Ja mógłbym prowadzić. Cóż, zasady będą proste i gra nie będzie polegała na wykresach umiejętności, tylko na odgrywaniu ról (jak każdy RPG
). Każdy, kto chciałby zagrać, musi przedstawić tutaj swoją postać. Oto formuła przedstawiania postaci:
Imię:
Wygląd: (można dać link do zdjęcia lub też opisać)
Profesja: (Każdy ma takie wyposażenie, jakie napisałem! Nie można go zmieniać, najwyżej dodać parę drobnych rzeczy
-Stalker. Posiada pistolet Walker P9m (Celność: 16% Obrażenia: 6% Obsługa: 100% Szybkostrzelność: 17%), nóż, lekki pancerz, "meduzę", 2 paczki leków przeciwpromiennych, 2 medyczki, latarkę, PDA oraz znajomość karabinów snajperskich.
-Naukowiec. Posiada lekki pancerz naukowy (ciut lepszy od lekkiego pancerza), urządzenie wykrywające anomalie, 2 medyczki, urządzenie do pomiaru radioaktywności, pistolet Pmm (Celność: 10% Obrażenia: 5% Obsługa: 98% Szybkostrzelność: 15%), nóż, PDA oraz znajomość wybuchowych substancji i lekarstw.
-Dezerter. Posiada podstawowy wojskowy pancerz, 2 medyczki wojskowe, noktowizor, nóż i pistolet Martha (Celność: 16% Obrażenia: 31% Obsługa: 95% Szybkostrzelność: 15%), PDA i znajomość rozbrajania min i bomb.
Ekwipunek: (Tutaj napiszcie, co dana postać posiada łącznie z tym, co posiada dzięki profesji)
Mała biografia:
Zasady gry:
-Przede wszystkim należy być nieco obeznany z gatunkiem, nawet jeśli tylko przez cRPGi. Należy wyczuwać koncepcję, w jakiej toczy się gra.
-Roleplaying jest ważny. Jedno zdanie typu: "Burbukut naciera na mięsacza" nie przejdzie. W zdaniu pamiętajcie o choćby dawce opisu swoich poczynań, czy otoczenia, czy swoich wewnętrznych uczuć. Ale bez przesady z rozwijaniem długich kobył.
-Piszemy w trzeciej osobie, czas przeszły.
-Bez przepakowywania postaci! Nie twórzcie postaci z backgroundem typu: "Neduin jest znanym w zonie znamienitym bohaterem. To on pokonał masę bloodsucker'ów atakujących jedną z placówek wojska. Teraz szuka kolejnej przygody. Ma najlepszą celność w całej zonie, a może i nawet na świecie.". To niszczy sesję. Co do waszego charakteru i celów, nie mam żadnych zastrzeżeń.
-Wasze postacie mogą się znać na wielu rzeczach. To, że jest się stalkerem, nie oznacza braku wiedzy o leczeniu czy o nauce. Wystarczy to uzasadnić rozsądnie fabularnie.
"Raven, gdy był młody, próbował zostać handlarzem w zonie. Z czasem nabrał w tym większej wprawy i potrafił być niezłym handlarzem. Gdy osiągnął 36 lat, postanowił porzucić swój dawny fach i udał się do wojska." - dobrze.
"John był cudownym człowiekiem. Zanim nauczył się obsługiwać wszystkie karabiny snajperskie, umiał wyrabiać amunicję, leczyć ludzi, a w wieku 15 lat zrobił złoty interes na bieliźnie." - ŹLE.
"Rocky to geniusz. Nim został stalkerem, wiele się dowiedział o geografii i teologii na świecie." - ŹLE.
-Last but not least. Jeśli macie zamiar zrobić jakąś naprawdę wyjątkową postać - naukowca czy inżyniera - uzgodnijcie zasady jej możliwości ze mną. Tylko miejcie jakiś pomysł. Nie ma w tym świecie czegoś takiego jak "klisza". To, że ktoś jest dzielnym stalkerem czy mądrym naukowcem, nie umniejsza jej fajności przez to, że ktoś inny gra wybitnym naukowcem, eksperymentującym z wybuchowymi substancjami. No i miejcie na sumieniu fakt, że konieczność grania z ludźmi z przerostem nadmiernym oryginalności dla fajności, może mieć zły wpływ na Mistrza Gry, kiedy ten zapomni, że wierzenia waszej postaci zabraniają jej zabijać w poniedziałek.
-Jedna uwaga: napisałem na początku szkic postaci. Dopisałem tam np. znajomość karabinów snajperskich. Nie oznacza to, że postać nie zna się na niczym innym (możecie podczas pisania postaci dorobić jakąś umiejętność, ale lepiej uzgodnijcie to najpierw ze mną) czy nie umie obsługiwać niczego prócz karabinów snajperskich. Po prostu oznacza to, że zna się na czymś lepiej niż inni.
Limit osób do gry: 4-7. Postacie źle napisane odpadają.
UPDATE
-Gracze piszą podczas sesji posty po kolei. Niedopuszczalny jest double posting czy napisanie dwa razy podczas tej samej tury.
-Nie ma kolejności w turach.
-Przekleństwa mogą występować, ale nie w zbyt dużych ilościach, bo admini i moderatorzy mogliby skorzystać z jakże fajnej opcji banicji
.
-Nie piszemy w temacie-sesji żadnego offtopicu czy komentarzy zachowania postaci (np. (omfg, kurcze, zostaw mi kurde "kropelkę" idioto) Reg postanowił przejść do następnego pomieszczenia. Było one ciemnie, mrożące wręcz swoimi ciemnościami krew w żyłach.).
Krótko: tylko RPG, nic innego.
-MG to MG. Z MG się nie sprzeczaj.
-MG kreuje obraz, scenariusz, scenerię danej lokacji, aczkolwiek gracze też mogę wymyślać różne pomieszczenia, sytuacje (choć od razu mówię, odpowiedzi i reakcje "postaci nie sterowanych przez graczy", które są ważne, będzie pisał MG [np. odpowiedź handlarza, czy da mu "meduzę" lub odpowiedź barmana, czy ma miejsce na nocleg itp.]). Mogą też wymyślać inne postacie czy ich zachowania. W końcu wszyscy kreują świat w RPG, nie tylko MG.
-Rada do MG: Prowadźcie grę w miarę realistycznie, ale nie ma to wyglądać na zasadzie, że "gracz idzie idzie, spotyka Phantoma, dostaje od niego w skroń, uderza w rurę i umiera". Tu nie chodzi o to, by szybko umrzeć.
-Klimatyczne, spójne, ładne i rozłożone posty dotyczą także MG.