[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 23 Kwi 2011, 09:53

FOV czyli field of view, to pole widzenia (w tym wypadku zdaje się gracza). Ustawiasz jak szeroko kamera pokazuje obraz. Zwiększając lub zmniejszając wartość poszerzasz, lub zawężasz własne własne pole widzenia. Prowadzi to albo do efektu tunelu, albo tzw. rybiego oka. Korzystają czasami z tego niektórzy gracze w FPS, grając na arenach np. w Quake'a (pozwala widzieć szerzej na boki).

Dwa ostatnie współczynniki mają zdaje się coś wspólnego z natężeniem tzw. mgły, oraz ze spadkiem ostrości widzenia wraz z odległością, powodując "miękki" horyzont.

Oczywiście mogę się mylić :D
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Neavy w 23 Kwi 2011, 10:02

Hmm, mam problem. Żeby instalować patch, trzeba usunąć mod z gamedata? Bo u mnie nie działają patche...
Image
Awatar użytkownika
Neavy
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 29 Mar 2011, 20:44
Ostatnio był: 14 Paź 2012, 14:52
Miejscowość: Okolice Lublina
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 23 Kwi 2011, 10:44

Neavy

Nie mam pojęcia. Po prostu sprawdź, będzie szybciej niż czekanie na odpowiedź. Za 15 minut będziesz miał zrobione :P

________________________________________

Ale wracając do dyskusji.

Przeczytałem ten wpis na forum GSC.

http://gsc-game.com/index.php?t=communi ... 2&offset=0

Wynika z tego, że można tworzyć odmienne typy stalkerów. To by rozwiązało kłopot, bo "szturmowcy" mieliby inne parametry i wraz ze wzrostem dystansu, można by było znacznie pogorszyć ich celność, a "snajperzy" inne i byłoby po sprawie. Jednym ustawieniem nie ma szans tego zrobić, bo albo będziemy mieli dupnych snajperów, albo wypasionych szturmowców. Zdaje sobie sprawę, że to sporo pracy, ale efekty byłyby widoczne.

Jedyne co można zrobić teraz, to pobawić się tym...

;---FIRE QUEUE PARAMETERS
weapon_min_queue_size_far = 1
weapon_max_queue_size_far = 6
weapon_min_queue_interval_far = 500
weapon_max_queue_interval_far = 1000

weapon_min_queue_size_medium = 4
weapon_max_queue_size_medium = 6
weapon_min_queue_interval_medium= 500
weapon_max_queue_interval_medium= 750

weapon_min_queue_size_close = 4
weapon_max_queue_size_close = 10
weapon_min_queue_interval_close = 300
weapon_max_queue_interval_close = 500

Pierwsze dwie wartości to ilość pocisków w serii (minimum i maksimum). Zmniejszając przy "far" z 6 na 3, otrzymamy krótsze serie z broi maszynowej na dużą odległość, co spowoduje, że "szturmowcy" nie będą nas tak ostrzeliwać jak szaleni. Znacznie ograniczy to nawałę pocisków na dużą odległość. Powinno to odczuwalnie poprawić sytuację gracza preferującego walkę na bliższe dystanse. Można też nieco wydłużyć czas pomiędzy seriami, do czego służą dwa kolejne parametry, będące minimalnym i maksymalnym odstępem czasu pomiędzy seriami (niestety jednostka przeliczeniowe jest tu nieznana i trzeba robić na czuja).
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 23 Kwi 2011, 10:59

Korzystając z tych parametrów...

;---FIRE DISPERSIONS--------------------------------------------------
disp_walk_stand = 14;8
disp_walk_crouch = 12;4
disp_run_stand = 14
disp_run_crouch = 14
disp_stand_stand = 8
disp_stand_crouch = 6
disp_stand_stand_zoom = 4
disp_stand_crouch_zoom = 2

...proponuje też znacznie pogorszyć celność NPC podczas biegania i chodzenia. Spowoduje to, że NPC nie będą precyzyjni podczas przemieszczania się i będą musieli się zatrzymać aby celnie strzelać (zwłaszcza podczas biegania, bo teraz z tego co widzę, to bieg wcale im w strzelaniu nie przeszkadza i celują tak samo jak idąc). Wyrówna to szanse gracza, który podczas przemieszczania się nie może prowadzić precyzyjnego ostrzału.

Dzięki temu nie dojdzie do absurdów, gdzie poruszający się NPC z 100m trafia bezbłędnie w cel.

Proponuję poeksperymentować z tymi wartościami i zobaczyć co wyjdzie. Ja zaczynam robić swoje testy i za jakiś czas podam, jakie wartości według mnie są optymalne.
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idek w 23 Kwi 2011, 10:59

ja mam inny kłopot ... mam odczucie że chłopcy z oporu mnożą się jak króliki
http://img713.imageshack.us/i/ssuser042 ... escap.jpg/ (nie wiem czemu ten obraz wychodzi tak ciemny ale jak się jasność zwiększy to można zauważyć morze trupów tam dalej)

ja wiem że frakcja nazywa się opór ale to lekka przesada (stoję w tym miejscu i się obstrzeliwuje z oporem na razie mi zeszło z 200 amunicji na +- 120 z oporu a ich liczebność frakcji jest stała (ciągle 35-40) zmieniłem sobie amunicje do mosina(jak pewnie niektórzy zauważą) aby móc policzyć ilość wystrzelonych pocisków ( opór ma mosiny i jakbym amunicje zebrał to by mi obliczenia poszły w .... )a się nie kroi aby mieli przestać przychodzić ... moi okazjonalnie co 5-10 min przychodzą ale szybko z nich mokra plama zostaje
Idek
Tropiciel

Posty: 224
Dołączenie: 10 Lut 2011, 22:06
Ostatnio był: 22 Lip 2014, 16:27
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 20

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 23 Kwi 2011, 11:42

Rozgryzłem po części o co chodzi z celnością NPC
(powyższe posty wnoszą wiele, ale napisze tak jak to ustaliłem)

Otóż mówiłem że raz wleciałem do kompleksu w Jantarze i sam z bliska bez problemu rozwaliłem wszystkie zombie, dlaczego? Bowiem ich zasięg widzenia jest mały a odchylenie duże...

No ale co z tego?
Wartość odchylenia jest podana dla maksymalnego zasięgu widzenia.

X = odchylenie (trzeba uwzględnić fakt w jakiej pozycji znajduje się wróg!)
Y = odległość

Image

Wraz z zmniejszającą się odległością, zmniejsza się także odchylenie celności NPC
Y/X=c
Wartość "c" jest współczynnikiem odchylenia celności broni na 1 metrze. Oczywiście wzór jest mocno uogólniony!

Odchylenie celności dla zombie to 600 a załóżmy że odległość wynosi 150 (czyli pole widzenia): 600/150=4
Czyli teoretycznie na 1 metrze zombie ma odchylenie 4 metrów wokół gracza, (jak znajdujemy się metr od zombie to oczywice jest że odchylenie 2-4 metry nic nie daje bo stoimy przed lufą zombiaka i zawsze otrzymamy obrażenia).
Oczywiście tak nie jest więc bardziej prawidłowym (też ogólny) wzorem może być:
Y/1,25X=c lub Y/1,5X.
Te dwa powyższe w są bardziej prawdziwe ponieważ, przy obecnych ustawieniach, na odległości 80 metrów powinno być tak jak w oryginale (mniej więcej) a jest ciężej!

Jeżeli pozostawimy zasięg widzenia 150 to wartość odchylenia dla NPC powinna zostać dodatkowo zwiększona, ponieważ im bliżej jesteśmy, tym dokładność rośnie (ja walczę zazwyczaj na odległości 40-50 metrów, więc odchylenie dla NPCtów jest bardzo małe co oznacza że trafienia mają bardziej chirurgiczną precyzję).

Tak? Ale kompani mają taki sam zasięg widzenia co NPCty a ustawione mniejsze odchylenie celności!
Prawda...Tylko że Kompani "odczuwają" statystyki broni, ale ich nie uwzględniają w trakcie ostrzału a dodatkowo mają coś takiego jak odchylenie celności więc po połaczeniu tego wszystkiego są bardzo niecelni...
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Strellok w 23 Kwi 2011, 11:57

@ juraszka93 - Z tego co pisałeś wywnioskowałem że chodzi ci o to że im bliżej NPC jest gracza tym ma bardziej chirurgiczne strzały? Jeśli o to ci chodziło jest to nie prawdą bo smoq2 pisał że nie ważne czy stoisz 2 m od NPC czy 200m on zawsze będzie tak samo celny (jest to z powodowane tym że wraz z odległości nie wzrasta/maleje odchylenie celności NPC) więc to nieprawda że im bliżej tym jego celność wzrasta. Ja tak to zrozumiałem jeśli napisałem coś niezgodnie z prawdą to przepraszam za to.
Awatar użytkownika
Strellok
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 22:04
Ostatnio był: 16 Lis 2011, 18:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 23 Kwi 2011, 12:15

Dobrze zrozumiałeś...tak sądzę. Choć ja to sprawdziłem na kilku wartościach i odniosłem wrażenie że im bliżej jestem ty celniej strzelają (częściej otrzymuje obrażenia).

Chodzi o to że jak jestem na odległości 150m to odchylenie wynosi np. 20m, a jak jestem na 75m to odchylenie wynosi 8-9 metrów. Celność NPC jest taka sama cały czas, tylko odchylenie się "zmienia" choć nie do końca bo jest ono stałe, a tylko może być korygowane przez jakiś skrypt/wzór w zależności od odległości.

Oczywiście mogę się mylić...Smoqu lepiej się zna. Choć to co ja pisze zawsze sprawdzam osobiście... wiadomo że niemożliwe jest odtworzenie identycznie sytuacji, tak więc to mógł być zbieg okoliczności że jak stałem dalej to rzadziej trafiali, a jak stałem bliżej to częściej.
Ostatnio edytowany przez Juraszka, 23 Kwi 2011, 12:19, edytowano w sumie 1 raz
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez KPBMacho w 23 Kwi 2011, 12:18

@Strellok



Jemu chodzi o to, że jest pewne odchylenie, gdzie padają strzały. Ale im bliżej Ty jesteś przeciwnika, tym więcej tego obszaru zasłaniasz. Czyli większe prawdopodobieństwo że dostaniesz. Tak wywnioskowałem.
"You're in the snipers sight, the first kill tonight, time to die.
You're in the bullets way, the White Death's prey, say goodbye"

http://www.panandrzej.pl/i,40,40/Niewidzialne%20s%C4%85Pijawki%20jeb*ne.jpg
KPBMacho
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 12 Lut 2011, 17:47
Ostatnio był: 31 Mar 2013, 12:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Juraszka w 23 Kwi 2011, 12:22

KPBMacho napisał(a):Jemu chodzi o to, że jest pewne odchylenie, gdzie padają strzały. Ale im bliżej Ty jesteś przeciwnika, tym więcej tego obszaru zasłaniasz. Czyli większe prawdopodobieństwo że dostaniesz. Tak wywnioskowałem.


Na pewno to się zgadza jeśli odchylenie na 1 metrze wynosi 4 metry, bo fizycznie niemożliwe jest nietrafienie czegoś co nam zasłania pole widoku :E
Związki na odległość to ch*j, a czołgi same się nie zatankują, pamiętaj.
Wave

Zostawiasz wóz na parkingu pod Tesco i jedziesz do sąsiedniego miasta to ch*j wie co się z nim może stać.
Wave
Awatar użytkownika
Juraszka
Łowca

Posty: 492
Dołączenie: 21 Cze 2010, 11:08
Ostatnio był: 21 Lut 2020, 16:06
Miejscowość: Gniezno
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 70

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Strellok w 23 Kwi 2011, 12:38

@ juraszka93 - Prawda z daleka cel jest mały i odchylenie robi swoje, a im bliżej tym cel jest coraz większy i odchylenie tak jakby maleje bo cel się powiększa i o wiele łatwiej NPC go trafić :D.
Awatar użytkownika
Strellok
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 22:04
Ostatnio był: 16 Lis 2011, 18:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 23 Kwi 2011, 13:21

Z tego co piszecie wnioskuję, że skoro nasi kompani mają uwzględnione parametry broni i balistykę taką jak gracz, to w połączeniu z odchyleniem które ich też dotyczy jako NPC, stają się siłą rzeczy mocno niecelni. Dzieje się tak dlatego, że mają nie jeden (tak jak normalny NPC), a dwa mechanizmy zmniejszające celność, które nałożone na siebie powodują ich mizerną skuteczność. Należy więc odchylenie celowania dać im 0 i niech balistyka broni zrobi swoje (bo biorąc pod uwagę to jak ja celuję, to nawet z zerowym odchyleniem i tak będą pudłować, bo statystyki broni nie pozwolą na idealne strzelanie).

Przetestujemy :)
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości