Animowane tekstury można dodać na wszystko; broń, mutanty, budynki, npc. Możliwości są ogromne, zależne od waszej pomysłowości młode padawany.
Co będzie potrzebne:
1.PaintNET lub jakiś inny program graficzny.
2. Milkshape i SDK jeżeli robicie coś poważniejszego i trzeba temu przypisać nową teksturę.
Jedziemy:
1.W folderze w którym mają być tekstury tworzymy tyle plików .dds ile ma mieć nasza animacja (w moim przypadku 10)
o nazwach:
moja_tekstura.dds - jest to nasza wyjściowa tekstura i pierwsza klatka naszej animacji jednocześnie.
moja_tekstura_001
moja_tekstura_002
moja_tekstura_003i tak do numeru 10
Każdy kolejny numerek to kolejna klatka naszej animacji.
2. Notatnikiem tworzymy nowy dokument tekstowy i wpisujemy w ścieżki do naszych tekstur według wzoru:
- Kod: Zaznacz wszystko
15
moj_folder\moja_tekstura_001.tga
moj_folder\moja_tekstura_002.tga
moj_folder\moja_tekstura_003.tga
moj_folder\moja_tekstura_004.tga
moj_folder\moja_tekstura_005.tga
moj_folder\moja_tekstura_006.tga
moj_folder\moja_tekstura_007.tga
moj_folder\moja_tekstura_008.tga
moj_folder\moja_tekstura_009.tga
moj_folder\moja_tekstura_010.tga
Pierwsza liczba to prędkość odtwarzania animacji.
Zapisujemy i zmieniamy rozszerzenie pliku na
.seqWAŻNE! Pamiętaj żeby tekstury miały jak najmniejszy rozmiar (w kb) bo zbyt duże tekstury mogą powodować znaczne zmniejszenie wydajności.Jeżeli ktoś się będzie bawił w SDK to przypominam że przy przypisywaniu tekstur przypisujemy
moja_tekstura.dds a SDK samo powinno doczytać resztę tekstur.
Żeby uświadomić co można dzięki temu uzyskać: