[Pytania] odnośnie moddingu

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez MatrixSTR w 03 Kwi 2010, 19:24

Nie jestem pewien ale sprawdź może czy się ten parametr zmieni po przestawieniu wytrzymałości broni, bo może to być od tego
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 08 Lis 2024, 17:19
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Reklamy Google

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez Wheeljack w 10 Kwi 2010, 15:30

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_string
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 513
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't find variable scope_name in [wpn_Lr300]
 

stack trace:

ocb? Coś z celownikiem, ale grzebe w tym ltx-sie i nic nie widzę jakieś sugestie? :D
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez PrzemoC w 10 Kwi 2010, 22:06

No wygląda na to że jest bodajże źle wpisana nazwa. Może porównaj z oryginalnym
plikiem .ltx i zobaczysz błąd? Ew. masz gdzieś ";" wstawione.
"Każde słowo jest jak niepotrzebna plama na ciszy i nicości." -Samuel Beckett
Ale, z drugiej strony, on to powiedział...
Awatar użytkownika
PrzemoC
Beta Tester

Posty: 444
Dołączenie: 31 Sty 2009, 15:27
Ostatnio był: 19 Cze 2022, 12:45
Miejscowość: Everon
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 13

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez Wheeljack w 12 Sie 2010, 19:49

Już to naprawiłem zamiast lr300 w pliku odpowiedzialnym za wyposażenie NPC wpisałem Lr300 i sie piepszyło, ale thx za jakąkolwiek reakcję. :wink:
---
Nie potrzebuję już pomocy, ale może inni będą coś chcieli więc jak coś to pisać w tym temacie. :)
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez Universal w 04 Mar 2011, 19:31

Wheeljack napisał(a):Nie potrzebuję już pomocy, ale może inni będą coś chcieli więc jak coś to pisać w tym temacie. :)


Cóż, to skorzystam - nie będę zakładać nowego wątku... Nie znalazłem odpowiedzi w Mod-Portalu i na forum - od razu uprzedzam.

1.Czy mógłby ktoś opisać mi, jak usunąć fabułę Zewu i postawić nową - nowy bohater, inna ścieżka fabularna - wiadomo o co chodzi? Mam nadzieję, że to możliwe jak Zew Monolitu w SoC-u.

2.Czy ww. fabułę mógłbym częściowo przenieść na mapy od Czystego Nieba lub Cienia? Tzn. gra zaczyna się w Zatonie (lub w mapie z poprzedniej części) i gracz swobodnie przenosiłby się między mapami w trakcie wykonywania misji? (Nie chodzi mi o misje typu zabij wolnościowca, czy zabij pijawkę)

3.Załóżmy, że chcę wrzucić do nowo tworzonego moda broń z zupełnie innej gry. Czy tutki na Mod-Portalu można zastosować też i do tego? Tzn. biorę np. Steyr Auga z Tactical Opsa. Mniejsza teraz z warunkami licencyjnymi. Czy mogę po wypakowaniu tamtej gry przenieść model, dodać jak z innego moda i Zew prawidłowo ją rozpozna?

Wiem, że w kwestii modowania jestem noga. Wiem, że to nie jest takie łatwe i że najprawdopodobniej porywam się z motyką na słońce, że powinienem zacząć od SoC-a i to od np. nowych kombinezonów...
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez Wheeljack w 04 Mar 2011, 20:20

jak usunąć fabułę Zewu i postawić nową

Ustaw inne zadanie na początku, czyli np.: wykastrowanie Brodacza (jest na wiki tutek o zadaniach).
nowy bohater

Nazwę znajdziesz w którymś z plików w gamedata/configs/text/pol, textura "awatara" jest w gamedata/textures/ui plik (bodajże) ui_npc_profile.
mapy od Czystego Nieba lub Cienia

http://stalker.pl/2010/12/28/sdk-0-7-dla-zewu-prypeci/ - SDK do CoP, resztę tuków znajdziesz na wiki.
3.Załóżmy, że chcę wrzucić do nowo tworzonego moda broń z zupełnie innej gry. Czy tutki na Mod-Portalu można zastosować też i do tego? Tzn. biorę np. Steyr Auga z Tactical Opsa. Mniejsza teraz z warunkami licencyjnymi. Czy mogę po wypakowaniu tamtej gry przenieść model, dodać jak z innego moda i Zew prawidłowo ją rozpozna?

Z tym byłoby trochę roboty, ale gdyby się uparł... Musiałbyś mieć model w formacie .ogf, reszta na wiki.

Zapewne się przeraziłeś. Jeśli tak, to zacznij banalnych configów obojętnie której części, potem w miarę możliwości zabieraj się do ShoCowego SDK, bo tu jest największe wsparcie modderów. :)
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 13 Lis 2024, 19:51
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez Universal w 04 Mar 2011, 20:27

Powiem Ci, że wcale mnie Twój post nie przeraził, od początku jestem świadom tego, że mój pomysł będzie wymagał dużo pracy;)
W każdym razie dzięki, wiem czego szukać. Tylko co z tym przeniesieniem fabuły na inne mapy - robi się to identycznie, jakbym przenosił wątek z Zatonu do np. Janowa?

---
@down
Dzięki smoq2. Ogólnie rzecz biorąc rozumiem o czym piszesz, zresztą nie napisałem, że zrobię dokładnie wszystko co chcę zrobić i że zrobię do w wyznaczonym terminie.
---
edit2
@smoq2

Faktycznie, trochę zalatywało sarkazmem - ale stwierdziłem, że może to na tyle ogólnikowe pytania, że wydają się wkurzające;)
Prawdę mówiąc nie interesują mnie teraz szczegóły - chcę się rozeznać jak i co, żeby wytyczyć sobie "drogę". Oczywiście wiem, że nie zrobię wszystkiego od razu, ale powolutku od ogółu do szczegółu (przy okazji klnąc) sobie dojdę do celu.
Ostatnio edytowany przez Universal 05 Mar 2011, 18:04, edytowano w sumie 2 razy
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez smoq2 w 04 Mar 2011, 20:47

Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z "przenoszeniem wątku do Janowa" ale mam nadzieję, że moja odpowiedź trochę cię nakieruje.

Po pierwsze: Fabuły nie można przenieść do "nowego" miejsca, gdyż w większości przypadków "zadania" z technicznej strony są powiązane z obiektami na mapie. Tj. "niewidzialnymi" strefami zwanymi space_restrictors, obiektami takimi jak przedmioty czy bohaterowie niezależni. Można co najwyżej odtworzyć ogólny wątek fabularny zadania w skrypcie, czy pliku konfiguracyjnym, czy skrypcie posiłkowanym plikiem konfiguracyjnym, zamieniając obiekty do których zadanie się odnosi. Np. jak masz zadanie do zabicia dowódcy najemników przy spotkaniu z naukowcami w Prypeci, to musisz stworzyć taką samą ilość bohaterów niezależnych na nowej mapie, stworzyć punkty po których będą się poruszać, przypisać im logikę którą będą wykonywać, itd. Czyli prawie wszystko od nowa.

Po drugie: Musisz mieć pojęcie o tym jak skonstruowana jest logika w plikach configs\scripts\nazwa_levelu\ (Nie wiem czy tak wygląda to w gamedata od CoP ale chyba kontynuowali schemat folderów z CS) i wiedzieć jak korzystać z info_portions aby po kolei wyłączać zadania z waniliowej fabuły CoP.

Po trzecie: Jeżeli nie rozumiesz o czym piszę to zacznij może od prostych zmian takich jak zmiana nagrody za jakieś zadanie.

[EDIT]

Mam nadzieję, że moja wypowiedź nie wydała ci się sarkastyczna, bo teraz jak ją czytam drugi raz to wydaje mi się, że można odnieść takie wrażenie.
Prawda przy uczeniu się robienia modów do wszystkich gier jest taka, że nikt niestety nie potrafi pomóc przy pytaniach ogólnikowych. Niestety do tego "jak" coś zrobić trzeba dojść samemu, i zazwyczaj jest to droga przez cierniowe krzaki. Nie jesteśmy w stanie wytłumaczyć "jak zrobić żeby stalker chodził w kółko?" czy "jak zrobić żeby AK strzelał laserem?" bo odpowiedź równie dobrze mogłaby być 5 stronicowym tutorialem. Możemy pomóc przy konkretnym problemie, np. "w jakim formacie zapisywać tekstury?" czy "do czego służy funkcja npc:position()?". Oznacza to, że zanim zadawanie pytań zacznie przynosić wartościowe odpowiedzi trzeba posiedzieć dobre kilka miesięcy nad szukaniem odpowiedzi w necie na podstawy, czytanie tutoriali, i sprawdzanie co i jakie zmiany wprowadza na zadzie prób i błędów. Dobra znajomość angielskiego znacznie skróci ten czas, a rosyjskiego może wynieść na piedestał modderów w ciągu kilku tygodni. Polecam częstsze odwiedziny na oficjalnym forum GSC, gdyż tam siedzi większość modderów z zachodniej części świata którzy również chętnie śpieszą z pomocą. Życzę wiele cierpliwości i determinacji. Tak żeby zbudować porównywalną perspektywę to powiem, że ja uczyłem się pisać skrypty przez około 2 lata. Bez fałszywej skromności powiem, że umiem w tym temacie już bardzo dużo, a nadal się uczę.

No takiej rady od serca to ja chyba jeszcze nikomu nie dałem. :E
ImageImage
Awatar użytkownika
smoq2
Legenda

Posty: 1502
Dołączenie: 27 Cze 2010, 02:05
Ostatnio był: 09 Paź 2019, 06:35
Miejscowość: Wrocław/Zielona Góra
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 497

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez Universal w 07 Mar 2011, 21:52

Myślę, że warto o to zapytać, zanim zacznę trwałe zmiany w gamedacie...

Gamedatę rozpakowałem przy pomocy COP DATAFILES UNPACKER, są dwa foldery - unpacked_files i unpacked_files_of_patch. Mam edytować pliki z pierwszego folderu, czy zescalić oba i dopiero się bawić?
Druga rzecz - all.spawn mam edytować xrSpawnerem, który wg Mod-Portalu jest do SoC-a, czyż nie?

Ryję forum parę dni i nie znalazłem na to odpowiedzi. Może źle szukałem - jeśli tak, to wina szkoły:E
---
Dobra, lecę na połączonych...
Język kłamie głosowi, a głos myślom kłamie; myśl z duszy leci bystro, nim się w słowach złamie.
Awatar użytkownika
Universal
Monolit

Posty: 2614
Dołączenie: 21 Lip 2010, 17:54
Ostatnio był: 09 Lis 2024, 11:31
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 1052

Re: [Pytania] odnośnie moddingu

Postprzez The Witcher w 09 Mar 2011, 15:13

Do edytowania all.spawn używaj ACDC, xrSpawner lubi niszczyć spawn, poza tym ACDC jest "dokładniejszy".
The Witcher
Legenda

Posty: 1176
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 10 Lis 2024, 12:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 329

Poprzednia

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość