przez smoq2 w 26 Lut 2011, 19:23
Naszym wymarzonym stylem walki byłby standardowy "okop się i strzelaj". W CS wprowadzono system smarcover'ów - "inteligentnego" chowania się, stylem z Mass Effect. Widzimy go np. zaraz na początku level'u Szpital kiedy ludki z CN chowają się za podziurawiona ścianą. Czasami zdarzy się, że w grze jakimś przypadkiem któryś NPC schowa się za skrzynią, albo innym kanciastym obiektem używając smartcover.
Uważamy (a raczej marzymy), że najbardziej realny styl walki, byłby taki, że NPC biegnie za osłonę i tylko wychyla się strzelając, bez żadnej bieganiny czy zabawy we flaknowanie gracza. Proste i jak w życiu nie? Problem jest taki, że w odróżnieniu od Mass Effect czy Gears Of War, smartcover'y nie są determinowane dynamicznie, a raczej są punktami wciśniętymi na stałe w geometrię terenu. Czyli efekt jest taki, że żeby dodać punkty do "bunkrowania" się, to trzeba by dodać takie punkty(i oczywiście każdemu przypisać odpowiednia animację) z każdej strony każdej skrzyni, beczki, kamienia, drzewa(!), ściany, wagonu, samochodu, itd. Do śmierci byśmy nie skończyli.
Na razie mogę powiedzieć, że rozwijamy się w dziedzinie AI w stalkerze, i na pewno postaramy się jakoś pozbawić stalkerów skłonności samobójczych.
-
Za ten post smoq2 otrzymał następujące punkty reputacji:
- KPBMacho.