Bug ze spawnem przedmiotów i npc-ów

Było ciemno, wysoki sądzie, twierdziła, że skończyła 18 lat. Naznaczony obudził się z krzykiem.
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Shadow of Chernobyl\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Bug ze spawnem przedmiotów i npc-ów

Postprzez Matt w 25 Paź 2010, 23:17

Witam, mam problem. Stykam się z nim po raz pierwszy (mimo dwuletniego "stażu" gry), jest on jednak niezmiernie irytujący. Otóż grając w S.T.A.L.K.E.R.-a raz po raz napotykam sytuację, w której npc-e lub mutanty mające być w danym miejscu, tudzież przedmioty mające wypaść z rozwalonej skrzynki, albo wcale się nie pojawiają albo robią to z dużym opóźnieniem. Tak jakby się nie doczytywali. Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje i co na to poradzić?

Mój komputer to Intel Dual Core 2x3Ghz, Radeon HD 4950, 4GB Ram, Windows Vista. Problem pojawia się w grze niezależnie od stopnia spatchowania (zarówno pod 1.03, 1.04 jak i 1.05), a także bez względu na to czy gram z modami czy też nie.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.
Matt
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 04 Maj 2010, 18:53
Ostatnio był: 01 Maj 2016, 18:57
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Bug ze spawnem przedmiotów i npc-ów

Postprzez Najemnik w 25 Paź 2010, 23:29

Może masz już po prostu mocno zamulony komputer i nie wyrabia?
16:19 Edka: Strach się odezwać, wszystko chu*owe i wszyscy brzydcy.
Awatar użytkownika
Najemnik
Tropiciel

Posty: 284
Dołączenie: 28 Lut 2009, 02:41
Ostatnio był: 06 Lis 2024, 23:05
Miejscowość: Gopnikowo
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 261

Re: Bug ze spawnem przedmiotów i npc-ów

Postprzez KoweK w 25 Paź 2010, 23:29

Dopisuję się do pytania. Mam tak samo z modem Zewu Monolitu i tak naprawdę nie wiem czemu! :/ Doczytywanie postaci trwa u mnie nawet do 5 minut! Quad 2,4 GHZ, 4 GB RAM to chyba nie jest tak wolny sprzęt... :/
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5673
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 15 Lis 2024, 02:52
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1477

Re: Bug ze spawnem przedmiotów i npc-ów

Postprzez Matt w 25 Paź 2010, 23:32

Zamulenie odpada - fpsy ponad normę, wszystko inne jest ok. Na forum GSC mi radzili żebym zwiększył vram i tak też zrobiłem, ale to niczego nie zmienia.
Matt
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 04 Maj 2010, 18:53
Ostatnio był: 01 Maj 2016, 18:57
Kozaki: 0

Re: Bug ze spawnem przedmiotów i npc-ów

Postprzez caleb59 w 26 Paź 2010, 11:50

Mam taki sam objaw ale w Zewie Prypeci puszczonym na full detali (największe możliwe oświetlenie dynamiczne - zdaje się rozszerzone) - pamiętam jak się ze mnie śmialiście swojego czasu, że to przez mój PC a tu proszę jakie numery hehe - trafiła kosa na kamień BAHAHAHA! :E
U mnie pomagało przełączenie na zwykłe oświetlenie dynamiczne lub na statyczne - tyle mogę Wam poradzić - sprawdźcie...
                        Image
| Ryzen 7 5800X3D | 32GB DDR4 RAM | RTX 4070 SUPER 12GB GDDR6X RAM | Windows 11 Pro x64 |
Awatar użytkownika
caleb59
Administrator

Posty: 2695
Dołączenie: 23 Sie 2008, 18:59
Ostatnio był: 12 Lis 2024, 20:23
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 672

Re: Bug ze spawnem przedmiotów i npc-ów

Postprzez Matt w 07 Lis 2010, 14:55

The problem is not with your set, Matt90. The devs added a "feature" as of patch 1.0004 (Steam uses patch 1.0005) to control spawning in a separate thread, but that thread gets stalled in some instances.

A definite cure for the delayed-spawn bug is to uninstall, remove the installation directories, reinstall 1.0 from DVD and patch only up to 1.0003. This doesn't apply for those using the Steam version because there's no way to roll back from 1.0005. It also affects the use of mods, as most are patch-version-dependent.

Another possibility is to enter your PC's BIOS (if it is old enough; I know there's a new kind of low-level ROM-based alternative, but I don't know if it supports this) and try to find an option to disable all cores but one while you play your current version of STALKER. You won't see much of a framerate drop; STALKER SoC's engine is old tech and doesn't use multiple cores well anyway.

I'm not sure what you mean by "hiding places". The ZRP versions as of 1.07 have a crate and case spawning workaround to keep the spawned contents from falling through the floor, and it seems to be okay for eliminating late case/crate spawns.

Odpowiedź z forum GSC, która wreszcie mi pomogła. Jak ktoś ma ten sam problem niech śmiało korzysta. Dla tych którzy nie znają angielskiego:

Posiadacze procesorów wielordzeniowych muszą ustawić w opcjach, by używany był tylko jeden rdzeń. Jak to zrobić? Na Viście wygląda to w ten sposób: Start -> Uruchom -> msconfig -> Rozruch -> Opcje zaawansowane. Na innych systemach nie wiem.
Innym rozwiązaniem jest granie na patchu 1.003, późniejsze ich wersje powodują ten właśnie błąd.
Matt
Kot

Posty: 22
Dołączenie: 04 Maj 2010, 18:53
Ostatnio był: 01 Maj 2016, 18:57
Kozaki: 0


Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 23 gości