No i wpadł mi kolejny pomysł z dziedziny a-life do głowy...
Jest za fajny aby obejść bokiem.
Ilu graczy lubi się zatrzymać przy ognichu i posłuchać stalkerów?
Pewnie dużo nie?
Chcę dodać nową zmienną - "Psychika"
Działa mniej więcej tak samo jak głód czy zmęczenie.
Wiadomo, że bieganie po takim miejscu jak Zona i ciągłe zagrożenie ze strony przerażających bestii może, jak to ująć... Lekko skrzywić człowieka.
Więc stan naszego zdrowia psychicznego spada za każdym razem jak widzimy jakieś zagrożenie. Otrzymywane obrażenia też będą je obniżać.
Jak osiągnie wartości krytyczne będziemy się męczyć znacznie szybciej i nawet mieć halucynacje.
Spadek do 0 oznacza załamanie nerwowe i gracz co chwila będzie wpadał w szok/panikę. Nie będzie można używać broni ani się poruszać.
Aby zregenerować swój stan psychiczny gracz będzie musiał "udzielać się" społecznie. Np. usiąść ze stalkerami przy ognisku. Stan psychiki zacznie się wtedy podnosić. Jeżeli napijemy się wtedy wódki to dostaniemy premię (np. x3) do szybkości regeneracji przez cały czas kiedy nasz bohater jest na bani. Spanie w 100% bezpiecznym miejscu też znacznie podniesie nasz stan zdrowia psychicznego.
Sądzę, że wszyscy, którzy lubią "wczuwać się" w rolę będą zadowoleni.