[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Cromm Cruac w 17 Sty 2011, 13:49

Coś takiego jest chyba niemożliwe jeśli gra ma opowiadać jakąś historię. Główna fabuła musi mieć wydarzenia zawarte w scenariuszu ('script'). Nawet jeśli można ukończyć grę na wiele sposobów to i tak główne momenty fabuły muszą być gdzieś zapisane. Powiedzmy, że aby ukończyć grę potrzebny jest nam jakiś artefakt. Mimo, że możemy go zdobyć na wiele sposobów (kupić, znaleźć, ukraść, dostać w nagrodę itp.) to i tak te wszystkie możliwości muszą być 'oskryptowane'
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Paź 2024, 18:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez smoq2 w 17 Sty 2011, 15:14

Właśnie to miałem na myśli. Wszystko zawsze jest oskryptowane. Chodzi tylko jak dużo elementów losowych jest zawartych w skrypcie. Np. sposób który ja staram się stosować przy tworzeniu losowo generowanej rozgrywki może przypominać drzewko. Załóżmy, że nasz gracz dostaje zadanie. W tym momencie jest w punkcie A. Teraz dalsza część zadania to punkty B1, B2, B3. Każde różni się od siebie w jakimś stopniu. Jeden z punktów B jest wybierany losowo. Przyjmijmy, że wygrał punkt B3. Gracz wykonuje zadanie, i dochodzi dalsze rozwidlenie: C31, C32 i C33. I znowu losowo, itd. aż uznamy że, np. koniec zadania będzie przy punkcie Exy, gdzie będziemy mieli wiele zakończeń jednego zadania, albo zaczną się schodzić znowu w jedno zakończenie dla wszystkich gałęzi. Teraz robisz takie zadanie powtarzalne, I masz powiedzmy 8 różnych zadań w jednym które będą inne za każdym przejściem(lub jeśli się ma pecha takie same :)). Dodać do tego działający alife który "powoduje" bądź wpływa na zadania i masz system całkiem dobrej losowej rozgrywki.
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez paintball_0 w 17 Sty 2011, 19:13

Niestety, powiedziałbym raczej, że masz system notorycznego deja vu. Każde losowo generowane zadanie zbudowane byłoby z określonej liczby poziomów, a każdy poziom miałby określoną liczbę możliwych wydarzeń. Po 10 takich questach zaczniesz zauważać, że niektóre "zwroty akcji" zaczynają się powtarzać.

Podobny system, tylko generujący roślinność z "klocków" o określonej powierzchni był zaimplementowany w "Boiling Point". Jadąc przez dżunglę prosto przed siebie mijałem bez przerwy takie same ostre zakręty, takie same powalone drzewa, takie same spalone wraki samochodów po rowach, albo takie same "przypadkowe" kolizje na drodze.
Nie muszę chyba tłumaczyć, jak to wpływało na gameplay i przyjemność z eksploracji świata...
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Cromm Cruac w 17 Sty 2011, 19:41

Wszystko zależy od ilości równorzędnych opcji i poziomów bo np przy czterech B i czterech C masz juz 16 możliwości. Przy dodatkowych 4 E masz już tylko 1.5% szansy, że całe zadanie się powtórzy.
Prawda, że poszczególne etapy będą się dublowały ale to i tak lepsze od zadań typu przynieś złom, zabij gada bo ja po 10 takich miałem dość.

A jeśli przygotujemy odpowiednio dużo takich 'klocków' dla wątku głównego i nie będą się one powtarzać w jednej rozgrywce to możemy grać do usranej śmierci i za każdym razem inaczej przechodzić grę.
Oczywiście pewne zwroty akcji muszą być stałe.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Paź 2024, 18:55
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 17 Sty 2011, 21:18

Z tym unscripted mieli na myśli że gra nie będzie taka jak CoD czyli za każdym razem podczas nowej rozgrywki nie spadnie ta sama rura, nie zabije cię ten sam mutant, nie zginie ten sam stalker. Gra się właściwie toczy jakby sama i rządzi się własnymi prawami. Pojęcie jakiego użyto czyli unscripted odnosi się do typowego skryptu który aż razi w oczy... Zwyczajna fabuła jaką mamy szansę oglądać w każdym modzie jest skryptowana ale w taki sposób aby zapewniała rozwój fabuły. Nie ma tam żadnych upiększaczy i tym podobnych. Bynajmniej nie za wiele. Ogólnie każda misję można wykonać na wiele sposobów prawda? Nie na jeden oskryptowany...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen

Za ten post djcycu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive zderzack.
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez caleb59 w 21 Sty 2011, 20:18

Nowe screeny:

Image Image
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2694
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: Wczoraj, 22:43
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Ozi w 21 Sty 2011, 22:15

Chętnie bym zobaczył pierwszy screen na dynamicznym oświetleniu.
A co do drugiego, czuć starego stalkera :3 .
Awatar użytkownika
Ozi
Stalker

Posty: 76
Dołączenie: 04 Sty 2010, 17:51
Ostatnio był: 21 Paź 2019, 15:48
Kozaki: 5

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Michu w 22 Sty 2011, 02:15

Fajny drugi screen, lubię takie póólaa i lasy w Stalkerze :)
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez k4r00 w 22 Sty 2011, 04:08

Również drugi screen podoba mi się o wiele bardziej ;) Taki swojski klimacik :)
Suck the tears of my dick, you ugly mud-fuckers!
Awatar użytkownika
k4r00
Ekspert

Posty: 740
Dołączenie: 30 Wrz 2010, 00:07
Ostatnio był: 02 Kwi 2015, 16:55
Miejscowość: Miasto prywatne
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 160

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez atikabubu w 22 Sty 2011, 10:28

Ozi napisał(a):Chętnie bym zobaczył pierwszy screen na dynamicznym oświetleniu.


Taaaa :E
Image
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 19:15
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez kaczor_1991 w 22 Sty 2011, 11:52

Jajk... jak patrząc na takie obrazki ludzie mogą narzekać, że tak długo ta gra wychodzi?:P No dobra, wychodzi długo, za długo, ale wykonanie takich rzeczy trochę trwa...
Ruch przeciwników pisania maczkiem na forach. Jak chcecie coś ukryć używać spoilerów!!!
Awatar użytkownika
kaczor_1991
Tropiciel

Posty: 312
Dołączenie: 02 Lis 2010, 12:00
Ostatnio był: 22 Lut 2020, 08:32
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 46

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez PsychoBoy w 22 Sty 2011, 12:35

Co tam obrazki. Ja chcę w to zagrać! Ja tak szczerze mam już dość oglądania screenów. To tak jakby oglądać zdjęcia z gołymi babami, kiedy ma się chcicę. :D
Awatar użytkownika
PsychoBoy
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 12 Lis 2010, 17:36
Ostatnio był: 27 Lut 2016, 20:05
Miejscowość: Malbork
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 8

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości