S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Bambosz107 w 07 Mar 2011, 22:19

No dobrze, może i macie rację, ale na pewno nie w kampanii. Multi to co innego, mogą zrobić tam coś na styl trybu Zombie z CoD'a, jeśli tak się wam to podoba. Ale w kampanii? IMO beznadziejny pomysł, popsuło by to klimat i mechanikę gry.
Go Go Power Rangers!!
Awatar użytkownika
Bambosz107
Legenda

Posty: 1280
Dołączenie: 10 Maj 2009, 21:50
Ostatnio był: 15 Cze 2022, 20:42
Miejscowość: Tarnów
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 87

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 07 Mar 2011, 22:36

Niby nikomu taki zamysł, by nie zaszkodził, ale... By tak naprawdę wyszło to na dobre, trzeba stworzyć oddzielnie tak jakby grę pod single'a oraz co-opa. Jeżeli gra wygląda tak samo w single'u i w co-opie to, wg mnie, miła się to kompletnie z celem. Gra - teoretycznie - stworzona pod single'a i odpalimy ją w trybie z kolegą, gra będzie po prostu łatwiejsza, niż mielibyśmy grać samemu. A teraz wyobraźmy sobie granie w pojedynkę w grę, która została stworzona z myślą o graniu we 2 osoby...

Kpuc napisał(a):Tak jak w Army of two kolega nigdy nie umiera tylko nie może nic zrobić musimy do niego podejść zaciągnąć w bezpieczne miejsce i dopiero dać adreanaline

To w Army of Two tak rozwiązali sprawę "śmierci"...? No pięknie. Pomysł poroniony całkowicie. Wg mnie jak kompan ginie, to jest koniec gry i załadowanie ostatniego save'a, a nie koleś jest nieśmiertelny. :facepalm:
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Ozi w 08 Mar 2011, 02:00

Co-opa nie będzie, jest to za bardzo sprzętożerne, a gsc chce pewnie zrobić S2 dużo lepszego od części z x-raya, a po co im ograniczać się co-opem. Dodatkowo są ograniczeni sprzętowo przez konsole. Dodatkowo jakby chcieli stworzyć coopa, to by grę musieli pod niego tworzyć od podstaw, a wg. mnie, gdyby go wprowadzili, już by o tym powiedzieli, bo zmienia to stalka o 180 stopni. A co do problemów opisanych przez xkowka, to są rzeczy mało istotne na decyzję o coopie, bo np. owy poziom trudności można z łatwością dostosowywać w trakcie gry, a po śmierci respawn u jakiegoś doktora, lub w innym miejscu. I nie wszystko pod coopa się nadaje, wg mnie przy sprzęcie jaki jest teraz dostępny jest za wcześnie na niego w stalkerze, by gracze byli usatysfakcjonowani.
Awatar użytkownika
Ozi
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 04 Sty 2010, 17:51
Ostatnio był: 21 Paź 2019, 15:48
Kozaki: 5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez jalkavaki w 08 Mar 2011, 10:02

A pojawiła się jakaś w ogóle gra z fabułą co-op?
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez paintball_0 w 08 Mar 2011, 10:35

Pojawiły nawet dwie. Left 4 Dead. Prosty sposób na coop z fabułą, to dać jak najmniej fabuły w czasie walki i jak najwięcej pomiędzy starciami. ;)

@Ozi, Coop występował już w modach do Half-Life 1, nie wiem co masz na myśli, pisząc o sprzętożerności. Jakoś gry multiplayer na bardzo rozległych mapach istnieją i nikt nie narzeka. Jedyny problem to wyjaśnić fabularnie jak to się stało, że w grze ląduje dwóch stalkerów, a nie jeden i wymyślić system questów, który pozwala na rozegranie ich we dwie osoby.

Coop w stalkerze "single player" nie jest mi do szczęścia potrzebny. Ale byłby miłym dodatkiem. Nikt nie musi poświęcać singla na rzecz fabuły coop. Jeśli X-ray 2 będzie w stanie wesprzeć coop, to po prostu pojawią się nań mody. Jedyne co GSC musi zrobić, to dać moderom wolną rękę.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez metronome w 08 Mar 2011, 11:24

Co-opa widziałbym zrobionego na podobieństwo tego z Borderlands. Kampanię można rozegrać samemu, a postacią z singla można też grać w czteroosobowym co-opie kontynuując rozpoczętą w nim historię. Działa to w obie strony. Nawet gdy ktoś opuści grę nic nie stoi na przeszkodzie aby dalej kontynuować ją samotnie, różnice w wykonanych do tej pory zadaniach przez każdego z graczy są również uwzględnione, struktura zadań nadal pozostaje niezmieniona! Choć przyznam, że mogłyby pojawiać się czasem takie, które wymagają prawdziwej kooperacji, a nie jedynie towarzystwa podczas urządzania wesołej rozpierduchy.
To byłoby coś nowego. Mogę grać sam przez całą grę lub od czasu do czasu zaprosić kumpla by razem poszwendać się po Zonie (przydałby się wtedy jakiś uproszczony kreator postaci). Przecież nieraz spotkać można Stalkerów podróżujących w dwójkach lub w grupach, a nam zdarza się czasem wspomóc działania innych.

To tylko moja drobna zachcianka, której STALKER tak naprawdę nie potrzebuje, choć byłaby miłym dodatkiem.
metronome
Kot

Posty: 4
Dołączenie: 09 Lut 2008, 07:07
Ostatnio był: 08 Paź 2011, 00:32
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 10 Mar 2011, 17:51

A ja najchętniej nie wiedziałbym go wcale. Stalkera znam od pierwszej części i jakoś nie wyobrażam sobie, jak można byłoby rozwiązać tą kwestię. Tym bardziej, że jest to gra o wybitnie nieliniowej strukturze (szczególnie CoP). Zresztą, nie przepadam za coopem i tyle. Zrobienie go albo uderzyłoby w tryb dla jednego gracza, albo kooperacja byłaby dodana na odwal i niedopracowana.
Bardziej liczę na lepsze oskryptowanie gry, co zwiększyłoby dynamikę starć (mam tu na myśli główne misje). Do tego wypadki losowe: ataki mutantów na bazę, misje losowe typu "zabij, przynieś, przejmij" (po zakończeniu głównego wątku i misji pobocznych nie było co robić.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez meJKu w 10 Mar 2011, 20:56

Ja tam coopa w Stalkerze 2 widziałbym w formie rozbudowanych misji. Lądujemy np na Skadowsku w Zatonie i mamy jakieś zadanie do wykonania, na przykład coś w stylu: idź do noego->zapytaj o fuchę->idź do radiostacji->oczyść ją->znajdujesz dokumenty->idziesz we wskazane miejsce->blablabla itp. A za ukończenie jakaś nagroda ; )

A freeplay coop to z chęcią bym ujrzał.
Awatar użytkownika
meJKu
Weteran

Posty: 681
Dołączenie: 04 Gru 2007, 22:21
Ostatnio był: 25 Wrz 2024, 22:04
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 111

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Pijawol w 10 Mar 2011, 22:04

Pora na mój kolejny wpis. :E
Mam nadzieję, że poprawią bug w którym niektóre mutki wyrzucają nas w niebo. Normalnie zwariować można z tym czymś - raz mnie Dzik wyrzucił na ok. 20-30 metrów w górę... :facepalm:
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1278
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: Dzisiaj, 08:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez adin w 11 Mar 2011, 00:34

Moim zdaniem STALKER nie potrzebuje żadnego coopa czy innego ustrojstwa które de facto nic specjalnie ciekawego do samej rozgrywki nie wnosi. Tu będzie liczył się klimat, tylko i wyłącznie.
Image

Za ten post adin otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Szpagin.
Awatar użytkownika
adin
Ekspert

Posty: 711
Dołączenie: 14 Sty 2007, 01:58
Ostatnio był: 08 Mar 2024, 22:43
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Kozaki: 28

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Polski zolnierz w 13 Mar 2011, 15:33

Siemanko...wow dawno mnie tu nie było :o ! Miło wrócić w stare progi :D. A tak co do coop-a...to w sumie czemu nie. Co prawda mało która gra utworzyła go na przyzwoitym poziomie i tutaj byłby z tym problem. Co-opa w singlu nie widze, to bezsens faktycznie. Może jakieś główne zadania jak np. z Cieniu wejście do Prypeci, czy wejscie do Elektrowni to wtedy można by robić co-opa na 4 graczy. Wchodzimy, czyścimy i jest po zadaniu, load następna misja. To jest chyba jedyna wersja jaka mogłaby powstać. Bo co do tego jakby mi się marzyło...to można by długo. Faktycznie najfajnieszy byłby co-op freeplay. Startujemy w lokacji początkowej (Kordon, Skadowsk, gdziekolwiek) i robimy co chcemy w czwórke. Ale takim już w ogóle wymarzonym :E ...który raczej...ba nawet napewno nie powstanie (przynajmniej szybko) to byłby taki masowy otwarty multi...coś ala te internetowe gierce (Boże wybacz za porównanie- Tibia). Masz swojego stalkera, otwarty świat, inni gracze też grają, łączą się w frakcje etc. etc...nawet byłoby rozwiązanie z disconectem...idziesz spać na sen wieczny w bazie :D...dobra dobra wiem, przepraszam, ale pomarzyć można :D. Jeśli taki co-op powstanie w ogóle dla FPS'a a już najlepiej dla Stalkera...to nie wiem, ale chyba pójde kupić drugi raz Stalkera i złoże w podziękowaniu na ołtarzu. Choć pewnie przez taki co-op to ja bym stracił sporo z życia rzeczywistego :D
"Prawda wyłania się tak samo niespodziewanie jak deszcz popromienny Czarnobyla"
Awatar użytkownika
Polski zolnierz
Tropiciel

Posty: 376
Dołączenie: 01 Sie 2007, 13:59
Ostatnio był: 04 Kwi 2011, 09:37
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Rieekan w 13 Mar 2011, 16:10

Możliwość grania w co-op'ie jako sama idea nie byłaby zła, ale twórcy musieliby to nieźle przemyśleć, a i tak wynik mógłby być niezadowalający. Ja bym tam już wolał aby przeznaczyli dostępny czas na doszlifowanie fabuły i inteligencji npc'ów i w ogóle całego sztucznego życia w zonie, a co-op'a ewentualnie zostawili na jakiś mały dodatek bez wyższej fabuły, składający się tylko z questów stworzonych specjalnie do wypełniania ich z innymi ludźmi i z możliwością stworzenia własnej postaci.
Image
Awatar użytkownika
Rieekan
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 06 Sie 2010, 18:07
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 14:58
Miejscowość: Nołłer
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 8

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości