Wbrew pozorom wcale to nie jest takie trudne, chociaż jest dość żmudne. Trzeba też pamiętać o kilku rzeczach i można wszystko idealnie ustawić.
1. zauważcie że jak otworzycie plecak czy menu handlu to każdy itemek wyświetlany jest na siatce współrzędnych (kratki) np. pistolet "desert eagle" wyświetlany jest w 2 sąsiadująco w poziomie kratkach, a np. OC-14 Groza na 8-miu kratkach po 4 w 2 poziomych rzędach. Odpowiada za to parametr w pliku ltx np. w_groza.ltx
- Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width = 4
inv_grid_height = 2
gdzie width = 4 to 4 kratki na szerokość (od lewej) a height = 2 to 2 rzędy kratek w pionie czyli item jest na 8 kratkach w 2 rzędach po 4.
2. Siatka współrzędnych w ui_icon_equipment.dds liczona jest od pierwszej kratki w lewym górnym rogu pliku z podziałem na rzędy i kolumny. Za rzędy odpowiada parametr inv_grid_y = 0, za kolumny parametr inv_grid_x = 0. Jeżeli te wartości będa miały np. takie dane
- Kod: Zaznacz wszystko
inv_grid_width = 5
inv_grid_height = 2
inv_grid_x = 0
inv_grid_y = 2
to w tym wypadku SWU określony jest na 10 kratkach w 2 rzędach po 5 kratek a w pliku ui_icon_equipment ikona broni zaczyna się w 1 kolumnie od lewej, w 3 rzędzie. Tu mała ciekawostka skrajne rząd (od góry) i kolumna (od lewej) mają wartość 0.
A więc umieszczając ikonę w pliku ui_icon i określając ją w ekwipunku podaje się pozycjami
inv_grid_x = 0 , inv_grid_y = 2 pierwszą lewą górną kratkę,
a ilość pół (kratek) zajmowanych pozycjami inv_grid_width = 5, inv_grid_height = 2.
Żeby wam to ułatwić dodaję prosty program do podglądu pliku
ui_icon_equipment.dds - po rusku ale zrozumiecie o co biega.
3. Bardzo ważna jest też kwestia umieszczania doczepnych elementów do broni (tłumik, granatnik, celownik). W plikach ltx broni określone to jest w sekcji:
- Kod: Zaznacz wszystko
scope_name = wpn_addon_scope
scope_x = 60
scope_y = -2
silencer_name = wpn_addon_silencer
silencer_x = 195
silencer_y = 17
grenade_launcher_name = wpn_addon_grenade_launcher_m203
grenade_launcher_x = 128
grenade_launcher_y = 28
Tutaj jest troszkę inna sprawa bo gra wylicza położenie np. celownika trochę inaczej. Wydaje mi się że obiera sobie układ współrzędnych ze środka ikony. Ale to akurat mało ważne. O czym trzeba wiedzieć. Oprę się na celowniku.
- Kod: Zaznacz wszystko
scope_name = wpn_addon_scope
scope_x = 60
scope_y = -2
- powiedzmy że jest źle umieszczony - za wysoko i za bardzo wchodzi na kolbę. Zmieniamy więc wysokość celownika na broni parametrem scope_y = -2. Jeżeli chcemy celownik opuścić to parametr zwiększamy. Np. celownik jest umieszczony (po podpięciu) o 2 milimetry za wysoko (podaję milimetry bo tak najłatwiej) Aby opadł bardziej na ikonę należy zmienić scope_y = -2 na = 6 (ok. 4 jednostek na milimetr), Jeżeli chcemy go podnieść to zmniejszamy parametr np. na -10 (ok. 2 mm w górę). Analogicznie parametrem scope_x = 60 jeżeli zrobimy = 68 to celownik przesunie się w prawo o ok. 2mm, jeżeli zmniejszymy na = 52 przesunie się w lewo (cofnie się na broni) ok 2mm