Pobrałem, pograłem i mogę napisać co myślę o tym dziwie modziwie.
Nie zauważyłem większych problemów ze stabilnością moda, ot kilka losowych CTD i to głównie po kilku godzinach gry. Ładowania trochę trwają, ale jeszcze nie zdarzyło mi się zasnąć podczas nich z nudów. Przeważnie wczytywanie trwa od 40s do 150s (ze stoperem w garści
). Nowe modele są bardzo fajne, a ceny u handlarzy i techników choć wysokie można zaakceptować. Przy misjach typu "przynieś, wynieś, pozamiataj" jakie dostajemy od Alika oraz pozostałych "Szefów" lokacji nie miałem żadnych trudności. Za to podczas zwiedzania strefy natknąłem się na kilka "gwiazdek" które należy wymienić, aczkolwiek nie rażą mnie one jakoś podczas gry.
-Na samym początku naszej przygody, gdy w Magazynach u Łopaty wybieramy opcje drogi do Składu to po pojawieniu się na miejscu często zdarza się że jakiś członek/członkowie jego oddziału stoją za ladą u handlarza i go blokują. Co prawda aby rozwiązać problem wystarczy skoczyć do Agro i z powrotem, niemniej dobrze było w finałce to poprawić.
-Parę razy podczas zabawy w turystę widziałem jak stalker stoi całkowicie bez ruchu w jakimś obozowisku, a po chwili pada martwy. Zastanawia mnie jednak to że tacy stalkerzy nigdy nie mają przy sobie broni oraz amunicji. To jakaś anomalia czy działania nowego mutanta?
-Raz w Jantarze zaskoczył mnie śmigłowiec przy tym standardowym wyjściu jakie było w SoC (Posterunek Obronny chyba się nazywa). Więc kucnąłem obok kontenera i wszystko byłoby dobrze gdyby Helikopter nie zamienił się w kreta i nie przeleciał przez górkę obok. Ułatwiło mi to troszkę ucieczkę, ponieważ podczas jego pobytu "pod ziemią" nie strzelał i mogłem dobiec do przejścia.
Ogólnie beta jak dla mnie zasługuje na ocenę 8/10