[S.T.A.L.K.E.R. The Chernobyl Shadows - Life In A Dead Zone]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez scigacz1975 w 26 Sty 2011, 21:41

Żarcie "spożywa" się normalnie - lewym dwuklikiem. Nie wiem może rzeczywiście jest to jakiś bug z tych modów ale nie zwróciłem na to uwagi - u mnie normalnie działało. Natomiast prawo klikiem instalujesz dodatki do broni. Jeżeli chcesz opis przedmiotu wystarczy kliknąć na niego raz lewym i wyskakuje opis.

Co do XP - ktoś napisał bzdurę - to był pierwszy system bazujący na NT - czyli tak naprawdę systemie serwerowo - firmowym. Stąd nazwa XP czyli experience = doświadczenie. Ale fakt - siódemka rzeczywiście lepiej wykorzystuje zasoby a zwłaszcza wersja 64bit. Po prostu jest w stanie na maksa wykorzystać sprzęt łącznie z osobnymi przydziałami procesów na poszczególne rdzenie procka. Ale gdyby XP64bit był stabilniejszy to pewnie długo bym jeszcze z niego korzystał. Szkoda że nie zrobili MX-a na bazie XP64


Edit: Spróbuj cofnąć się kilka sejvov w tył. A tak w ogóle to co jakiś czas zrób sobie przetrzepkę w sejvach bo chyba jednak za dużo to nie za zdrowo - tak przynajmniej mi to wygląda
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 01:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Reklamy Google

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez Universal w 26 Sty 2011, 21:51

Dwuklik nic nie daje. Dodawanie np. celowników działa prawidłowo. Opis też się pojawia.

Grałem już parę razy w Stalkera, więc wiem, jak powinno to wyglądać;)

Co zauważyłem przed chwilą - artefakt Kropelki Duszy mam przy pasie. Po chwili, sprawdzając ekwipunek, zauważam jego brak. A u handlarza jest możliwa jego sprzedaż.

Czy naprawdę tylko ja mam takie problemy?:P

=====
ROZWIĄZANIE PROBLEMU Z JEDZENIEM:
Rozwiązanie jest prozaiczne i żal mi tyłek ściska, że dopiero teraz na to wpadłem: wystarczy przemieścić ikonkę konserwy/chleba/pistoletu na samą górę inwentarza - menu kontekstowe nie wyświetla się na jego (inwentarza) dole. Później dany przedmiot wraca w swoje miejsce, ale com zjadł, tom zjadł.
Ostatnio edytowany przez Universal, 27 Sty 2011, 22:36, edytowano w sumie 1 raz
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez scigacz1975 w 26 Sty 2011, 21:56

daj mi loga jakiegoś bo to wygląda jakby gubił jakieś pliki. Wszystkie artefakty możesz sprzedawać.


Edit.: Jeżeli masz gdzieś archiwum z poprawką to nadpisz pliki jeszcze raz - może mu się coś pochrzaniło - nie czaję tych błędów bo takich nie miałem.

Znalazłem coś na temat Xp i pamięci którą w nim SOC widzi. Okazuje się że mozna mieć 3gb pamięci ram a stalker widzi i tak tylko 2

Przeczytajcie sobie to:
:

Kod: Zaznacz wszystko
Zelazny temat wydajności sprzętu przy grze w STALKER-a
Istotą tego tematu jest niewielka "analiza wzajemnych odniesień" gry Stalker z Twoim komputerem.


Zaczniemy po kolei

Stalker CC domyślnie nie umie wykorzystać więcej niż dwa gigabajty pamięci operacyjnej i nie widzi drugiego (trzeciego, czwartego) rdzenia procesora.

- Aby Stalker mógł wykorzystać wszystkie rdzenie twojego procesora, trzeba będzie wykorzystać aplikację zewnętrzną, w rodzaju ashampoo core tuner.
Uruchamiasz program - zapuszczasz Stalkera CC - zwijasz Stalkera przez (na przykład) Ctrl+Alt+Del - otwierasz ashampoo core tuner - w uruchomionych procesach wybierasz proces Stalkera i naciskasz przycisk "przyspiesz" (po prawej na górze).
- Teraz o problemach z RAM:
1. Można dodać trzeci gigabajt RAM (co także zauważalnie przyspiesza pracę systemu w wersji х86).
2. Dodać do skrótu gry parametr "-noprefetch" który przyspiesza uruchomienie i ładowanie gry a także uwalnia RAM (info o kluczach w spojlerze poniżej).
3. Wykorzystać klucz w boot.ini do wykorzystania trzeciego gigabajta pamięci (informacja poniżej).
Wszystkie te trzy sposoby nie gwarantują 100% sukcesu w walce z problemem wypadów z powodu "off memory", ale wielu osobom pomogły


Polecenia w skrócie do gry
Szereg dodatkowych poleceń, które możesz uruchamiac przy starcie STALKER'a nazywa się "Przełacznikami Wiersza Poleceń". Te 'przełaczniki' - to polecenia wydawane głownemu plikowi wykonawczemu XR_3DA.exe, nakazujące wypełnienie okreslonych działań przy uruchomieniu gry. Dla wykorzystania przełaczników wiersza poleceń, klknij PKM na skócie STALKER'a i wybierz 'Właściwości'. Dalej w polu 'Obiekt', po spacji od końca ostaniego symbolu, wstaw przełacznik(i) które chcesz wykorzystać. Na przykład:

"C:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\bin\XR_3DA.exe" -nointro -noprefetch -noshadows

Przełaczniki -nointro, -noprefetch i -noshadows dodano w celu wyłaczenia wyświetlania początkowych logo i filmów intro, wstępnego ładowania informacji (przyspiesza uruchamianie gry i nładowanie sejwów) i odłaczenia wszystkich niesłonecznych cieni w grze. Nie ma innego sposobu wykorzystania ustawień wstepnych. Możesz zawsze w dowolnym momencie przywrócic ustawienia po prostu usuwając przełacznik ze skrótu lub możesz zrobić inny skrót z innym zestawem przełaczników i korzystac z niego kiedy zechcesz uruchomic grę z innymi nastawieniami. dodatek od --HikeR 14:17, 31 мая 2007 (MSD)][
Dla róznych sytuacji mozna przygotowac kilka skrótów dla uruchamiania gry z róznymi parametrami. Na przykład ja wykorzystuję klucz -nointro dla wszystkich wariantów, kombinację -noprefetch -noshadows -nosound -r4xx dla róznych eksperymentów (wyłaczony dźwięk, wstępne ładowanie, cienie, wymuszone stosowanie DX8, maksymalnie szybkie ładowanie), a także zwykły skrót dla gry.

Pełna lista Przełaczników Wiersza poleceń dla STALKER'а poniżej uzupełniona jest krótkimi wyjasnieniami dla każdego klucza, gdzie tylko było to mozliwe. Sam przetestowałem wszystkie przełaczniki, ale niektóre nie wnosza żadnego widocznego efektu albo po prostu powoduja zawieszenie gry w czasie ładowania. Instrukcja zalecanego wykorzystania najbardziej przydatnych przełaczników podana jest jest w dalszym ciągu tego poradfnika:

Pełny spis Opcji Opisu
-_g
-batch_benchmark
-bug
-build
-center_screen | Centruje ekran przy uruchomieniu gry w oknie.
-debug_ge
-depth16
-designer
-demomode [ ]
-disasm
-dsound | Wykorzystanie DirectSound zamiast OpenAL.
-ebuild
-file_activity | Zapis do pliku aktywności konsoli w trakcie gry.
-fsltx
-gloss
-gpu_nopure | Przełacza stan GPU z rodzaju pracy Pure Hardware (pełne przyspieszenie) w simply Hardware (uproszczone przyspieszenie).
-gpu_ref | Switches the GPU state to Reference mode.
-gpu_sw | Przełacza rodzaj pracy GPU w Software Renderer(Przyspieszenie Programowe).
-i
-keep_lua
-launcher
-load [savegame] | Wczytuje wskazany sejw przy uruchomieniu gry.
-ltx [filename.ltx] | Wczytuje i uruchamia wskazany plik konfiguracyjny filename.ltx (oznacza to własny odpowiednik system.ltx)
-mblur | Pozwala na poprawne wykonanie polecenia r2_mblur, jeśli jest wykorzystywane.
-mem_debug
-mt_cdb
-nes_texture_storing
-netsim
-no_call_stack_assert
-no_direct_connect
-no_occq
-nodf24
-nodistort | Usuwa efekty zniekształceń, na przykład ciepłe powietrze wokól ognia oraz przesunięcia wokół anomalii.
-nointro | Opuścić wszystkie wstepne filmiki/intra.
-nojit
-nolog | Wyłacza prowadzenie logu.
-nonvs
-noprefetch | Wyłacza wstepne ładowanie zasobów. Gra ładuje sie szybciej, ale efekty hamujące w grze nasilają się i mogą spowodować zawisanie gry.
-noshadows | Wyłacza cienie od dynamicznych źródeł światła (oprócz słońca). Może poprawić FPS.
-nosound | Wyłacza cały dźwięk w grze.
-overlay [директория] Wyznaczyc inny katalog dla zapisywania stanów gry/profili/plików konfiguracyjnych.
-pure_alloc
-pack [ ]
-psp | Włacza widok od osoby trzeciej i mozliwośc strzelania.
-r2 | Uruchamia STALKER-a w rodzaju pracy DX9 Pełne oświetlenie dynamiczne.
-r2a Uruchamia STALKER-a w rodzaju pracy DX9 Obiektowe oświetlenie dynamiczne.
-r4xx Uruchamia STALKER-a w rodzaju pracy DX8 Oświetlenie statyczne.
-silent_error_mode
-sjitter
-skinw
Kolejne przełżczniki ustawiają rozmiar mapy cieni, która wpływa na jakość wszystkich cieni, podobnie jak ustawienie jakości cieni wewnatrz gry. Tu mozesz dokładnie okreslić wyższą rozdzielczość jakości cieni (n.p. -smap2048, -smap3072 и -smap4096) co polepsza jakość cieni, ale zmniejsza FPS:
-smap1536
-smap2048
-smap2560
-smap3072
-smap4096
-ss_tga | Wszystkie screeny w grze będą wykonywane w dwóch formatach: .JPG i wysokiej jakości .TGA.
-start [ ]
-sunfilter
-svcfg
-tsh
-tdemo
-tdemof
-techdemo
-tune
-x86
-xclsx

Krótkie porady w celu zwiększenia wydajności gry
1.Maksymalnie zwiększyć plik wymiany pamięci operacyjnej (panel sterowania\system\zaawansowane\wydajność\zaawansowane).
2.Obniżyc jakośc grafiki w ustawieniach gry.
3.Raz na godzine-dwie przeładowywać grę (oczyszczanie pliku wymiany).
4.Wyłaczyc wswzystkie dodatkowe procesy\programy przed rozpoczęciem gry.
5.Regularnie czyścic rejestr i defragmentować twardy(e) dysk(i).
6.Optymalizacja pliku user.ltx bardzo pomaga.
7.Wyłaczyc deszcz w grze.
/config/weathers
W każdym pliku tego katalogu, którego nazwa zaczyna sie na “weather” zmienic wartośc parametru “rain_density” na 0.0.
8.pytanie: jak mam sprawdzic FPS w grze?
Odpowiedź: Poprzez konsolę,poleceniem rs_stats on (górny wiersz). Albo programem zewnetrznym typu Fraps.
9.Żeby zapewnic stabilne działanie Windy zaleca się wykonywac regularnie kontrole dysków.
Mój komputer => PKM Dysk lokalny С: => Właściwości => Narzędzia => Sprawdź... => (zaznaczyć "Automatycznie napraw błędy systemu plików" i "Skanuj dysk i próbuj odzyskać uszkodzone sektory".) => Rozpocznij.
procedurta konkretnie dla С: wymaga ponownego uruchommienia systemu.
Zapobiega przeładowaniom i wypadaniu na "martwy ekran".

Jak zapisać klucz w boot.ini

Jeśli masz 32 bit Vista
wykonaj polecenie z prawami administratora: BCDEDIT /Set IncreaseUserVa 3072
Jesli 32 bitowy Windows XP
Zapisać klucz uruchomienia /3GB w pliku boot.ini
Plik znaleźć jest łatwo - w linii adresowej notatnika wpisz: c:\boot.ini (chyba tak  jeśli nie mam racji, poprawcie).
W Win7 - patrz dalej...

Działa dla wszystkich systemów.
Zapewne wielu wam zdarzało się, że gra wywalała się z błędem "out of memory". Jeśli masz więcej niż 2 gb ramu, jest na to rada
Działa na wszystkich wersjach Stalkera (z wyjątkami)*

Instalacja:
Pobierz archiwum 3GB enabler.7z i rozpakuj (link na końcu artykułu)
Skopiuj pliki z folderu "SHoC" gdy masz Cień Czernobyla lub "CS" gdy masz Czyste Niebo do folderu "bin" gry.
Stamtąd odpal plik Startme.bat i nscisnij kolejno:
Kod:
Dowolny klawisz, A, i znowu dowolny klawisz
Jeśli pojawi się taki komunikat:
OBRAZEK DALEJ
to dopiero połowa roboty Oczko

Następne kroki:

dla XP:
1. Kliknij PPM na "Mój komputer" i wybierz "Właściwości"
2. Wybierz kartę "Zaawansowane", potem w sekcji "Uruchamiane i odzyskiwanie" kliknij na "Ustawienia"
3. Kliknij przycisk "Edytuj"
4. Powinno nam otworzyć notatnik z następującą treścią:
Kod:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

5. Dodaj na końcu ostatniej linijki parametr /3GB żeby wyglądało to mniej więcej tak:

Kod:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /3GB

6. Zapisz plik i zamknij wszystkie okna oprócz "Właściwości systemu"! Jeszcze będzie nam potrzebne Oczko
7. Kliknij tam "Ustawienia" w sekcji "Wydajność". Wybierz zakładkę "Zaawansowane" a w sekcji "Pamięć wirtualna" kliknij "Zmień".
8. W okienku które wyskoczy odznacz "automatyczne zarządzanie plikiem wymiany...". Dalej zmień wybór "Rozmiar kontrolowany przez system" na "Rozmiar niestandardowy".
W obu okienkach wpisz "4096". Kliknij "Ustaw", zatwierdź wszystko i możesz zrobić restart.

dla Visty/W7:

Tu sprawa wygląda dużo prościej Oczko
Będziesz musiał tylko spatchować exe i zwiększyć rozmiar pamięci wirtualnej (nie wykonujesz króków 1-6!), jak opisałem parę linijek wyżej oraz wykonać inny krok.

W menu Start kliknij na "Uruchom". Wpisz tam:
Kod:
BCDEDIT /set increaseuserva 3072

i kliknij OK, patrz jak okienko mignie i zrób restart

* Wyjątki: prawdopodobnie wszystkie .exe zabezpieczone Starforce, czyli te rosyjskie. Ale nas to nie obchodzi, prawda? Oczko
Drugi wyjątek: Call of Pripyat. Nie trzeba go patchować ze względu na jego 64 bitowe konotacje Oczko





OBRAZ KOMUNIKATU

download 3gb enabler


TU ZNAJDZIECIE OPIS JAK W REJESTRZE USTAWIĆ WIĘKSZE WYKORZYSTANIE RAMU W XP

właśnie robie upload zaje**go programu do czyszczenia rejestru dla XP-ka w wersji portable.
Radzę wypróbować bo po tym system naprawdę dostaje kopa.
Tylko używać ostrożnie!!! Jak czegoś nie wiecie to pisać na PW podpowiem jakie funkcje ustawić

jv16Power tools


A tu macie linka do wpisu do rejestru który pozwala znacznie przyspieszyć XP-ka między innymi poprzez defrag pliku wymiany przy wyjściu, a także usunięcie systemowego firewala którego i tak nikt nie używa. Zanim go dodacie radzę zedytować i przejrzeć bo jest dość czytelnie opisany i możecie wybrać funkcje które ma dodać lub usunąć - wystarczy skasować cały klucz np:
Kod: Zaznacz wszystko
; Wyłączenie komunikatów ostrzegawczych z Centrum Zabezpieczeń
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Security Center]
"AntiVirusDisableNotify"=dword:00000001
"FirewallDisableNotify"=dword:00000001
"UpdatesDisableNotify"=dword:00000001

tak właśnie wygląda klucz i taki ciąg w razie czego kasujemy - ten odpowiada za balony z centrum zabezpieczeń.

Download TU


W razie pytań zapraszam na PW
Ostatnio edytowany przez scigacz1975 27 Sty 2011, 10:27, edytowano w sumie 3 razy
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 01:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez Universal w 26 Sty 2011, 22:44

Nihil novi:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : error handler is invoked!
[error]Function      : handler_base
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 749
[error]Description   : std: out of memory


Kropelki duszy zmieniły wygląd na taki, jaki ma kamienna krew...
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez scigacz1975 w 27 Sty 2011, 00:33

ok już kumam o co chodzi:
1 - dwa posty wyżej masz program z instrukcją jak zmusić stalkera żeby widział 3GB ram.
2 - to co piszesz przytrafiło mi się parę razy przy innym modzie na XP. Jest to chyba jakiś błąd DirectX. Sposób na to był taki że wyłączałem grę, zmieniałem nazwę gamedaty na np. game, restartowałem kompa, robiłem defrag dysku systemowego i dysku ze Stalkerem, skanowanie rejestru ze śmieci + usuniecie błędnych wpisów rejestru, jeszcze jeden restart, odpallenie Stalkera bez modow nowa gra, wyjście, zmiana nazwy game na powrót na gamedata i wczytanie sejva tak z jedną lokację do tyłu.

W tym modzie jest od cho**ry nowej grafiki a jak patrzyłem na twój config sprzętu to na niskich detalach raczej nie grasz więc po prostu system zaczyna w pewnym momencie głupieć i tyle. Sprawdza się metoda przeładowania systemu co 2-3godziny żeby oczyścić plik wymiany. Zajrzyj na PW.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 01:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez Driker w 30 Sty 2011, 19:58

Witam
Mam nastepujący problem. Zainstalowałem grę + patche do 1.06. Potem moda łączonego OL+AMK+Atlas Spawn Mod (wersja jesienna) potem dołożyłem poprawkę "wieksza jesień" ;) do tego poprawkę i moda na noktowizory.
Gra odpaliła i mod od razu mi sie spodobał. Jednak po chwili wystąpiły problemy. Przy co drugiej próbie zapisu gry wywalało na pulpit. Jakoś sobie radziłem ale w końcu podczas gry (nie zapisu) wywaliło do pulpitu. Kiedy próbowałem odpalić od nowa grę nic...nowa gra tak jak żaden zapis nie działa. Gra jak już wszystko załaduje i ma się uruchomić wywala do pulpitu. Proszę o pomoc. Jestem amatorem w stosowaniu modów. Wklejam kod z błędem:

Ostatni:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : data
[error]Function      : CVirtualFileReader::CVirtualFileReader
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\FS.cpp
[error]Line          : 462
[error]Description   : d:\s.t.a.l.k.e.r. - shadow of chernobyl\gamedata\textures\ston\ston_br2_iov.dds
[error]Arguments     : Not enough storage is available to process this command.


a wcześniej:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : error handler is invoked!
[error]Function      : handler_base
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 753
[error]Description   : std: out of memory


ale czy ja dobrze widze...widze ścieżkę do dysku E a gre mam zainstalowaną na D... Nie czaje tego. Pomóżcie.

PS. Dodam co teraz zauważyłem. Już wiem kiedy gra nie uruchamia się. Dzieje się to wtedy, kiedy zmieniam w opcjach grafiki "oświetlenie statyczne" na "pełne oświetlenie dynamiczne" Po restarcie już się nie uruchamia poziom tylko działa strona główna. Kiedy zmienie na statyczne wszystko jest ok. Dlaczego tak się dzieje? Pomóżcie. Zaznaczam że bez moda moge to opcje wł/wył i wszystko jest ok. Dzieje się tak tylko na modzie. Sprzet mam wystarczający żeby to uciągnąć. 2 jajowy procek 4GB ramu i radeona z serii 4800 + Win 7. Problem ze sporadycznym wywalaniem przy zapisie pozostał.
Ostatnio edytowany przez Driker 30 Sty 2011, 20:25, edytowano w sumie 2 razy
Driker
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 30 Sty 2011, 19:46
Ostatnio był: 01 Lut 2011, 21:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez scigacz1975 w 30 Sty 2011, 20:22

Ok po kolei.
1 - wywalasz gamedatę z tym co wrzuciłeś
2 - wypakowujesz moda i wklejasz gamedatę do katalogu ze stalkerem
3 - edytujesz fsgame.ltx
4 - wklejasz poprawkę zamieniając istniejące już pliki (po wypakowaniu poprawki też masz gamedatę którą wklejasz do katalogu z grą i na pytanie windy dajesz wklej i zamień)
5 - wklejasz podobnie jak wyżej gamedatę z poprawioną grafiką i znów dajesz zamień.
6 - nie wrzucasz noktowizorów bo takie same są już w modzie.
7 - wklejasz plik user.ltx z głównego moda do:
C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\ dla windows XP
C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\ dla VISTA\win7
8 - wywalasz z w/w katalogów pliki z savegame
9 - do skrótu gry dodajesz parametr -noprefetch - jak to zrobić:
prawy klik na skrót do gry - na dole właściwości - wyświetlą się parametry skrótu - znajdujesz ścieżkę urchomienia gry (element docelowy) która wygląda tak:

Kod: Zaznacz wszystko
"D:\S.T.A.L.K.E.R. - Cień Czarnobyla PL\bin\xr_3da.exe" -nointro -noprefetch


i po xr_3da.exe" dodajesz tak jak u mnie w/w parametr -noprefetch (pamiętaj że po cudzysłowie)

odpalasz nową grę i śmiga.

A propo instalacji gry i patcha: Jaką masz wersję czystej gry?
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 01:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez Driker w 30 Sty 2011, 20:31

Dzieki za szybka odpowiedz :) Spróbuje tak zrobić zaraz jak wróce do domu. Hmm..sam nie wiem jaką mam wersje podstawową. Przy kolejne instalacji gry sprawdze. Poprzedni swój post edytowałem i dodałem kiedy mi się nie chce uruchomić. Na pewno to dzieje się po zmianie w opcjach grafiki "oświeltenie statyczne" na "pełne oświetlenie dynamiczne". Czym to może byc spowodowane? Za jakąs godzinę bede to zaraz przeinstaluje według instrukcji:)
Driker
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 30 Sty 2011, 19:46
Ostatnio był: 01 Lut 2011, 21:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez scigacz1975 w 30 Sty 2011, 20:39

Może jest to wina SWO ale nie sądzę. Też mam win7 tylko 64bit grafa 8800gt i 4GB ram. Ale i tak -noprefetch konieczny. A i spójrz kilka postów wyżej masz opis jak ustawić min 4096MB pliku wymiany - to jest podstawa.
Na tych ustawieniach które są w dodanym user.ltx śmiga mi bez przycięć - z pełnym oświetleniem dynamicznym. Sprawdzę jeszcze jakie shadery są w SWO - może potrzebujesz jakiś fix do ATI.

EDIT: jeżeli dalej będzie szwankować (chociaż nie sądzę) - wrzuć sobie te schadery. Instalacja jak wyżej - gamedata wklej i zamień. Pamiętaj o przeniesieniu user.ltx. Może tu tkwi problem.

DOWNLOAD SKY4CE v2.0 RC4.1

Powodzenia
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 01:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez Driker w 30 Sty 2011, 21:50

Ok. Zrobiłem tak jak opisałeś ale wczesniej jeszcze przeinstalowałem podstawkę. Specjalnie żeby sprawdzić wersje gry ale...nie wiem jaką wersje mam. Podejrzewam że 1.0 ale na głównym menu gry w dolnym lewym rogu nie ma wersji. Dopiero jak załaduje patcha 1.0001-10005 i potem 1.0005-1.0006 pokazuje się tam wersja 1.0006. Potem według Twojej instrukcji dokładnie tak jak napisane wszystko instaluję. Faktycznie chyba z tym odpalaniem chodziło o plik user.ltx. Plik stronicowania mam 5GB. Komendy dopisałem do rozszerzenia. Gra odpala i już domyślnie mam ustawione "pełne oświetlenie dynamiczne". Zmieniam rozdzielczość na większą i gra się odpala. Jednak już na pierwszej rozmowie z handlarzem (zaraz na początku) kiedy klikam żeby dał mi misje wywala do pulpitu (4 razy pod rząd ) z takim logiem:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : error handler is invoked!
[error]Function      : handler_base
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 753
[error]Description   : std: out of memory



I znowu jazdy z tymi ustawieniami grafiki. Teraz mam domyslnie "pełne oświetlenie dynamiczne" gra sie uruchamia ale podczas rozmowy z handlarzem wywala. Za kazdym razem. O dziwo...jak zmienie ustawienie na "oświetlenie statyczne" i po restarcie gry mogę normalnie skończyć rozmowe i wyjść z bunkra. Co jest z tym oświetleniem :(

I po testowaniu plików z postu powyżej ( swoją drogą ładne są ;) ) nadal to samo. Zacina się na rozmowie z handlarzem. Zrobiłem taki myk że na rozmowe wł statyczne oświetlenie a po rozmowie zapisałem grę. Zmiana oświetlenia na pełne dynamiczne potem restart gierki i działało. Wszystko wygladało fajnie ale kiedy wyszedłem z bunkra i chciałem zapisać grę wciskam esc i wywalka na pulpit z takim samym błędem:
Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : error handler is invoked!
[error]Function      : handler_base
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 753
[error]Description   : std: out of memory


Czyli nadal ciągle jest coś z tym oświetleniem...
Ostatnio edytowany przez Driker, 30 Sty 2011, 22:15, edytowano w sumie 1 raz
Driker
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 30 Sty 2011, 19:46
Ostatnio był: 01 Lut 2011, 21:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez scigacz1975 w 30 Sty 2011, 22:13

czy twój Windows jest 32 czy 64bitowy?

Jeżeli 32 to musisz chyba zrobić ten numer z 3GB enablerem - po tym powinno Ci ustąpić "out of memory"

EDIT: otwórz sobie user.ltx i po zaznaczeniu całej zawartości zamień sobie na to:
:

Kod: Zaznacz wszystko
_preset Extreme
ai_use_torch_dynamic_lights on
bemsg 1
unbindall
bind left kLEFT
bind right kRIGHT
bind up kUP
bind down kDOWN
bind jump kSPACE
bind crouch_toggle kLCONTROL
bind accel kLSHIFT
bind sprint_toggle kCAPITAL
bind forward kW
bind back kS
bind lstrafe kA
bind rstrafe kD
bind llookout kQ
bind rlookout kE
bind cam_1 kF1
bind cam_2 kF2
bind cam_3 kF3
bind turn_engine kF4
bind cam_zoom_in kADD
bind cam_zoom_out kSUBTRACT
bind torch kL
bind night_vision kN
bind wpn_1 k1
bind wpn_2 k2
bind wpn_3 k3
bind wpn_4 k4
bind wpn_5 k5
bind wpn_6 k6
bind artefact k7
bind wpn_next kT
bind wpn_fire mouse1
bind wpn_zoom mouse2
bind wpn_reload kR
bind wpn_func mouse3
bind wpn_firemode_prev k9
bind wpn_firemode_next kY
bind pause kPAUSE
bind drop kH
bind use kF
bind chat kCOMMA
bind chat_team kPERIOD
bind screenshot kF12
bind quit kESCAPE
bind console kGRAVE
bind inventory kTAB
bind buy_menu kB
bind skin_menu kO
bind team_menu kU
bind active_jobs kP
bind map kM
bind contacts kG
bind vote_begin kF5
bind vote kF6
bind vote_yes kF7
bind vote_no kF8
bind speech_menu_0 kC
bind speech_menu_1 kZ
bind use_bandage kX
bind use_medkit kZ
bind quick_save kF5
bind quick_load kF7
cam_inert 0.25
cam_slide_inert 0.25
cl_cod_pickup_mode 1
cl_dynamiccrosshair on
g_always_run on
g_autopickup off
g_backrun off
g_corpsenum 10
g_eventdelay 0
g_game_difficulty gd_stalker
hud_crosshair on
hud_crosshair_dist on
hud_info on
hud_weapon on
load_last_save scigacz1975_quicksave
mm_mm_net_srv_dedicated off
mm_net_con_publicserver off
mm_net_con_spectator 20
mm_net_con_spectator_on off
mm_net_filter_battleye on
mm_net_filter_empty on
mm_net_filter_full on
mm_net_filter_listen on
mm_net_filter_pass on
mm_net_filter_wo_ff on
mm_net_filter_wo_pass on
mm_net_srv_gamemode st_deathmatch
mm_net_srv_maxplayers 32
mm_net_srv_name SCIGACZ
mm_net_srv_reinforcement_type 1
mm_net_use_battleye off
mm_net_weather_rateofchange 1.
mouse_invert off
mouse_sens 0.21
net_cl_icurvesize 0
net_cl_icurvetype 0
net_cl_interpolation 0.
net_cl_log_data off
net_compressor_enabled 0
net_compressor_gather_stats 0
net_dbg_dump_export_obj 0
net_dbg_dump_import_obj 0
net_dbg_dump_update_read 0
net_dbg_dump_update_write 0
net_dedicated_sleep 5
net_sv_gpmode 0
net_sv_log_data off
net_sv_pending_lim 2
net_sv_update_rate 30
ph_frequency 100.00000
ph_iterations 38
r1_dlights on
r1_dlights_clip 75.
r1_glows_per_frame 16
r1_lmodel_lerp 0.1
r1_pps_u 0.
r1_pps_v 0.
r1_ssa_lod_a 96.
r1_ssa_lod_b 64.
r1_tf_mipbias 0.
r2_aa off
r2_aa_break 0.000000,1.000000,1.000000
r2_aa_kernel 0.3
r2_aa_weight 0.250000,0.250000,0.000000
r2_allow_r1_lights off
r2_gi off
r2_gi_clip 0.001
r2_gi_depth 1
r2_gi_photons 16
r2_gi_refl 0.9
r2_gloss_factor 3.
r2_ls_bloom_fast off
r2_ls_bloom_kernel_b 0.1
r2_ls_bloom_kernel_g 3.
r2_ls_bloom_kernel_scale 0.74
r2_ls_bloom_speed 89.
r2_ls_bloom_threshold 0.289
r2_ls_depth_bias -0.0003
r2_ls_depth_scale 1.00001
r2_ls_dsm_kernel 0.7
r2_ls_psm_kernel 0.7
r2_ls_squality 0.8
r2_ls_ssm_kernel 0.5
r2_mblur 0.
r2_parallax_h 0.02
r2_slight_fade 2.
r2_ssa_lod_a 96.
r2_ssa_lod_b 64.
r2_sun on
r2_sun_depth_far_bias -0.00001
r2_sun_depth_far_scale 1.
r2_sun_depth_near_bias -0.00001
r2_sun_depth_near_scale 0.9999
r2_sun_details on
r2_sun_focus on
r2_sun_lumscale 1.25
r2_sun_lumscale_amb 1.15
r2_sun_lumscale_hemi 1.1
r2_sun_near 2.
r2_sun_near_border 1.
r2_sun_tsm on
r2_sun_tsm_bias 0.
r2_sun_tsm_proj 0.1
r2_tf_mipbias -0.5
r2_tonemap on
r2_tonemap_adaptation 4.5
r2_tonemap_amount 0.18
r2_tonemap_lowlum 0.9
r2_tonemap_middlegray 2.
r2_wait_sleep 0
r2_zfill off
r2_zfill_depth 0.1
r2em 0.
r__detail_density 0.38
r__geometry_lod 1.2
r__supersample 1
r__tf_aniso 1
renderer renderer_r2
rs_c_brightness 1.
rs_c_contrast 1.
rs_c_gamma 1.
rs_fullscreen on
rs_refresh_60hz off
rs_stats off
rs_v_sync on
rs_vis_distance 1.5
snd_acceleration on
snd_cache_size 16
snd_efx off
snd_targets 16
snd_volume_eff 1.
snd_volume_music 0.6
sv_anomalies_enabled 1
sv_anomalies_length 3
sv_artefact_respawn_delta 30
sv_artefact_spawn_force 0
sv_artefact_stay_time 3
sv_artefacts_count 10
sv_auto_team_balance 0
sv_auto_team_swap 1
sv_bearercantsprint 1
sv_client_reconnect_time 0
sv_console_update_rate 1
sv_dedicated_server_update_rate 100
sv_dmgblockindicator 1
sv_dmgblocktime 0
sv_dump_online_statistics_period 0
sv_forcerespawn 0
sv_fraglimit 10
sv_friendly_indicators 0
sv_friendly_names 0
sv_friendlyfire 1.
sv_hail_to_winner_time 7
sv_max_ping_limit 2000
sv_pda_hunt 1
sv_reinforcement_time 20
sv_remove_corpse 1
sv_remove_weapon 1
sv_returnplayers 1
sv_rpoint_freeze_time 0
sv_shieldedbases 1
sv_spectr_firsteye 1
sv_spectr_freefly 0
sv_spectr_freelook 1
sv_spectr_lookat 1
sv_spectr_teamcamera 1
sv_statistic_collect 0
sv_teamkill_limit 3
sv_teamkill_punish 1
sv_timelimit 0
sv_vote_enabled 255
sv_vote_participants 0
sv_vote_quota 0.51
sv_vote_time 1.
sv_warm_up 0
texture_lod 0
vid_mode 1152x864


tylko wklej całość. Aha jak by coś to nie szalej za bardzo z rozdzielczością - im wyższa tym więcej pamieci.

Jeżeli powyższe nie pomoże to ściągnij sobie TO - wejdź do folderu gamedata -skopiuj folder shaders do np nowy folder - wypakuj te z podanego linka i podmień. Co prawda podane tu shadery są do CS ale SKY4CE to właśnie shadery CS, więc nie widzę problemu, a te maja fix dla ATI. Jak to nie pomoże to już nie wiem co.
Ostatnio edytowany przez scigacz1975, 30 Sty 2011, 22:52, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 11 Lis 2024, 01:03
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: [Oblivion Lost + AMK + Atlas Spawn Mod]

Postprzez Driker w 30 Sty 2011, 22:49

32 bitowy. I tak miałeś racje. Najwidoczniej myk z 3GB enablerem pomógł gdyż rozmowę przechodzę przy oświetleniu dynamicznym i wychodzę z bunkra. I jest ok :) Zmieniłem jeszcze plik stronnicowania z 5GB na 4096-4096 jak było napisane w tym artykule o enablerze. Co prawda nie testowałem dłużej niż 5 minut gry bo dopiero to zrobiłem ale wygląda na to że jest ok. Pogram dłużej to dam znać.
I teraz bo jestem ciekawym ludkiem to mam dwa pytania:
1. Co to za myk z tym enablerem? Bo w sumie nie wiem co zrobiłem...a pomogło. Zaznaczam, że choć nie modowanego to Czyste Niebo i Zew Prypeci przeszedłem i nie było żadnych problemów z brakiem pamięci czy wywalaniem.
2. To już czysto kosmetyczne. Które shadery są "ładniesze"? Te co w głównym modzie czy te, do których dałeś linka dwa posty wyżej? I czym się różnią.
Dzięki za pomoc i szybki odzew. Super bo sam na pewno nie dałbym rady. I dzięki za ten pak modów bo gra z nimi wygląda świetnie.

ps. To jeszscze 3 pytanie bo w międzyczasie kiedy działałem enablerem to wstawiłeś edycje do user.ltx. Teraz mi gra działa to nadal zmienić user.ltx?
Driker
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 30 Sty 2011, 19:46
Ostatnio był: 01 Lut 2011, 21:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1

PoprzedniaNastępna

Powróć do Cień Czarnobyla

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt07 oraz 0 gości