[S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Clear Sky\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez KPBMacho w 20 Kwi 2011, 13:57

Atakował zwykłego samotnika. Przez te 2 minuty go nie zabił, a skurczybyk się do składu schował. Samotnicy ruszyli na pomoc kompanowi i zrobili nibyolbrzymowi z tyłka jesień średniowiecza...
"You're in the snipers sight, the first kill tonight, time to die.
You're in the bullets way, the White Death's prey, say goodbye"

http://www.panandrzej.pl/i,40,40/Niewidzialne%20s%C4%85Pijawki%20jeb*ne.jpg
KPBMacho
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 12 Lut 2011, 17:47
Ostatnio był: 31 Mar 2013, 12:25
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Reklamy Google

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Wilk Fenris w 20 Kwi 2011, 16:19

Opanowałem Zonę z "Czystym Niebem" i nasuwa mi się parę uwag krytycznych :P

Samotnicy mają tendencję do czepiania się mnie nawet przy dużej dysproporcji sił na moją korzyść. To bardzo nienaturalne. Bo oto wyskakuje jakiś "cyc" w szmatach i zardzewiałą flintą i grozi facetowi, który jest ubrany w sprzęt za 50 000 rubli i właśnie wytłukł 8 frakcyjnych, którzy są znacznie lepiej uzbrojeni niż ów samotnik. I taka wsza każe mi zostawić każdy łup do którego podejdę. Normalnie powinienem się roześmiać w twarz takiemu obszczymurkowi, ale tutaj muszę grzecznie ustępować, albo kryć się po krzakach. Nie mogę takiemu łba odstrzelić bo moja własna frakcja mnie ukaże za to, że bronię swojego łupu i życia. Trochę to bez sensu. Pomysł sam w sobie ma potencjał, ale w takiej postaci to bardziej upierdliwe niż klimatyczne. Jestem członkiem silnej frakcji, która ma pół Zony w ręku i samotnicy powinni mieć jakiś respekt. Jestem dobrze uzbrojony... powinni czuć respekt.

Sankcje za zabijanie samotników... ok. Ale nie za takiego co się mnie czepia. To jest jego problem, że ryzykuje. Gdybym strzelił do jakiegoś samotnika pierwszy, niczym nie sprowokowany to rozumiem, że sankcja się należy. Ale jeżeli ktoś wszczyna awanturę, to jest to jego kłopot i jego ryzyko. Nie powinno się mnie za to karać.

Jeszcze jedna rzecz. Jeżeli ktoś strzelając do mnie, trafi przez przypadek samotnika, to ten powinien mu oddawać. Jak ja trafię samotnika, bo podlazł pod lufę, to ten mnie atakuje. W drugą stronę to nie działa, co sprawia, że samotnicy w walce są zawadą tylko dla mnie, nie dla mojego wroga.

Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że oddziały mojej frakcji są zawsze słabsze w walce od oddziałów wrogiej frakcji. Dają się klepać jak muchy na białej ścianie. Jeden oddział wroga bez problemu łyka dwa moje. Ale to jest jeszcze o tyle zrozumiałe, że trzeba jakąś zbalansować działania gracza... rozumiem to, bo wymusza to moje reakcje, więc się tak do tego nie czepiam :]

Jeszcze zauważyłem, że czasami pogoda potrafi się "zawiesić", co jest cholernie upierdliwe, jak ci się zawiesi podczas gęstej mgły ;)
Awatar użytkownika
Wilk Fenris
Stalker

Posty: 87
Dołączenie: 29 Sty 2010, 02:15
Ostatnio był: 01 Maj 2014, 18:55
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 4

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Strellok w 20 Kwi 2011, 16:33

@ KPBMacho - jeśli chodzi o te feralną anomalie co się z niej suwają artefakty to tam nic się nie da zdziałać bo tam jest wzniesienie i nic tam nie pomoże bo i tak będą spadać :D, ale jest jeden sposób żeby nie zdobywać artefaktów które tam są i tym samym nie ułatwiać sobie gry wystarczy tam nie chodzić i ich nie zbierać (jeśli ktoś szybko będzie chciał uzbierać na wymarzona broń to może sobie tam chodzi i zbierać artefakty co dzień więc dla niektórych ta anomalia to + bo mogą szybciej sobie dobry sprzęt skołować :D ), ja osobiście nie korzystam z tego ułatwienia bo to psuje grę i zbyt ją ułatwia :E

ps: Jak coś to nie chciałem cie urazić :) !
Awatar użytkownika
Strellok
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 22:04
Ostatnio był: 16 Lis 2011, 18:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Strellok w 20 Kwi 2011, 17:42

Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie nie wiem czy snajperka SGI 5k Sniper jest najlepsza w grze czy nie ma lepszej :E ( bo nie wiem czy warto ja ulepszać na maxa)?
Awatar użytkownika
Strellok
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 22:04
Ostatnio był: 16 Lis 2011, 18:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 20 Kwi 2011, 18:50

Samotnicy mają tendencję do czepiania się mnie nawet przy dużej dysproporcji sił na moją korzyść. To bardzo nienaturalne. Bo oto wyskakuje jakiś "cyc" w szmatach i zardzewiałą flintą i grozi facetowi, który jest ubrany w sprzęt za 50 000 rubli i właśnie wytłukł 8 frakcyjnych, którzy są znacznie lepiej uzbrojeni niż ów samotnik. I taka wsza każe mi zostawić każdy łup do którego podejdę. Normalnie powinienem się roześmiać w twarz takiemu obszczymurkowi, ale tutaj muszę grzecznie ustępować, albo kryć się po krzakach. Nie mogę takiemu łba odstrzelić bo moja własna frakcja mnie ukaże za to, że bronię swojego łupu i życia. Trochę to bez sensu. Pomysł sam w sobie ma potencjał, ale w takiej postaci to bardziej upierdliwe niż klimatyczne. Jestem członkiem silnej frakcji, która ma pół Zony w ręku i samotnicy powinni mieć jakiś respekt. Jestem dobrze uzbrojony... powinni czuć respekt.


Jest to "innowacyjny" skrypt. Dopiero sprawdzamy reakcję graczy. Oczywiście dodamy więcej czynników, które będą brane pod uwagę przy mierzeniu szans na pokojowe rozwiązanie sytuacji, czy choćby sam fakt, że samotnik zdecyduje się zaczepić gracza. Przepraszam, ale ze względu na to, że zespół jest dość mały, testujemy moda na graczach.

Sankcje za zabijanie samotników... ok. Ale nie za takiego co się mnie czepia. To jest jego problem, że ryzykuje. Gdybym strzelił do jakiegoś samotnika pierwszy, niczym nie sprowokowany to rozumiem, że sankcja się należy. Ale jeżeli ktoś wszczyna awanturę, to jest to jego kłopot i jego ryzyko. Nie powinno się mnie za to karać.


No i tu pojawia się problem. Bez sankcji nikt nie będzie się godził oddawać sprzętu. Trzeba pamiętać, że nawet najlepiej uzbrojony samotnik nie ma szans z nawet słabo uzbrojonym graczem. Gracz ma przewagę motoryczną jak i intelektualną. Nie wszystkie frakcje nakładają sankcje za zabijanie samotników. Np. najemnicy i bandyci mają to gdzieś kogo gracz ubija. Pomysły jak to rozwiązać mile widziane.

Jeszcze jedna rzecz. Jeżeli ktoś strzelając do mnie, trafi przez przypadek samotnika, to ten powinien mu oddawać. Jak ja trafię samotnika, bo podlazł pod lufę, to ten mnie atakuje. W drugą stronę to nie działa, co sprawia, że samotnicy w walce są zawadą tylko dla mnie, nie dla mojego wroga.


Problem z waniliowego CS jeszcze. Twórcy wyszli z założenia, że jeżeli NPC nie są ustawieni "ręcznie" jako do siebie wrodzy, to nigdy się nie trafią. Nie wiem jakim cudem, jeżeli taki samotnik zostanie trafiony 4 lub więcej razy z rzędu to dopiero wtedy zmienia nastawienie. Dla gracza często wystarczy 1 kula. Nie chcę tego zmieniać, gdyż wszystko wprowadza nowe obliczenia, ale mod i tak już smoli starsze komputery.

Nie wiem czemu, ale mam wrażenie, że oddziały mojej frakcji są zawsze słabsze w walce od oddziałów wrogiej frakcji. Dają się klepać jak muchy na białej ścianie. Jeden oddział wroga bez problemu łyka dwa moje. Ale to jest jeszcze o tyle zrozumiałe, że trzeba jakąś zbalansować działania gracza... rozumiem to, bo wymusza to moje reakcje, więc się tak do tego nie czepiam :]


I tak, i nie. Siła oddziału zależy głownie od ilości NPC w oddziale, ich broni, pancerzy, terenu, i wielu wielu innych czynników. Mogłeś odnieść wrażenie, że twoje oddziały są słabsze, bo grałeś Czystym Niebem. A w README jest napisane, że cechą negatywną Czystego Nieba są mniejsze oddziały. Gdzie przy innych frakcjach oddziały zawierają od 3 do 5 członków, u Czystego Nieba jest to 2 do 4.

Jeszcze zauważyłem, że czasami pogoda potrafi się "zawiesić", co jest cholernie upierdliwe, jak ci się zawiesi podczas gęstej mgły ;)


Pogoda często resetuje się jak się prześpisz albo zmienisz poziom. W zwykłej wersji TFW ustawione jest, że ma przeważać zła pogoda w stosunku 8:2. :) Dlatego mogłeś mieć długie gęste mgły.

Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie nie wiem czy snajperka SGI 5k Sniper jest najlepsza w grze czy nie ma lepszej :E ( bo nie wiem czy warto ja ulepszać na maxa)?


Jest to jedna ze słabszych broni snajperskich. Wrzuciliśmy go jako alternatywę dla Vintar BC.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Strellok w 20 Kwi 2011, 18:55

Heh dzięki za odpowiedź bo jak na razie tylko tą snajperkę spotkałem.
Awatar użytkownika
Strellok
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 22:04
Ostatnio był: 16 Lis 2011, 18:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idek w 20 Kwi 2011, 19:42

skoro jest ustawiona zła pogoda 8;2 to jest możliwość ustawienia 2;8 ?
Idek
Tropiciel

Posty: 224
Dołączenie: 10 Lut 2011, 22:06
Ostatnio był: 22 Lip 2014, 16:27
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 20

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 20 Kwi 2011, 19:42

Odnośnie zabierania sprzętu proponuje coś takiego:

Szansa na udane pokojowe rozwiązanie sytuacji:

Wyjściowa 30%

+/- od 0 do 50% za relację z frakcją rozmówcy

+ 10% za każdego kompana

- 10% za każdego członka oddziału rozmówcy

+ 2% * X za każdą broń niesioną przez gracza i kompanów gdzie X jest brane z tej tabeli:

:

Kod: Zaznacz wszystko
   
   Makarov         = 1,
      Makarov z tłumikiem         = 1,
      Fort         = 1,
      Browning      = 1,
      Bereta      = 1,
      Walther      = 1,
      SIG220      = 1,
      Colt 1911      = 1,
      USP compact         = 1,
      Desert Eagle   = 1,
      Obrzyn      = 2,
      Karabin myśliwski      = 2,
      Wincheaster1300   = 3,
      Spas12      = 4,
      M3         = 3,
      Protecta      = 4,
      AK74U      = 5,
      MP5         = 5,
      Bizon         = 5,
      HK53a3      = 5,
      Vikhr         = 5,
      UMP45      = 5,
      AK74      = 6,
      Abakan      = 7,
      L85         = 6,
      LR300      = 7,
      SIG550      = 8,
      Groza   = 8,
      Val         = 9,
      SIG550 sniper   = 4,
      TRG22      = 4,
      PSG1         = 4,
      Mosin      = 4,
      Vintorez      = 4,
      SVU         = 4,
      SVD         = 4,
      G36         = 9,
      FN2000      = 10,
      PKM         = 11,
      RPK         = 10,


- 2% * X za każdą broń niesioną przez członków oddziału rozmówcy gdzie X jest brane z tabeli powyżej.

+ 5% * X za każdy pancerz gracza i kompanów gdzie X jest brane z tej tabeli:

:

Kod: Zaznacz wszystko
Klasa kurtki = 0
Klasa ubrania stalkera = 1
Klasa Sevy = 2
Klasa Berylu/Bułatu = 3
Klasa Exo = 4


- 5% * X za każdy pancerz niesiony przez członków oddziału rozmówcy gdzie X jest brane z tabeli powyżej.

+ 0.2% za każdego członka frakcji gracza jeżeli gracz jest we frakcji. Nie liczy się jeżeli gracz jest bandytą i sprzęt chce od nas inny bandyta, gdyż bandyci skubią nawet swoich.

- 0.2% za każdego członka frakcji rozmówcy jeżeli rozmówca jest w we frakcji.


Pasuje?
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Sonny Psycho w 20 Kwi 2011, 20:01

Jak dla mnie może być. Mam do ciebie smoq dwa pytania:
-Czy i kiedy zostaną ulepszeni barmani(to, co pisałem parę stron temu)?
-Czy można zdobyć w tym modzie FT2000M? Jak tak to gdzie?
Sonny Psycho
Kot

Posty: 16
Dołączenie: 28 Maj 2010, 19:05
Ostatnio był: 22 Maj 2011, 17:27
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 0

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Strellok w 20 Kwi 2011, 20:13

System jest w porządku bo umieściłeś w nim dużo czynników wpływających na to czy uda nam się pokojowo rozwiązać sytuacje i niema tu raczej co kombinować bo wszystkie możliwe czynniki chyba wypisałeś :D.
Awatar użytkownika
Strellok
Kot

Posty: 43
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 22:04
Ostatnio był: 16 Lis 2011, 18:33
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 1

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez smoq2 w 20 Kwi 2011, 20:18

Sonny Psycho napisał(a):-Czy i kiedy zostaną ulepszeni barmani(to, co pisałem parę stron temu)?


Nakreśl mi problem jeszcze raz, bo się już pogubiłem.

Sonny Psycho napisał(a):-Czy można zdobyć w tym modzie FT2000M? Jak tak to gdzie?


Sorki, nie można. Wpadł mi do listy przez przypadek.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [S.T.A.L.K.E.R: The Faction War]

Postprzez Idek w 20 Kwi 2011, 20:22

ciekawi mnie dlaczego trg ma tylko 4 skoro to dobra kampa
Ostatnio edytowany przez Idek, 20 Kwi 2011, 21:05, edytowano w sumie 1 raz
Idek
Tropiciel

Posty: 224
Dołączenie: 10 Lut 2011, 22:06
Ostatnio był: 22 Lip 2014, 16:27
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 20

PoprzedniaNastępna

Powróć do Czyste Niebo

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości