[PYTANIA] Tworzenie dialogów

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: [PYTANIA]na temat tworzenia dialogów

Postprzez kubekpop w 14 Cze 2011, 21:03

Dalej nie działają funkcje. Próbowałem je dodać do dialogs.script i dialogs_marsh.script. I nic. Nawet, jeśli ma to w ekwipunku. Nawet na wszelki wypadek wpisałem do kilku fraz tą funkcję, i w żadnej nie działa. Jakieś pomysły? Bo ja już nie mam... Dodawałem tą funkcję do kilku fraz, a w żadnej to nie działa, nawet, jeśli handlarz ma to w ekwipunku
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: [PYTANIA]na temat tworzenia dialogów

Postprzez The Witcher w 14 Cze 2011, 23:28

Ma być dialogs. a nie dialog_manager.
The Witcher
Legenda

Posty: 1176
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 10 Lis 2024, 12:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 329

Re: [PYTANIA] Tworzenie dialogów

Postprzez kubekpop w 15 Cze 2011, 15:18

No właśnie tam dodałem, ale nic się nie dzieje... Dziwne to jest, bo wiem, że ta funkcja jest wpisana poprawnie...
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIA] Tworzenie dialogów

Postprzez The Witcher w 15 Cze 2011, 16:24

Nie o to mi chodzi. W action dałeś

dialog_manager.daj_przedmitot1, mimo, że dodałeś funkcję do dialogs. Rozumiesz?

Zmień dialog_manager na dialogs i będzie git.
The Witcher
Legenda

Posty: 1176
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 10 Lis 2024, 12:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 329

Re: [PYTANIA] Tworzenie dialogów

Postprzez kubekpop w 15 Cze 2011, 17:07

Dzięki. Wszystko ładnie działa. A dużo roboty byłoby przy tym, żeby ustawić to jako dialog jednorazowy? Żeby był tylko raz?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: [PYTANIA] Tworzenie dialogów

Postprzez The Witcher w 15 Cze 2011, 17:44

W ostatniej frazie dodaj:

Kod: Zaznacz wszystko
<give_info>sprzet_zabrany</give_info>


A w pierwszej:
Kod: Zaznacz wszystko
<dont_has_info>sprzet_zabrany</dont_has_info>


Dodaj jeszcze w info_nazwa_lokacji.xml:

Kod: Zaznacz wszystko
   <info_portion id="sprzet_zabrany"></info_portion>


Jak o niczym nie zapomniałem to zadziała.
The Witcher
Legenda

Posty: 1176
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 10 Lis 2024, 12:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 329

Re: [PYTANIA] Tworzenie dialogów

Postprzez kubekpop w 03 Mar 2012, 00:46

No właśnie nie działa. Cały czas jest ta opcja u handlarza. Oto jest mój wpis w dialogs_marsh.xml
Kod: Zaznacz wszystko
 <dialog id="handelek">
                 <phrase_list>
                    <phrase id="0">
                        <dont_has_info>sprzet_zabrany</dont_has_info>
                  <text>sprzet_1</text>
                        <next>1</next>
                       
                    </phrase>
                    <phrase id="1">
                        <text>sprzet_2</text>
                       <next>2</next>
                    <next>3</next>
      </phrase>
                      <phrase id="2">
                        <text>sprzet_3</text>
                        <next>4</next>
</phrase>
   <phrase id="3">
                        <text>sprzet_4</text>
                        <next>5</next>
</phrase>
   <phrase id="4">
                        <text>sprzet_5</text>
                  <give_info>sprzet_zabrany</give_info>
<action>dialogs.daj_przedmiot1</action>
                        <next>6</next>

</phrase>
 <phrase id="5">
                        <text>sprzet_6</text>
                        <next>6</next>
<action>dialogs.daj_przedmiot1</action>
<give_info>sprzet_zabrany</give_info>
</phrase>
 <phrase id="6">
                        <text>sprzet_7</text>
               
</phrase>
                 </phrase_list>
            </dialog>

Jak dam give info tylko do ostatniej frazy, to jest tak samo, czyli nic. Co jest nie tak?
[EDIT]
Mam! Na początku dialogu dodałem <precondition>dialogs.actor_not_has_knife</precondition>, do dialogs.script dodałem
Kod: Zaznacz wszystko
function daj_przedmiot1(first_speaker, second_speaker)
   
if actor_not_has_knife() then
         dialogs.relocate_item_section_to_actor(first_speaker, second_speaker, "wpn_ak74", 1)
dialogs.relocate_item_section_to_actor(first_speaker, second_speaker, "wpn_knife", 1)
      end
end
i
Kod: Zaznacz wszystko
function actor_not_has_knife()
   local weapon
   db.actor:iterate_inventory(function (dummy, item)
      if item ~= nil then
         if item:section() == "wpn_knife" then
            weapon = item:section()
         end

      end
   end, nil)
   if weapon == "wpn_knife" then
      return false
   end
   return true
end
Doszedłem do tego śledząc pliki z TFW. To z niego jest wyciągnięta ta funkcja :)
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Poprzednia

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości