[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez matekfpol w 26 Cze 2011, 22:27

Jeszcze co do tych pancerzy. W SGM ( Sigerous Mod do CoP ) rozwiązano to w ten sposób że u niektórych zabitych NPC można znaleźć pancerz oznaczony jako zużyty, statystyki takiego łachu są naprawdę paskudnie obniżone, i dodatkowo jest chyba uszkodzony. Dostaniemy za to kasy tyle co za kałacha, a ciężkie to jak uj. Dlatego też uważam że lepiej tego nie implementować. Bo powiedzmy zabiłeś kogoś w Egzo, zadowolony ściągasz uszkodzony pancerz. Waży to 25 kg, więc musisz być albo bardzo cierpliwy zasuwając z tym do technika albo wywalić połowę ekwipunku, a poza tym naprawa nawet z 3/4 to... duuuży wydatek.

Swoją drogą, czy to nie dziwne, że nikt jeszcze z NPC nie wpadł na pomysł by wdrapać się na dach bunkra w Jantarze? Przecież to piękny punkt obserwacyjny, czy też snajperski.
Awatar użytkownika
matekfpol
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 16 Lis 2010, 23:26
Ostatnio był: 30 Gru 2022, 15:29
Miejscowość: gej
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 39

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rieekan w 26 Cze 2011, 22:41

A ja mam pytanie dotyczące zbalansowania. Ulepszenia broni są chyba w większości tylko na plus, więc czy to nie będzie trochę krzywdzące w stosunku do żołnierzy, gdy tylko stalkerom da się ulepszaną broń? W końcu to stalkerzy powinni bać się wojska. Co innego gdyby upgrade'y za każdym razem dawały ale i odbierały coś innego.
Image
Awatar użytkownika
Rieekan
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 06 Sie 2010, 18:07
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 14:58
Miejscowość: Nołłer
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 8

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez matekfpol w 26 Cze 2011, 22:51

Zważ na siłę przebicia Wojska. Jeden patrol spokojnie kosi 3 frakcyjne, więc nie sądzę by to była wielka różnica. Wojsko i tak jest silne, a te dodatki i ulepszenia to nie takie znowu wielkie skoki :)

Za ten post matekfpol otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive KPBMacho.
Awatar użytkownika
matekfpol
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 16 Lis 2010, 23:26
Ostatnio był: 30 Gru 2022, 15:29
Miejscowość: gej
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 39

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Rieekan w 26 Cze 2011, 23:13

Teraz kosi, ale jak zmiany wejdą w życie, to nie wiem czy im będzie tak różowo. Armia to jednak tacy zonowi siewcy grozy są, muszą mieć kopa. No, ale się zobaczy.
Image
Awatar użytkownika
Rieekan
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 06 Sie 2010, 18:07
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 14:58
Miejscowość: Nołłer
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 8

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez matekfpol w 26 Cze 2011, 23:21

Helikopter zrobi z nich siewców grozy. Zresztą, nie sądzę by smoq pominął tak istotny fakt i zapewne już poczynił jakieś kroki by wprowadzić balans ;)
Awatar użytkownika
matekfpol
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 16 Lis 2010, 23:26
Ostatnio był: 30 Gru 2022, 15:29
Miejscowość: gej
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 39

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Zozolek32 w 26 Cze 2011, 23:32

Witam!
Mam problem z modem The Faction War, zainstalowalem wszystko i postepowalem zgodnie z intrukcja i probuje odpalic gre a tu nic. Jedyne co sie wyswietla to obrazek ladowania, przed wlaczeniem samej gry. Oto log:

* Detected CPU: AuthenticAMD , F15/M5/S2, 2611.00 mhz, 66-clk 'rdtsc'
* CPU Features: RDTSC, MMX, 3DNow!, SSE, SSE2

Initializing File System...
using fs-ltx fsgame.ltx
FS: 29373 files cached 30 archives, 5232Kb memory used.
Init FileSystem 1.623164 sec
'xrCore' build 3550, Oct 23 2008


Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR

[error]Expression : fatal error
[error]Function : CInifile::Load
[error]File : E:\priquel\sources\engine\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line : 234
[error]Description : <no expression>
[error]Arguments : Duplicate section 'lim_monolith_trader' found.


stack trace:



Prosze o pomoc.
Awatar użytkownika
Zozolek32
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 26 Cze 2011, 23:15
Ostatnio był: 30 Cze 2011, 13:50
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 27 Cze 2011, 01:37

@ Zozolek32 - Odinstaluj moda i zainstaluj jeszcze raz. Wygląda jak błędna instalacja bo znalazł 2 razy tą samą postać. Jeżeli masz ochotę, to możesz przeinstalować całe Czyste Niebo gdyż silnik jest wybredny i mody chodzą najlepiej na czystej instalacji gry. Jeśli się pokwapisz, to zrób tak:

1. Zainstaluj Czyste Niebo.
2. Zainstaluj Patcha 1.5.10
3. Odpal Czyste Niebo i włącz nową grę aby utworzył się profil gracza.
4. Zamknij Czyste Niebo i zainstaluj TFW 2.9
5. Zainstaluj patcha do TFW 2.9

Trochę roboty, ale w porównaniu do procesów instalacyjnych innych modów, to ten należy do prostszych.


@ KPBMacho - Teraz jak mamy helikoptery to atakowanie posterunku wojskowego w kordonie będzie bardzo ryzykowne. Jeżeli jednak się na to zdecydujesz to spodziewaj się uzbrojonego Mi-2. Od razu też dodam, że helikoptery w TFW będą znacznie celniejsze, a obrażenia które będą zadawać o wiele większe niż w waniliowym CS czy nawet SoC. Exo wytrzyma z 10 trafień, kurtka natomiast... Może z 2 kulki. Rakietę to może jedną w Exo przeżyjemy, jeśli nie będzie celna. Co do promieniowania, to będziemy zmieniać to w all.spawn. Wymaga to nowej gry więc zostawiamy to na koniec. Przemieścimy też trochę miejsca zmian mapy tak aby były bardziej jak w SoC aby gracz po przejściu z Magazynów do Wysypiska nie lądował w środku wrogiego punktu.

@ matekfpol - Pancerzy nie będzie. :) Jakby dało się jakoś pokazać, że faktycznie ściągnęliśmy ciuchy z trupa, np. zamienia się w model golasa, to miałoby to jakiś sens. Na chwile obecną nie widzę takiej potrzeby.

@ Rieekan - Jeżeli 2 oddziały walczą poza wzrokiem gracza to ani broń ani pancerz nie mają znaczenia. Liczy się wtedy tylko ranga, a raczej liczbowa suma rang wszystkich członków danego oddziału. Jest to tak zwana walka w trybie offline gdzie suma rang po pewnych przeliczeniach daje taką ilość, nazwijmy to tokenami każdemu oddziałowi. Kiedy 2 oddziały się ścierają to liczba owych tokenów spada. Oddział który pierwszy straci wszystkie tokeny przegrywa walkę. Tokeny się nie resetują po skończonej walce - takie niby jakby straty w danym oddziale. Wojskowi prawie zawsze mają max możliwych tokenów dlatego tak tną przez inne oddziały w miejscach gdzie gracz tego nie widzi. Owa różnica może mieć wpływ dopiero wtedy gdy faktycznie do starcia dojdzie nieopodal gracza, ale w walce real-time jest tak dużo różnych algorytmów, że widziałem jak bubek w kurtce z mp5 rozwalił cały oddział Monolitu bo akuratnie tak się "fartnęło". Więc raczej z tych zmian nawet nic nie zauważysz, poza niewielką różnorodnością.

-------------------------------------------

Co do helikopterów... Tak wyglądają ostateczne postanowienia:
:

- Helikoptery patrolujące to Mi-24. Głównie używają działka osaczając cel, jeżeli ten jednak znajdzie się w odpowiedniej odległości zrobią przelot obsypując rakietami.

- Patrol teoretycznie jest wysyłany raz dziennie pod warunkiem, że warunki pogodowe na to pozwalają. Patrol jest odwoływany jeżeli jest burza, gęsta mgła lub emisja, bądź długo nie było emisji i istnieje duże prawdopodobieństwo, że za niedługo uderzy.

- Regularni Stalkerzy chowają się przed helikopterami. Helikopter nigdy nie zaatakuje unikatowych postaci (z wiadomych przyczyn), nie mniej jednak, ci też się chowają. Stalker który nie zdąży się schować, albo udawać trupa, dostanie serię z działka i już sobie z nim nie pogadamy.

- Nie zaalarmowany wcześniej helikopter nie zauważy nas od razu. Musimy chwilę postać na widoku.

- Helikoptery, wbrew temu co by się wydawało, mają mocno ograniczoną detekcję wrogów. Można to tłumaczyć sobie słabym sprzętem na pokładzie gdyż do patrolowania Zony zostały przydzielone same starożytne składaki. Wystarczy skoczyć w krzaki albo szuwary aby helikopter stracił nas z widoku.

- Istnieje 25% szansy, że zamiast patrolu przeleci nad nami transportowy Mi-2. Nie będzie on nas atakował, lecz jeśli my strzelimy do niego to przyśpieszy i ucieknie. Choć Wojsko Ukraińskie wie, że nadmierne loty nad Zoną nie są wskazane, to za każdym razem jak wysyłają transport, w bazie stoi przygotowany Mi-24 gdyby zaszła potrzeba interwencji. Możemy się go spodziewać (krótką, rzędu 5 minut) chwilę po tym transportowy Mi-2 zgłosi zajście w radiu. Stalkerzy chowają się przed tym śmigłowcem mimo tego, że nic on im nie zrobi, ale w Zonie nigdy nie wiadomo.

- (Co do tego to jeszcze 100% pewności nie mamy bo testy nie wychodzą za fajnie.) Kompani będą strzelać do helikopterów. Wymogiem jest tylko RPG u nich w inwentarzu i zapas rakiet. Nie spodziewałbym się tutaj jednak cudów bo cela mają do dupy. Jest to ryzykowne posunięcie bo heli i tak może skosić nam kompana o wiele szybciej. Jeżeli nie mają RPG lub rozkazu do strzału to się schowają jak reszta. Jeżeli im zabraknie rakiet podczas walki to kaplica.

- U przedstawicieli wojska w Składzie będzie można kupić transpondery IFF oraz kody na 48 godzin pozwalające oszukać komputer pokładowy patrolu. Dzięki temu możemy sobie biegać do woli pod przelatującym patrolem. Naturalnie strzelenie w przelatujący helikopter od razu zaalarmuje pilotów.

- Jeżeli ktoś się pokusi na zaatakowanie Posterunku Wojskowego w Kordonie to po minucie przywita go uzbrojony w działko Mi-2. Cało się z tego nie wyjdzie. Owy Mi-2 różni się od Mi-24 tylko wyglądem i brakiem rakiet. Jego żywotność, mobilność oraz power działka są takie same. Transponder IFF nie działa na ten helikopter.

- Ustrzelenie helikoptera będzie nagradzane niewielkim bonusem do reputacji u Samotników oraz 150 XP, a także wymagało będzie nie lada umiejętności gdyż szanse na precyzyjne wycelowanie z rakiety są niewielkie pod gradem jego ostrzału, mocno uszkodzony helikopter ucieka, a trafić w taki jest jeszcze trudniej no i przede wszystkim ma bardzo mocny pancerz i raczej z bronią automatyczną gracz nic nie zdziała.
ImageImage

Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Rieekan, Zozolek32.
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez KPBMacho w 27 Cze 2011, 09:41

@smoq

Jeżeli chodzi o to, że niedługo może być emisja, jak je wyłączymy w opcjach TFW nie będzie tego buga który był w śpiworze (bezsenność), czyli po prostu to z emisjami nie dotyczy?
"You're in the snipers sight, the first kill tonight, time to die.
You're in the bullets way, the White Death's prey, say goodbye"

http://www.panandrzej.pl/i,40,40/Niewidzialne%20s%C4%85Pijawki%20jeb*ne.jpg
KPBMacho
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 12 Lut 2011, 17:47
Ostatnio był: 31 Mar 2013, 12:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez matekfpol w 27 Cze 2011, 09:47

Czy ten transponder działa także na towarzyszy?
I czy nie dałoby się zrobić tak, że przelot Mi-2 oznacza pojawienie się w lokacji oddziału wojska?
Awatar użytkownika
matekfpol
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 16 Lis 2010, 23:26
Ostatnio był: 30 Gru 2022, 15:29
Miejscowość: gej
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 39

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 27 Cze 2011, 10:52

@ matekfpol - Trzeba im kupić też po jednym.

@ KPBMacho - Jak wyłączysz emisje to nie będą one wpływać na wysłanie patrolu.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Zozolek32 w 27 Cze 2011, 11:20

Zrobilem tak jak mi napisal smoq, ale dalej jest ten sam problem, tyle ze teraz nawet nie zainstalowalem moda, jedynie samego patcha i dalej ten sam log. Podejrzewam, ze to wlasnie wina patcha 1.5.10, bo dawniej gralem na starszym i dzialal mi stalker, tyle ze bez moda.

@edit
Przeinstalowalem jeszcze raz cala gre i jak narazie dziala z patchem 1.5.10, jeszcze tylko za chwile zainstaluje moda.
Awatar użytkownika
Zozolek32
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 26 Cze 2011, 23:15
Ostatnio był: 30 Cze 2011, 13:50
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 27 Cze 2011, 11:28

Na patchu 1.5.10 wywala ci grę? Co najmniej dziwne... Gra ściągana czy kupiona? Bo może to mieć bardzo dużo znaczenie.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości