S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez bumshaker12 w 07 Lis 2010, 19:21

Najlepsza według mnie byłaby mapa całkowita czarnobyla gdyby użyli silnika podobnego do CryEngine dali by rade zrobić te 30 km kwadratowych a może nawet na początku gry mapkę w której musimy się przedostać do zony skradając się przez posterunek wojskowy. Pomarzyć zawsze można :D
Ale tak na poważnie nie wiemy jakiego silnika użyją więc nie wiemy czego się mamy mniej więcej spodziewać po nowym stalkerze.
Image
Awatar użytkownika
bumshaker12
Stalker

Posty: 135
Dołączenie: 14 Paź 2009, 09:14
Ostatnio był: 31 Sie 2023, 13:05
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 18

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 07 Lis 2010, 19:28

bumshaker12 napisał(a):Ale tak na poważnie nie wiemy jakiego silnika użyją więc nie wiemy

Wiemy już dawno. Całkowicie nowego, tworzonego od postaw silnika GSC. Nazwa póki co nieznana, ale zapewne X-Ray 2.0.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez bumshaker12 w 07 Lis 2010, 19:31

Dokładnie tworzony od podstaw czyli to nie jest stary dobry Xray więc nie znamy jego możliwości ani nawet nazwy dlatego możemy spodziewać się niespodziewanego :D
Image
Awatar użytkownika
bumshaker12
Stalker

Posty: 135
Dołączenie: 14 Paź 2009, 09:14
Ostatnio był: 31 Sie 2023, 13:05
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 18

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 07 Lis 2010, 19:43

Jeśli GSC chce stworzyć grę, która podbije Zachód, to nowy Stalker musi być grą nastawioną na multi z krótkim i liniowym singlem. W przeciwnym razie gra będzie rynkową klapą.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Skreedi w 07 Lis 2010, 20:25

Jeśli zrobią coś na wzór CoD'a (krótki, przewidywalny i płytki singiel, dobra, misja w Prypeci w CoD4 akurat była bardzo dobra...) to znowu nie sprzeda się tutaj, w Europie i na terenie Rosji... nie... nie zrobią czegoś takiego, nie mogą. Mam nadzieję, że to będzie coś na wzór tego co miało już być w cieniu z klimatyczną, nie dobrą, grafiką i żeby optymalizacja była lepiej niż dobra.
FOLLOW ME ON Twitter

Czekam na Lost Alpha... ale chyba się nie doczekam... :d
"They'll know, Helghan belongs to the Helghast..."
Skreedi
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 03 Paź 2009, 21:48
Ostatnio był: 18 Cze 2016, 11:42
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: -3

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez StalkerCiastek w 07 Lis 2010, 22:01

grą nastawioną na multi z krótkim i liniowym singlem. W przeciwnym razie gra będzie rynkową klapą.


Szpagin: tak nigdy nie będzie. GSC dobrze wie co zdecydowało o sukcesach poprzednich trzech części. Zrobienie ze Stalkera liniowej strzelanki na wzór CoD'a to strzał w stopę. Starzy fani tego nie kupią, a nowych i tak nie przybędzie. No i zauważ, że poprzedniczki dwójki nie były rynkową klapą. Wprost przeciwnie sprzedały się w milionach kopii. A jeśli dwójka ma być tym o czym zawsze marzyliśmy, wróżę jej ogromny sukces.

Obecnie martwię się bardziej wymaganiami sprzętowymi...
LOL
Awatar użytkownika
StalkerCiastek
Redaktor

Posty: 357
Dołączenie: 27 Cze 2008, 21:17
Ostatnio był: 26 Cze 2014, 17:46
Miejscowość: Gdzieś
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 58

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Szpagin w 07 Lis 2010, 22:31

Teraz nikt nie kupuje długich gier. Po prostu ludzie nie maja na to czasu. Od niedawna zacząłem doceniać krótkie, liniowe produkcje, jak CoD czy Bad Copmany 2. Na PC nie ma co liczyć, bo wszyscy i tak spiracą grę (jakby co, mam oryginały, mogę pokazać), a Stalker w obecnej formie wydany na konsolę wcale by się nie sprzedał. Dlatego GSC powinno zrobić grę stricte konsolową wzorując się na Metro 2033.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 07 Lis 2010, 23:16

Chłopie, nikt nie kupuje długich gier? Ty chyba nie wiesz, co mówisz. COD i BC2 sprzedają się świetnie, ale nie dlatego, że mają krótkiego i liniowego single'a, tylko dlatego że mają świetnego multiplayera, którego nie da się odpalić nie kupując gry.

