[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez hangeron w 23 Paź 2011, 12:39

Ja trochę z innej parafii ale chciałbym się dowiedzieć jak najbezpieczniej(dla stabilności gry) można wzmocnić jedną frakcję (w sensie ilościowym a nie jakościowym). Chodzi konkretnie o bandytów bo jako samotnik mam tylko z nimi na pieńku i chętnie bym ich pognębił :E. Niestety póki co muszę się z nimi obchodzić jak ze zwierzyną pod ochroną - każda moja akcja zaburza delikatny balans pomiędzy frakcjami i zaraz bandyci są wypierani przez Wolność i Opór.
A teraz się streszczę :)
Czy da się/jak to zrobić:
- przyspieszyć spawn oddziałów tylko jednej frakcji
- zwiększyć liczebność oddziałów jednej frakcji (np żeby bandyci chodzili po 7-8 a nie 4-5)

Pozdr

Za ten post hangeron otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Misq675.
hangeron
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 15 Lut 2010, 16:06
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 18:00
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Misq675 w 23 Paź 2011, 12:48

hangeron napisał(a):Ja trochę z innej parafii ale chciałbym się dowiedzieć jak najbezpieczniej(dla stabilności gry) można wzmocnić jedną frakcję (w sensie ilościowym a nie jakościowym). Chodzi konkretnie o bandytów bo jako samotnik mam tylko z nimi na pieńku i chętnie bym ich pognębił :E. Niestety póki co muszę się z nimi obchodzić jak ze zwierzyną pod ochroną - każda moja akcja zaburza delikatny balans pomiędzy frakcjami i zaraz bandyci są wypierani przez Wolność i Opór.
A teraz się streszczę :)
Czy da się/jak to zrobić:
- przyspieszyć spawn oddziałów tylko jednej frakcji
- zwiększyć liczebność oddziałów jednej frakcji (np żeby bandyci chodzili po 7-8 a nie 4-5)

Pozdr


Bardzo dobre mi też spodobało by sie coś takiego :D

Uwagi moderatora:

Acha, regulamin pkt 5, warn. - Wheeljack
"Memento Mori" - Pamiętaj o Śmierci
Awatar użytkownika
Misq675
Stalker

Posty: 160
Dołączenie: 10 Sie 2010, 16:08
Ostatnio był: 13 Lis 2016, 12:49
Miejscowość: Ryczów
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 5

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rumcajs93 w 23 Paź 2011, 12:51

Wątpie żeby bandyci zostali wyparci przez Wolność czy Opór. Bardziej powinieneś się martwić o Czyste Niebo, lub Powinność - oni najszybciej opuszczają Zonę.
Ale moja rada to jednak jest lekka zmiana jakościowa - możesz dać frakcji lepsze bronie przez zabawę w pliku \Gamedata\configs\misc\weapons_tiers.ltx. A zwiększenie liczebności danej frakcji to ryzyko że XRay Ci tego może nie przetrzymać - temat był kilka razy poruszany na forum


A wracając do listy to takie coś skombinowałem:
Standardowe 5 plus kilka dodatkowych
01. 3x Amunicja 5.56x45
02. 3x Granat F1
03. 2x Wódka Kozak
04. 2x Kiełbasa + 1x Chleb
05. 2x Amunicja 9x39
06. 5x Amunicja 9x19
07. 1x Amunicja 7.62x54 7H1
08. 4x Konserwa
09. 2x Preparaty Antyradiacyjne
10. 2x Apteczka Wojskowa
11. 1x Apteczka Naukowców
12. 3x Bandaż + 2x Apteczka
13. 2x Red Bull S.T.A.L.K.E.R.
14. 2x Chleb + 2x Konserwa + 2x Kiełbasa
15. 1x Głowica OG-7B

ale może jeszcze dodać dostarczenie części mutanta
np. Oddział dostał zlecenie zdobycia 3 stóp Snorka lecz z jakiś przyczyn nie jest w stanie wykonać tego zadania (Snorki nie występują w okolicy, lecz na terenie niedostępnym dla danej frakcji a to jest zbyt duże ryzyko / Oddział jest po dość męczącej misji i nie ma sił by stanąć na przeciw mutantom \ członkowie drużyny są pod wpływem wódki KOZAK i idąc na polowanie mogą siebie nawzajem pozabijać).
Ostatnio edytowany przez Rumcajs93, 23 Paź 2011, 19:07, edytowano w sumie 1 raz
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Prif w 23 Paź 2011, 13:50

W niektórych miejscach gra mi się okrutnie rwie. Nie chodzi mi o te pokazy slajdów które wynikają ze zbliżania się do np: do Składu ("ładowanie" się BN'ów), tylko o sytuację taką że kiedy patrze w jakimś kierunku gra się rwie- odwracam się i nagle przestaje. Zwykle ten kierunek pokrywa się mniej więcej z położeniem skupiska stalkerów, tylko rwanie zaczyna się w odległościach kiedy jeszcze nawet nie widzę tego miejsca a BN nie powinni się jeszcze ładować. Ewentualnie, gra strasznie się rwie kiedy wchodzę do takiego dajmy na to składu (staje w bramie przed składem i nagle ilość klatek spada do 10-15). To by było zrozumiałe gdyby tak było zawsze kiedy zblizam się do takich miejsc, ale czasem sie rwie a czasem wszystko chodzi płynnie, ew. kiedy wchodze to się rwie, a po chwili przestaje.
Konfiguracja mojego sprzętu:
Intel core2 e8400
ram 4gb
radeon 4850
Zainstalowałem pierw w wersji z atmosfear potem bez, rożnicy nie ma żadnej w kwestii spadku ilosci klatek. Gram na ustawieniach bardzo uśrednionych, żadnego wygładzania krawedzi, zasieg wzroku tylko do połowy suwaka, jedynie jakość tekstury i modeli mam na 3/4 suwaka, no i rozdzielczosć 1920:1080. Na vanlli tego problemu nie było. Powinienem jeszcze obnizyć ustawienia czy to kwestia nie grafiki a jakichś komponentów moda? (oczywisćie moda mam w wersji 2.9.5 + patch 3.0)

Prif
Wygnany z Zony

Posty: 57
Dołączenie: 07 Lut 2011, 20:48
Ostatnio był: 05 Sie 2013, 15:09
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 11

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez hangeron w 23 Paź 2011, 14:02

Rumcajs93 napisał(a):Wątpie żeby bandyci zostali wyparci przez Wolność czy Opór. Bardziej powinieneś się martwić o Czyste Niebo, lub Powinność - oni najszybciej opuszczają Zonę.

Czystego Nieba już nie ma :| ale za nimi nie tęsknie, a za bandytami tęskniłbym bardzo :wink:
Rumcajs93 napisał(a):Ale moja rada to jednak jest lekka zmiana jakościowa - możesz dać frakcji lepsze bronie przez zabawę w pliku \Gamedata\configs\misc\weapons_tiers.ltx. A zwiększenie liczebności danej frakcji to ryzyko że XRay Ci tego może nie przetrzymać - temat był kilka razy poruszany na forum

Ale uzbrojenie bandytów mi odpowiada(jest klimatyczne), zwłaszcza że poluję na nich z TOZem-34. O zwiększaniu liczebności wszystkich frakcji czytałem (zresztą teraz można z menu przyspieszyć spawn wszystkich frakcji) i gdyby pojawiły się jakieś kłopoty to po prostu zmniejszę liczebność pozostałych frakcji.
hangeron
Kot

Posty: 14
Dołączenie: 15 Lut 2010, 16:06
Ostatnio był: 20 Lut 2015, 18:00
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rumcajs93 w 23 Paź 2011, 19:19

a masz kolego za czym tęsknić - Czyste Niebo ma świetne pancerze - szczególnie te dodane przez smoqa.
Ale z tego co czytam to ty chcesz zwiększyć ilości bandytów w zonie tylko żeby sobie do nich strzelać bez obawy o to że zostaną wyparci ze strefy?
Tylko pamiętaj że jeżeli przesadzisz ze liczebnością bandytów to oni szybko wejdą na magazyny i pojadą sobie po wolnościowcach. A po zdobyciu magazynów ruszą szybko na reszte lokacji i się od nich nie odgonisz. Ja nic nie kombinowałem w plikach gry ale lekko pomagałem najemnikom w walkach z powinnością a po zdobyciu całego agropromu stali się nieznośni. Kiedy ja latałem po bagnach ratując Czyste Niebo przed niechybnym upadkiem to oni już rozgościli się na północy kordonu, a jak dać by im godzinkę to już by na bagna się pchali.
Ja Tu Tylko Sprzątam
:

Swierzbią Paluszki. Co ??
Awatar użytkownika
Rumcajs93
Łowca

Posty: 514
Dołączenie: 22 Lip 2011, 19:32
Ostatnio był: 19 Lut 2023, 12:57
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 86

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wesker w 24 Paź 2011, 00:42

Prif napisał(a):W niektórych miejscach gra mi się okrutnie rwie. Nie chodzi mi o te pokazy slajdów które wynikają ze zbliżania się do np: do Składu ("ładowanie" się BN'ów), tylko o sytuację taką że kiedy patrze w jakimś kierunku gra się rwie- odwracam się i nagle przestaje. Zwykle ten kierunek pokrywa się mniej więcej z położeniem skupiska stalkerów, tylko rwanie zaczyna się w odległościach kiedy jeszcze nawet nie widzę tego miejsca a BN nie powinni się jeszcze ładować. Ewentualnie, gra strasznie się rwie kiedy wchodzę do takiego dajmy na to składu (staje w bramie przed składem i nagle ilość klatek spada do 10-15). To by było zrozumiałe gdyby tak było zawsze kiedy zblizam się do takich miejsc, ale czasem sie rwie a czasem wszystko chodzi płynnie, ew. kiedy wchodze to się rwie, a po chwili przestaje.


Dokładnie. Na wersji 2.5 + atmosfear tego problemu nie miałem, pojawił się przy wyższych wersjach (2.8+) i zmusił do gry na statyku. Co ciekawe, na dynamiku były wówczas tracery- a na statyku już nie. Wyglądało to tak, jakby gra wybierała sobie jakiś obszar, na który nie wolno mi patrzeć- i zarzynała kompa, gdy się tam patrzyło (i wcale nie musiały być to skupiska stalkerów, raz przycinało mi, gdy będąc w wejściu bazy Oporu patrzyłem się w drugą stronę, mając bazę za plecami. Trochę w lewo- i już płynnie). Miał ktoś jeszcze takie problemy?
Moja specyfikacja:
RAM- 2GB
Karta- Radeon HD5770
Proc- Intel E6600
Żeby nie było, na moim kompie panuje ogólny burdel- nie formatowałem go dłuuuugi czas (1.5 roku?), może i to wpływa na taką wyrywkową (nie)wydajność?
Awatar użytkownika
Wesker
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 16 Sty 2009, 14:17
Ostatnio był: 06 Lis 2022, 20:15
Miejscowość: Tam, gdzie wrony zawracają
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 7

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez nuclear_twister w 24 Paź 2011, 12:06

No to i ja dorzucę swoje 3 grosze.

Faktycznie jest coś z tymi "ścinkowymi" obszarami, bo u mnie np jest tak jak stanę w bramie Składu i patrzę w stronę Barykad. Żeby było śmieszniej, podejdę kawałek bliżej do Barykad (wysokość mniej więcej wejścia do tunelu) ścinka znika... Takich obszarów jest więcej ale ten mi najbardziej utkwił w pamięci, gdyż jestem tam regularnie.
Tak samo się dzieje podczas używania snajperek. Jak zrobię zooma to się odczuwalnie mocniej tnie.

Mój konfig:
Intel Core QUAD 4x2,33
4GB RAM
GeForce 9800 GT 512MB DDR3
Win7 Ultimate
Sporo wolnego miejsca na dysku 500GB ale dawno nie defragmentowane ani nic (ze 3 lata)
Format partycji systemowej trochę ponad pół roku temu co też może kumulować zjawisko aczkolwiek takie ściny były już wcześniej.
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika.
Jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu.
Awatar użytkownika
nuclear_twister
Stalker

Posty: 143
Dołączenie: 10 Mar 2010, 14:36
Ostatnio był: 29 Sie 2020, 21:48
Miejscowość: Najstarsze miasto w Polsce :]
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 3

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Fender w 24 Paź 2011, 12:48

Apropo zadań typu przynieś/podaj to wydaje mi się iż ciekawym pomysłem byłoby dodanie jakiejś historyjki, dlaczego dany handlarz/osoba/dowódca chce aby przedmioty zostały przeniesione. Np. handlarz powinności daje nam za zadanie przeniesienie do wysuniętego posterunku powinności w czerwonym lesie wyrzutni rakiet, 4x aminicji do kałacha i powiedzmy kilku granatów i zamiast zwykłego pojawienia się zadania, wyświetla się pod nim dialog np. "Dwa dni temu dostaliśmy zgłoszenie od chłopaków że są atakowani przez coraz silniejsze fale mutantów, potrzebują ciężkiego sprzętu aby nie utracić ważnego dla nas posterunku. Niestety żaden z naszych towarzyszy nie może podjąć się w tej chwili tak ważnej i odpowiedzialnej misji. Powinność chciałaby Cię prosić o pomoc. Nasi ludzie będą wdzięczni" albo "Snajper wolności zauważył dwie samice pijawki niedaleko punkty x. Niestety nie ma wystarczającej ilości naboi aby podjąć się zneutralizowania zagrożenia. Dostarcz amunicji, a dobrze się odwdzięczymy" to tak wymyślone na poczekaniu, oczywiście można by było tworzyć bardziej zawiłe i skomplikowane opowieści gdyby trochę nad tym posiedzieć. Drugą sprawą w tych opowiastkach jest fakt który już zależy od osobistych preferencji moddera, ponieważ nie mam pojęcia czy zajęłoby to dużo czasu. mianowicie można by było dodać opowieść pasującą do danego miejsca np." grupa najemników jest wypierana przez snorki na skraj czerwonego lasu bo coś tam coś tam". Z pewnością dodałoby to więcej klimatu. Jeżeli jednak za dużo roboty byłoby ze stworzeniem historyjek do danego miejsca i wrzuceniu ich w świat gry aby odpowiadały zdarzeniom z danego miejsca, można najzwyczajniej napisać kilka uniwersalnych gdzie żadne miejsce nie będzie wymienione. Poza tym można by było również podjąć się napisania nowych historii na zapytanie "co nowego w zonie?". Akurat takich opowieści nigdy za wiele a z pewnością miło jest słuchać i jeszcze bardziej delektować się przez to klimatem. Ot taka małą propozycja :)

@ Jeśli pomysł się spodobał to mogę stworzyć opisy różnych sytuacji oraz historyjki i przesłać smoq-owi do weryfikacji.
Ostatnio edytowany przez Fender, 24 Paź 2011, 18:34, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 259
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 22 Paź 2023, 06:35
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Prif w 24 Paź 2011, 17:48

Co do "Ścinkowych" obszarów: defragmentacja nie załatwia ani nie łagodzi tego problemu. Komputer defragmentuje mniej więcej co miesiąc, a ostatnio to wypadło w dzień przed zamieszczeniem tu poprzedniego posta. Podejrzewałem moją kartę grafiki albo procesor o "stany podgorączkowe", ale wszystko w normie (mierzone GPU-Z i SpeedFan w trakcie gry). Wygląda na to, że to efekt uboczny któregoś z elementów moda. Byłbym wdzięczny gdybyś poświęcił chwilę na ten problem Smoq.

Prif
Wygnany z Zony

Posty: 57
Dołączenie: 07 Lut 2011, 20:48
Ostatnio był: 05 Sie 2013, 15:09
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 11

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez zourv w 24 Paź 2011, 19:45

Zauwazylem jedna rzecz w sumie buga tzn.
Na mapie pojawil mi sie oddział wrogo nastawionych samotników ktorych nie da się zabić. Strzelaja tylko do mnie, wszystkie frakcje sa nastawione do nich neutralnie. Prawdoopdobnie zrobili sie niesmiertelni po tym jak strzelilem do nich w bazie na wysypisku (przy barze). Byli wtedy niesmiertelni bo znajdowali sie w bazie, pozniej jednak te niesmiertelnosc zachowali i tak krążyli po calej mapie.

Czesto tez jak ktos wyzej pisal mialem wywalenie do pulpitu kiedy przyjacielski oddzial zostal zaatakowany przez pseudodoga.

I jeszcze taka sugiesta, mozna by nadac jakies specjalne atrybuty stalkerom którzy maja bron snajperską ? Często pomimo jej posiadania biegają zamiast stać w miejscu i strzelać, mogliby tez miec jakis wiekszy zasięg strzału i rozpoczynac ostrzał z duzych odleglości.
zourv
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 15 Paź 2011, 11:08
Ostatnio był: 25 Cze 2012, 15:39
Frakcja: Bandyci
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez kubekpop w 24 Paź 2011, 20:05

Oni są nieśmiertelni domyślnie, to oddział specjalnych samotników. Musiałeś im podpaść, i chcą Cię zabić - np. strzeliłeś do śmiertelnych samotników, a zwykli stalkerzy są śmiertelni nawet w bazach
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości