Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Postprzez Warheadcrab w 13 Lut 2012, 10:55

Mam następujących 16 pytań chciałbym by ktoś na nie odpowiedział :

- 1.) Nie otwiera mi Level Editor nowych map z gotowych modyfikacji
- 2.) Jak usunąć spawn mutantów i ludzkich przeciwników z map pochodzących z gotowych modyfikacji
- 3.) Jak usuwać dokładniej anomalie z map
- 4.) Jak zapisywać mapy z zmienionym spawnem
- 5.) Jak umieszczać przeciwników po mapie
- 6.) Jakie są nazwy kodowe żołnierzy specnazu , monolitu , wojskowych ,bandytów , najemników itp.
- 7.) Jak dodawać przeciwnikom broń , amunicje , apteczki , wódkę , kiełbasę, napój energetyzujący stalker , konserwy , chleb , granaty , granaty do granatnika RG-6 (Bulldog'a na przykład) i do granatników podlufowych , ogólnie wszystkie przedmioty
- 8.) Czy mój przyszły mod będzie działał z następującymi mini-modami :
- Prefetch Tweak (v0.01)
- H&K MP5 (SMG który wchodzi do okienka dotychczasowo przeznaczonego na pistolety (broń krótką)
- Gosuke Weapon Mod (realistyczne ładowanie i zachowywanie się SPAS-12 podczas wystrzelenia pocisku)
- Różne bronie z różnych modyfikacji te głównie z dobrą animacją (nie wchodzą w rachubę te animacje z Arsenal Moda bo są wszystkie takie same i kiepskie)
- Endurance Mod (v1.1) Zwiększony udźwig do jakiejś wartości a potem ogranicznik w postaci braku poruszania się
- Stalker Weather Overhauled (v3.1.1. Update) polepszone wrażenie nocy
- przywrócony TOZ 34 , Beretta 92FS (Martha) i Browning HPSA
- (Małe pytanie w którym modzie można było doczepić celownik PSO-1 do AKS-74U (AK-74U) ? )
- 9.) Jak konwertować własne dźwięki by Media Coderze nie było błędów (potrzebne jakieś dodatkowe encodery ?) (chodzi mi o dzielenie ścieżki na lewą i prawą , czy ta metoda dotyczy wszystkich plików ?)
- 10.) Jak spawnować granaty w paczkach , konserwy w paczkach , apteczki i amunicje w skrzynkach , jak zrobić by broń leżała na półce lub na jakimś przedmiocie lub oczywiście zwykle na ziemi
- 11.) Co zrobić by umieścić w miejscu startowym bohatera (np.Naznaczonego) z jakimiś przedmiotami ale z bronią w ręce (ogólnie z przemyślanym ekwipunkiem startowym) ?
- 12.) Jak poprawnie podmienić kiepskie animacje które nie odpowiadają na wybrane , lepsze
- 13.) Jak wyciąć by działało w ShoC'u stary odrzut AKS-74 (taki jest w modzie The Old Feeling)
- 14.) Jak przekonwertować oczywiście po edytowaniu mapy z nowszej wersji silnika graficznego X-Ray Engine ( z następujących części serii - Czyste Niebo i Zew Prypeci)i czym to zrobić jakim kompilerem , kompilatorem itp.
- 15.) Jak zapisać spawn przeciwników by pojawili się na mapach
- 16.) Jak zmienić ilość życia ludzkich przeciwników by były one realistyczne co w oryginalnej te parametry są zbyt wysokie
Ostatnio edytowany przez Warheadcrab, 26 Kwi 2012, 14:23, edytowano w sumie 1 raz

Warheadcrab
Wygnany z Zony

Posty: 59
Dołączenie: 27 Wrz 2009, 23:41
Ostatnio był: 08 Maj 2016, 02:43
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Postprzez djcycu w 13 Lut 2012, 14:39

Co do modów i ich łączenia to sobie poczytaj o scalaniu modów. Jest to napisane w encyklopedii moddingu nawet chyba a jeśli nie to znajdziesz na forum. Ogólnie scalanie nie jest trudne i samemu można to zrobić bez żadnego problemu tylko pamiętaj o tym że nie wszystko da się połączyć bo po podmianie jakiegoś pliku coś można zrypać i się twór nie włączy :D Głównie problemy są podczas scalania modów dotyczących uzbrojenia bo zwykle bardzo dużo plików się tam powtarza. Ja na twoim miejscu najpierw bym utworzył hierarchę modów i zaczynał scalanie od najważniejszego. Potem samo wyjdzie w praniu.

Co do reszty pytań to ciężko mi coś na ten temat powiedzieć bo nie robię spawna ani innych rzeczy z mapami :) Do 16 mogę powiedzieć tylko tyle że w grze istnieje taki plik jak immunities chyba i tam jest rozpisane jakby ciało całego stalkera na kawałki. Tam są ustawione poszczególne części ciała. Kombinezony jedynie chyba podciągają te procenty ale wystarczy edytować tylko sam plik z tymi obrażeniami. Plik leży w katalogu config więc tam gdzieś w podfolderach go szukaj (nie mam wypakowanej gamedaty by dokładniej nakierować).
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775


Re: Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Postprzez Warheadcrab w 14 Lut 2012, 12:30

@Wheeljack
Ale mi nie chodziło o załatwienie sprawy odsyłając na mod.stalker.pl na którym nic ma ciekawego.Po pierwsze nie chce tworzyć własnej lokacji , nie chce dodawać nieśmiertelności do własnego moda , spawnowanie ACDC mi nie odpowiada jest za trudne , chciałbym coś na zasadzie zaznaczania w Level Editorze miejsc gdzie mają się pojawiać przeciwnicy a nie ustawianie na oko współrzędnych , nie chce łączyć modyfikacji (modów) tylko łączyć w swojej kolejności nowe mapy z gotowych modyfikacji , nie wiem po co odrobina logicznego myślenia przecież wypisałem 16 pytań.

Warheadcrab
Wygnany z Zony

Posty: 59
Dołączenie: 27 Wrz 2009, 23:41
Ostatnio był: 08 Maj 2016, 02:43
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Postprzez Cromm Cruac w 14 Lut 2012, 16:44

Fakt, wheel się pomylił. Odrobina logicznego myślenia jest tu najważniejsza a Tobie jest ona najwyraźniej zbędna.

Logicznie rzecz biorąc gdyby był łatwiejczy sposób edycji spawnu niz ACDC to by Ci to napisał.
Jakbyś logicznie pomyślał to byś wpadł na to, że te same parametry co odpowiadają za nieśmiertelność tak naprawdę odpowiadają za odporność i że można je wykorzystać do NPCów
Jakbyś logicznie pomyślał to tutorial o mergowaniu modów odnosi się do pytania 8. Jak poprawnie połączysz to będzie
Itp. Itd.

Tak naprawdę to na forum i mod portalu są odpowiedzi na prawie wszystkie twoje pytania tylko jesteś zbyt leniwy, żeby coś samemu znaleźć.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wheeljack, Junx, Universal.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2544
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 12 Lis 2024, 01:09
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

Re: Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Postprzez Warheadcrab w 26 Kwi 2012, 13:08

@Cromm Cruac

Ja cały czas myślę logicznie dlatego napisałem te o to pytania na samym początku założonego tematu. Nie obchodzą mnie parametry odpowiadające za nieśmiertelność bo tego chyba w modyfikacji nikt by nie chciał. Przepraszam bardzo
ale nie będę szukał na forum i marnował przy tym bardzo wiele czasu nawet sobie pewnie nie zdawałbyś ile dokładnie , jak nie chcesz się dzielić ze mną informacjami to nie wyzłośliwiaj się tylko postaraj się mi wytłumaczyć jasno o chodzi.

Warheadcrab
Wygnany z Zony

Posty: 59
Dołączenie: 27 Wrz 2009, 23:41
Ostatnio był: 08 Maj 2016, 02:43
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Postprzez Universal w 26 Kwi 2012, 14:19

On ma marnować czas bo Tobie się nie chce? Wolnego.

1. ---
2. http://mod.stalker.pl/index.php?title=S ... nie_-_ACDC - chciałeś coś o spawnie, Wheel to dał. To nie jest ryba, tylko wędka.
3. też chyba :arrow: 2.
4. :arrow: 2.
5. :arrow: 2.
6. ---
7. bodajże :arrow: 2.
8. Wheel dał. Merging.
9. ---
10. ---
11. Koniecznie musi być z bronią w ręcę? Czy w którejkolwiek grze z serii bohater miał broń w dłoni?
12. Wyciąć odpowiednie pliki z moda.
13. Wyciąć odpowiednie pliki z moda.
14. Pewnie otworzyć w SDK Level Editor z pierwszych dwóch części i spróbować znaleźć kompatybilny format (strzelam), albo zrobić je od nowa. Gdzieś na forum był link do paczki map z CS.
15. :arrow: 2.
16. http://mod.stalker.pl/index.php?title=N ... 5%9B%C4%87 Wheel dał.
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Postprzez Wheeljack w 26 Kwi 2012, 17:21

Jak ch*j.
Ależ wodzu, jakie parametry nieśmiertelności? To są parametry odpowiedzialne za ilość obrażeń jaką otrzymujemy po zetknięciu z różnymi czynnikami na różnych poziomach trudności.
Weźma zmienną burn_immunity, jest to ilość obrażeń jakie zadaje nam ogień, im mniejsza wartość tym mniejsze obrażenia otrzymujemy.
Wszystkie parametry w sekcji [actor_immunities_gd_novice] odpowiadają za obrażenia na poziomie nowicjusz, w sekcji [actor_immunities_gd_stalker] na poziomie stalker itd.

A za lenistwo i nieszukanie som warny.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: Pytania dotyczące stworzenia modyfikacji

Postprzez utak3r w 27 Kwi 2012, 01:36

Warheadcrab napisał(a):Przepraszam bardzo ale nie będę szukał na forum i marnował przy tym bardzo wiele czasu nawet sobie pewnie nie zdawałbyś ile dokładnie


Odpowiedź na ten zbiorek pytań zajęłaby z miesiąc pisania, więc proszę, nie chrzań o marnowaniu czasu. Tak czy siak, żeby zrobić moda, MUSISZ wciągnąć materiały z mod.stalker.pl. Twierdzisz, że nic tam nie ma? Wiesz, trochę nam czasu zajęło napisanie tego wszystkiego, a teraz przychodzisz i mówisz, że nie będziesz swojego czasu marnował...
Jakie podejście, taka odpowiedź... :mad:
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Universal,
Negative Warheadcrab.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376


Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości