Konwersja modeli i animacji

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Konwersja modeli i animacji

Postprzez grangtx w 16 Kwi 2011, 20:17

Witam wszystkich STALKERów z tego forum :)

Mam pytanie odnośnie edytowania modeli i animacji. Otóż bez problemu konwertuje sobie modele z gry z formatu *.ogf do *.object i potem Actor Editor'em do formatu *.obj który można importować w 3DS Max'ie.

Mam natomiast problem z edytowaniem animacji - konwertuje pliki *.omf do *.skls, jednak nie mogę niczym otworzyć tych plików *.skls.

Czy ktoś wie, jak można je edytować? Zależy mi, aby można było otworzyć model postaci w 3DS Max'ie i wczytać do niego odpowiednie animacje.

Druga sprawa dotyczy tego, że po konwersji modeli z *.ogf do *.obj i wczytaniu ich do 3DS Max'a, modele postaci wychodzą strasznie kanciaste - http://justpic.net/pic/krovosos.jpg - czy jest to normalne, czy robię coś źle?

Za ten post grangtx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wheeljack.
grangtx
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 20:05
Ostatnio był: 05 Maj 2011, 02:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: Konwersja modeli i animacji

Postprzez Wheeljack w 16 Kwi 2011, 20:24

Tego no, .skls to kilka animacji, nie jedna, więc musisz eksportować do .skl.
A co do kanciastych modeli, to są takie tylko w Maksie, czy pod wyeksportowaniu do AE?
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: Konwersja modeli i animacji

Postprzez grangtx w 16 Kwi 2011, 20:44

OK, wyciągnąłem z krovosos_animation.omf jedną animację, tj. krovosos_animation_stand_attack_0.skl, ale nadal nie mogę dojść jak to wczytać razem z modelem do 3DS Max'a.

Co do kanciastości, to tak, w Actor Editor model wygląda normalnie, nie widać, aż takich kantów - http://justpic.net/pic/krovososss2.jpg http://justpic.net/pic/krovosossss.jpg
grangtx
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 20:05
Ostatnio był: 05 Maj 2011, 02:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1

Re: Konwersja modeli i animacji

Postprzez Wheeljack w 16 Kwi 2011, 20:49

Najpierw importuj model, potem animację. Mam nadzieję, że wiesz jak się z animkami w Maksie obchodzić. :P
A co do kanciatości to poszukaj opcji zmieniającej to:
Image
w to:
Image
Jeżeli jest w Milkshapie to w Maksie też będzie. :)
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: Konwersja modeli i animacji

Postprzez MatrixSTR w 16 Kwi 2011, 20:56

Najprościej będzie otworzyć model w MilkShape i zapisać go jako 3ds po czym otworzyć w Maxie, wtedy powinieneś mieć możliwość edytowania animacji i możliwe że wtedy odpalisz animacje
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: Konwersja modeli i animacji

Postprzez grangtx w 16 Kwi 2011, 21:01

No właśnie nie za bardzo, dlatego o to pytam :) Nie siedzę w grafice 3D. Jestem fanem gry Jagged Alliance 2 - strategii turowej z widokiem z rzutu izmoetrycznego i wpadłem na pomysł, żeby zrobić nowe obiekty do gry - z modeli 3D wyrenderować obiekty 2D w rzucie izometrycznym. Z samymi modelami wyszło mi całkiem nieźle, więc pomyślałem, żeby spróbować też stworzyć nowe animacje postaci/potworów, które można by dodać do gry.

OK, spróbuję się jeszcze pobawić z MilkShape.
grangtx
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 16 Kwi 2011, 20:05
Ostatnio był: 05 Maj 2011, 02:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 1


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości