[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 11 Lut 2012, 01:51

@ Pilot - Gracz wybiera sobie klasy i zdolności w trakcie grania. Jest system skilli, czy tam perków, jak kto woli, i to ma określić jak chcemy grać. Zamiast kraść wybór początkowej klasy od Misery, może lepiej pójść w urozmaicanie skilli? Na razie mamy 4 levele, co daję w sumie 3 skille do wyboru.

Lvl 0 - Początek, 0 skilli
Lvl 1 1500 XP - Ocena zdrowia mutantów / ocena zdrowia ludzi, 2 skille
Lvl 2 4500 XP - Wykrywanie wrogów na minimapie / wykrywanie anomalii na minimapie - 2 skille
Lvl 3 9000 XP - Wybór klasy: Żołnierz/Zabójca/Myśliwy/Poszukiwacz/Dowódca

Ja bym prędzej myślał torem:

- Może zwiększyć ilość leveli?
- Może zwiększyć ilość perków do wyboru?
- Może pozmieniać wartości XP przy levelowaniu?

Zamiast określać kim jesteśmy na wejściu, może lepiej dać więcej wyboru graczowi?

Bardzo chętnie wysłucham propozycji na temat nowych perków / zmodyfikowania istniejących / całego nowego systemu, i jeszcze chętniej wrzucę te propozycję do gry. Tylko jest kilka warunków:

1. Musi mieć to ręce i nogi. Nie coś w stylu "Ja dodał zatrzymywanie mutantów umysłem." albo "Perk który zwiększa szybkość biegu o jakiśtam procent." i to wszystko. Muszą być dokładne opisy, przemyślane, dopracowane. Jakie są minusy, jakie plusy, dokładnie o ile co się zwiększa i o ile co się zmniejsza.
2. Nie jesteśmy w stanie, nie byliśmy, i nie będziemy mogli wpływać na jakiekolwiek parametry broni czy gracza w trakcie gry. Niestety w stalkerze pliki konfiguracyjne są traktowane jako stałe, i nie da się w żaden sposób "dynamicznie" na nie wpłynąć. Mówię tu o: Zwiększeniu szybkości biegu, zwiększeniu wysokości skoku, zmniejszenie odrzutu broni, zwiększenie celności broni, itp. Być może wyda wam się to dziwne, ale zrobienie nowej umiejętności od podstaw, jak np. Wykrywanie anomalii, czy losowy strzał krytyczny, lub zwiększona regeneracja zdrowia/kondycji, automatyczne celowanie, wykrywanie artefaktów bez detektora, jest łatwiejsze, niż modyfikowanie jakichkolwiek istniejących parametrów.

Niech wytłumaczę... Żeby dodać perk na obniżenie odrzutu, trzeba by zrobić modyfikację do broni, która by była przypisywana przez skrypt każdej broni włożonej do slotu. Później przypisać tą modyfikacje do każdej broni, a jeszcze później odpowiednio zmodyfikować pliki GUI mechaników, aby nie wyświetlała się ona w panelu instalowania modyfikacji, bo w końcu ma być to perk. Żadnego innego dostępu do modyfikowania parametrów nie widzę, więc proszę, bądźcie bardziej kreatywni. Myślcie o perkach w stylu:

- Teleport - Raz dziennie stalker może teleportować się do najbliżej bazy natychmiastowo. (Choć to akurat jest idiotyczne, ale mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi.

albo

- Przewodnik - Stalker już zna na tyle zonę, że nie potrzebuje przewodnika do podróży. Sam potrafi dojść gdzie chce, choć w mniejszej grupie, podróż zawsze trwa 2x dłużej. (I tu mogę zrobić specjalne UI do podróży. A mogę to zrobić dlatego, że jeszcze czegoś takiego nie ma.)

Z NPC mogę się bawić w obniżanie celności, szybszy bieg, i tego typu podobne bajery, bo mogę sobie zrobić miliard sekcji każdego NPC, gracz ma jedną sekcję: "actor", i nie ma bata aby ją modyfikować po rozpoczęciu rozgrywki.

Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi. Powtarzam, ma być to przemyślane. :)


@ anubis - Poczekaj jeszcze trochę. Kompletuje patcha. Niestety mam w ten weekend trochę zapierdziel i co chwila muszę to przekładać.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pilot w 11 Lut 2012, 10:36

No to zaczynam wymyślać perki:
-Kieszonkowiec: Stalker na tyle się urobił w niecnym fachu że potrafi okraść innego stalkera bez jego wiedzy, po wybraniu perka od 2-3(najlepiej by było zwiększyć tak gdzieś do 5 lvl wszystkie aby było miejsce na wprowadzenia tego typu) lvl daje szansę np 40% na wykradnięcie jakiegoś przedmiotu z inwentarza
NPC bez jego wiedzy czyli bez straty zaufania u danej frakcji czy samotnika. Plus u bandyty ta szansa jest zwiększona a poza tym normalnie oddawaj plecak frajerze. Wady: Jeżeli kradzież się nie uda, ofiara zażąda danej sumy tak samo jakby zarezerwowała sobie danego trupa czy broń.

-Dezerter: Po wybraniu perka od 2-3 lvl wzrasta nasze życie, zmniejszone obrażenia od granatów i kul, dodatkowo(jeżeli się da zrobić) Każda broń typowo używana przez wojsko wolniej i mniej się psuje(także kombinezony i jak są to hełmy). Wady: Helikoptery i wojskowi są do nas bardziej agresywnie nastawieni i chcą nas wyeliminować za każdym spotkaniem.

-Były naukowiec: Po wybraniu perka od 1-2 lvl artefakty mają zwiększone pozytywne cechy i zmniejszone negatywne
(Jeżeli się nie da to) Anomalie oraz mutanty zadają nam mniejsze obrażenia i promieniowanie ma na nas mniej szkodliwy wpływ. Wady:Zwiększona inteligencja niestety uwrażliwiła nas bardziej na ataki kontrolera i emisji psioncznych.

-Po wojenny weteran: Po wybraniu perka od 1-2 lvl broń taka jak mosin, czy PMm wolniej się psuje, Jako weteran może być znany wśród ważniejszych(starszych) handlarzy przez co oni napawają do niego sympatią oraz zniżają ceny za wszystko. Wady: Sympatia ważniejszych handlarzy może przerodzić się w nienawiść innych i mniej ważni(młodsi) handlarze zawyżają ceny. Czyli np: Sid daje nam obniżkę 5% To pustelnik w instytucie zawyża ceny o 4%(albo więcej).

Na razie to tyle bo za bardzo nie wiem co można wprowadzić a co nie.

Smoq'u po rozpoczęciu rozgrywki nie ale gdy przypuśćmy że pobierzemy wersję w której zostało to wprowadzone(Moje klasy) to pobierzemy również kilka rodzai pliku actor a gracz będzie zmieniał sobie przed rozpoczęciem rozgrywki według uznania.
Awatar użytkownika
Pilot
Łowca

Posty: 434
Dołączenie: 26 Lip 2010, 14:34
Ostatnio był: 18 Lip 2021, 12:12
Miejscowość: Red Forest
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 43

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 11 Lut 2012, 12:23

Pilot napisał(a):-Kieszonkowiec: Stalker na tyle się urobił w niecnym fachu że potrafi okraść innego stalkera bez jego wiedzy, po wybraniu perka od 2-3(najlepiej by było zwiększyć tak gdzieś do 5 lvl wszystkie aby było miejsce na wprowadzenia tego typu) lvl daje szansę np 40% na wykradnięcie jakiegoś przedmiotu z inwentarza
NPC bez jego wiedzy czyli bez straty zaufania u danej frakcji czy samotnika. Plus u bandyty ta szansa jest zwiększona a poza tym normalnie oddawaj plecak frajerze. Wady: Jeżeli kradzież się nie uda, ofiara zażąda danej sumy tak samo jakby zarezerwowała sobie danego trupa czy broń.


To jest dobre! Po osiągnięciu ilu XP gracz miałby ten perk do wyboru? Możesz rzucić dowolną liczbę XP, tylko wtedy musiałbyś poprzesuwać resztę leveli, oraz wymyślić choć 1 perk alternatywny na ten level.

Reszta niestety jest niewykonalna, albo zbyt trudna do wykonania (Edycja parametrów broni "w locie" odpada). Poza tym, określałaby kim Durad był, a to kłóci się z przyszłą fabułą. Możemy wymyślać perki, które określają głównego bohatera, tylko od przebudzenia na wierzy i później.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pedofil48 w 11 Lut 2012, 12:54

Mechanik (dziwne, że jeszcze nikt na to nie wpadł) - Stalker potrafi sam naprawiać przedmioty. Poza tym perk odblokowuje specjalne ulepszenia u mechaników.
Awatar użytkownika
Pedofil48
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 05 Lut 2012, 19:59
Ostatnio był: 12 Lut 2012, 22:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 11 Lut 2012, 12:57

EDIT: No to może jako alternatywa do tego co podał Pilot (exp na poziomie jaki on ustali ;]):
Charyzma - postać ma odblokowaną dodatkową opcje dialogową podczas kłótni o przedmiot (np dającą 10% więcej niż dotychczasowe pokojowe rozwiązania). Dodatkowo sprzęt, który sprzedajemy handlarzom daje nam zarobki wyższe o 10%. Z taką charyzmą wiąże się oczywiście kara w postaci wolniejszego zdobywania popularności (czy jak się zwie ten pasek w PDA) u frakcji i Samotników aż o 15%. W końcu od kogoś takiego oczekuje się jednak więcej :)


Dodatkowo:

Przemytnik - postać gracza wie gdzie można schować różne fanty w związku z czym znajdowanie kasy czy wyposażenia jest bardziej dochodowe (ilość znajdowanej kasy i amunicji większa o 10%). Po zdobyciu 25000exp lvl5 tylko nie wiem czy fabularnie (nie wiemy czy po przejściu fabuły jest freeplay) dałoby radę do tylu dociągnąć. Zamiennie z:

Przepatrywacz - Postać potrafi rozpoznać tajne skrytki w związku z czym znaleziska w schowkach są o poziom lepsze (tyczy się to broni, kombinezonów i artefaktów znajdowanych w schowkach). Wada - przy mniejszej ilości ciał zdobywamy informacje o schowkach (10% mniej informacji). Po zdobyciu 25000exp lvl5.

Haker - postać gracza potrafi łamać kod wrogich PDA w okolicy. Ma zaznaczone na PDA (tylko na PDA a na minimapie nie) oddziały wrogich frakcji w promieniu 300m. To można by dać na jakieś 15000exp lvl4. Zamienne z:

Zwierzęce feromony - postać nauczyła się wykorzystywać gruczoły z ubitych mutantów, dzięki czemu pomniejsze okazy wolą uciec. 25% szansy że mutanty niższej klasy (Szczury, Psy, Nibypsy, Koty, Dziki, Mięsacze, Zombie, Snorki) zaczną uciekać zamiast atakować. Niestety silniejsze mutanty będą czuły w nas jeszcze większe zagrożenie. 10% szansy, że każdy mutant w promieniu 150m (online) typu Burer, Pijawka, Chimera, Nibyolbrzym, Kontroler wyczuje obecność gracza od razu bez względu na odległość i przeszkody oraz będzie atakował, aż któryś nie padnie. Albo on, albo gracz... Dostępne za 15000exp lvl4.

Legenda Zony - Postać stała się wzorem walki z okrucieństwami Zony oraz prawdziwym weteranem walk między Stalkerami. Każdy przedmiot sprzedawany zwykłemu Stalkerowi (frakcyjny czy też nie) ma wartość większą 3x. Niestety zazdrośni handlarze neutralni podnoszą nam ceny zakupu o 10%. Do wyboru na poziomie 30000exp lvl6. Zamiennie z:

Tajne kontakty handlowe - postać podczas pobytu w zonie zdobyła wiele cennych informacji. W tym także skąd wziąć dobry sprzęt wysokiej klasy. Raz w tygodniu pozwala skontaktować się ze specjalnym handlarzem, który załatwi nam dowolny sprzęt przewijający się przez Zonę (coś jak Najebnik, tyle że za każdym razem dostępna jest pełna oferta wszystkich frakcji itp). Sprzęt dostarczony jest następnego dnia w cenie 10% wyższej niż u Najebnika). Wada: Najebnik nie chce już z nami rozmawiać. 30000exp lvl6.
Ostatnio edytowany przez nuclear_twister 11 Lut 2012, 14:17, edytowano w sumie 5 razy
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.

Za ten post nuclear_twister otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pedofil48.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Pedofil48 w 11 Lut 2012, 13:04

I jeszcze pytanie - czy dałoby się zrobić pułapki (np. przedmiot o właściwościach anomalii)? Skoro da się przenosić beczki, kanistry czy plecaki, to czemu nie anomalie? Oczywiście nie mówię tu o sytuacji, w której gracz chodzi sobie po Zonie i przestawia anomalie, ale jakby np. dodać perk, który dodawałby jedną do ekwipunku?
Awatar użytkownika
Pedofil48
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 05 Lut 2012, 19:59
Ostatnio był: 12 Lut 2012, 22:31
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 11 Lut 2012, 13:09

Pomysły dobre, ale prosiłem, żeby było dokładnie! Po ilu XP mają być te perki? 4500XP?
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 11 Lut 2012, 14:56

Zanim się zabiorę za wymyślanie dokładnych perków i ich "rozmieszczenia" mam kilka pytań. Bez tego nie ma co ruszać, bo chce się najpierw przekonać co mogę, a czego nie, żeby nie zabierać się do tematu od "dupy strony".

1) Czy jest możliwe uzależnienie możliwości wybrania jednego perku od drugiego, którego wybraliśmy wcześniej? Dzięki temu można by było skonstruować coś na kształt drzewek umiejętności.

2) Czy jest możliwe uzależnienie możliwości wybrania danego perku od tego w jakiej frakcji znajduje się gracz? To by pozwoliło na stworzenie unikalnych zdolności dla każdej frakcji lub dla samotnika.

3) Czy jest możliwe, aby dana zdolność działała w określonym przedziale godzin np. tylko w nocy?

4) Czy jest jakieś ograniczenie co do tego ile "parametrów" czy też dodatkowych zdolności dodaje dany perk?

5) Czy dany perk może się "wyłączać" gdy np. założymy jakiś konkretny rodzaj ekwipunku?

[edit] 6) Bym zapomniał. Czy jest wykonalne, aby perk wpływał na zachowanie NPC czy mobów (np. opóźniał atak)?

PS. Cholerna szkoda, że na broń nie można zakładać bagnetu. To by otworzyło sporo nowych możliwości.

[edit 2] Prosiłbym też o wypis perków jakie już są dostepne i na jakim poziomie exp.
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 11 Lut 2012, 15:40

Ja ze swojej strony dodał bym coś jak Przyjaciel Wojska to znaczy Stalker po osiągnięciu np 10000XP stawał by się przyjazny dla wojska, wojacy pomagali by nam a śmigłowce nas nie atakowały a nawet czasami wspierały.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Junx w 11 Lut 2012, 15:50

Ja bym to ujął zamiast przyjaciele to na neutralnych, że wystarczy jeden strzał (lub trup) do nich i są ponownie wrodzy.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 22:15
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 11 Lut 2012, 15:52

Z tego co zrozumiałem nie można np. sprawić, aby gracz poruszał się ciszej itp.? wszystkie zdolności muszą być czymś "poza" parametrami samego gracza, czyli ciche chodzenie odpada? [edit] To samo np. większy/mniejszy głód, szybsze/wolniejsze męczenie się itp. rzeczy nie podlegają modyfikacji? Jeżeli tak jest, to sprawa jest trudniejsza niż wygląda na pierwszy rzut oka, bo nie tak łatwo będzie zrobić sensowne zdolności :)

Ps. Zadaje sporo pytań, ale mam pomysł na spore drzewko zdolności i nie chcę wyjść poza ramy tego co wykonalne.
Ostatnio edytowany przez Wilk Fenris, 11 Lut 2012, 16:08, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez igla2008 w 11 Lut 2012, 15:58

Masz racje Junx lepiej jak będą neutralni. Można też pokombinować z osiągnięciami z Zewu Prypeci.
http://forum.wojnyfrakcji.org/forum/index.php http://www.wojnyfrakcji.cba.pl/index.php :D Dziękuje dobranoc... znowu padło :D To już się robi tragiczne. Jak można cały czas tak nieudolnie tym zarządzać... Ale tak to jest jak cały czas te same osoby trzymają stołki choć dawno żadnych pomysłów już nie mają.
Awatar użytkownika
igla2008
Ekspert

Posty: 760
Dołączenie: 20 Sty 2012, 00:45
Ostatnio był: 02 Paź 2024, 07:56
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 48

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości