Domyślny HUD

Było ciemno, wysoki sądzie, twierdziła, że skończyła 18 lat. Naznaczony obudził się z krzykiem.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Domyślny HUD

Postprzez Pertaseth w 19 Lut 2012, 16:05

Witam,
Ma ktoś pliki z domyślnego HUD'a ? Bo te co znalazłem wygasły.
Pozdrawiam,
Awatar użytkownika
Pertaseth
Stalker

Posty: 73
Dołączenie: 15 Sty 2012, 00:52
Ostatnio był: 07 Wrz 2012, 19:58
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Reklamy Google

Re: Domyślny HUD

Postprzez mCq w 19 Lut 2012, 16:07

Usuń podmienione pliki z gamedata a gra użyje oryginalnych.
Awatar użytkownika
mCq
Tropiciel

Posty: 345
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:15
Ostatnio był: 01 Lis 2024, 18:53
Miejscowość: Brooklyn, New York
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 69

Re: Domyślny HUD

Postprzez Pertaseth w 19 Lut 2012, 18:11

A czy wiesz jakie dokładnie pliki wpływają na HUD ?

EDIT
Dobra, mam, ale mam inny problem. Z ikonami...używam Arsenala i moda na śpiwór, i takie krzaczki..

Image
Awatar użytkownika
Pertaseth
Stalker

Posty: 73
Dołączenie: 15 Sty 2012, 00:52
Ostatnio był: 07 Wrz 2012, 19:58
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Re: Domyślny HUD

Postprzez mCq w 19 Lut 2012, 19:24

Domyślam się że scalałeś pliki ui_icon_equipment z Arsenala i ABC Sleeping bag moda. Prawdopodobnie śpiwór ma źle ustawione wartości inv_grid_x = i inv_grid_y =. Za pomocą tego poradnika powinieneś sobie poradzić.

Btw będziesz musiał prawdopodobnie jeszcze raz scalać te pliki.

Za ten post mCq otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive nelson82.
Awatar użytkownika
mCq
Tropiciel

Posty: 345
Dołączenie: 26 Sty 2012, 18:15
Ostatnio był: 01 Lis 2024, 18:53
Miejscowość: Brooklyn, New York
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 69

Re: Domyślny HUD

Postprzez nelson82 w 19 Lut 2012, 20:33

Musisz wprowadzić poprawne współrzędne ikony śpiwora z tekstury ui_icon_equipment.dds (textures/ui) do pliku konfiguracyjnego śpiwora, czyli:
1) Programem Paint.Net otwórz ww. teksturę (w zakładce Widok musisz mieć zaznaczone opcje Linijki i Piksele), znajdź w niej ikonę, która cię interesuje i sugerując się widoczną (lewa strona i góra) linijką - określ współrzędne, pamiętając o tym, że punktem wyjścia współrzędnej każdej ikony jest jej lewy górny róg,
2) Linijka o której pisałem ma podziałkę, która dzieli obraz na piksele. Wyjaśnię to na przykładzie ikony kurtki bandytów z oryginalnej (niemodowanej) tekstury.
3) Każde 50px to jeden kwadrat. Liczę ilość kwadratów w prawo (zaczynając od lewego górnego rogu i pamiętając, że pierwszy kwadrat to zero) - ikona kurtki zaczyna się w 13 kwadracie, więc pierwsza współrzędna x (czyli szerokość) będzie miała wartość 12 (pierwszy kwadrat = 0)
4) Teraz wyliczamy drugą współrzędną wg tych samych zasad z tym, że teraz liczymy kwadraty w dół. Tutaj ikona kurtki zaczyna się już w pierwszym kwadracie, czyli współrzędna y (wysokość) będzie wynosić 0 (zero).
5) Znamy już współrzędne ikony, więc wystarczy je wpisać w odpowiednie miejsce w pliku konfiguracyjnym. Dla "kurtki bandytów" będzie to outfit.ltx (config/misc) i sekcja
Kod: Zaznacz wszystko
[bandit_outfit]:outfit_base
GroupControlSection   = spawn_group
discovery_dependency =
$spawn          = "outfit\bandit_outfit"
;$prefetch       = 32
class         = E_STLK
cform           = skeleton
visual          = equipments\bandit_suit
actor_visual   = actors\hero\stalker_bandit.ogf

ef_equipment_type   = 3

inv_name         = bandit_outfit_name
inv_name_short      = bandit_outfit_name
description         = bandit_outfit_description
inv_weight         = 3.0
inv_grid_width      = 2
inv_grid_height      = 2
inv_grid_x         = 12
inv_grid_y         = 0
full_icon_name      = npc_icon_bandit_outfit

cost            = 3000
slot            = 6
full_scale_icon      = 0,6         ;čęîíęŕ ńňŕëęĺđŕ â ęîńňţěĺ â ďîëíűé đîńň

immunities_sect         = sect_bandit_outfit_immunities

; NO RESISTANCE
burn_protection             = 0.1
strike_protection             = 0.1
shock_protection             = 0.1
wound_protection            = 0.15
radiation_protection          = 0.0
telepatic_protection          = 0.0
chemical_burn_protection       = 0.1
explosion_protection          = 0.1
fire_wound_protection           = 0.15

bones_koeff_protection = kurtka_antigas_damage

[sect_bandit_outfit_immunities]
burn_immunity            = 0.04         ;ęîýôôčöčĺíňű čěěóíčňĺňŕ ńŕěîăî ęîńňţěŕ
strike_immunity            = 0.01
shock_immunity            = 0.04
wound_immunity            = 0.025
radiation_immunity         = 0.00
telepatic_immunity         = 0.00
chemical_burn_immunity      = 0.04
explosion_immunity         = 0.04
fire_wound_immunity         = 0.015
,
a dokładnie:
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_x         = 12
inv_grid_y         = 0

6) Teraz biorąc za przykład powyższy opis możesz określić współrzędne śpiwora i nanieść je w odpowiednie miejsce.
P.S. Widzę, że @mCq już mnie uprzedził :) , ale skoro się już tak rozpisałem to wyślę to jako alternatywną metodę.
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mCq, Pertaseth.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Domyślny HUD

Postprzez Pertaseth w 19 Lut 2012, 20:41

Dzięki, trochę za późno bo Witcher już mi pliczek wysłał.
Mam inne pytanie..
Dlaczego auminicja w HUD'zie się rozjeżdża ?
Image
Awatar użytkownika
Pertaseth
Stalker

Posty: 73
Dołączenie: 15 Sty 2012, 00:52
Ostatnio był: 07 Wrz 2012, 19:58
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Re: Domyślny HUD

Postprzez nelson82 w 20 Lut 2012, 12:57

Jeżeli używasz teraz domyślnego HUD'a, to w folderze gamedata nie powinieneś mieć plików:
- ui_hud.xml (config/ui) oraz,
- ui_hud.dds (textures/ui).
Innym powodem "rozjeżdżania" może być to, że ikona amunicji 9x18mm, może obejmować dwa kwadraty (w niemodowanej wersji jest to jeden kwadrat-50px/50px) w pliku ui_icon_equipment.dds (textures/ui). Jeżeli tak, to pomniejsz ikonę do jednego kwadratu i uwzględnij zmianę w pliku weapons.ltx (config/weapons) w sekcji dla amunicji 9x18mm, a dokładnie te linijki:
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width      = 1
inv_grid_height      = 1

które określają szerokość i wysokość (liczone w kwadratach, gdzie 1 kwadrat = 50 pikseli) ikony.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Domyślny HUD

Postprzez Pertaseth w 20 Lut 2012, 17:00

Wszystko fajnie, tylko może mi powiedz jak ją pomniejszyć ? Bo otwierając plik z teksturami wszystkie są na czarnym tle, i stanowią jedność, nie mogę sobie wybrać np. amunicji.
W tym pliku mam domyślnie ustawione na 1.
Awatar użytkownika
Pertaseth
Stalker

Posty: 73
Dołączenie: 15 Sty 2012, 00:52
Ostatnio był: 07 Wrz 2012, 19:58
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Re: Domyślny HUD

Postprzez nelson82 w 20 Lut 2012, 17:49

Do edycji tekstur polecam darmowy Paint.NET. Tu znajdziesz link do pobrania. Jest prosty w obsłudze (przypomina systemowego Painta) i idealnie nadaje się do tego typu operacji.
W pierwszej kolejności sprawdź, czy w weapons.ltx (config/weapons) w sekcji dla amunicji 9x18mm w linijkach:
inv_grid_width = 1
inv_grid_height = 1

masz właśnie takie wartości jakie są po znaku równości. Te wartości określają w ilu kwadratach mieści się dana ikona (patrz-mój pierwszy post w tym temacie).
Sprawdź, czy w foldere gamedata/config/ui na pewno nie masz pliku ui_hud.xml (nie jest potrzebny, jeżeli używasz domyślnego hud'a, a to on może być przyczyną problemu).
I na koniec pytanie, które powinienem zadać już na początku :mad: .
Czy rozjeżdża Ci się tylko ikona tej amunicji, czy może także innych?
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Domyślny HUD

Postprzez Pertaseth w 20 Lut 2012, 18:32

Jak już pisałem wyżej, wartość to 1.
Nie widziałem każdej amunicji, ale sprawdziłem jeszcze śrutową i jest dobrze. Wiec problem dotyczy chyba tylko 9mm.
Awatar użytkownika
Pertaseth
Stalker

Posty: 73
Dołączenie: 15 Sty 2012, 00:52
Ostatnio był: 07 Wrz 2012, 19:58
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Re: Domyślny HUD

Postprzez nelson82 w 20 Lut 2012, 18:50

Jako, że miałem właśnie chwilę przebłysku,... sprawdź, czy problem będzie występował na niższej rozdzielczości.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Domyślny HUD

Postprzez Pertaseth w 20 Lut 2012, 19:04

Nie występuje. Tylko że gra jest mniej wyraźna.
Awatar użytkownika
Pertaseth
Stalker

Posty: 73
Dołączenie: 15 Sty 2012, 00:52
Ostatnio był: 07 Wrz 2012, 19:58
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 4

Następna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 14 gości