[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez hangeron w 26 Paź 2011, 19:12

Wiesz gdzie się tą range zmienia? bo mogło by to rozwiązać moje problemy z bandytami (nie mogę ich atakować bo i tak dostają w d... od Wolności i Oporu). Czy działa to tak że mimo iż będą mieć słabą broń i pancerze gdy ich spotkam to wyższa ranga pozwoli im wygrywać z innymi frakcjami gdy mnie nie ma w obszarze? Czy ranga jest bezpośrednio powiązana z wyposażeniem?

Sprawa druga.
Znalazłem w pliku squad_descr.ltx opis spawnów oddziałów (tak mi się przynajmniej wydaje). Wystarczy że w tym pliku dodam np 2 bandytów i już będą się spawnować większe oddziały? Czy raczej powinienem to zrobić w pliku squad_descr_dark_valley.ltx? I w ogóle czy w dobrym miejscu szukam?
hangeron
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 15 Lut 2010, 16:06
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 18:00
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 26 Paź 2011, 19:20

Ja nie wiem, mogę dać Ci tylko poradę - w trakcie gry w głównym menu masz opcję TFW Ustawienia. I tam ustaw czas respawnu frakcji gracza na min, czyli 90. A w czas respawnu frakcji (tej nie należącej do gracza) nie zmieniaj nic, to bandyci będą się szybciej "tworzyć" od innych.
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez hangeron w 26 Paź 2011, 19:45

Nie, nie, bandyci to nie moja frakcja - to moja zwierzyna :). Jestem samotnikiem i nie mieszam się do wojen frakcyjnych, z bandytami mam na pieńku bo mnie chcieli okraść jak byłem kotem. Chce ich wzmocnić bo sobie ledwo radzą w wojnie z Wolnością i Oporem i mało ich dla mnie zostaje :( - marzy mi się całe wysypisko opanowane przez bandytów i ich wypady na inne obszary... a teraz jak im się uda utrzymać przez 15 minut 2 posterunki na wysypisku to jest sukces.
hangeron
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 15 Lut 2010, 16:06
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 18:00
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 26 Paź 2011, 20:06

Niestety co do ścinek, to nie wiem o co chodzi, bo mi biega wszystko płynnie. Zmieniłem jednak niedawno sprzęt i nie testowałem jeszcze na nim TFW. Zobaczymy co da się z tym zrobić.

@ Fender - Wydawałoby się, że dodanie kilka takich opisów to pestka... Jednak jeżeli mają odnosić się do jakiś zdarzeń, które faktycznie miały miejsce w grze to jest to masywny element a-life i trzeba by go porządnie zaprojektować, a tego robić mi się nie chce.
Pytanie Samotników "Co nowego w Zonie?" jest właśnie takim elementem a-life, a nie zabiegiem kosmetycznym. Każda odpowiedź na to pytanie jest swoistym "raportem" z a-life i ma faktyczne odzwierciedlenie w świecie gry. Np. odpowiedź w stylu "Uważaj na mutanty w gdzieśtamgdzieśtam." oznacza, że te mutanty na prawdę się w owym miejscu aktualnie znajdują a nie jest tylko wyssanym z palca tekstem. Niestety na owe historyjki nie ma tu miejsca.
Rozbudowałbym bardziej możliwość interakcji gracza z a-life, ale najzwyczajniej boje się, że gra tego nie uciągnie.

@ zourv - Nic nie zrobisz. Unikaj ich i tyle. Pocieszę cię, że w następnych wersjach nie będzie żadnych nieśmiertelnych stalkerów.


@ Rumcajs93 - Kiedyś rozmówki były częstsze i musieliśmy to zmienić, gdyż dochodziło do częstego powtarzania się wiadomości. Raczej tu nic nie zmienimy.

Otrzymaliśmy wyniki pomiarów od Sacharowa - emisja odbędzie się jutro popołudniu


Jeżeli zbliża się emisja, to możemy dowiedzieć się o tym pytając Samotników "Co nowego w Zonie".
Mogę dodać skrypt, który by 3, 2 i 1 godzin przed emisją miał np. 5%, 12.5%, 25% szansy na powiadomienie gracza o zbliżającej się emisji. Czyli wyglądało by to tak:
3 godziny do emisji - 5% szansy na to, że w obieg pójdzie wiadomość o tym fakcie.
2 godziny do emisji - 12.5% szansy na to, że w obieg pójdzie wiadomość o tym fakcie.
1 godziny do emisji - 25% szansy na to, że w obieg pójdzie wiadomość o tym fakcie.
Pytanie czy to jest rzeczywiście potrzebne?

UWAGA W okolicach barykad na wysypisku trwają zaciekłe starcia Powinności z Oporem. Radzimy unikać tego miejsca żeby nie dostać kulki


Ostrzeżenia o napotkanych mutantach już są. Jak mniemam, chcesz żeby pojawiały się też info o potyczkach frakcyjnych tak? No dało by się zrobić, jednak u mnie warunkiem jest to, żeby nie brało się to z kosmosu i jakiś Samotnik musi faktycznie być w pobliżu i być świadkiem zdarzenia. Powiedzmy, że każda potyczka była by choćby słyszalna z odległości 100m, czyli można przyjąć, że każdy samotnik mógłby zgłosić zajście, które ma miejsce w odległości jednego punktu. Tak, da się to zrobić, jednak najlepszy sposób aby oszczędzać zasoby będzie trochę od tyłu. Skrypt będzie monitorował nie oddziały samotników, a oddziały frakcyjne. Jak spotkają się dwa wrogie oddziały wtedy będzie sprawdzał czy w odpowiedniej odległości znajduje się jakiś samotnik, i jak tak to wywali wiadomość.

Z dniem dzisiejszym zostały rozbite ostatnie oddziały Wolności w magazynach wojskowych. Anarchiczne i wyluzowane ugrupowanie zostało wyparte ze świata Zony


Hmm, raczej nie. Możemy już się o tym dowiedzieć pytając bezpośrednio.

Zginął stalker Jurek Wentylator, rana postrzałowa, Dolina Mroku


Obawiam się, że rotacja "zwykłych" Samotników jest tak duża, że zrobiłby się istny śmietnik. Chyba, że oddział miałby więcej niż 1 członka, wtedy można by dodać nawet info z prośbą o pomoc. Coś w stylu:

"Pijawki właśnie dorwały mojego kumpla, [tu imię]. Niech biedak spoczywa w pokoju."
albo
"Dostajemy wpie*dol od Wojskowych. ch*je zabiły [tu imię]. Niech ktoś nam do cholery pomoże!"

Mogłoby być całkiem fajne. Na pewno coś w tym stylu dodamy, ale na pewno będzie to więcej niż "Zginął stalker - Joszka Baran" stylem z AMK.

Albo komunikaty z baz frakcyjnych zachęcających do wstąpienia w szeregi, prowokacje skierowane do innych ugrupowań.


Fajne... Np. jakby gracz miał więcej niż 1500XP i relację większą niż 0 z jakąś frakcją to by do niego pisali.

Można by też dodać trochę odpowiedzi na pytanie "Co nowego w Zonie".[/qutoe]

Tzn?

Oczywiście wszystko nie będzie na twojej głowie, można by stworzyć gdzieś jakiś specjalny wątek, gdzie userzy dodawali by swoje pomysły, a ty byś selekcjonował te najlepsze.


Raczej wątek by szybko umarł. :)


@ hangeron - Niestety ilość oraz ranga stalkerów w oddziale jest przypisywana losowo podczas tworzenia oddziału. Nie jest to opisane w żadnym configu.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Sosna w 26 Paź 2011, 21:06

dla mnie bomba, jak można te rozmowy dodać? No i czy te dodatkowe pomysły nie mógł byś wcielić po wklejeniu fabuły? Bo jeśli przez sprawy epizootyczne mamy czekać kolejne 2 miechy...
Na pełną wersję czekam bardziej niż na niejedną pełną grę ;p
Sosna
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 17 Sie 2011, 23:55
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 11:35
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Fender w 26 Paź 2011, 21:43

Chodziło mi bardziej o fikcyjne opisy które nakreślałyby klimat gry. Nie muszą one mieć odzwierciedlenia, np. na pytanie co nowego w zonie, stalker opowiada nam historię jak to po bagnach szukał przedmiotu x, ale stało się coś, a potem to tamto etc. po prostu, takie opowiastki przy ognisku jakby to ująć :)
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 259
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 22 Paź 2023, 06:35
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 26 Paź 2011, 23:20

Smoq2 informacje o emisjach się przydają. Nieraz musiałem przerywać atak na jakiś ważny punkt, bo zaczęła się emisja i moi towarzysze i sojusznicy poczęli się kulić w jakimś budynku/jaskini, a wróg i tak dalej atakował... Gdyby mnie się w oczach nie kołomęciło, to może dałbym rade, ale niestety - jak mają zabić mnie i towarzyszy to wole spier***** jak najdalej i olać frakcyjnych sojuszników, ale ocalić za to swój oddział. Ewentualnie mógłbyś ponownie dodać jakiś sprzęt, po zakupie którego faktycznie zaczynałyby się u gracza pojawiać takowe informacje (dekoder tajnych kanałów radiowych wojskowych/naukowców czy coś). Albo opcja, żeby to w jakimś pobocznym wątku fabularnym dostać jako nagrodę.

Oczywiście, prócz pomysłów muszę tez trochę ponarzekać, bo bym nie był sobą :D
Krytyka będzie konstruktywna, więc się nie martw :)
Nie wiem, czy to tylko u mnie jest taki błąd, ale zdobyłem sobie Budynek B Instytutu po czym Powinnościowcy mnie stamtąd wyparli. Nie byłoby z tym żadnego problemu, gdyby nie fakt, że straże bazy są teraz nie do zabicia (po kilku celnych hedach z Sako TRG-2 informacja o stanie zdrowia celu wskazuje ciągle 100%... Dodam, że cel sam w sobie też nie wygląda jakby miał zamiar zginąć...) a z tego, co pamiętam mówiłeś, że ich nieśmiertelność jest anulowana przez rozpoczęcie zadania zdobycia danej bazy. Tutaj się właśnie zaczynają schody, gdyż takowego zadania nie dostaję już drugi raz... Nie wiem, jak to rozwiążecie w finałowej wersji, ale przydałoby się, żeby jakiś skrypcik sprawdzał co jakiś czas, czy dana baza jest w naszych rękach, a jak nie, to żeby wywoływał rozkaz zdobycia celu.
No i pozostaje pytanie, czy jest coś co teraz mogę zrobić, by zatłuc tych skubańców czy pozostało mi zostawić sobie jeden posterunek Powinności i trzepać na nim exp i przedmioty, jak będą wysyłać nowe oddziały na śmier... znaczy się, w celu odbicia z moich rak punktów zasobów etc?
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 27 Paź 2011, 01:01

@ nuclear_twister - Rozwiążemy to tak, że nikt nie będzie nieśmiertelny. :)

@ Fender - Niestety robimy mod skupiający się na gameplay'u. Jeżeli będziemy się bawić w każdy detal, jak np. folklor, to mod wyjdzie dopiero jak będziesz miał wnuki. Jest pełno innych modów dodających "klimat". :)
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 27 Paź 2011, 12:38

Heh pierwszy raz mam takiego ciekawego buga... Kliknąłem dwa razy na radio w ekwipunku a ono zniknęło... Chciałem wczytać quicksave i miałem taką wywałkę:
Kod: Zaznacz wszystko
* Game twister_quicksave is successfully loaded from file 'c:\users\public\documents\stalker-stcs\savedgames\twister_quicksave.sav' (14.590s)
* phase time: 14590 ms
* phase cmem: 460782 K
SERWER: łączenie...
* phase time: 21 ms
* phase cmem: 460782 K
KLIENT: Synchronizacja...
* phase time: 19 ms
* phase cmem: 460782 K
* [win32]: free[2752352 K], reserved[91368 K], committed[1350520 K]
* [ D3D ]: textures[381442 K]
* [x-ray]: crt heap[460782 K], process heap[11671 K], game lua[116506 K], render[7063 K]
* [x-ray]: economy: strings[20964 K], smem[27414 K]
! [LUA][ERROR] 0
! [LUA][ERROR] ATTENTION!!! ATTENTION!!! ATTENTION!!! ATTENTION!!!
! [LUA][ERROR] ENFORCED ABORT: Post everything below this line in your report!
! [LUA][ERROR]
! [LUA][ERROR]
! [LUA][ERROR] ERROR: xr_logic: pstor_load_all: not registered type N 136 encountered
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ....t.a.l.k.e.r. - clear sky\gamedata\scripts\_g.script:979: bad argument #2 to 'format' (string expected, got nil)
 

stack trace:



A tutaj w trakcie rozmowy z Sidem... Już miałem nadzieje, że tego błędu nie spotkam. Od ogłoszenia, że znaleźliście jego źródło to pierwszy CTD z tym błędem.
Kod: Zaznacz wszystko
KLIENT: Synchronizacja...
* phase time: 21 ms
* phase cmem: 492881 K
* [win32]: free[2640172 K], reserved[86400 K], committed[1467668 K]
* [ D3D ]: textures[406666 K]
* [x-ray]: crt heap[492689 K], process heap[11677 K], game lua[116479 K], render[7329 K]
* [x-ray]: economy: strings[21098 K], smem[34842 K]
* MEMORY USAGE: 499837 K
* End of synchronization A[1] R[1]
 
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrServerEntities\script_engine.cpp
[error]Line          : 180
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ... clear sky\gamedata\scripts\tfwweapon_manager.script:212: C stack overflow
 

stack trace:





PS:
nuclear_twister napisał(a):No i pozostaje pytanie, czy jest coś co teraz mogę zrobić, by zatłuc tych skubańców czy pozostało mi zostawić sobie jeden posterunek Powinności i trzepać na nim exp i przedmioty, jak będą wysyłać nowe oddziały na śmier... znaczy się, w celu odbicia z moich rak punktów zasobów etc?



A co z tym problemem? Mam sobie z nich zrobić strzelnice? Czy można gdzieś pogrzebać w plikach i wyłączyć im nieśmiertelność?


PS 2:
Właśnie trafiłem na tekst Fiodora gdy zaczyna się z nim dialog, w którym twierdzi, że łupie go noga jak jest emisja ze względu na to, iż kiedyś tam dostał odłamkiem. Czy nie można by tego właśnie wykorzystać do ostrzegania np 30 minut przed rozpoczęciem emisji? W chwili wybrania Fiodora mogłaby taka opcja się uaktywniać i wtedy wspomniane 30 minut wcześniej wspominałby, że znowu go zaczyna noga boleć.
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 27 Paź 2011, 20:14

@ nuclear_twister - Otwórz sim_combat.script i znajdź taki segment kodu:


Kod: Zaznacz wszystko
if string.find(my_squad.squad_id,"defenders") ~= nil then
   local task = task_manager.get_task_manager():get_tasks_by_smart(my_squad.smart_id)
   if bind_heli.active_helis[attacker_id] == nil and task == nil then
      local npc = db.storage[victim_id].object
      npc.health = 20
   end
end



i usuń linijkę:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
npc.health = 20


Powinno zadziałać
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Spadnięty w 27 Paź 2011, 23:18

Witam. Mam problem podczas grania oporem, gdy na bagnach próbuje przejąć plac maszynowy po zabiciu jednego z żołnierzy czystego nieba wyskakuje mi taki log:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : vertex || show_restrictions(m_object)
[error]Function      : CPatrolPathManager::select_point
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrGame\patrol_path_manager.cpp
[error]Line          : 155
[error]Description   : any vertex in patrol path [mar_smart_terrain_10_5_to_mar_smart_terrain_8_4_patrol_1_walk] is inaccessible for object [sim_default_loner_125199]
 

stack trace:


Wie ktoś jak to naprawić?
snuff snuff
Awatar użytkownika
Spadnięty
Stalker

Posty: 77
Dołączenie: 15 Gru 2010, 15:22
Ostatnio był: 31 Mar 2012, 11:42
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 11

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Prif w 28 Paź 2011, 15:48

Z trochej innej beczki: da się zmienić frakcję? Tzn, nie z samotnika na cos innego tylko dajmy na to z oporu na najemnika, albo wolności na bandytę? Jeśli się da to jak to zrobić?

Prif
Wygnany z Zony

Posty: 57
Dołączenie: 07 Lut 2011, 20:48
Ostatnio był: 05 Sie 2013, 15:09
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 11

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości