[M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na nowo

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 10 Sie 2011, 16:28

Spoko.

Daj znać jak ukończysz.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez n0onePL w 10 Sie 2011, 17:22

W zasadzie, to nie dziwi mnie to specjalnie, że przy takiej "rewolucji" w zachowaniu AI i w ogóle mechanice gry, giną czasem również te ważne dla fabuły NPCe - trzeba by je uczynić nieśmiertelnymi, aby się tak nie działo (co zresztą może nie byłoby wcale takie głupie)... Miałem podobnie w SOC przy modzie Oblivion Lost, jak mi się Kontroler zespawnował w Barze i wytłukł połowę ekipy włącznie z tymi postaciami, w którymi dało się wchodzić w interakcje i otrzymywać zadania - to było już przy dosyć sporym zaawansowaniu rozgrywki i nie zabolało mnie zbyt mocno, ALE jednak Bar umarł ;) Z jednej strony fajnie, bo to przecież "realnie" jest możliwe i dodaje jednak specyficznego uroku rozgrywce, ale z drugiej może rzeczywiście przy takiej modyfikacji sensowne byłoby, aby NPCe z zadaniami itp. były nieśmiertelne?

Za ten post n0onePL otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Fender.
n0onePL
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 09 Sie 2011, 17:39
Ostatnio był: 13 Sie 2011, 16:10
Kozaki: 1

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 10 Sie 2011, 17:26

Jest lepszy sposób - zrobię je neutralnymi dla wszystkiego. Już zresztą zrobiłem - zgraliśmy się ;)

EDIT

A typom przed Bunkrem dam lepsze pancerze - fajnie wygląda jak jednak czasem walczą.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Vindictus w 10 Sie 2011, 19:02

Co racja to racja;]. Ochrona bunkra w końcu uczciwie zarabia na wypłatę. Gdy czasem wlazę na jakąś wieżę i się w snajpera bawię to co rusz widzę jak ekipa z bunkra odpiera mutanty.
Może wystarczyło bo dać nieśmiertelność Topolowi i jego ekipie, z którą chodzimy robić badania.

Mam też pytanie. Czy npc się spawnują czy da się ich wybić? Ostatnio postanowiłem wypowiedzieć wojnę Powinności i po jakimś czasie w stacji w Janowie został tylko ich przywódca;/. Teraz trochę żałuję bo stacja świeci pustkami i trochę głupio to wygląda. Nie ma ich nie tylko na stacji ale i w reszcie lokacji już ich nie spotykam. Czy ludzie Powinności znów kiedyś pojawią się w Janowie czy już nie?
Vindictus
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 06 Sie 2011, 15:21
Ostatnio był: 25 Sie 2011, 20:04
Frakcja: Monolit
Kozaki: 1

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 10 Sie 2011, 19:17

Ponadto promień respawnowania wokół gracza wynosi ~300m jeśli długo przybywamy na tym samym obszarze to 'życie' do niego będzie napływać tylko z poza tych 300m.
Innymi słowy - jeśli 300m wokół nas znajduje się jedyny spawn jakiejś frakcji - to ilość jej członków na mapie będzie się stopniowo zmniejszać ponieważ nie będzie przybywało nowych. Po oddaleniu się gracza - 'baza' zaczyna znów spawnować i balans frakcji wyrównuje się.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez utak3r w 10 Sie 2011, 19:57

n0onePL napisał(a):trzeba by je uczynić nieśmiertelnymi, aby się tak nie działo (co zresztą może nie byłoby wcale takie głupie)...


To czasem może się okazać jeszcze gorsze w skutkach... nieśmiertelny stalker chodzący swobodnie po Zonie?
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Fender w 10 Sie 2011, 20:25

Co do ekipy Topola się zgodzę. Oni i tak grzeją tyłki przy bunkrze i nic by im się nie stało gdyby byli nieśmiertelni :) mi osobiście przy życiu został jedynie Topol i z nim wykonywałem wszystkie zadania. Drugim malutkim mankamentem ( wg. mnie ) jest zbyt duża ilość elity i łowców artefaktów wśród stalkerów. Na początku było to fajne, jednak po czasie troszkę ujmuje, ponieważ żeby spotkać stalkera z kałaszem i w kombinezonie "świt" trzeba się nieźle naszukać. Ogólnie losowość zdarzeń jest świetna. Pamiętam, jak podczas pomagania wujkowi odeprzeć najemników, z tyłu zaatakowała nas pijawka :D Poza tym walki również wyglądają świetnie. Ogromne problemy zawsze sprawia wejście do fabryki jupiter. Grając na mistrzu i mając inną broń niż snajperkę, trzeba się nieźle namęczyć bo bojownicy monolitu są koksami :D Ale to wszystko oczywiście idzie na plus. Jednak co do Topola i jego ekipy, można by im było dać nieśmiertelność, ponieważ nie przemierzają zony i realizm by na tym nie ucierpiał, a jednak dobrze jakby wszyscy przeżyli:) Nie wiem jak z ewakuacją z Prypeci, gdyż jestem dopiero w tunelach, ale zdam relacje jak dojdę do tego momentu :)

EDT:
Niestety, ale na tym modzie misja "jeden strzał" jest niemożliwa do wykonania. Bawię się z tym trzecią godzinę i za cholerę nie można wykonać zadania. Ludzie klienta nigdy nie dochodza na miejsce, a najemnicy po paru krokach zaczynają strzelać w przechodzącego mutanta/stalkera/monoliciarze/wolnościowca/powinnościowca. każdego kto się nawinie. Przydałoby się na czas tej misji wyłączenie a-life z tamtego miejsca bo niestety tej misji nie da się wykonać. Można zabić jedynie Szakala jak się ma odrobinę szczęścia, chociaż trzeba się mocno postarać, gdyż zawsze coś musi przeszkodzić w spotkaniu. Jeżeli będzie wydawana kolejna łatka przydałoby się ten błąd naprawić.

Za ten post Fender otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trojanuch.
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 259
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 22 Paź 2023, 06:35
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 11 Sie 2011, 09:23

EDIT:
Niestety, ale na tym modzie misja "jeden strzał" jest niemożliwa do wykonania. Bawię się z tym trzecią godzinę i za cholerę nie można wykonać zadania.


OK - dzięki za wnikliwy feedback :)

Byś podesłał mi sava na prv (najlepiej jeszcze przed pobraniem tej misji), znów gram od początku testując PGR.

Czy ww. sytuacja uniemożliwia ukończenie gry?

Zaczynam sądzić, że GSC tak ciężko oskryptowało misje w Prypeci, że potem musieli zrobić z niej pustynię, żeby się nie sypało.
Niemniej - uważam, że powinienem być w stanie to naprawić bez robienia tego samego.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez Fender w 11 Sie 2011, 09:46

Pod wieczór wyślę sejwa :) Nie uniemożliwia ukończenia zabawy, ponieważ jest to misja poboczna, ale dla kogoś, kto ma zboczenie na punkcie każdej misji, jest ona jak główna :D Jestem ciekaw jak będzie wyglądała ewakuacja. Jeszcze coś. Nie odbieraj moich słów jako starcze zrzędzenie, bo mod jest genialny i wg. mnie jeden z najlepszych, które ożywiają grę :)
Awatar użytkownika
Fender
Tropiciel

Posty: 259
Dołączenie: 26 Wrz 2010, 12:38
Ostatnio był: 22 Paź 2023, 06:35
Miejscowość: Przedmieścia Limańska
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 90

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez trojanuch w 11 Sie 2011, 10:04

Szczerze to bardzo mnie cieszy taki feedback - także ponownie thx.

Taki był jeden z celów wypuszczenia MSO osobno - żeby doczyścić je do końca zanim wypuszczę większego moda.

Myślę, że już prawie się udało - Prypeć jest zdecydowanie najbardziej problematyczna.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez M3Fis70 w 11 Sie 2011, 13:26

Hej.
Mam pyt. ciała znikają po jakimś czasie czy stosy trucheł będą się walać po mapach?
oraz
Czy w aktualnym momencie jest możliwe uratowanie Zulusa, misja 1 strzał.
Dobry mutant, to martwy mutant.
Tajne zaszyfrowane inforamcje
:

Kovek to ciągle pauka
Awatar użytkownika
M3Fis70
Weteran

Posty: 652
Dołączenie: 08 Kwi 2010, 20:34
Ostatnio był: 23 Lip 2019, 10:04
Miejscowość: Brzydgoszcz/Posen
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 76

Re: [M.S.O.] Massive Simulation Overhaul - czyli alife na no

Postprzez piotrek922 w 11 Sie 2011, 13:47

Siema,
Czy ten mod będzie współpracował z tym?
viewtopic.php?f=77&t=9153
a jeśli nie to czy da sie zrobić żeby współpracował z wersją 1.7?

piotrek922
Wygnany z Zony

Posty: 50
Dołączenie: 23 Kwi 2011, 16:52
Ostatnio był: 19 Sty 2012, 01:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości