Spróbuję jeszcze raz nakręcić temat "inteligentnego handlu", a to dlatego, że całkiem niedawno znalazłem moda (
link), który nieco urozmaica ten element gry.
Modyfikacja dotyczy tylko handlu z NPC (handel z Sidem, Barmanem i innymi bez zmian).
Moje pierwsze obserwacje:
- npc kupią od nas broń, pod warunkiem, że jest lepszej marki niż ta którą posiadają
- npc nie kupią od nas amunicji, jeżeli nie mają dla niej broni
- npc kupią dodatki do broni, jeżeli posiadają odpowiedni dla dodatków oręż
- stan broni nie ma wpływu na decyzję NPC o jej kupnie
Generalnie, mod (testowany na 1.0004) dla niemodowanej wersji gry. Nie wiem jeszcze jak działa w połączeniu z modami na lepsze AI przeciwników. Pierwsze testy pokazały, że NPC nadal używają granatów, ale nie wiem jak jest z używaniem apteczek. Piszę o tym, bo taki
AI Tuning Mod dodaje coś od siebie w plikach handlu (config/misc).
Myslę, że ktoś dysponujący odpowiednią wiedzą w skryptowaniu, może jeszcze bardziej podrasować tego moda, tak by uczynić z niego kolejny stalkerowski niezbędnik (jak mody na naprawę broni albo sen).
P.S. Wciąż czekam na wskazówki do pytania, które mody dla SOC urealniają opcje handlu.