[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 11 Lut 2012, 16:39

:arrowl: Smoq mówił, że nie zrobi ich.

Buhaha :E

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ... clear sky\gamedata\scripts\defend_task_check.script:116: attempt to index global 'loc_squad' (a nil value)
 

stack trace:


Przy wejściu do fabryki w Jantarze.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 22:15
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 11 Lut 2012, 18:38

Właśnie spotkałem się z dosyć ciekawym (i o dziwo w pewnym sensie przydatnym) bugiem. Mianowicie chodzi o to, że strzelba Eliminator podczas ładowania jej zadziwiła mnie nieskończonym miejscem w magazynku XD Gdybym nie wcisnął strzału to Durad pewnie by ładował aż by nie załadował wszystkich posiadanych przeze mnie pocisków.
Czy ktoś miał już takie zdarzenie? Czy to może być spowodowane przez moda? Czy jest to raczej takie jednorazowe widzimisię silnika? :)

Poniżej screen z przeładowanym już magazynkiem.

:

Image
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pilot w 11 Lut 2012, 18:47

Poszukiwacz- Stalker po długiej gonitwie za wyposażeniem, nabył niezwykłej intuicji co pozwala mu odnajdywać
przedmioty podczas przejścia z lokacji do( jak idziemy np z Bagien do Kordonu to mamy szansę na zdobycie drobnej sumy pieniędzy z trupa nieopodal nas, magazynka z amunicją czy innego sprzętu a bardzo rzadko artefakt.
Wada: Stalker przez swoją ciekawość częściej wpada na wrogie oddziały (podczas przemieszczania się z lokacji na lokację) tracąc amunicję.
Alternatywa: Rozmowny: Stalker rozmawiając z innymi ludźmi zdobył umiejętność dedukcji przez co stalkerzy mogą mu powiedzieć jeszcze więcej. Dostępna dodatkowa forma dialogowa podczas zwykłej rozmowy: Opowiedz dowcip( i tutaj albo sam ktoś powymyśla albo po prostu opowiedz dowcip) Po opowiedzeniu dowcipu który spodoba się stalkerowi albo go nie słyszał zyskujemy zaufanie(pasek zostaje troszeczkę wypełniony) jeżeli nie uda mu się nic się nie dzieję. Dodatkowo istnieje forma dialogowa podczas kłótni o sprzęt w której zagadujemy stalkera i jest szansa że on zapomina o co była kłótnia.
Wady: Rozmawiając z prostakami takimi jak bandyci i początkujący stalkerzy(koty) pogarszają relację i jest większa szansa na(od bandytów) na nagłą chęć zawłaszczenia sobie naszego sprzętu a u kotów brak odpowiedzi na ''co nowego w zonie'' albo ''wiesz kto ma coś fajnego na sprzedaż''. (dostępne od 1 lvl).
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 11 Lut 2012, 19:21

smoq2 myślałeś może o nauczeniu naszych podkomendnych korzystania z granatników podlufowych? Mógłbyś napisać prostą instrukcje dla nich sprawdzającą czy na jakimś terenie (np obszar rażenia granatu) jest przynajmniej 4 stalkerów i wtedy by im AI zezwalało na strzał granatem. Byliby przydatni do czyszczenia pomieszczeń, bo w tej chwili to najczęściej się kończy to tak, iż wchodzą, dostają serią po ryju, zużywają ze 2-3 apteczki i bandaże po czym zaczynają skuteczną walkę. No i oczywiście ograniczenie mówiące, że jeśli w promieniu rażenia znajdzie się przyjazny lub neutralny stalker to nie strzelam.
Myślę, że wtedy używaliby granatów sporadycznie, ale w trudnych sytuacjach gdzie jest natłok wrogów byliby niezastąpioną pomocą. :)

Jeszcze spróbuje pomyśleć nad jakimiś dodatkowymi zdolnościami, które można by dodać. Tylko napisz do ilu mniej więcej expa mamy się ograniczać, bo ty znasz fabułę i wiesz jak to pójdzie :) Dodam, że w tej chwili został mi do zdobycia tylko cały rejon Agropromu i Jantar by wytępić wrogie frakcje a mam niecałe 15000 expa.

EDIT:
Niestety nadal nie został wyeliminowany błąd związany z Diabelskim Obozowiskiem w Czerwonym lesie. Stacjonujące tam oddziały frakcyjne w niedługim czasie po przybyciu dostają nowe zadanie i idą sobie w cholerę, pozostawiając ten punkt zasobów.
Ostatnio edytowany przez nuclear_twister, 11 Lut 2012, 20:25, edytowano w sumie 1 raz
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez bloodrise w 11 Lut 2012, 20:11

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ... clear sky\gamedata\scripts\faction_brain_new.script:376: bad argument #1 to 'pairs' (table expected, got nil)

przy zmienianiu broni w bazie oporu
bloodrise
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 07 Kwi 2011, 16:08
Ostatnio był: 20 Sty 2018, 16:06
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Szeks w 11 Lut 2012, 20:36

Czyli w tym niema fabuły? Chodzi o to żeby wszystkich pozabijać czy co?
Awatar użytkownika
Szeks
Kot

Posty: 26
Dołączenie: 29 Cze 2010, 19:11
Ostatnio był: 30 Sty 2013, 13:13
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez bloodrise w 11 Lut 2012, 20:46

tak na razie nie ma żadnej fabuły... Ale i tak mod daje naprawde sporo frajdy w szczególności na wyższych poziomach trudności oraz oferuje najlepszy freeplay w historii modów do stalkera
bloodrise
Kot

Posty: 21
Dołączenie: 07 Kwi 2011, 16:08
Ostatnio był: 20 Sty 2018, 16:06
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Szeks w 11 Lut 2012, 20:48

No to ok
Awatar użytkownika
Szeks
Kot

Posty: 26
Dołączenie: 29 Cze 2010, 19:11
Ostatnio był: 30 Sty 2013, 13:13
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 11 Lut 2012, 21:26

Próba wczytania save w trakcie szturmu na bazę Najemników w Budynku B instytutu... Wczytywałem ze względu na zniknięcie radia z inwentarza po dwukrotnym kliknięciu.

Kod: Zaznacz wszystko
* [x-ray]: economy: strings[19228 K], smem[9189 K]
! [LUA][ERROR] ATTENTION!!! ATTENTION!!! ATTENTION!!! ATTENTION!!!
! [LUA][ERROR] ENFORCED ABORT: Post everything below this line in your report!
! [LUA][ERROR]
! [LUA][ERROR]
! [LUA][ERROR] ERROR: INCORRECT LOAD [_WeatherManager].[0][5]
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ....t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\scripts\_g.script:982: bad argument #2 to 'format' (string expected, got nil)
 

stack trace:


A to jak próbuję załadować save tuż sprzed szturmu...

Kod: Zaznacz wszystko
* [x-ray]: economy: strings[18688 K], smem[971 K]
! [LUA][ERROR] 0
! [LUA][ERROR] ATTENTION!!! ATTENTION!!! ATTENTION!!! ATTENTION!!!
! [LUA][ERROR] ENFORCED ABORT: Post everything below this line in your report!
! [LUA][ERROR]
! [LUA][ERROR]
! [LUA][ERROR] ERROR: xr_logic: pstor_load_all: not registered type N 35 encountered
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ....t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\scripts\_g.script:982: bad argument #2 to 'format' (string expected, got nil)
 

stack trace:

89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Bincon w 11 Lut 2012, 23:24

Moja propozycja nie dotyczy bezpośrednio perków co dokładnie systemu rang. Proponowałbym wprowadzenie nowych poziomów możliwych do zdobycia, wówczas tworzenie nowych perków mogłoby mieć jakiś sens (Ktoś wymyśliłby perk i mógłby dać propozycję pod dany poziom). Ikonki poziomów (rangi) byłyby wykorzystane zielone (tak, zielone. Znajdują się takie w textures/ui/ui_hud.dss). Poziomów zielonych jest pięć, można byłoby każdy wykorzystać - po nabiciu trzeciego poziomu miałoby się zielony z jedną rangą, później drugą, drugą z dwiema gwiazdkami, gwiazdką i drugą i czterogwiazdkową. By nie było łatwo, nabicie takiego poziomu łączyłoby się z dużą ilością doświadczenia - co do ilości doświadczenia można byłoby ustalić takie:

- Poziom 4 (pierwszy zielony) - 17 000xp;
- Poziom 5 (drugi zielony) - 28 000xp;
- Poziom 6 (trzeci zielony) - 39 000xp;
- Poziom 7 (czwarty zielony) - 50 000xp;
- Poziom 8 (piąty zielony) - 70 000xp.

Oczywiście, ilość doświadczenia jest tutaj proponowana i możliwa do zmiany. Taka jest moja propozycja.
Awatar użytkownika
Bincon
Kot

Posty: 2
Dołączenie: 11 Lut 2012, 12:58
Ostatnio był: 17 Wrz 2021, 18:56
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pedofil48 w 11 Lut 2012, 23:38

Bincon, skąd ty chcesz wziąć 70000 xp? Po opanowaniu WSZYSTKICH terenów Wolnością + wykonaniu paru zadań dla Samotników ledwo ma się 9000... Proponowałbym raczej dodać parę poziomów pomiędzy istniejącymi. A mój Mechanik może być alternatywą dla kieszonkowca.
Awatar użytkownika
Pedofil48
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 05 Lut 2012, 19:59
Ostatnio był: 12 Lut 2012, 22:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 11 Lut 2012, 23:43

Ehh, no to lecimy...

1) Czy jest możliwe uzależnienie możliwości wybrania jednego perku od drugiego, którego wybraliśmy wcześniej? Dzięki temu można by było skonstruować coś na kształt drzewek umiejętności.


Tak, jak najbardziej. Tylko trzęsę się na myśl, że będę musiał zrobić nowe UI do takich drzewek.

2) Czy jest możliwe uzależnienie możliwości wybrania danego perku od tego w jakiej frakcji znajduje się gracz? To by pozwoliło na stworzenie unikalnych zdolności dla każdej frakcji lub dla samotnika.


Tak, ale frakcje już mają własne bonusy. Przeczytaj w readme.

3) Czy jest możliwe, aby dana zdolność działała w określonym przedziale godzin np. tylko w nocy?


Tak

4) Czy jest jakieś ograniczenie co do tego ile "parametrów" czy też dodatkowych zdolności dodaje dany perk?


Nie, ale zawsze możesz zajechać sobie procesor/ram. No i oczywiście parametry gracza/broni/NPC są poza zasięgiem.

5) Czy dany perk może się "wyłączać" gdy np. założymy jakiś konkretny rodzaj ekwipunku?


Tak

6) Bym zapomniał. Czy jest wykonalne, aby perk wpływał na zachowanie NPC czy mobów (np. opóźniał atak)?


Tak, ale dużo roboty.

PS. Cholerna szkoda, że na broń nie można zakładać bagnetu. To by otworzyło sporo nowych możliwości.


Silnik nie pozwala na walkę bronią wręcz.

[edit 2] Prosiłbym też o wypis perków jakie już są dostepne i na jakim poziomie exp.


viewtopic.php?f=48&t=9412&start=3348#p202037

Nawet kilka postów wyżej nie przeczytałeś...

Ja ze swojej strony dodał bym coś jak Przyjaciel Wojska to znaczy Stalker po osiągnięciu np 10000XP stawał by się przyjazny dla wojska, wojacy pomagali by nam a śmigłowce nas nie atakowały a nawet czasami wspierały.


Prosiłem! Pomysły miały być dokładne a nie co wam przyjdzie na język!

Z tego co zrozumiałem nie można np. sprawić, aby gracz poruszał się ciszej itp.? wszystkie zdolności muszą być czymś "poza" parametrami samego gracza, czyli ciche chodzenie odpada? [edit] To samo np. większy/mniejszy głód, szybsze/wolniejsze męczenie się itp. rzeczy nie podlegają modyfikacji? Jeżeli tak jest, to sprawa jest trudniejsza niż wygląda na pierwszy rzut oka, bo nie tak łatwo będzie zrobić sensowne zdolności :)


Ciszej to nie, ale głód i męczenie się to wyłącznie mój twór, niezależny od parametrów gracza. Jest to zupełnie odrębny skrypt, który napisałem specjalnie do tego, bo zwykła zmiana cyferki w configu mnie nie satysfakcjonowała. A to znaczy, że można zmieniać w nim wszystko co się podoba.

Właśnie spotkałem się z dosyć ciekawym (i o dziwo w pewnym sensie przydatnym) bugiem. Mianowicie chodzi o to, że strzelba Eliminator podczas ładowania jej zadziwiła mnie nieskończonym miejscem w magazynku XD Gdybym nie wcisnął strzału to Durad pewnie by ładował aż by nie załadował wszystkich posiadanych przeze mnie pocisków.
Czy ktoś miał już takie zdarzenie? Czy to może być spowodowane przez moda? Czy jest to raczej takie jednorazowe widzimisię silnika? :)


Pierwszy raz widzę coś takiego... Nie sądziłem, że to w ogóle możliwe. Nie wiem co ci napisać...

@ Pilot - Tu nie będę cytował, bo za długie. "Poszukiwacz" już jest, i tyczy się artefaktów. Ten "Rozmowny" fajny, ale też niedopracowane. Jestem pedantyczny :E

smoq2 myślałeś może o nauczeniu naszych podkomendnych korzystania z granatników podlufowych?


Wejdzie razem z nowym AI. Jak tylko wymyślę jak to zrobić, bo rozwiązanie Rulixa z AI Additions do SoC i CoP mi się średnio podoba...

Próba wczytania save w trakcie szturmu na bazę Najemników w Budynku B instytutu...


Nic dziwnego, oba save'y się zrypały. Musisz załadować ostatni chodzący.

------------------------------------------------------------------------------------------

A teraz coś ode mnie:

Dzięki Cromm Cruac mamy piękną funkcję co pozwala nam bardzo precyzyjnie określić gdzie dowolne współrzędne w świecie gry znajdują się na naszym ekranie. Brzmi zawile? Chodzi o to, że jak mamy jakiś obiekt w grze, np. Stalkera, to owy skrypt pozwala nam dokładnie określić gdzie ten obiekt znajduje się na osi X i Y Twojego monitora
gdy na niego patrzysz. To pozwoliło nam zrobić wskaźniki do hełmu taktycznego:

Image


Oprócz tego:

- Teściowie nas odwiedzili, i nie udało mi się dzisiaj zrobić patcha. Przenosimy to na jutro.

- Zacząłem podjazd do podzielenia NPC na klasy. Kto nie wie o co chodzi: viewtopic.php?f=48&t=9412&start=3336#p201914

- Trzy nowe perki będą na bank:

Przy 4500 XP:

Technik broni*

Potrafi rozbierać broń na komponenty i za pomocą tych komponentów naprawiać swoją własną. Gracz będzie miał przedmiot w plecaku, który po użyciu rozbierze broń w slocie 2 na komponenty, a broń w slocie 3 naprawi komponentami dostępnymi z plecaka. Każdy komponent zwiększa kondycje broni o 20%, natomiast ilość pozyskanych komponentów zależy od rozebranej broni. Im bardziej zaawansowana broń, tym więcej komponentów, ale zawsze max. 4


Technik ochrony*

Tak jak przy techniku broni, gracz potrafi naprawiać swój pancerz, z tą różnicą, że komponenty znajdujemy na zabitych wrogach.

*Pomysł zaciągnięty od Pedofil48


Przy 9000XP:

Przewodnik

Gracz potrafi dotrzeć do głównych punktów bez użycia przewodnika, jednak zabiera to 2x więcej czasu.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 2 gości