Problem

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Problem

Postprzez czeresniaczek1 w 06 Maj 2012, 11:34

Mam wyciętego bizona z moda Rzeźnia po skopiowaniu go do moda Tś 2 mam taką dziwną ikonę patrzeć slot karabinu co jest nie tak jak to naprawić ?

http://img840.imageshack.us/img840/9748 ... 2740de.jpg
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Reklamy Google

Re: Problem

Postprzez jalkavaki w 06 Maj 2012, 12:00

Przecież Bizon jest w TŚ2.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: Problem

Postprzez kubekpop w 06 Maj 2012, 12:02

Skopiowałeś ikonę i ustawiłeś jej współrzędne w configu tej broni?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: Problem

Postprzez nelson82 w 06 Maj 2012, 12:34

Musisz wprowadzić poprawne współrzędne ikony bizona z tekstury ui_icon_equipment.dds (textures/ui) do pliku konfiguracyjnego karabinu, czyli:
1) Programem Paint.Net otwórz ww. teksturę (w zakładce Widok musisz mieć zaznaczone opcje Linijki i Piksele), znajdź w niej ikonę, która cię interesuje i sugerując się widoczną (lewa strona i góra) linijką - określ współrzędne, pamiętając o tym, że punktem wyjścia współrzędnej każdej ikony jest jej lewy górny róg,
2) Linijka o której pisałem ma podziałkę, która dzieli obraz na piksele. Wyjaśnię to na przykładzie ikony kurtki bandytów z oryginalnej (niemodowanej) tekstury.
3) Każde 50px to jeden kwadrat. Liczę ilość kwadratów w prawo (zaczynając od lewego górnego rogu i pamiętając, że pierwszy kwadrat to zero) - ikona kurtki zaczyna się w 13 kwadracie, więc pierwsza współrzędna x (czyli szerokość) będzie miała wartość 12 (pierwszy kwadrat = 0)
4) Teraz wyliczamy drugą współrzędną wg tych samych zasad z tym, że teraz liczymy kwadraty w dół. Tutaj ikona kurtki zaczyna się już w pierwszym kwadracie, czyli współrzędna y (wysokość) będzie wynosić 0 (zero).
5) Znamy już współrzędne ikony, więc wystarczy je wpisać w odpowiednie miejsce w pliku konfiguracyjnym. Dla "kurtki bandytów" będzie to outfit.ltx (config/misc) i sekcja
Kod: Zaznacz wszystko
[bandit_outfit]:outfit_base
GroupControlSection   = spawn_group
discovery_dependency =
$spawn          = "outfit\bandit_outfit"
;$prefetch       = 32
class         = E_STLK
cform           = skeleton
visual          = equipments\bandit_suit
actor_visual   = actors\hero\stalker_bandit.ogf

ef_equipment_type   = 3

inv_name         = bandit_outfit_name
inv_name_short      = bandit_outfit_name
description         = bandit_outfit_description
inv_weight         = 3.0
inv_grid_width      = 2
inv_grid_height      = 2
inv_grid_x         = 12
inv_grid_y         = 0
full_icon_name      = npc_icon_bandit_outfit

cost            = 3000
slot            = 6
full_scale_icon      = 0,6         ;čęîíęŕ ńňŕëęĺđŕ â ęîńňţěĺ â ďîëíűé đîńň

immunities_sect         = sect_bandit_outfit_immunities

; NO RESISTANCE
burn_protection             = 0.1
strike_protection             = 0.1
shock_protection             = 0.1
wound_protection            = 0.15
radiation_protection          = 0.0
telepatic_protection          = 0.0
chemical_burn_protection       = 0.1
explosion_protection          = 0.1
fire_wound_protection           = 0.15

bones_koeff_protection = przepraszam, że jestem takim idiotą

[sect_bandit_outfit_immunities]
burn_immunity            = 0.04         ;ęîýôôčöčĺíňű čěěóíčňĺňŕ ńŕěîăî ęîńňţěŕ
strike_immunity            = 0.01
shock_immunity            = 0.04
wound_immunity            = 0.025
radiation_immunity         = 0.00
telepatic_immunity         = 0.00
chemical_burn_immunity      = 0.04
explosion_immunity         = 0.04
fire_wound_immunity         = 0.015

a dokładniej te linijki
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_x         = 12
inv_grid_y         = 0

6) Teraz biorąc za przykład powyższy opis możesz określić współrzędne bizona i nanieść je w odpowiednie miejsce.

P.S. Ważne są jeszcze te linijki
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width   = 2
inv_grid_height = 2
określają one liczbę kratek w jakiej mieści sie ikona, dla kurtki są to dwie kratki szerokości (pierwsza linijka) i dwie kratki wysokości (druga linijka).
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Problem

Postprzez scigacz1975 w 06 Maj 2012, 14:53

Wrzuć mi tu http://www.speedyshare.com/ paczkę z w_bizon.ltx i ui_icon_equipment.dds to Ci tą ikonę ładnie dopasuję.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Problem

Postprzez czeresniaczek1 w 06 Maj 2012, 15:23

@scigacz1974 poszło o to linki jak możesz to opisz co zrobić aby na przyszłość uniknąć takich rzeczy.
http://speedy.sh/xQmkF/bizon.7z
http://speedy.sh/5u6Pq/bizon-fix.7z
Jeszcze jedno jak zrobić aby ten model był dostępny tylko dla gg a inni mogli mieć także bizony ale nie tego ?
Proszę oto ten plik .
http://speedy.sh/5u6Gq/ui-icon-equipment.dds
Ostatnio edytowany przez czeresniaczek1, 06 Maj 2012, 15:56, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Re: Problem

Postprzez scigacz1975 w 06 Maj 2012, 15:35

Dajesz do handlu ale nie wpisujesz go w użytkowanie w plikach z folderu config/gameplay. - Jeżeli tam nie wpiszesz to NPC go nie będzie miał chyba że nu go dasz.

A co do Ikon i ich umieszczenia i ustawienia - tu masz tutka http://mod.stalker.pl/index.php?title=I ... enu_handlu


Edit: potrzebuję jeszcze pliku ui_icon_equipment.dds z moda do którego chcesz wrzucić tego bizona (TŚ2)
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Problem

Postprzez czeresniaczek1 w 10 Maj 2012, 13:07

Niestety po kilku godzinach prób w ogóle nie mogę uruchomić gry.
Awatar użytkownika
czeresniaczek1
Tropiciel

Posty: 303
Dołączenie: 08 Lut 2009, 01:15
Ostatnio był: 19 Sie 2020, 15:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 6

Re: Problem

Postprzez scigacz1975 w 10 Maj 2012, 14:53

Jaki log?
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości