Gra ma klimat ale do pewnego czasu, mi sie ten klimat skończył
gdzieś na wysypisku/w instytucie. Brak pojazdow i ograniczona mapa, to naprawde chyba bylo robione na złość graczom.
Ja jeszcze S.T.A.L.K.E.R.A. jeszcze nie skończyłem ale przydało by sie jeszcze kilka(-naście,-dziesiąt,-set
rzeczy, np. czerwony las w kordonie (zaczynasz grę w lesie, wychodzisz z niego, patrzysz a on na czerwono świeci, to by było). Dużo opuszczonych wsi. Jeszcze żeby większą cześć mapy stanowiły lasy i prypec, a nie równina i trzy drzewa na krzyż. Mutantów więcej, dużo więcej. Możliwość zniszczenia wszystkiego co stanie ci na drodze, czy to szczur czy drzewo czy blok mieszkalny(a efekt zawalenia jak WTC sie zawaliło). Posterunki wojskowe, mogłoby być ich więcej, na każdym szlaban i wojacy a od okola stalkerzy sie szykują do ataku, a po ataku przejmują go. Zdarzenia całkowicie przypadkowy można by było dodać, np. masz iść do jakiegoś gościa po dane (pendrive),przychodzisz do niego, giwera załadowana, a tu trup i kilku martwych stalkerow, a pendriva jak nie było, tak niema. Jeszcze do tego możliwość ocenienia kiedy to zaszło i pytanie sie "tubylców" czy widzieli gościa z pendrivem. Tydzień gry i znajdziesz gościa z pendrivem i dopiero w tedy idziesz dalej. A co jakby wojskowi zaatakowali obóz w kordonie. A jakby można było założyć własną frakcje, ubić wojsko, wolność, powinność i monolit, zapanować nad zoną. Ach... te marzenia..
Niektóre gry mają klimat cały czas, cały czas coś nowego, a tu tylko zagania główne i cały czas te same zadania poboczne. Np. gra Serious Sam(pierwsze i drugie starcie) miała jakiś klimat(jeżeli można nazwać klimatem takie wyżynanie wszystkiego) a Serious Sam 2, dno w porównaniu z jedynką. Oblivion Lost tez miało (nie)jakiś(ale dobry) klimat a Shadow of Charnobyl ma ograniczoną mapę i nie ma pojazdów, ale klimat został... w około 50%. Jakby wydali (najlepiej to za free) wersje jeszcze Oblivion Lost to by sie grało z przyjemnością.
A zapowiadało sie tak dobrze... ale cóż, pozostaje grac w to co jest i czekać na CS.