[SDK] Animacje broni

[SDK] Animacje broni

Postprzez Wheeljack w 14 Lis 2010, 22:16

1. Potrzebne będzie
- SDK
- Milkshape
- wypakowana zawartość gry
- lekka znajomość SDK i Milka (jeżeli takiej nie posiadasz czytaj inne tutki)

2. MilkShape
Odpalamy Milka, importujemy wybrany przez siebie hud broni. Kilka przydatnych funkcji.

Image
Teraz włącz tryb animacji, ilość klatek ustaw na powiedzmy 20. Następnie w zakładce joints wybierz np.: kość "bip01_l_rofearm", przejdź do zakładki model i za pomocą opcji move/rotate zmieniasz jej położenie/nachylenie (jeżeli używasz opcji rotate zmień global na local, jeżeli tego nie zrobisz, podczas obrotu palce będą rosnąć. :E).
Z innymi kośćmi robisz to samo, aż uzyskasz upragnioną pierwszą klatkę animki. U mnie wygląda ona tak:
Image
Jeżeli chcesz wyciągnąć pierwszą klatkę z istniejącej już animacji, wrzuć do folderu z converterem oryginalny model broni (ten który edytujesz) i wykonaj polecenie
Kod: Zaznacz wszystko
converter -skl nazwa_animacji nazwa_broni.ogf

u mnie jest to
Kod: Zaznacz wszystko
converter -skl idle wpn_lr300_hud.ogf

Teraz ją importujemy.
Następnie odznaczasz opcję Operate On Selected Joinsts Only, Remove All Keyframe, Set Keyframe i z powrotem zaznacz Operate On Selected Joinsts Only.
Kiedy wszystko jako-tako wygląda wciśnij Ctrl+K (tworzenie klatki kluczowej). Następnie przesuń suwak na dole na np.: 10 klatkę, tak jak na screenie.
Teraz zaznacz (to tylko przykład) kość bip01_neck i za pomocą opcji move "podnieś" trochę do góry. Znów wciśnij Ctrl+K. Wróć do pierwszej klatki, w Animate wciśnij "Copy Keyframes", przejdź do ostatniej klatki wciśnij "Paste Keyframes" i "Set Keyframe (lub Ctrl+K)". W tym momencie możesz włączyć podgląd animacji (przycisk ">" o którym było na screenie wcześniej).

File > Export > S.T.A.L.K.E.R... i zapisujemy gdziekolwiek.
Do nazwy musi być dopisane .skl w przeciwnym wypadku nie wyexportuje. Nie należy również nadpisywać istniejących plików.
Możemy już zamknąć Milka.

3. SDK
Do folderu z converterem wrzuć oryginalny modelu i wykonaj polecenie
Kod: Zaznacz wszystko
converter -object xxx

u mnie to:
Kod: Zaznacz wszystko
converter -object wpn_lr300_hud.ogf

Otwórz AE (Actor Editor), wczytaj model który przed chwilą skonwertowałeś. Kliknij na Monitions > Append i załaduj animkę którą zrobiłeś w Milku.
Image
Jeżeli jest to animacja która ma się nie powtarzać (przeładowanie, strzał itp.) zaznaczamy ptaszkiem opcję Stop at end.
Model exportujemy, wrzucamy w odpowiednie miejsce w gamedacie. Możemy zamknąć SDK.



4. Config
Znajdujemy config broni której model edytowaliśmy, otwieramy go, znajdujemy:
Kod: Zaznacz wszystko
anim_idle         = idle
anim_idle_aim      = idle_aim
anim_reload         = reload
anim_draw         = draw
anim_holster      = holster
anim_shoot         = shoot
anim_idle_sprint         = idle_sprint

Zamiast (w moim przypadku) anim_idle = idle dajemy anim_idle = tutek (tutek to nazwa mojej animacji, wpisz nazwę swojej).

Animacje stworzone z użyciem powyższej techniki:

To by było na tyle.

Jeżeli macie jakieś pytania (a na pewno macie, bo tutek niełatwy) piszcie w tym temacie. :)
Ostatnio edytowany przez Wheeljack 21 Lis 2010, 13:54, edytowano w sumie 4 razy

Za ten post Wheeljack otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive BJ Blazkowicz.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Reklamy Google

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez BJ Blazkowicz w 15 Lis 2010, 12:10

Dobra, pierwszy problem, palce zamiast się obracać powiększają się. Co robić? :P

Uwagi moderatora:

I nie widzisz kto tutaj się wpisał!
Image
Voiton laulut soi ainiaan!

Za ten post BJ Blazkowicz otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Papa Mobile.
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 978
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 522

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez Wheeljack w 15 Lis 2010, 16:21

Zmień global na local.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez utak3r w 19 Lis 2010, 15:37

W końcu coś pożytecznego dla forum :) Gratuluję i dziękuję w imieniu początkujących. Jeszcze tylko popraw te kilka literówek.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez Wheeljack w 21 Lis 2010, 13:56

Literówki poprawione. :) Jak tylko dorwę komputer i skonsultuję coś z Dymitrem, opiszę jak edytować istniejące już animacje.

Edit: Opisałem już jak wyciągnąć pierwszą klatkę animki.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez KoweK w 22 Lis 2010, 01:16

Dlaczego tego nie ma na naszej wiki?
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 01:25
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez Wheeljack w 22 Lis 2010, 01:33

BO NIE!

Wpierw chciałem wrzucić tutaj, żeby ktoś mógł poprawić błędy/poprosić o jaśniejsze opisanie. Jeżeli tak Ci zależy to jutro będzie na wiki. :)
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez utak3r w 22 Lis 2010, 12:59

Na wiki nawet łatwiej jest poprawić :) Bo wszyscy mogą to zrobić.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez Wheeljack w 22 Lis 2010, 17:41

Dodałem tutek na wiki, koniec offtopu. :D
Chcę posty z problemami. :F
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

[Pytanie] Animację przeładowania broni

Postprzez Junx w 04 Lis 2011, 16:54

Witam mam pytanie jak w temacie. Czy można edytować gotowe animację broni w SoC (MilkShape 3D 1.8.4). Czy jest jakiś tutek do tego czy trzeba robić od początku, jeżeli trzeba od początku to czy by można było podesłać link do odpowiedniego tematu (jest tylko na wyciągnięcie pierwszej animacji, lecz nie tworzenie nowej), z góry dzięki.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez Wheeljack w 04 Lis 2011, 16:58

Żeby edytować istniejącą animację musisz ogarniać tutek u góry i użyć myślenia logicznego.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [SDK] Animacje broni

Postprzez Junx w 04 Lis 2011, 22:12

No dobra pierwsza klatka jest, teraz jaj zabrać się za drugą. Czy trzeba od nowa robić można robić od tej co mam. Jeżeli od tej co mam to co trzeba kliknąć bo jak na razie to miałem, że od nowa mi chciał robić (wrócił do początku).
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 21:50
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Następna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości