S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez k4r00 w 15 Cze 2011, 09:33

Nie było mowy o skryptowaniu potworów. To rzeczywiście popsułoby rozgrywkę. Ale czasem skrypty są potrzebne, żeby utrzymać linię fabularną, bądź gdy ma miejsce jakieś ważne wydarzenie, jak np. opisała koleżanka wyżej.
Suck the tears of my dick, you ugly mud-fuckers!
Awatar użytkownika
k4r00
Ekspert

Posty: 740
Dołączenie: 30 Wrz 2010, 00:07
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 16:55
Miejscowość: Miasto prywatne
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez thainoodles w 15 Cze 2011, 18:05

Moim zdaniem skrypty powinny być ograniczone do koniecznego minimum - ew w niektórych miejscach powiązanych z fabułą i nic więcej. W ogóle w stalkerze zawsze mnie mało interesowała fabuła, dlatego ja w dwójce chętnie zobaczyłbym ogromne, szczegółowe mapy i rozbudowanie systemu interakcji z innymi stalkerami, przykładowo żeby można było kogoś za opłatą zwerbować żeby pomógł ci gdzieś tam sie wybrać, albo żeby była możliwość przyklapnięcia sobie przy ognisku z innymi stalkerami i wypicia kozaka jak należy, a nie ctr+shift cały czas. Bo klimat budują właśnie takie drobne smaczki.

Dla odmiany fajnie byłoby umieścić akcje dwójki po białoruskiej stronie zony która jak wiadomo jest większa co byłoby dobrym pretekstem do zrobienia większych map :E Dużo opuszczonych i zniszczonych kompleksów fabrycznych, dużo pól, lasów i opuszczonych wiosek w tym charakterystycznym wschodnioeuropejskim stylu - to by była miazga.

Co do fabuły jak już wspomniałem mało mnie ona interesuje, zresztą widać już po ZP że GSC bardziej skupiło sie na samym "stalkerowaniu" i to daje mi nadzieje na przyszłość, oby poszli dalej w tym kierunku, z przyjemnością przyjąłbym możliwość stworzenia własnego bohatera.
thainoodles
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 14 Lut 2011, 10:28
Ostatnio był: 18 Wrz 2016, 22:51
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 25

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez djcycu w 15 Cze 2011, 21:21

A ja jak wcześniej napisałem w dwójce życzę sobie Striełoka. Co prawda obiegałem się chłopem we wszelakich modach co nie miara ale jakby nie było Striełok jest ikoną stalkera! :) Chętnie zobaczę raz jeszcze te odstające uszy i te pokorne oczy w dwójce :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 16 Cze 2011, 03:15

ja bym zostawiła Striełoka.

Po pierwsze, S2 powinien nieco wybiec w przyszłość -z 5 lat. nadałoby to takie smaczku rozwoju technologicznego na terenie zony (ale rzeczy raczej pokroju ulepszonego PDA, moze jakies prototypy stealth kamuflażu, ale niekoniecznie tak daleko). Nowy bohater, bo starym trzeba dać triumfować ich najlepszymi rolami i nie eksploatować. W przypadku Striełoka SotC bardzo dobrze przedstawił tą postać i w sumie powinna być reliktem tej gry. Troszke nowoczesności, w końcu stalker to i tak nieco alternatywny świat.

@thainoodles- ja zawsze marzyłem żeby przedewszystkim gra byłą coopem dla max 4 graczy. dzięki temu nawet bez wykonywania misji możnaby sobie ładnie razem pospacerować i porobić, jak to dobrze ująłeś, "stalking". Mnostwo interakcji oraz faktycznych zachowań pewnych mechanizmów ze świata realnego i można się zakopać w grze po uszy.

Wspominałeś o piciu wódki, fajnie jakby można było palić papierosy ukraińskie, które by podnosiły morale oraz niwelowały stres (duży stres-> dużo palenia-> zwiekszający się procent zapotrzebowania na papiersy i tolerancja. gdy jest wysoka i zwlekamy z paleniem to znowu podnosi nam się stres, który ugasić możemy tylko fajką. jak widać cenny power up który zawsze jest w obiegu handlowym)
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez djcycu w 16 Cze 2011, 10:21

Ja tam myślę że Stalker nie powinien wybiegać poza swoje granice. Takie fajki mogą być bo i w modach były ale niech nie robią tylko wymogu palenia bo w rzeczywistości palenie nie jest niezbędne do niwelacji stresu :D Poza tym gra nie była by już grą akcji w zonie tylko grą skupiającą się na pierdołach niczym w Falloucie... To a to to inna gra. Tamto to C-RPG tu niestety była inna akcja i gra jest nastawiona na badanie, akcję, tajemnice. Tak powinno zostać ale twórcy powinni nieco tak poszykować całość jak zrobili to z SoC czyli tak aby najlepiej uderzało do głowy i dało się wspominać jak dobry film. Picie wódy i palenie można zrobić a w taki sposób że są animacje nowe kiedy kolo przykłada sobie gwint do ust i cyk! To ma taki smaczek kucając przy ognisku lecz ja tego nie wymagam. Dla mnie priorytetem jest wycieczka na dzikie i mało znane terytoria zony, aby było strasznie, niebezpiecznie i ponuro. Nie mam na myśli ciemności egipskich jakie serwuje się w modach bo to głupota. Mam na myśli dosyć tajemnicze miejsca, ich mieszkańców oraz nowe frakcje i oddziały wojska. Co do skoku w przyszłość to nie wiem czy ma to sens... Niby zawiązało by się z fabułą z CoP. Chciałbym by arsenał nie zamienił się w jakiś nie wiadomo jak nowoczesny sprzęt... Przecież to nie spec-wojsko zamieszkuje zonę tylko zwykłe obdartusy które przyszły nieco zarobić i się wybić w górę. Superbronie to jak wspomniałem tylko w 1 egzemplarzu w laboratorium w którym nad tym pracowano. I nie musi być to mega super broń. Wystarczy że będzie inaczej wyglądać i strzelać inaczej niż broń powszechnie znana :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Realkriss.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iceformen w 16 Cze 2011, 14:57

A ja tak sobie myślałem tak jakby w Stalkerze 2 dodać system szybkiego naciskania przycisków. Fakt iż gra zostaje wydana również na konsole taki bajer może być bardzo prawdopodobny. Moim zdaniem fajnie by to wyglądało gdyby pijawka na nas się rzuciła a nasz bohater się z nią siłuje tak jak w CoP pamiętacie ? Tylko że w momencie gdy postać się siłuje z ową pijawką gracz musi naciskać szybko "X" na padzie bądź "Spacje" na PC. Nie wiem czy takie rozwiązanie zniszczyło by klimat stalkera. Moim zdaniem dodało by trochę świeżości po za tym nie mam na myśli jakiś skomplikowanych kombosów. Większość by polegała na tym że siłujemy się z potworę bądź chcemy go z siebie zrzucić. Jeśli system szybkiego przyciskania przycisków by się sprawdził to dobrym rozwiązaniem byłoby dodanie walki w ręcz w stalkerze. Wyobraźcie to sobie nie mamy broni stalker się na nas rzuca łapiemy za jego broń w celu zabrania mu jej i w tym momencie naciskamy szybko jakiś przycisk i zabieramy mu broń przykładowo uderzając kolbą w łeb. Nie wiem może powiedzcie co wy o tym myślicie ?
Ostatnio edytowany przez Iceformen 16 Cze 2011, 16:20, edytowano w sumie 2 razy
Depressive Black Metal

Za ten post Iceformen otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive paintball_0.
Iceformen
Stalker

Posty: 106
Dołączenie: 27 Sty 2011, 13:48
Ostatnio był: 27 Mar 2016, 14:45
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 17

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Larala w 16 Cze 2011, 15:39

Jak kolega kilka postów wyżej napisał: Co-Op byłby genialny, ale musiała by być opcja: gry solo(chodzenie po laboratoriach we 4 osoby to nie to samo), chatu głosowego i możliwość założenia obozu ^^, nie mówię o mieście, ale na przykład 3 namioty plus jakieś 2 stanowiska do obrony ^^ . Tak żeby z tego Śimsów nie zrobiono. Zdarzenia losowe(takie jak w RDR), np. atak mutantów w nocy na wyżej wspomniany obóz lub jakąś stałą siedzibę NPC'ów. No i dopracowane multi :facepalm: . A reszta niech będzie połączeniem wszystkich zalet pozostałych S.T.A.L.K.E.R'ów.
Moim marzeniem jest zrobienie gry w świecie STALKER'a, lecz tak, aby podczas podróży można było spotkać inne osoby pod drugiej stronie "kabla" i móc z kumplami iść do X18.
Awatar użytkownika
Larala
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 13 Sty 2011, 21:25
Ostatnio był: 26 Kwi 2012, 13:45
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: -24

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 16 Cze 2011, 20:36

@Iceformen, jeśli masz na myśli QTE (quick time events), to mów wprost. ;)

Spodobał mi się pomysł, że trzeba zrzucić z siebie pijawkę, albo niby psa, który zaraz rozszarpie mi gardło. Może nie zrealizowany aż tak drastycznie, jak w Modern Warfare, tj. jeśli nie zrobisz tego w odpowiednim momencie, to bydle cię zagryzie ale ogólna koncepcja jest niezła. Zawsze mnie irytowało, że pijawka żłopie cię jak puszkę pepsi, a ty nic z tym nie możesz zrobić. :(

QTE z udziałem NPCów zrealizowałbym wespół z możliwością skradania się z prawego zdarzenia. Nie pamiętam, jak w CS i CoP, ale w SoC zakraść się do przeciwnika z nożem można było tylko wykorzystując błąd AI i jego chwilową ślepotę, albo tak zmanewrować przeciwnika, żeby AI się pogubiło. A to już nie to samo, co misje a'la splinter cell... W każdym razie fajnie by było zakraść się do przeciwnika i załatwić go po cichu. A jeśli przeciwnik się zorientuje, to wtedy walka wręcz i walenie w spację. ;)

QTE w stalkerze mogłyby mieć również zastosowanie w wydobywaniu artefaktów z niektórych anomalii.

@Larala, żeby obozowanie i w ogóle 4 osoby w coopie miało jakikolwiek sens, obszar gry musiałby być prze ogromny. Bo jaki jest sens zakładać obóz wraz z umocnieniami, skoro wystarczą 4 minuty pieszej wędrówki, żeby przy obecnej wielkości map dostać się z jednego krańca lokacji na drugi? Co więcej- spróbuj przekonać 3 pozostałych graczy, że akurat teraz przydałby się postój. Albo jeszcze lepiej- spróbuj ich przekonać, że to właśnie ty jesteś szefem i będziesz wybierać w jakiej kolejności wykonacie zadania, albo gdzie się teraz udacie. ;)
Takie rzeczy jak obozowanie, bieganie w grupie po dziczy i ogólny milsim jeszcze żadnej grze FPS na dobre nie wyszedł.

Jak już przy coopie jesteśmy, to tylko i wyłącznie na 2 osoby. Większej ilości w grze z otwartym światem żadna fabuła nie udźwignie. To nie WoW, gdzie prawdziwym celem organizowania się w stada jest większa liczba Expa za zadanie. ;) 4 osoby to już mała armia, której żadne AI nie ma prawa podskoczyć. W grze o zombie, gdzie niezliczone hordy atakują ze wszystkich stron, taka liczba jest w sam raz, ale nie w grze, w której najważniejszy jest klimat osamotnienia.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 16 Cze 2011, 20:43

Iceformen napisał(a):A ja tak sobie myślałem tak jakby w Stalkerze 2 dodać system szybkiego naciskania przycisków.


Ja mam straszne uczulenie na akcje typu akcje, przyszło to z modą konsolową i imo uwłacza godności gracza. Miga button X a my klikamy go w dziwacznych konwulsjach żeby nasz bohater wykonał jakiegoś kombosa z fikołkiem. Dlaczego nie mogę zrobić tego sam? Podbiec zwyczajnie do ściany nacisnąć skok, bok, obrócić kamerę wcisnąć kick ...ale nie.... bo oni muszą zrobić cut-scenke najlepiej slowmo z wielkim migającym X na środku ekranu żeby nasz bohater mógł odbić się od ściany i dać buta na psyk jakiemuś stworowi :facepalm:
Ale odnośnie pijawy pomysł fajny tylko zamiast X po prostu normalnie mu z kolby w dyńkę pociągnąć nieskrytykowanym ruchem a później kosa po żebrach poprawić i tyle :E
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Larala w 16 Cze 2011, 21:26

Choć kupię na konsolę, to chciałbym, aby PC nie zostało zrzucone na drugi plan, tak jak to było w przypadku serii CoD.
A i ten pomysł z siłowaniem się z Pijawką klikając X średnio mi się podoba. Jeśli jeszcze miało by być to śmiertelne to dziękuję bardzo... Czy może GSC podawało jakieś wiadomości kiedy Gameplay, screeny, dokładna premiera? Cokolwiek?

Strielok- wolę nie. Może się pojawić w S.T.A.L.K.E.R'ze 2, ale nie jako postać grywalna. No może być jako postać np. grywalna przez 1 misje, ale oby nie :facepalm: :+: . Siadanie przy ognisku też było by fajne i jeszcze minigierka grania na gitarze xD . Jeśli gra wybiegała by trochę w przyszłość było by Git Majonez, bo trochę nowszej techniki.
Np. w PDA funkcja eSeMowania xD xD i dzwonienia. Skradasz się obok wioski pijawek, a tu Sasza dzwoni(a ty nie wyciszyłeś PDA) żebyś wbijał na imprę xD . No i oby kobiety zostały dodane :P
Moim marzeniem jest zrobienie gry w świecie STALKER'a, lecz tak, aby podczas podróży można było spotkać inne osoby pod drugiej stronie "kabla" i móc z kumplami iść do X18.
Awatar użytkownika
Larala
Kot

Posty: 40
Dołączenie: 13 Sty 2011, 21:25
Ostatnio był: 26 Kwi 2012, 13:45
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: -24

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Stalkerka91 w 16 Cze 2011, 23:02

imho grze by wyszło na dobre jeśli zastosowali owe QTE w bardzo minimalnej formie
gdy pijawka się na nas rzuca, i zaczyna nas ssać to po prostu klepiemy jakiś docelowy przycisk
im sprawniej to zrobimy, tym mniej nam energii wyssie.
żaden przycisk nie będzie raził oczu na ekranie- wszystko zależy od intuicji gracza, po prostu byłoby to sporadyczne "ukryte qte"


co do co-opa- napisała wcześniej bardzo dużo, z punktu widzenia sensowności jego istnienia. Osobiście jestem za, głównie ze względu na fakt, że dzięki temu całą ta interakcja ze środowiskiem byłaby spotęgowana:
- możliwość dawania item'ów lub pieniędzy- sposób na ratunek, wsparcie amunicją lub zapłatę za pomoc.
Przy określeniu max ilości graczy do 2 poziom gry tak wcale by się nie zmniejszył.
Rosła by imersja z grą, nasze 2 postacie mogłyby mieć 2 osobne historie.

Gdyby dało się usiąść na ziemi, można by trochę odsapnąć od "grania" i trochę pokontemplować panoramę z jakiegoś punktu widokowego. Zapalić sobie fajeczkę, porozmawiać. Świadomość posiadania kompana, który na dodatek nie jest głupim ai.

z punktu widzenia technicznego osoba zaprasza jedną osobę do gry. My mamy cały czas naszą sesję, natomiast kolega się dołącza, mając coś w rodzaju swojego slota. (czyli ogólny zdobyty level z umiejętnościami i wszystko co zdołał nagromadzić w swoim schowku na szyfr indywidualny tylko dla niego). My możemy robić główny wątek, natomiast kolega "z zewnątrz" może za nami podążać lub wykonywać jakieś side-questy. W sumie fair co nie?

Za ten post Stalkerka91 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive thainoodles.
Stalkerka91
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 11 Wrz 2010, 22:10
Ostatnio była: 05 Wrz 2011, 00:26
Kozaki: -2

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez thainoodles w 17 Cze 2011, 08:21

Ten coop który opisałaś byłby naprawdę przechuj, jakby umieścili coś takiego w dwójce to chyba bym wybrał sie osobiście do kijowa na kolanach i dziękował deweloperom za takie posunięcie. :E

Kontynując, jedyne czego się obawiam to udebilnienie mechaniki gry do poziomu konsol, stalkery to jednak typowo pecetowe gry i za cholere nie potrafiłbym w dwójke grać na takim iksklocu, nie wiem jak wy. No i mam nadzieje że tworząc mapy sięgną wstecz do SoC-a, bo w Zewie były zbyt czyste i sterylne, no i mogliby nie podawać od razu graczom wszystkiego na tacy oznaczając od razu wszystkie ważniejsze miejsca, niech sobie muły same szukają anomalii żeby sie nachapać artefaktów. I nie chciałbym żadnych broni typu gaussa, w zasadzie cały ten natowski szmelc też bym wywalił może z drobnymi wyjątkami, ale tak to sama ruska robota. I bym zapomniał, w dwójce gracz ma mieć pełno wrogów, nie tak jak w zewie, wszyscy od początku neutralni tylko monolit i część najemników strzela od razu, to mnie strasznie denerwuje. :-/

Za ten post thainoodles otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive paintball_0.
thainoodles
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 14 Lut 2011, 10:28
Ostatnio był: 18 Wrz 2016, 22:51
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 25

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt08 oraz 2 gości