DDS UtilitiesW katalogu z teksturami tworzymy plik sky_1_cube.lst:
- Kod: Zaznacz wszystko
sky_1_cube_1.png
sky_1_cube_2.png
sky_1_cube_3.png
sky_1_cube_4.png
sky_1_cube_5.png
sky_1_cube_6.png
Podane nazwy plików to oczywiście nasze nowe tekstury składowe nieba. Wydajemy polecenie:
nvdxt.exe -cubeMap -list sky_1_cube.lst -output sky_1_cube.dds
W efekcie otrzymujemy finalną teksturę wielostronicową, gotową do użycia w grze

Jeżeli coś będzie niejasnego, pytać.

Sooner or later, you will meet the Undertaker...