@ Pilot - Gracz wybiera sobie klasy i zdolności w trakcie grania. Jest system skilli, czy tam perków, jak kto woli, i to ma określić jak chcemy grać. Zamiast kraść wybór początkowej klasy od Misery, może lepiej pójść w urozmaicanie skilli? Na razie mamy 4 levele, co daję w sumie 3 skille do wyboru.
Lvl 0 - Początek, 0 skilli
Lvl 1 1500 XP - Ocena zdrowia mutantów / ocena zdrowia ludzi, 2 skille
Lvl 2 4500 XP - Wykrywanie wrogów na minimapie / wykrywanie anomalii na minimapie - 2 skille
Lvl 3 9000 XP - Wybór klasy: Żołnierz/Zabójca/Myśliwy/Poszukiwacz/Dowódca
Ja bym prędzej myślał torem:
- Może zwiększyć ilość leveli?
- Może zwiększyć ilość perków do wyboru?
- Może pozmieniać wartości XP przy levelowaniu?
Zamiast określać kim jesteśmy na wejściu, może lepiej dać więcej wyboru graczowi?
Bardzo chętnie wysłucham propozycji na temat nowych perków / zmodyfikowania istniejących / całego nowego systemu, i jeszcze chętniej wrzucę te propozycję do gry. Tylko jest kilka warunków:
1. Musi mieć to ręce i nogi. Nie coś w stylu "Ja dodał zatrzymywanie mutantów umysłem." albo "Perk który zwiększa szybkość biegu o jakiśtam procent." i to wszystko. Muszą być dokładne opisy, przemyślane, dopracowane. Jakie są minusy, jakie plusy, dokładnie o ile co się zwiększa i o ile co się zmniejsza.
2. Nie jesteśmy w stanie, nie byliśmy, i nie będziemy mogli wpływać na jakiekolwiek parametry broni czy gracza w trakcie gry. Niestety w stalkerze pliki konfiguracyjne są traktowane jako stałe, i nie da się w żaden sposób "dynamicznie" na nie wpłynąć. Mówię tu o: Zwiększeniu szybkości biegu, zwiększeniu wysokości skoku, zmniejszenie odrzutu broni, zwiększenie celności broni, itp. Być może wyda wam się to dziwne, ale zrobienie nowej umiejętności od podstaw, jak np. Wykrywanie anomalii, czy losowy strzał krytyczny, lub zwiększona regeneracja zdrowia/kondycji, automatyczne celowanie, wykrywanie artefaktów bez detektora, jest łatwiejsze, niż modyfikowanie jakichkolwiek istniejących parametrów.
Niech wytłumaczę... Żeby dodać perk na obniżenie odrzutu, trzeba by zrobić modyfikację do broni, która by była przypisywana przez skrypt każdej broni włożonej do slotu. Później przypisać tą modyfikacje do każdej broni, a jeszcze później odpowiednio zmodyfikować pliki GUI mechaników, aby nie wyświetlała się ona w panelu instalowania modyfikacji, bo w końcu ma być to perk. Żadnego innego dostępu do modyfikowania parametrów nie widzę, więc proszę, bądźcie bardziej kreatywni. Myślcie o perkach w stylu:
- Teleport - Raz dziennie stalker może teleportować się do najbliżej bazy natychmiastowo. (Choć to akurat jest idiotyczne, ale mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi.
albo
- Przewodnik - Stalker już zna na tyle zonę, że nie potrzebuje przewodnika do podróży. Sam potrafi dojść gdzie chce, choć w mniejszej grupie, podróż zawsze trwa 2x dłużej. (I tu mogę zrobić specjalne UI do podróży. A mogę to zrobić dlatego, że jeszcze czegoś takiego nie ma.)
Z NPC mogę się bawić w obniżanie celności, szybszy bieg, i tego typu podobne bajery, bo mogę sobie zrobić miliard sekcji każdego NPC, gracz ma jedną sekcję: "actor", i nie ma bata aby ją modyfikować po rozpoczęciu rozgrywki.
Mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi. Powtarzam, ma być to przemyślane.
@ anubis - Poczekaj jeszcze trochę. Kompletuje patcha. Niestety mam w ten weekend trochę zapierdziel i co chwila muszę to przekładać.