[Autumn Aurora 2] by Autumnal Wanderers

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 03 Lip 2011, 22:41

Będę na bieżąco łączył u siebie a następnie zapisywał wszystko krok po kroku :)
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Reklamy Google

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez Bambosz107 w 03 Lip 2011, 22:51

Hm, okazuje się, że błąd z zoomem nie występuje przy wszystkich broniach (przykładowo przy wyciszonym PM zoomu nie ma w ogóle). Ponadto Obrzyn ładuje się do slotu pistoletów, a samo inventory jest rozwalone (kratki slotów są przesunięte w lewo).
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 04 Lip 2011, 09:09

Caleb,

Jak będziesz otwierał screeny, otwórz je wszystkie na osobnych kartach i sobie je przełączaj abyś widział postęp.

Wsadzasz gamedatę z Zew Monolitu do folderu z grą. Następnie stwórz na pulpicie skrót do gry z bin'a, i w elemencie docelowym wpisz po spacji "-mblur". Klikasz OK. Następnie, wrzuć od razu ten plik user.ltx tam gdzie są save'y:

User.ltx

Odpal grę. Gra powinna od razu wykryć wstawiony przez Ciebie plik user.ltx, ale dla pewności otwórz konsolę już w Menu głównym i wpisz "cfg_load user_monolith.ltx". Następnie wpisz r2_mblur 0.5 lub 1(jak wolisz...) Wyjdź z gry i wejdź jeszcze raz(zmiany muszą zostać zaakceptowane).Wszystkie te operacje wykonujesz tylko jeden raz, na początku.Grafika powinna wyglądać tak:

Image

(Na przycisku "-" (minus) na klawiaturze numerycznej wyłączasz HUD. Na + spowrotem go przywracasz. Więcej widać i ogólnie lepiej się gra(przynajmniej dla mnie)

Do folderu z grą z modem Zew Monolitu wklejasz te shadery z Autumn Aurora.

Shadery

Gra powinna wyglądać teraz tak:

Image

Następnie kopiujesz z Autumn Aurora cały folder Sounds do gamedaty Zewu. Jeśli podczas gry usłyszysz muzykę, która jest odtwarzana w Prypeci w Call Of Pripyat, to znak że wszystko gra.

Teraz tekstury. Wchodzisz do folderu z AA (gamedata/textures) i zaznaczasz wszystko prócz UI oraz INTRO. Kopiujesz do textures z Zewu Monolitu to co zaznaczyłeś. Gra powinna wyglądać teraz tak:

Image

Następnie wrzucasz do gamedaty edytowany przeze mnie system pogodowy.Wrzuć całą zawartość zmodyfikowanego systemu pogodowego, OPRÓCZ folderu Shaders.(nie patrz na plik user_monolith, masz już ten sam). Podmieniasz wszystkie pliki. Powinno to wyglądać mniej więcej w ten sposób:

Image

Zwróć uwagę na niebo oraz oświetlenie- jeśli widzisz takowe, to wszystko jest w porządku.

Następnie kopiujesz z Autumn Aurora plik particles.xr do gamedaty Zew Monolitu. Zatwierdzasz podmianę.

Na koniec wrzuciłem Ci poniżej teksturę rąk, których używam. To te same na obu scrennach, które zamieściłem poniżej. Ewentualnie wrzuć sobie jakiś zamiennik z Manual Settings/Other Gloves w Autumn Aurora.

Hands

A sam motion blur o wartości 0.5 powinien wyglądać tak:

Image

Poszło?
Ostatnio edytowany przez vandr 04 Lip 2011, 22:37, edytowano w sumie 3 razy
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez caleb59 w 04 Lip 2011, 15:18

Panie! :E A ten dopisek do skrótu -mblur to stosować (tak samo wpisywać w konsoli r2_mblur 1)?
Tak samo rozumiem, że już nie trzeba usuwać domyślnego user.ltx a tylko wczytywać przez konsolę za każdym razem gdy odpali się grę user_monolith?
----------------------
Działać to działa ale za chiny nie wygląda to tak ładnie jak na Twoich filmikach - wygląda wręcz do dupy jeśli miałbym być szczery - nie wiem może czegoś nie włączyłem albo zapomniałeś czegoś istotnego dopisać?

Niby miało być tak:



A takich efektów (ten motion blur, dof i reszta - ta taka "otoczka" naokoło broni i rąk postaci) za chiny nie doświadczam - gra wygląda normalnie tak jak zwykły SoC na pełnym dynamiku z podciągniętymi shaderami i tyle...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 04 Lip 2011, 16:42

Dziwne. Dałem Ci wszystko tak jak mam u siebie. Weź skopiuj z Manual Settings AA opcję:

Without Motion Blur. Wsadź to do gamedaty, odpal grę, załaduj ustawienia w konsoli (robisz to tylko raz) i wpisz r2_mblur 0.5. Depth Of Field jak chcesz większy to musisz wpisać w pliku SkyGRAPHICS_options w folderze shaders/r2 uprzednio znajdując linijkę:

Kod: Zaznacz wszystko
//Basic options:
   #define DOF_QUALITY int(12)   //Amount of DOF samples. Maximum value is 12.
        define MINDIST float(1)   //Minimum distance DOF starts.
   #define MAXDIST float(35)   //Distance at which DOF stops rendering.
   #define MAXCOF   float(1.5)


Wpisz takie wartości jakie Ci podałem wyżej. Będziesz miał dość duży DOF. Otoczka wokół rąk i broni powstaje poprzez wpisanie r2_mblur 0.5 (ewentualnie więcej lub mniej, jak wolisz). Bloomu nie ma prawie wcale.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez caleb59 w 04 Lip 2011, 17:02

Nadal nie to - gra wygląda jakoś dziwnie i zdecydowanie nie tak ostro i wyraźnie jak u Ciebie na filmikach no chyba, że odwaliłeś lipę i zastosowałeś jakąś edycję video w filmikach i dodałeś te efekty - sam nie wiem...

Tak to wygląda (specjalnie jeden screen podczas biegu by pokazać, że nie ma tych efektów, zwróć też uwagę na ręce - różnica jak cholera względem Twojego video):

Image Image Image
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 04 Lip 2011, 17:06

Wygląda tak samo jak u mnie- po prostu jest pochmurno, zaczekaj, aż wyjdzie słońce. W takim świetle choćbyś nie wiadomo jak podciągał silnik, to i tak będzie to wyglądało tak jak wygląda...
Co do mojej "lipy"- ja nawet nie wiedziałem, że filmiki można w Movie Makerze składać. Poza tym, nie kręcą mnie takie oszustwa, w przeciwieństwie do innych, którzy uwielbiają dodawać kontrastu oraz maksymalnej ostrości na screenach. Poza tym zadajmy sobie pytanie- jaka to satysfakcja oszukiwać samego siebie w takie sposoby?
Zauważ jedną rzecz- 99 procent panoram, screenów, wideo robię w pełnym słońcu. O czymś to świadczy.A ostro nie wygląda może temu, że ja całkowicie zrezygnowałem z efektu DOF, i na screenach zwyczajnie go nie było.

Patrzę jeszcze na środkowy screen- widzę, że nie masz włączonego mblur'a. Aby go włączyć, musisz stworzyć skrót gry na pulpicie i w elemencie docelowym wpisać po spacji "-mblur". Włączasz grę, wtedy uruchamiasz konsolę i wpisujesz

r2_mblur 1.

Walnij na początek jeden. Masz zakres od 0 do 1. Ustaw sobie tak jak Ci pasuje.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez caleb59 w 04 Lip 2011, 17:14

Włączałem poprzednio mblur, poza tym zauważ, że słowem nie wspomniałeś o tym w opisie a przypominam opis miał być dokładny... Poza tym nie mam siły się z tym bawić - gra nie warta świeczki i nie wygląda tak dobrze jak się spodziewałem - odinstalowałem i usunąłem w pi*du...
Niemniej dzięki za chęci i porady - może ktoś inny zechce się męczyć... ;)
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 04 Lip 2011, 20:29

Nie wiem w takim razie co Ty z tym robisz, ale z nudów zrobiłem jeszcze raz wszystko krok po kroku tak jak opisałem dzisiaj rano. Wysyłam Ci dwa screenshoty, nie ruszane w żadnym programie graficznym (jeno tyle co skonwertowałem z TGA na JPG aby móc wrzucić na hosting zdjęciowy) i sobie porównaj. Wygląda to tak samo jak na moich filmikach,oraz gra wygląda identycznie zarówno w Zew Monolitu jak i w vanilliowej wersji. Spójrz na dłonie- przecież to nie przypomina tych dłoni, co Ty przedstawiłeś na swoich screenach. A i oświetlenie jest niepełne, słońce dopiero zaczęło zza chmur wychodzić.

Powiększ je maksymalnie...jeszcze Fov Switchera wywaliłem, abyś się lepiej przyjrzeć mógł.

Screen 1
Screen 2

Ustawienia- całkowicie wyłączony DOF, motion blur o wartości 0.5(którego i tak nie widać, przeca stoję) i user.ltx z paczki z AA. Zaznaczam, że nie mam Floata32 itd. Pojęcia nie mam dlaczego u Ciebie wygląda to tak, a u mnie tak.
Ostatnio edytowany przez vandr, 04 Lip 2011, 20:37, edytowano w sumie 1 raz
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez caleb59 w 04 Lip 2011, 20:34

Szok! 2x lepiej to wygląda niż u mnie! Nie wiem jak Ty to robisz ale robiłem kropka w kropkę z Twoim poradnikiem i u mnie wygląda to brzydko nie wiem czemu... :-/
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 29 Paź 2024, 17:49
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez vandr w 04 Lip 2011, 20:38

Zajrzyj do tego tematu za pół godziny, przygotuję Ci coś.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Autumn Aurora] by Vandr

Postprzez Bambosz107 w 04 Lip 2011, 20:41

Ja natomiast mam takie pytanko: dlaczego AKM 74/2 jest pod każdym względem słabszy od jego skróconego odpowiednika? Czy przypadkiem nie powinno być na odwrót?

Generalnie mod z założenia fajny, jednak tak jak caleb mam problem z tą nieszczęsną grafiką... Jedyne, co zmieniałem, to dopisek -mblur do skrótu, całą resztę zostawiłem taką, jaka jest.
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości