przez smoq2 w 05 Lut 2012, 21:38
A ja tworzę AI dla naszych bezmózgich stalkerów. Wyglądać to będzie tak:
AI będzie "trzy-modułowe". Moduł AI ataku, moduł AI obrony i moduł AI do walki z mutantami (Ten już jest obecny od kilku wersji). Z owych modułów korzystają tylko stalkerzy, którzy są w oddziałach. Kiedy oddział gdzieś idzie, zawsze korzysta z modułu ataku, kiedy siedzi w jakimś punkcie, to z modułu obrony.
Moduł ataku:
- Stalker idzie w stronę swojego celu strzelając kiedy ma z nim kontakt wzrokowy
- Kiedy otrzymuje obrażenia szuka najbliższej osłony, po czym biegnie do niej, chowa się za nią i czeka chwilę.
- [EDIT] To samo kiedy kończy mu się amunicja.
(Proste, ale zdaje egzamin)
Moduł obrony:
- Stalker jest o wiele bardziej pasywny. Jak tylko zobaczy wroga, szuka osłony.
- Jeżeli nie ma kontaktu wzrokowego z wrogiem, to wysuwa się w lewo lub prawo, albo tylko w tą stronę, w którą może. (Np. Na lewo można, a po prawej jest ściana.)
- Strzela jak tylko nawiąże kontakt wzrokowy.
- [EDIT] Jeżeli oddział przez dłuższy czas nie widzi wroga, to wyśle zwiadowce (tylko 1 na oddział), żeby zobaczyć co z celem się stało. Stalker zacznie powoli iść w stronę ostatniej znanej pozycji wroga.
- Stalker nie szczędzi naboi. Jak widzi wroga to wali ile wlezie.
- Stalkerzy prawie cały czas są w pozycji kucającej.
- Jak tylko wróg podejdzie za blisko, albo stalker oberwie, to szuka schronienia.
Cechy łączne:
- Stalkerzy przestają strzelać jeżeli na linii ich strzału znajdują się przyjaciele/neutralni.
- Stalkerzy zawsze wybierają najbliższy, widoczny wrogi cel.
- Stalkerzy nie spychają gracza poza osłony.
- Stalkerzy prawię zawsze używają skradania albo biegu, z wyjątkiem kiedy idą w natarciu.
- [EDIT] Stalkerzy dopasowują ilość strzałów na serie pod względem broni, którą posiadają, i dystansem do celu.
- [EDIT] Stalkerzy już nie widzą przez ściany, i nie wiedzą gdzie gracz jest w każdej chwili. Kierować się będą zawsze w punkt gdzie go ostatnio widzieli. Dobry gracz będzie mógł wabić swoich przeciwników w pułapkę.
- [EDIT] Zdjęliśmy wszelkie restrykcje odnośnie walki. Stalkerzy teraz atakują siebie ze znacznie większej odległości oraz nie mają określonego pola walki.
Nie dodałem zbytecznej komunikacji między stalkerami, typu "ja strzelam a ty flankujesz", bo w 90% jak gracz wpada, to żaden plan tego typu się nie zdąży sprawdzić, jak widzimy przy standardowym AI. Jedyny moment, kiedy jeden stalker ma wpływ na drugiego, to jak szukają schronienia, starają się nie pakować jeden na drugiego, o ile to możliwe.
Ostatnio edytowany przez
smoq2 13 Lut 2012, 18:24, edytowano w sumie 4 razy