Nie za bardzo rozumiem o co chodzi z "przenoszeniem wątku do Janowa" ale mam nadzieję, że moja odpowiedź trochę cię nakieruje.
Po pierwsze: Fabuły nie można przenieść do "nowego" miejsca, gdyż w większości przypadków "zadania" z technicznej strony są powiązane z obiektami na mapie. Tj. "niewidzialnymi" strefami zwanymi space_restrictors, obiektami takimi jak przedmioty czy bohaterowie niezależni. Można co najwyżej odtworzyć ogólny wątek fabularny zadania w skrypcie, czy pliku konfiguracyjnym, czy skrypcie posiłkowanym plikiem konfiguracyjnym, zamieniając obiekty do których zadanie się odnosi. Np. jak masz zadanie do zabicia dowódcy najemników przy spotkaniu z naukowcami w Prypeci, to musisz stworzyć taką samą ilość bohaterów niezależnych na nowej mapie, stworzyć punkty po których będą się poruszać, przypisać im logikę którą będą wykonywać, itd. Czyli prawie wszystko od nowa.
Po drugie: Musisz mieć pojęcie o tym jak skonstruowana jest logika w plikach configs\scripts\nazwa_levelu\ (Nie wiem czy tak wygląda to w gamedata od CoP ale chyba kontynuowali schemat folderów z CS) i wiedzieć jak korzystać z info_portions aby po kolei wyłączać zadania z waniliowej fabuły CoP.
Po trzecie: Jeżeli nie rozumiesz o czym piszę to zacznij może od prostych zmian takich jak zmiana nagrody za jakieś zadanie.
[EDIT]
Mam nadzieję, że moja wypowiedź nie wydała ci się sarkastyczna, bo teraz jak ją czytam drugi raz to wydaje mi się, że można odnieść takie wrażenie.
Prawda przy uczeniu się robienia modów do wszystkich gier jest taka, że nikt niestety nie potrafi pomóc przy pytaniach ogólnikowych. Niestety do tego "jak" coś zrobić trzeba dojść samemu, i zazwyczaj jest to droga przez cierniowe krzaki. Nie jesteśmy w stanie wytłumaczyć "jak zrobić żeby stalker chodził w kółko?" czy "jak zrobić żeby AK strzelał laserem?" bo odpowiedź równie dobrze mogłaby być 5 stronicowym tutorialem. Możemy pomóc przy konkretnym problemie, np. "w jakim formacie zapisywać tekstury?" czy "do czego służy funkcja npc:position()?". Oznacza to, że zanim zadawanie pytań zacznie przynosić wartościowe odpowiedzi trzeba posiedzieć dobre kilka miesięcy nad szukaniem odpowiedzi w necie na podstawy, czytanie tutoriali, i sprawdzanie co i jakie zmiany wprowadza na zadzie prób i błędów. Dobra znajomość angielskiego znacznie skróci ten czas, a rosyjskiego może wynieść na piedestał modderów w ciągu kilku tygodni. Polecam częstsze odwiedziny na oficjalnym forum GSC, gdyż tam siedzi większość modderów z zachodniej części świata którzy również chętnie śpieszą z pomocą. Życzę wiele cierpliwości i determinacji. Tak żeby zbudować porównywalną perspektywę to powiem, że ja uczyłem się pisać skrypty przez około 2 lata. Bez fałszywej skromności powiem, że umiem w tym temacie już bardzo dużo, a nadal się uczę.
No takiej rady od serca to ja chyba jeszcze nikomu nie dałem.