S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Profesor Wołodia po 14 latach swoich badań wciąż nie dowierzał. Pod nosem cały czas powtarzał - "будет, не будет...".

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez MikiSkywalker w 20 Lut 2011, 03:26

Ja na razie od 2 oczekuje tylko dwóch rzeczy lepszej optymalizacji i żeby znów nam nie dali pod władze jakiegoś Majorka albo Szramy. A resztę w miarę wiadomości dotyczących gry :D
Image
"Witamy w Mieście Duchów"
Awatar użytkownika
MikiSkywalker
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 11 Gru 2010, 01:44
Ostatnio był: 03 Sie 2015, 03:46
Miejscowość: Chełmża
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 2

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez kis104 w 20 Lut 2011, 08:44

Mi się marzy zagrać kimś może z Monolitu... ;D Żartuje.. Majorbył jedną z fajniejszych postaci w serii, nie to co Szrama. Mi się gra ANI RAZU nie wywaliła do pulpitu (sukces ;)). Oby fabuła była jakimś ciągiem dalszym...
Prawdziwy Stalker powinien zrobić w życiu trzy rzeczy:
1.Zabić chimerę.
2.Przetrwać emisję.
3.Wypić 5 kozaków czasie krótszym niż 3 minuty.

Za ten post kis104 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Hssiss.
Awatar użytkownika
kis104
Łowca

Posty: 425
Dołączenie: 31 Maj 2010, 18:56
Ostatnio był: 17 Lip 2024, 18:33
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 43

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Iceformen w 21 Lut 2011, 21:32

W Stalkerze 2 poznamy zapewne odpowiedzi na pytania kim są najemnicy ? Co się stało z monolitem ? Jakie mają zamiary ? itp. Wolałbym żeby seria się na dwójce jeszcze nie skończyła bo takie za szybkie wyjaśnienie tylu wątków fabularnych w jednej grze było by głupie. Mam nadzieję że spotkamy bohaterów z poprzednich odsłon (Majora itd) dostaniemy fajną fabułę z mnóstwem wątków ciekawych. Ciekawych rozwiązań oraz zakończeń takich jak w Zewie Prypeci. Kurcze modlę się tylko żeby nie zabili klimatu zmieniając silnik graficzny wolałbym żeby dopracowali nieco grafe taką jaka była w poprzednich odsłonach. Wiem że grafika nie jest jakimś dużym aspektem ale w takiej grze jak Stalker ona pasuje i buduje klimat a to bardzo ważne w takich grach więc niech zostawią silnik taki jaki jest. I aby nie przesadzili z wymaganiami to będzie na pewno dobry Stalker. Nie mogę się doczekać pierwszych screenów czy coś :E
Depressive Black Metal
Iceformen
Stalker

Posty: 106
Dołączenie: 27 Sty 2011, 13:48
Ostatnio był: 27 Mar 2016, 14:45
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 17

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Kumpel111 w 25 Lut 2011, 18:20

Mam takie pytanie, kiedy będzie następne Q&A?
Awatar użytkownika
Kumpel111
Tropiciel

Posty: 363
Dołączenie: 24 Wrz 2010, 18:23
Ostatnio był: 05 Lip 2024, 08:31
Miejscowość: Paraguay
Frakcja: Zombie
Kozaki: 22

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez specPL w 26 Lut 2011, 21:58

Ja bym wprowadził następujące zmiany:
- Do broni bym stworzył osobne magazynki, które np. można łączyć, a które by były traktowane jako osobne przedmioty. Do samej tylko rodziny AK są magazynki 10, 30 nabojowe, 20 nabojowe samoróbki, 45 nab. z RPK, do tego najnowszy krzyk mody - 60 nab. magazynek 4 rzędowy, no i oczywiście bębny. Poza tym taka customizacja broni fajnie by wyglądała.
- Pełną modyfikacje broni, niekoniecznie opartą na technikach. Proste patenty można zrobić samemu - przykładowo odnajdujesz latarkę i taśmę klejącą/ izolacyjną. Użycie tego spowoduje owinięcie latarki i przyczepienie do broni - i mamy latarkę na broni. Najlepiej jakaś fajna animka do tego i byłby miód.
- Leczenie się a'la Far Cry 2 - czyli też wciskasz klawisz leczenia i widzisz fajną animkę ( niektóre były na prawdę hardkorowe) , przy okazji nie ma paradoksów że jednocześnie się bandażujesz i przeładowujesz magazynek.
- system amunicji oparty na magazynkach które są napełniane pociskami, a nie na samej ilości amunicji. Przykładowo okienko HUD mogłoby wyglądać tak: weapon AK-74, magazines ( albo zamiast napisów ikona) 1/4, ( lub 2/ 2 jeśli byłyby sczepione). Łączenie magów skutkowałoby szybszym przeładowaniem, a mniejszym balansem broni.
- ciało mutaków promieniuje, bo żyją w promieniotwórczej strefie od urodzenia, żrą zainfekowane żarcie więc jest jak jest.
- no i co najważniejsze - w stalkera gra sie najfajniej jak sie ma slaby sprzet, czyli w grze powinno być bardzo trudno zdobyć cokolwiek, mniej handlarzy, mniejsze możliwości nabycia nowej broni i kombinezonu, co spodowałoby szacunek do tego co mamy i ciągle trzymało nas w poczuciu niebezpieczeństwa. Np. zdobycie kombinezonu Stalkera było by świętem, a SEWY - to już cud boski. Najpopularniejszym kombi powinna być skórzana kurtka, bądź płaszcze. Na więszkości wstawek widzimy tak ubranych stalkerów - co zresztą jest realistyczną wizją.
- nowy bohater - najlepiej ktoś spoza Zony. Z braku perspektyw kolo wyrusza do Zony, uzbrojony tylko w nóż, wyposażony tylko w śpiworek, kurteczkę, kozaka i chleb. Resztę musiałby skombinować sobie sam.

Jak coś jeszcze wymyśle to wpisze ;) Niemniej jednak moja wizja stalkera to ostry hardkor.

Za ten post specPL otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Dzikus.
specPL
Stalker

Posty: 171
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:14
Ostatnio był: 26 Sie 2011, 22:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 7

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez M.R.O.K. w 27 Lut 2011, 10:48

Nie tylko ty o tym marzysz... A co do tych animacji, to wątpię bo od początku stalkera nie ma nawet animacji założenia tłumika, (to tylko moja opinia). Nowy silnik jest potrzebny, klimatu na pewno nie zniszczy, GSC znają się na tym.
Klimat buduję także to co dopowiedziałeś już o sprzęcie (mało i trudno dostępny). Ale zanim stalker2 wyjdzię (mam nadzieję) GSC wesprze się rady społeczności i może stalker2 będzie mógł nosić miano S.T.A.L.K.E.R.' a
Awatar użytkownika
M.R.O.K.
Redaktor

Posty: 166
Dołączenie: 20 Kwi 2009, 14:28
Ostatnio był: 19 Wrz 2016, 19:45
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: --
Kozaki: 4

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez specPL w 27 Lut 2011, 13:21

Fajnym akcentem byłoby też rozbudowanie algorytmów SI. Np. bierzemy kolesia na wyprawe, znajdujemy artefakt i tu mamy kilka możliwości:
- jeśli było wszystko czoko to wracamy z tym kolesiem do bazy
- jeśli się pospinaliśmy w dialogach ( powinien być rozbudowany system dialogowy jak w RPG) moze sie zdarzyc ze kolo nas opusci
- stalkerowi spodoba sie artefakt, strzeli nam w plecy, zostawi nas i ukradnie naszą zdobycz.

Ach te marzenia...
BTW dobrze wiedzieć że ktoś "czuje" tak jak ja :D
specPL
Stalker

Posty: 171
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:14
Ostatnio był: 26 Sie 2011, 22:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 7

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 27 Lut 2011, 17:49

Taa, może jeszcze możliwość ukończenia gry przez NPC? <sarkazm>
Stalker jest STRZELANKĄ, a nie RPG. Nigdy nie lubiłem erpegów i nie mogłem się do nich przekonać (jedyny wyjątek to seria Mass Effect, ale to i tak strzelanka). Tak więc Stalker powinien iść w kierunku akcji - nie rozmowy (to, co jest w Zewie Prypeci zupełnie mi odpowiada), nie rozwój postaci, ale strzelanie, walka i przede wszystkim przetrwanie w śmiertelnie groźnym środowisku. Więcej anomalii, więcej mutantów, więcej emisji, toksyczne deszcze i opad promieniotwórczy, frakcja renegatów - ludzi wyrzuconych z frakcji i dezerterów.
Nie róbmy ze Stalkera jakiegoś erpega - to FPS i niech tak pozostanie.
Jasne, to ambitna gra o otwartej strukturze, ale niech GSC nie idzie dalej w tym kierunku.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez SVDstriker w 27 Lut 2011, 17:53

Tak, właśnie, toksyczne deszcze, to by się przydało, ale pomysł spec'a mi się też spodobał bo w stalkerze nie chodzi tylko o strzelanie. Mogli by dodać np. encyklopedie, własne wpisy w PDA. Ale o tym już pisałem i nie chce pisać po raz trzeci czy tam czwarty. Taka niby "pierdoła" a dodaje klimatu...
Image
Awatar użytkownika
SVDstriker
Tropiciel

Posty: 255
Dołączenie: 15 Lis 2010, 11:37
Ostatnio był: 15 Cze 2012, 20:18
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 52

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Domianos w 27 Lut 2011, 17:57

Tak, wpisy do PDA to czego mi brakuje. Zobaczyłbym jeszcze z chęcią nowe bronie np. miotacz płomieni. Tylko żeby chłopaki z GSC nie zniszczyły klimatu
Awatar użytkownika
Domianos
Łowca

Posty: 407
Dołączenie: 23 Lis 2009, 22:32
Ostatnio był: 25 Wrz 2024, 18:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 28

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez BaMbOsZ w 28 Lut 2011, 12:38

Domianos napisał(a):Tak, wpisy do PDA to czego mi brakuje. Zobaczyłbym jeszcze z chęcią nowe bronie np. miotacz płomieni. Tylko żeby chłopaki z GSC nie zniszczyły klimatu

Miotacz płomieni zupełnie by nie pasował do klimatu S.T.A.L.K.E.R.:a.Ja raczej oczekuje więcej lokacji ,nowych mutantów i broni,a wpisy do PDA to dobry pomysł.
Pozdrowienia.
Awatar użytkownika
BaMbOsZ
Stalker

Posty: 93
Dołączenie: 25 Lut 2011, 22:16
Ostatnio był: 03 Lut 2014, 02:03
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 5

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 28 Lut 2011, 16:35

Szpagin napisał(a):Stalker jest STRZELANKĄ, a nie RPG. Nigdy nie lubiłem erpegów i nie mogłem się do nich przekonać (jedyny wyjątek to seria Mass Effect, ale to i tak strzelanka). Tak więc Stalker powinien iść w kierunku akcji - nie rozmowy (to, co jest w Zewie Prypeci zupełnie mi odpowiada), nie rozwój postaci, ale strzelanie, walka i przede wszystkim przetrwanie w śmiertelnie groźnym środowisku. Więcej anomalii, więcej mutantów, więcej emisji, toksyczne deszcze i opad promieniotwórczy, frakcja renegatów - ludzi wyrzuconych z frakcji i dezerterów.
Nie róbmy ze Stalkera jakiegoś erpega - to FPS i niech tak pozostanie.
Jasne, to ambitna gra o otwartej strukturze, ale niech GSC nie idzie dalej w tym kierunku.

Może wybierz grę, która spełni Twoje założenia, co do S.T.A.L.K.E.R. 2. Osobiście polecam CODa albo Metro 2033 - typowe shootery. ;)

S.T.A.L.K.E.R. to FPS z elementami RPG i ten miks świadczy o jego unikatowości. Jak w S2 wyeliminują całkowicie te elementy, to z gry pozostanie tylko nazwa. Rozwój postaci, przetrwanie, dialogi, nieliniowość - to chcę zobaczyć w S2.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 15 Lis 2024, 02:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości