[ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

[ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez scigacz1975 w 30 Maj 2011, 20:56

Wbrew pozorom wcale to nie jest takie trudne, chociaż jest dość żmudne. Trzeba też pamiętać o kilku rzeczach i można wszystko idealnie ustawić.

1. zauważcie że jak otworzycie plecak czy menu handlu to każdy itemek wyświetlany jest na siatce współrzędnych (kratki) np. pistolet "desert eagle" wyświetlany jest w 2 sąsiadująco w poziomie kratkach, a np. OC-14 Groza na 8-miu kratkach po 4 w 2 poziomych rzędach. Odpowiada za to parametr w pliku ltx np. w_groza.ltx
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width      = 4
inv_grid_height         = 2
gdzie width = 4 to 4 kratki na szerokość (od lewej) a height = 2 to 2 rzędy kratek w pionie czyli item jest na 8 kratkach w 2 rzędach po 4.

2. Siatka współrzędnych w ui_icon_equipment.dds liczona jest od pierwszej kratki w lewym górnym rogu pliku z podziałem na rzędy i kolumny. Za rzędy odpowiada parametr inv_grid_y = 0, za kolumny parametr inv_grid_x = 0. Jeżeli te wartości będa miały np. takie dane
Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width         = 5
inv_grid_height         = 2
inv_grid_x         = 0
inv_grid_y         = 2
to w tym wypadku SWU określony jest na 10 kratkach w 2 rzędach po 5 kratek a w pliku ui_icon_equipment ikona broni zaczyna się w 1 kolumnie od lewej, w 3 rzędzie. Tu mała ciekawostka skrajne rząd (od góry) i kolumna (od lewej) mają wartość 0.
A więc umieszczając ikonę w pliku ui_icon i określając ją w ekwipunku podaje się pozycjami
inv_grid_x = 0 , inv_grid_y = 2 pierwszą lewą górną kratkę,
a ilość pół (kratek) zajmowanych pozycjami inv_grid_width = 5, inv_grid_height = 2.
Żeby wam to ułatwić dodaję prosty program do podglądu pliku ui_icon_equipment.dds - po rusku ale zrozumiecie o co biega.

3. Bardzo ważna jest też kwestia umieszczania doczepnych elementów do broni (tłumik, granatnik, celownik). W plikach ltx broni określone to jest w sekcji:
Kod: Zaznacz wszystko
scope_name                = wpn_addon_scope
scope_x                = 60
scope_y                = -2
silencer_name              = wpn_addon_silencer
silencer_x                = 195
silencer_y                = 17
grenade_launcher_name       = wpn_addon_grenade_launcher_m203
grenade_launcher_x          = 128
grenade_launcher_y          = 28

Tutaj jest troszkę inna sprawa bo gra wylicza położenie np. celownika trochę inaczej. Wydaje mi się że obiera sobie układ współrzędnych ze środka ikony. Ale to akurat mało ważne. O czym trzeba wiedzieć. Oprę się na celowniku.
Kod: Zaznacz wszystko
scope_name                = wpn_addon_scope
scope_x                = 60
scope_y                = -2
- powiedzmy że jest źle umieszczony - za wysoko i za bardzo wchodzi na kolbę. Zmieniamy więc wysokość celownika na broni parametrem scope_y = -2. Jeżeli chcemy celownik opuścić to parametr zwiększamy. Np. celownik jest umieszczony (po podpięciu) o 2 milimetry za wysoko (podaję milimetry bo tak najłatwiej) Aby opadł bardziej na ikonę należy zmienić scope_y = -2 na = 6 (ok. 4 jednostek na milimetr), Jeżeli chcemy go podnieść to zmniejszamy parametr np. na -10 (ok. 2 mm w górę). Analogicznie parametrem scope_x = 60 jeżeli zrobimy = 68 to celownik przesunie się w prawo o ok. 2mm, jeżeli zmniejszymy na = 52 przesunie się w lewo (cofnie się na broni) ok 2mm
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Reklamy Google

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez Cromm Cruac w 30 Maj 2011, 21:23

Dodam tylko, że rozmiar 'kratki' na teksturze ui_icon_equipment.dds to 64x64 pixele czyli np. przytoczone w pkt. 2 wartości odpowiadają prostokątowi 320x128px o lewym górnym rogu w pozycji 0, 128.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive scigacz1975.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2543
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 03 Lis 2024, 00:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1078

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez lukasz638 w 03 Lip 2012, 16:33

Witam. Postanowiłem w tym temacie umieścić swoje pytanie ponieważ w pewien sposób jest ono z nim związane. Generalnie chodzi mi o plik ui_actor_weapons. W jaki sposób określa się położenie ikon w tym pliku bo z tego co zauważyłem wartości przypisane do tych ikon są o wiele wyższe od ikonek w pliku ui_icon_equipment :?: Mam nadzieję że wyraziłem się dosyć zrozumiale :D
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez r_populik w 03 Lip 2012, 17:42

Generalnie zasada jest ta sama, tyle że wartości ui_icon_weapons podawane są nie w kratkach a w pikselach, dla przykładu beretta:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
upgr_icon_x                     = 8
upgr_icon_y                     = 8
upgr_icon_width         = 265
upgr_icon_height        = 98

oznacza to, że lewy górny róg zaznaczenia ikony beretty z ui_icon_weapons zaczyna się w punkcie styku linii 8 piksela na szerokość i wysokość, no i ma wymiar 265px szerokości i 98pxwysokości. Na dowód screen:
Image

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive lukasz638.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez lukasz638 w 03 Lip 2012, 19:03

Aha już rozumiem. Sprawdziłem i wszystko działa :D . Dzięki za pomoc.
Awatar użytkownika
lukasz638
Stalker

Posty: 190
Dołączenie: 23 Maj 2010, 12:41
Ostatnio był: 24 Wrz 2024, 22:56
Miejscowość: Lublin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 9

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez nelson82 w 01 Gru 2012, 19:06

Już miałem zakładać nowy temat, ale skoro znalazłem pokrewny...
Do rzeczy. Czy ktoś wie w jaki sposób usunąć waniliową opcjcę handlu? Chodzi mi o to by w momencie rozmowy z handlarzem lub npc nie pojawiało się okienko z przyciskiem "Handel". Domyślam się, że można to ustawić w którymś z plików w folderze config/ui, ale wciąż nie mogę dojść - gdzie dokładnie.
Potrzebuję usunąć ten element, ponieważ wyskrobałem moda dodającego do gry opcję handlu wymiennego, ale aby wszystko miało ręce i nogi, muszę usunąć ww. waniliowe ustawienia.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez scigacz1975 w 01 Gru 2012, 19:13

Masz dwie opcje - znaleźć plik w config\ui z odniesieniem do banera odpowiadającego za handel, ale może wywalać błędy. Możesz też poszukać w skryptach pliku który wyświetla baner do opcji handlu
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez nelson82 w 01 Gru 2012, 19:28

scigacz1975 napisał(a):znaleźć plik w config\ui z odniesieniem do banera odpowiadającego za handel, ale może wywalać błędy

Nie miałem na myśli fizycznego usuwania jakiejkolwiek sekcji, a chodzi mi jedynie o prosty zabieg polegający na tym, że ustawię rozmiar przycisku "handel" na 0 i przeniosę go (współrzędne) tak by po wejściu w menu rozmowy był nieosiągalny dla grającego.
Jeśli ktoś dysponuje modem, który miesza w rozmieszczeniu opcji w menu dialogów, będę wdzięczny za podrzucenie wymienionego wcześniej folderu ui. Może to pomoże mi wytropić odpowiedni plik.
---------------------------------------------
Dzięki scigacz. Faktycznie w plikach talk.xml i talk_16.xml tkwiło rozwiązanie. Edytowałem te pliki wcześniej, ale przeoczyłem ten fragment
Kod: Zaznacz wszystko
<button x="999" y="999" width="0" height="0" hR="255" hB="83" hG="179" highlight_text="1">
      <texture>ui_button_main01</texture>
      <text align="c"   font="graffiti22" r="238" g="153" b="26">ui_st_trade</text>
   </button>
a właśnie on był tym czego szukałem.
Ostatnio edytowany przez nelson82, 01 Gru 2012, 19:48, edytowano w sumie 1 raz
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez scigacz1975 w 01 Gru 2012, 19:32

Krwawy Szlak - Rzeźnia totalnie zmienia handel. Może tam coś jest - https://dl.dropbox.com/u/74311156/rzeznia_ui.7z

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive nelson82.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez Pangia w 16 Mar 2013, 14:32

OK, tu chyba będzie pasowało.
A więc tak: przez okres mojej absencji nudziło mi się i postanowiłem sobie zrobić mini-moda przywracającego parę wyciętych rzeczy z SoC-a, które w grze istnieją, ale się nie pojawiają - chodzi mi tu o Browninga Hi-Power, Berettę, TOZ-a i kombinezon żołnierza (to, co leży na strychu na posterunku wojskowym w Kordonie). Wszystko nawet że ładnie mi wyszło, ale mam problem z ikonką kombinezonu w inwentarzu (nie samego kombinezonu, ale tej, która się pojawia po założeniu kombinezonu - tej po prawej stronie). Niezależnie od tego, jaką wartość wstawię w outfit.ltx, i tak zawsze w plecaku na miniaturze pojawia mi się Strielok w skórzanej kurtce, a bez kombinezonu - Strielok w kombinezonie żołnierza (postanowiłem podmienić Stieloka bez kombinezonu na Strieloka w armijnym kombinezonie, bo bez kombinezonu i tak w trzeciej osobie widać skórzaną kurtkę, a nie chciało mi się pierdzielić z robieniem nowego pliku o większej rozdzielczości, bo nawet nie wiedziałem, jak to zrobić). Podrzucę wam plik od tych ikon i ww. outfit.ltx, jak ktoś wie, co jest nie tak, to albo niech powie, albo poprawi, bo ja już nie mam pomysłów.

Link do plików (nie miałem pomysłu na nazwę :P)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez scigacz1975 w 16 Mar 2013, 14:47

http://speedy.sh/bMf2M/twoja-stara.7z - odpowiada za to sekcja full_icon_name - zmieniłem Ci na żołnierza w pancerzu specnazu. Masz nowy plik z ikonami npc-ów - jak chcesz stary to usuń ten co dodałem i zmień nazwę starego.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [ustawianie ikon wyświetlanych w plecaku i menu handlu]

Postprzez Pangia w 16 Mar 2013, 15:03

OK, pobrałem, pozmieniałem, zaraz włączę grę i sprawdzę, jak to będzie wyglądać i zaraz zdam relację.
EDIT: No dobra, częściowy sukces jest, bo po założeniu kombinezonu żołnierza pojawia się jego ikonka. Niestety, bez kombinezonu także jest to samo :/ I teraz to nie ma sensu, bo zarówno bez kombinezonu, jak i dla skórzanej kurtki ustawione są identyczne dane w outfit.ltx, a ikony pokazuje inne.
I przy okazji, jak już coś piszę: od ustawienia startowego ekwipunku w SoC jest character_desc_general.xml? Bo po jego zmianie dalej mam na starcie skórzaną kurtkę (zamiast biec na pałę na posterunek wojskowy, chciałem mieć chociaż nieco radochy, odstrzeliwując ich Wintorezem)
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Następna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości