Teraz włącz tryb animacji, ilość klatek ustaw na powiedzmy 20. Następnie w zakładce joints wybierz np.: kość "bip01_l_rofearm", przejdź do zakładki model i za pomocą opcji move/rotate zmieniasz jej położenie/nachylenie (jeżeli używasz opcji rotate zmień global na local, jeżeli tego nie zrobisz, podczas obrotu palce będą rosnąć. ). Z innymi kośćmi robisz to samo, aż uzyskasz upragnioną pierwszą klatkę animki. U mnie wygląda ona tak: Jeżeli chcesz wyciągnąć pierwszą klatkę z istniejącej już animacji, wrzuć do folderu z converterem oryginalny model broni (ten który edytujesz) i wykonaj polecenie
Teraz ją importujemy. Następnie odznaczasz opcję Operate On Selected Joinsts Only, Remove All Keyframe, Set Keyframe i z powrotem zaznaczOperate On Selected Joinsts Only. Kiedy wszystko jako-tako wygląda wciśnij Ctrl+K (tworzenie klatki kluczowej). Następnie przesuń suwak na dole na np.: 10 klatkę, tak jak na screenie. Teraz zaznacz (to tylko przykład) kość bip01_neck i za pomocą opcji move "podnieś" trochę do góry. Znów wciśnij Ctrl+K. Wróć do pierwszej klatki, w Animate wciśnij "Copy Keyframes", przejdź do ostatniej klatki wciśnij "Paste Keyframes" i "Set Keyframe (lub Ctrl+K)". W tym momencie możesz włączyć podgląd animacji (przycisk ">" o którym było na screenie wcześniej).
File > Export > S.T.A.L.K.E.R... i zapisujemy gdziekolwiek. Do nazwy musi być dopisane .skl w przeciwnym wypadku nie wyexportuje. Nie należy również nadpisywać istniejących plików. Możemy już zamknąć Milka.
3. SDK Do folderu z converterem wrzuć oryginalny modelu i wykonaj polecenie
Otwórz AE (Actor Editor), wczytaj model który przed chwilą skonwertowałeś. Kliknij na Monitions > Append i załaduj animkę którą zrobiłeś w Milku. Jeżeli jest to animacja która ma się nie powtarzać (przeładowanie, strzał itp.) zaznaczamy ptaszkiem opcję Stop at end. Model exportujemy, wrzucamy w odpowiednie miejsce w gamedacie. Możemy zamknąć SDK.
4. Config Znajdujemy config broni której model edytowaliśmy, otwieramy go, znajdujemy:
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota" Wheeljack
Witam mam pytanie jak w temacie. Czy można edytować gotowe animację broni w SoC (MilkShape 3D 1.8.4). Czy jest jakiś tutek do tego czy trzeba robić od początku, jeżeli trzeba od początku to czy by można było podesłać link do odpowiedniego tematu (jest tylko na wyciągnięcie pierwszej animacji, lecz nie tworzenie nowej), z góry dzięki.
No dobra pierwsza klatka jest, teraz jaj zabrać się za drugą. Czy trzeba od nowa robić można robić od tej co mam. Jeżeli od tej co mam to co trzeba kliknąć bo jak na razie to miałem, że od nowa mi chciał robić (wrócił do początku).