GSC w wywiadach gadają mądrze i mam nadzieję, że nie pójdą z głupią modą i PC będzie priorytetem.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5662
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 00:41
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez echelon w 08 Lis 2010, 01:10

bumshaker12 napisał(a):Najlepsza według mnie byłaby mapa całkowita czarnobyla gdyby użyli silnika podobnego do CryEngine dali by rade zrobić te 30 km kwadratowych


Odchodząc nieco od tematu a nie chcąc być nie precyzyjnym, to strefa w kilometrach kwadratowych ma znacznie więcej niż 30km, łatwo to obliczyć ze wzoru na pole koła, czy ty na 30km2 chciałbyś zmieścić kilka frakcji, wojsko, mutanty i stalkerów ;)? W końcu i na rzeczywistym obszarze nie dałoby się tego pomieścić, ale już mniejsza o to, to tylko gra. Poza tym zona z gry ma większy obszar niż w realu w końcu wg. historii po 2006 roku powiększyła swój promień o kilka kilometrów :).
Dlatego - mimo druty, wieże i strażnice
Tam chcemy dotrzeć, gdzie nam dotrzeć zabroniono;
Bezużyteczne, śmieszne posiąść tajemnice
Byleby jeszcze raz gorączką tęsknot płonąć
Nim podmuch jakiś strzepnie chwiejne potylice
Awatar użytkownika
echelon
Tropiciel

Posty: 305
Dołączenie: 28 Mar 2010, 21:28
Ostatnio był: 30 Kwi 2021, 12:38
Miejscowość: Stalowa Wola
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 41

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dawyd_Kieł w 08 Lis 2010, 02:23

Mnie bardzo zaciekawiło, to, że mają być kobiety w S.T.A.L.K.E.R.-ze 2 ;) Ciekawe czy będą jakieś kobiece frakcje? (A co? Byłoby pewnie ciekawie). Co do obszaru terenów, po których miałoby się chodzić to pewnie będzie ze 200km kwadratowych - choć, na razie nie wiadomo. Ja stawiam, że będzie dużo chodzenia, a być może i... jeżdżenia? Nie mówię, że już jakimś czołgiem czy coś, lecz jakiś lekki pojazd (jak w Half-Life 2 albo Borderlands) i coś jeszcze. To byłaby niespodzianka. (+ to, że będą kobiety). Wracając do kobiet w "dwójce" - jak się przyjrzałem temu screenowi z newsa na stronie, to tak jakby, ów kobiety miały dość "męskie" rysy twarzy i posturę taką, że... nie dadzą sobie w kaszę dmuchać. Ogólnie ten news z kobietkami, bardzo mnie zaciekawił i pozytywnie nastawił na oczekiwanie na Stalkera 2. :) A kolejne wywiady też krok po kroku uwalniają rąbka tajemnicy. Do 2012 jakoś wytrzymam - mam zamiar przejść Zew Prypeci, a w niego nie grałem jeszcze, więc akurat umili mi czas oczekiwania.

@xKowekx - czy rzeczywiście to prawda, że niektóre "kartki" do tego kalendarza (np. ta na listopad) są robione w prawdziwej ZONIE? Chodzi mi o to czy rzeczywiście ktoś tam jeździ i cyka fotki tego czy tamtego? To musi być niezłe przeżycie... Ciekaw jestem jak oni chronią sprzęt, by im się nie napromieniował? :?: I co do sprawy czy "dwójka" trafi na PC, to ja też twierdzę, że pewnie tak, bo czy to jest jakiś mus by iść za taką "modą", jaka teraz jest? Takie podejście panów z GSC byłoby złe. Gorzej byłoby gdyby mieliby.... zacząć - najpierw - od konsoli - a potem robić konwersję na PC - nie - NIGDY W ŻYCIU taki "zabieg". Poczekamy. Zobaczymy.
Polecam komiksy cyfrowe - warte uwagi! :-)
https://perium.pl/programpartnerski/pro ... tlpQfkBQAz

Image
Image
Awatar użytkownika
Dawyd_Kieł
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 08 Lis 2010, 01:23
Ostatnio był: 06 Lip 2012, 14:59
Miejscowość: Wrocławska ZONA
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Canthir w 08 Lis 2010, 13:36

Z lokacji, które mogłyby ciekawie wyglądać to może coś takiego:

- opuszczona i zarośnięta wioska. Ale nie taka jak przy magazynach w Cieniu czy na Zatonie w Zewie, tylko taka jak Zalesie k. Czarnobyla. Parę równoległych ulic poprzecinanych przecznicami, masa domków, wszystko otoczone dziko rosnącymi jabłonkami czy innymi drzewkami owocowymi. Za mieszkańców pijawy, snorki, masa psów-mutków i tylko grupka zmęczonych Stalkerów na brzegu. Gdzieś pod tym bunkier OPL, w którym byłoby coś ciekawego.
- Czarnobyl, wiadomo, że nie cały, ale tak, żeby był miarodajnie przedstawiony. Trochę obiektów przemysłowych, trochę użyteczności publicznej, trochę domków, trochę bloków. Co w nim do roboty? Może ganianie za jakąś grupą Stalkerów celem wydobycia od nich informacji/skopaniem tyłka, albo szukanie innej grupy celem wyciągnięcia z opałów.
- laasy! Między granicą Zony a rzeką Uż/Uszą ciągną się spore lasy sosnowe, na południowy-zachód od Prypeci lasów też nie mało. Żeby było po co je zwiedzać wystarczy sypnąć artefaktami, anomaliami, mutantami, bunkrami z ciekawym sprzętem i dokumentami.

Zerknąłem na GoogleEarth i w sumie to ciekawy obszar to prostokąt 27x13km (czyli ~350 km^2). Wiadomo, że odwzorowanie całego tego terenu w grze zajęłoby lata, ale twórcy mogli by coś jeszcze zaczerpnąć z Zony do Zony :)
Image

Co do technicznych zmian:
- więcej jedzenia! Tzn, większe urozmaicenie, bo na "Rozkosz Turysty" nie mogę patrzeć ;) Może jakieś owoce/warzywa? Świeże mięso z dzika? I piwo, może być Lwowskie, może być Obołoń, mogą wymyślić coś swojego, ale od samego tankowania :wódka: przy ognisku to wątroba wysiądzie ;) Wodzie oligoceńskiej też nie odmówię.
- pojazdy kołowe różnego kalibru. Zaporożec, UAZ, GAZ, ZiŁ, Ural, BTR, BRDM i ... rower! Mam marzenie zobaczyć Zaporożca zapakowanego pięcioma Stalkerami w pełnym ekwipunku, z pełnym uzbrojeniem etc, tak, że resory się uginają :)
- poprawiona praca grupowa. Bardzo podobały mi się w Zewie misje od naukowców jak z grupą Topola prowadziliśmy pomiary terenowe. Wtedy stopień trudności rósł o tyle, że od nas zależało życie jeszcze paru Stalkerów, szczególniej jeżeli postawiłem sobie wymóg zero strat w ludziach. Ktoś już wspomniał o możliwości zebrania własnej drużyny i to wiele by dało rozgrywce. Wszyscy łażą w kilkuosobowych grupkach, tylko zawsze gracz jako ten odmieniec szwenda się sam. Z grupą można by na stada mutantów polować większe, pojazdem się wozić i ...
- zakładać obóz. OK, można spać pod zwaloną sosną w śpiworze, ale bez ogniska trochę tak nie przyjemnie. A jeszcze lepiej mieć jeszcze ze dwóch swoich ludzi, z którymi można by wymieniać się na straży, pogadać przy :wódka: czy też wymieniać się equip w razie potrzeby.
- zrób-to-sam. Zgodze się, że tylko wykwalifikowany technik z właściwymi narzędziami może mi ulepszyć karabin czy kombinezon, ale podstawowe naprawy czy zabiegi konserwacyjne nie powinny być poza zasięgiem Stalkera. Podobnie z leczeniem. Wprowadzenie dwóch rozwijających się z czasem umiejętności takich jak Mechanika i Medycyna pozwoliłoby uniezależnić się w pewnym stopniu od BNów i uczyniłoby krok w kierunku RPG. W pierwszym przypadku (broni/kombinezonu) można by naprawić przedmiot, który nie jest bardziej uszkodzony niż x%, w drugim przypadku (leczenia) rany musiałyby się wolniej regenerować i skuteczniej leczylibyśmy kogoś niż siebie. No i wymagałoby to zdecydowanego ograniczenia zapasów apteczek, w których Zona tonie nieomal.


Z mojej strony na razie to tyle, jak sobie coś przypomnę to pewnikiem dopiszę.

Pozdrawiam
Can't
Смертельные аномалии, опасные мутанты, анархисты и бандиты, не остановят "Долг", победоносной поступью идущей на помощь мирным гражданам всей планеты!

Kiedy idziesz do Strefy, to sobie za konotuj: z towarem wróciłeś - cud boski, z życiem uszedłeś - daj na mszę, kula patrolu - fart, a cała reszta - jak los zdarzy.
- A&B Strugaccy; Piknik na Skraju Drogi

Nie da się tu żyć bez gorzałki... Chcę już o wszystkim zapomnieć. Cholera, to samo dzień po dniu. Kiedy to się wszystko skończy? To chyba przeznaczenie... Daj mi spokój! Życie i tak jest do dupy.

zdjęcia Zony
Awatar użytkownika
Canthir
Opowiadacz

Posty: 309
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Ostatnio był: 19 Sty 2022, 16:46
Miejscowość: Szn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 193

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Dawyd_Kieł w 08 Lis 2010, 20:16

Canthir napisał(a):Z lokacji, które mogłyby ciekawie wyglądać to może coś takiego:
Co do technicznych zmian:
- więcej jedzenia! Tzn, większe urozmaicenie, bo na "Rozkosz Turysty" nie mogę patrzeć ;) Może jakieś owoce/warzywa? Świeże mięso z dzika? I piwo, może być Lwowskie, może być Obołoń, mogą wymyślić coś swojego, ale od samego tankowania :wódka: przy ognisku to wątroba wysiądzie ;) Wodzie oligoceńskiej też nie odmówię.
- pojazdy kołowe różnego kalibru. Zaporożec, UAZ, GAZ, ZiŁ, Ural, BTR, BRDM i ... rower! Mam marzenie zobaczyć Zaporożca zapakowanego pięcioma Stalkerami w pełnym ekwipunku, z pełnym uzbrojeniem etc, tak, że resory się uginają :)

Z jedzenie byłoby fajnie, gdyby tak urozmaicili je w "dwójce", choćby np. o owoce - zawsze coś. Ogólnie to co napisałeś też bym chętnie widział. Pojazdy? No pewnie! Sam wspomniałem post wyżej, że naprawdę byłoby super, gdyby można było czasami wsiąść do, np. UAZa i przejechać z Kordonu gdzieś dalej. Byłoby to bardzo wygodne. :) Ja mógłbym jeszcze dodać, że np. jakbyśmy mieli już używać samochodów, jako środka transportowego, to czy np. nie można byłoby takie UAZa wykorzystać też np. do przewożenia swojego ekwipunku - tzn., jak zbieramy różne rzeczy (broń, amunicję, artefakty) to czy nie można byłoby, tak przy okazji, prócz wykorzystania samochodu do przetransportowania siebie, lecz także i swoich "gratów". ;) Oczywiście wszelakie pojazdy, aby móc je w pełni wykorzystać potrzebują obszarów - chodzi mi o całość, po jakiej byśmy mogli się poruszać w Stalkerze 2 - dość dużych, np. te 200km kwadratowych.
Canthir napisał(a):- zrób-to-sam. Zgodze się, że tylko wykwalifikowany technik z właściwymi narzędziami może mi ulepszyć karabin czy kombinezon, ale podstawowe naprawy czy zabiegi konserwacyjne nie powinny być poza zasięgiem Stalkera. Podobnie z leczeniem. Wprowadzenie dwóch rozwijających się z czasem umiejętności takich jak Mechanika i Medycyna pozwoliłoby uniezależnić się w pewnym stopniu od BNów i uczyniłoby krok w kierunku RPG. W pierwszym przypadku (broni/kombinezonu) można by naprawić przedmiot, który nie jest bardziej uszkodzony niż x%, w drugim przypadku (leczenia) rany musiałyby się wolniej regenerować i skuteczniej leczylibyśmy kogoś niż siebie. No i wymagałoby to zdecydowanego ograniczenia zapasów apteczek, w których Zona tonie nieomal.

Pozdrawiam
Can't

Też ciekawe, choć mnie to już się nasuwają opcje jak z eRPeGów. Rozwijanie nawet tych dwóch umiejętności - jakby takie były - jeśli ma chodzić o umiejętności do naprawiania/ulepszania broni/ekwipunku. Skąd wziąć jakieś punkty doświadczenia, by je rozwijać? Hmmm... Wiem! Żadne głupie PD czy EXPy. O nie!
Rozwijanie umiejętności"
- "Mechanik" (do naprawiania samochodów/pojazdów którymi byśmy się poruszali)
- "Technik" (ulepszania/naprawianie sprzętu/broni)
A czym byłoby to płacone? Ano kasą! Zwykłe RU, które dostajemy za misje, zadania poboczne by były tym "kosztem" aby rozwijać obie umiejętności. Powiedzmy, że obie te umiejętności mogłyby mieć mac. 10 lvl. I wystarczy! Dwie bardzo ciekawe umiejętności za które by się płaciło walutą. A gdzie by się nabyło je? A u jakiegoś kolesia, który byłyby w jakimś obozie należącym do którejś z frakcji (Powinność, Wolność). Ba! Nawet można już zaszaleć, że każda frakcja miałaby własnego gościa do rozwijania tych dwóch umiejętności. :) Ostatnia sprawa: fizyka w grze i interakcja z otoczeniem (całym!). Ano: czy nie byłoby fajnie np. rozwalić jakąś ścianę, podpalić coś, rozsadzić granatem czy z RPG, to samo by się tyczyło pojazdów - zniszczenie dzięki RPG czy granatnika czołgu, czy ciężarówki albo tych patrolujących helikopterów. Byłoby fajnie, nie? :E
Podsumowując, co bym widział w Stalkerze 2:

- grafikę nie z tej ziemi (zrobioną na jakimś fajnym silniku graficznym)
- inne rodzaje jedzenia (choćby powiększenie o same owoce czy warzywa, (np. jabłko, gruszka, ziemniak, groch - nawet tylko te 4 rodzaje by już miały jakiś klimat w sobie :) No dobra... niech będzie jeszcze kiełbasa :E)
- interakcja z otoczeniem (niszczenie budynków i pojazdów, podpalanie i otoczenia i wrogich osobników - żołnierzy, mutantów)
- jazda pojazdami (np. tymi co wymienił Canthir)
- duży obszar gry (np. 200km kwadratowych)
- kobiet w grze (spodobał mi się ten news :))
- rozwijanie dwóch umiejętności: Mechanika (do pojazdów) i Technika (do sprzętu i broni)
Polecam komiksy cyfrowe - warte uwagi! :-)
https://perium.pl/programpartnerski/pro ... tlpQfkBQAz

Image
Image
Awatar użytkownika
Dawyd_Kieł
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 08 Lis 2010, 01:23
Ostatnio był: 06 Lip 2012, 14:59
Miejscowość: Wrocławska ZONA
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości